Skocz do zawartości

passat 4motion automat jako holownik


sodowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

 

Od kiedy wpadł mi do głowy pomysł o zakupie przyczepki, szukam wszędzie gdzie się da informacji na temat automatu w passacie 2.8 4motion. Z tego co się dowiedziałem nic nie wyniosłem, gdzyż tyle samo jest opinii typu jedź przeca to automat i nic mu się nie stanie, jak i  wskazań aby tym samochodem nie holować bo moment pada skrzynia.

 

Jeżeli ktoś z was ma doświadczenie w tej materii, albo zna kogoś kto podróżował takim autem z ogonkiem, prosiłbym o wypowiedź, gdyż stoje przed dylematem, zmieniać potencjalny holownik czy zostać przy swoim, który zapewnie niejedno przeciągnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zasady są proste by automat długo żył.

1. częściej zmieniamy olej w skrzyni
2. ciągając przyczepkę nie jeździmy tak by lock-up się nie zapinał (poszukaj w sieci o co chodzi)
3. jeżeli nie ma chłodnicy oleju skrzyni, zamontować (jak się da, a w większości przypadków się da).
4. Jeżeli jest tylko wymiennik ciepła w chłodnicy to sprawny musi być układ chłodzenia w aucie (inaczej przegrzejemy olej w skrzyni i pa, pa ze skrzynią)
5. Używać militeca w skrzyni automatycznej (poczytać co to militec, używam w automatach od 15 lat i nigdy skrzynia mi nie padła).

To tak w skrócie...
Fakt, że niektóre skrzynie mają mały zapas "pojemności cieplnej" (szybciej się przegrzewają i skrzynia leci).
Czy ta skrzynia z Twojego auta należy to tej grupy to nie wiem.

 

Dodam jeszcze że istnieją głównie dwa powody przegrzewania skrzyni:

1. jak pisałem wyżej, przegrzewający się układ chłodzenia (a skrzynia ma wymiennik ciepła w chłodnicy silnika)
2. Praca sprzęgła hydrokinetycznego bez zapiętego lock-up'a.

Edytowane przez marekp750 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiptronik, zgadza się, w audi jeśli się nie myle występowały te same skrzynie. Dodam tylko że mimo wieku samochodu ma nieduży przebieg i skrzynka chodzi rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo że silnik 2.8 potrafi w dość krótkim czasie wykończyć skrzynie...

Jak szukałem sharana to zastanawiało  mnie dlaczego automat z silnikiem 2.8 jest o 30% tańszy niż  manual 6 biegowy...

Dużo czytałem i wtedy zdecydowałem się na manuala  z 2 głównych powodów:

1. dużo mniejsze spalanie bo jest o 1 bieg wiecej,  z ręczną skrzynią bieg mozna już zmieniać na wyższy przy niecałych 2000 rpm, automat tak nie potrafi, a jak wbije wyzszy bieg to za chwile zredukuje bo  mu cięzko. Ja przy ręcznej skrzyni, bez problemu na 6 biegu przy 80km/h / niecałe 2000 rpm/ holowałem przyczepe o masie 1500kg/

2. moc silnika  wbrew opini o wytrzymałości automatów /tych amerykańskich/ sprawiała że te skrzynie dośćczęsto padają  przy tym silniku -  za słabe?

 

A co do 4 motion - jest jeszcze jedna kwestia a której głośno nikt nie powie  przy sprzedaży, ten silnik również potrafi dość szybko wykończyć układ przeniesienia napędu na tył...

 

Kup 2.8 z napędem na przednią oś  i ręczną skrzynią.

 

W Sharanie który nie ma łatwo u mnie sprzęgło wymieniałem przy przebiegu 240 000 km - bylo fabryczne, który automat tyle wytrzyma?

Wytrzymalo by pewnie troche więcej ale  robiłem je przy okazji zmiany dwumasy i łańcucha rozrządu   /rozrząd jest pomiędzy silnikiem a  skrzynią biegów i aby się tam dostac trzeba demontować skrzynie i sprzęgło/

 

Teraz mam 300 000 przebiegu i zaczynają się odzywać przeguby - więc śmiało  mogę powiedzieć że układ przeniesienia napedu w konfiguracji manual + FWD jest wytrzymały

 

Podsumowując 2.8 i automat na trasy OK ale do ciągania cięzarów... już nie bardzo

 

p.s: pisząc  mam na myśli 2.8 o mocy 204KM, słabsze 174 konne ponoć tak nie zabijały skrzyń i napędu 4 motion :)

Passat chyba ma nieco inne moce przy tej pojemności /?/

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze odnośnie TIP'a, w Audi a6 mialem automat 5  biegowy, tylko jeden sezon jeździłem z przyczepą tym holownikiem  ale pamietam że skrzynia co prawda chodziła dobrze przy obciążeniu ale świrowała przy jeździe około 90 km/h tzn. na równej drodze potrafiła co chwilę przerzucać pomiędzy 4 a 5 biegiem po  kilka razy na krótkich odcinkach które były równe jak stół i prędkość urzymywana była na tempomacie - tak jakby automat nie mógl się zdecydowac na którym biegu ma jechać :)

Troche to irytujace było

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do 4 motion - jest jeszcze jedna kwestia a której głośno nikt nie powie  przy sprzedaży, ten silnik również potrafi dość szybko wykończyć układ przeniesienia napędu na tył...

 

 Mam wrażenie że kolega pomylił rodzaj przeniesienia napędu w tym aucie. Tam nie ma Haldexa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

na równej drodze potrafiła co chwilę przerzucać pomiędzy 4 a 5 biegiem po  kilka razy na krótkich odcinkach które były równe jak stół

...

Obciążenie skrzyni balansowało na granicy decydowania przez komputer którego biegu użyć.

Nic złego się nie działo, wręcz prawidłowo że tak reagował - ratował silnik.

Nie wiem czy w Audi, ale w Mondeo jest taka funkcja O/D

Blokuje to zapinanie ostatniego biegu podczas holowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mylicie czasami żywotności Tiptronika z Multitronikiem. Ten ostatni to właśnie prawdziwe dno ... 150 kkm i koniec zabawy.

Wg mnie wszystko będzie działać trzeba tylko pamiętać, że sie holuje przyczepę na wakacjach a nie na wyścigu, bo silnik da radę tylko co z resztą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam takie tematy to teskno mi do czasow Volvo 760 - czy to 2.8 benzyna czy to 2.4 diesel, ale z automatem bylo (jest) niesmiertelne jesli sie wlasciwie dbalo. Tata ma ta druga opcje i przy ponad pol milionie kilometrow (odpukac!) jest sprawne. A Wy piszecie o 150 tys. Zgroza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Mam wrażenie że kolega pomylił rodzaj przeniesienia napędu w tym aucie. Tam nie ma Haldexa!

A czy ja napisałem gdziekolwiek: Haldex?? chodzio o mechanizm dołączania napędu  na tył...

p.s.:pozatym Haldex jest bardziej odporny i tańszy w serwisowaniu niż Torsen, a jak mniemam w pasku  tego rocznika i z motorem 2.8 jest Torsen

 

A nie mylicie czasami żywotności Tiptronika z Multitronikiem. Ten ostatni to właśnie prawdziwe dno ... 150 kkm i koniec zabawy.

Wg mnie wszystko będzie działać trzeba tylko pamiętać, że sie holuje przyczepę na wakacjach a nie na wyścigu, bo silnik da radę tylko co z resztą

 

 

a w Pasku z 99 roku multitronic?? kolega chyba wyczytał coś co nie było napisane...

Obciążenie skrzyni balansowało na granicy decydowania przez komputer którego biegu użyć.

Nic złego się nie działo, wręcz prawidłowo że tak reagował - ratował silnik.

Nie wiem czy w Audi, ale w Mondeo jest taka funkcja O/D

Blokuje to zapinanie ostatniego biegu podczas holowania.

 dlatego to strasznie irytowało... nawet jak " z ręki" wsadziłem 5 to i tak zredukował, co powodowało większe spalanie i większy hałas... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tam jest torsen to nie ma co tam serwisować.

Jesteście pewni, że tam jest torsen?
Coś mi się wydaje, że nie (ale tylko wydaje, nigdy nie zagłębiałem się w to rozwiązanie w vw).
A nie ma tam czegoś w stylu wiskotycznego sprzęgła?

Torsen jest to mechanizm różnicowy o specyficznym działaniu.
Układ zębatek i kosza. Jedyny serwis to wymiana oleju co 100 tys. km jak jest "mocniej" używany.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzelcie mnie a i tak sobie nie przypomne czy to torsen czy haldex. Dam 70 na 30 że jest to torsen. Jedno jest pewne, nie ma co tam dołączać tylnego napędu, gdyż jest on stały. Wiem jedno, te silniki i skrzynie bez problemu dochodzą do 500 000 km przebiegu właściwie bez żadnych kłopotów.

 

Sprawdziłęm i na 99% jest to torsen

Edytowane przez sodowy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.