Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Jacku, w takiej sytuacji można tylko snuć domysły. Nawet, gdyby coś w centralce uszkodziłoby się trwale, to również nikt nie postawi diagnozy na odległość.
Po tym, co opisujesz można było wysnuć wniosek, że baterie były sprawne, a komunikacja radiowa pomiędzy pilotem, a centralką zachowana, ponieważ była wewnątrz centralki reakcja na naciskane przyciski pilota (słyszałeś "pykanie"). To pykanie, to załączanie kotwic przekaźników, czyli silniki napędu powinny się uruchomić. W takich sytuacjach pomaga czasem całkowite odcięcie zasilania centralki i wyłączenie pilota (min. 2 min), a w ostateczności całkowity reset i ponowne parowanie nadajnika z odbiornikiem. Jeśli nie pomaga, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić jakość i poprawność zaciśnięcia konektorów na przewodach oraz osadzenie tych konektorów w złączach (również przy silnikach). Czasem potrafią zawiesić się szczotki silników (dłuższy postóh w miejscu o dużej wilgotności, brak okresowej kontroli i konserwacji napędu, duże zużycie szczotek, osłabione lub skorodowane sprężyny dociskowe szczotek). Jeśli tak jest, to doraźnie można opukać obudowę silnika w pobliżu gniazd szczotek, gumowym młotkiem lub dłonią. Jeśli szczotki się "odwieszą", to wiadomo, że po powrocie do domu będzie konieczna ingerencja w tym zakresie. Bywa też, że przekaźniki słychać, ale mimo to, nie łączą (zanieczyszczone lub wypalone zestyki, niedostateczna siła dociągania kotwicy itd., po prostu usterka przekaźnika/ów. Zdarza się natychmiast i nie udaje się uruchomić napędu, ale bywa też tak, że wystąpi sytuacja, jaką opisałeś i po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy, napęd ponownie działa. Wstrząsy i drgania spowodują, że na jakiś czas przekaźniki zaczną działać, a nawet szczotki, o których wcześniej wspomniałem, również się odblokują. Niestety, to tylko chwilowa poprawa i często usterka objawia się ponownie. Nie można wykluczyć mnóstwa innych powodów, dla których miałeś takie, a nie inne zachowanie się napędu, choćby z powodu jakiegoś "zimnego lutu" na płytce lub źle kontaktującego elementu. Po prostu przejrzyj wszystkie połączenia, przewody, konektory i ewentualnie szczotki oraz płytkę centralki (czy nie jest coś poluzowane, odlutowane) i to wszystko, ponieważ w tej chwili nie jesteś w stanie zrobić nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@Kristofer miałem dzisiaj do tego zajrzeć ale dopiero wróciłem do domu. Ale mam wrażenie że to właśnie połączenie pilot- centralka coś poszalało. Na kempie wciskając którykolwiek przycisk w centralce pykało ale nie miał ,,siły,, ruszyć rolek, próbowałem pchnąć budkę żeby zebrał się i ruszył ale niewiele to dało. Zapieliśmy i pojechaliśmy. Pod domem wymieniłem te baterie i spróbowałem na ,.sucho,, tzn nie dociskając rolek do kół i było to samo, trudno opisać ale wyglądało jakby przeciążeniówka odłączała bo rolki jakby chciały ruszyć ale tylko drgnęły i rozłączenie. Podłączyłem pilota kabelkiem do centralki, i dalej na sucho i rolki bez zająknięcia i w jedną i w drugą. Odpiąłem budkę, przejechałem z 12m i ustawiłem. Na próbę znowu spróbowałem bezprzewodowo i już działało normalnie. To pytanko, czy podpięcie pilota po kabelku resetuje komunikacje? 

Odpięcie zasilania nie pomogło, i na kempie próbowałem i nic nie dało, całą drogę było odpięte i też nic się nie zresetowało. A między odpięciem kabla z pilota a próbą bezprzewodowo nie odłączałem zasilania. Czyli wykluczam reset przez zasilanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To jest napęd Enduro II, ma już przeniesienie napędu przekładnią zębatą (Enduro I miał łańcuch) Warty polecenia, tylko musisz uważać z pilotem bardzo wrażliwy na wilgoć. Przez to jestem na etapie szukania nowego pilota. Za nowego chcą 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ed napisał:

To jest napęd Enduro II, ma już przeniesienie napędu przekładnią zębatą (Enduro I miał łańcuch) Warty polecenia, tylko musisz uważać z pilotem bardzo wrażliwy na wilgoć. Przez to jestem na etapie szukania nowego pilota. Za nowego chcą 500 zł.

@ed Zalałeś go czy co się stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie deszczu miałem go w kieszeni kurtki p-deszczowej (?) i trochę zawilgł. Wcześniej gdy był suchy działał, a potem już nic. Trudno mówić o zalaniu, ale dostało się chyba do niego trochę wilgoci i to wystarczyło. Wysuszyłem go, potem próba sparowania z centralką i nic. Na innym podobnym pilocie napęd działa. Ten na pierwszym zdjęciu to oryginał (pomarańczowy), a na drugim działający (czarny)

20180822_201308.jpg

20180823_192848.jpeg

1 minutę temu, ed napisał:

W czasie deszczu miałem go w kieszeni kurtki p-deszczowej (?) i trochę zawilgł. Wcześniej gdy był suchy działał, a potem już nic. Trudno mówić o zalaniu, ale dostało się chyba do niego trochę wilgoci i to wystarczyło. Wysuszyłem go, potem próba sparowania z centralką i nic. Na innym podobnym pilocie napęd działa. Ten na pierwszym zdjęciu to oryginał (pomarańczowy), a na drugim działający (czarny).

 

20180822_201308.jpg

20180823_192848.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2018 o 11:48, ed napisał:

W czasie deszczu miałem go w kieszeni kurtki p-deszczowej (?) i trochę zawilgł. Wcześniej gdy był suchy działał, a potem już nic. Trudno mówić o zalaniu, ale dostało się chyba do niego trochę wilgoci i to wystarczyło. Wysuszyłem go, potem próba sparowania z centralką i nic. Na innym podobnym pilocie napęd działa. Ten na pierwszym zdjęciu to oryginał (pomarańczowy), a na drugim działający (czarny)

Tez mam ten naped i tego pilota i miałem to samo.

Czy Twój pilot wydaje jakiekolwiek dzwięki? W sensie jakieś "piknięcia" ? U mnie było jakieś zwarcie, bo po uruchomieniu tylko "pikał". Rozebrałem całość do płytki, przeczyściłem dokładnie wszystko (choć na oko nie było tam jakiegoś chlewu). Przeczyściłem dobrze styki do baterii. I pilot odżył i działa bez problemów.

Aby dostać się do płytki zrywasz (potem ładnie się przykleja) ta naklejka pomarańczowa z przyciskami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu kupiłem przyczepę DMC 1000 kg  (Burstner 400 Premio) i mam zamontowanego kilka lat temu ENduro 203. Pierwsze testy pokzują,że pracuje prawidłowo, bez żadnych zakłóceń. Jedynie przyciski na piloci muszę mocno wciskać, mam nadzieję, że się nie kończy...mam akumulator żelowy 70 Ah. fajny wątek - ale mam pytanie - rpzyczepa będzie stała na zewnątrz pod plandeką - czy zabezpieczać jakoś ( poza dokładnym umyciem) silnik i rolki? osłaniać folią?a może podłożyć folię pod całą przyczepą bo parking w Elcampie w Krakowie jest na trawie. I jeszcze pytanie czy  tam trzeba przed zimą  smarować opryskać jakimś środkiem? sorry za głupie pytania a;e to moja pierwsza przyczepa w życiu...

Enduro zamontowane w moim bustnerze. Wstępne oględziny pod spodem - wszystkie elementy montażowe ( profile, śruby ) są czyściutkie jak nowe

20180915_162810.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2018 o 14:11, golob napisał:

Tez mam ten naped i tego pilota i miałem to samo.

Czy Twój pilot wydaje jakiekolwiek dzwięki? W sensie jakieś "piknięcia" ? U mnie było jakieś zwarcie, bo po uruchomieniu tylko "pikał". Rozebrałem całość do płytki, przeczyściłem dokładnie wszystko (choć na oko nie było tam jakiegoś chlewu). Przeczyściłem dobrze styki do baterii. I pilot odżył i działa bez problemów.

Aby dostać się do płytki zrywasz (potem ładnie się przykleja) ta naklejka pomarańczowa z przyciskami.

 

 

Mój nie wydaje żadnych dźwięków. Tylko po włożeniu ostatniej baterii dioda mia 4 razy i na tym koniec. Było wszystko  czyszczone i sprawdzane. Dalej jest bezużyteczny. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ed napisał:

Mój nie wydaje żadnych dźwięków. Tylko po włożeniu ostatniej baterii dioda mia 4 razy i na tym koniec. Było wszystko  czyszczone i sprawdzane. Dalej jest bezużyteczny. Dzięki za podpowiedź.

Można spróbować właśnie z czyszczeniem ultradźwiekami jak mówi Jacek. Zanieś pilot do jakiegoś elektronika, zakładam się że za jakieś grosze będziesz miał naprawiony. To nie jest pilot do promu kosmicznego, tylko proste urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szukam napędu do przyczepki o szer.2500 mm, a większość z rynkowych jest do 2400 mm

Na Obelinku znalazłem taki oto poniższy model w przystępnej cenie

https://www.obelink.pl/naped-osi-prestige.html

Proszę o opinię czy warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2018 o 10:59, ed napisał:

To jest napęd Enduro II, ma już przeniesienie napędu przekładnią zębatą (Enduro I miał łańcuch) Warty polecenia, tylko musisz uważać z pilotem bardzo wrażliwy na wilgoć. Przez to jestem na etapie szukania nowego pilota. Za nowego chcą 500 zł.

Dzięki, kilka dni po wstawieniu posta zamówiłem sobie i zamontowałem.Montaż dziecinie prosty 2h i zrobione.Działa fajnie ale tyle co po podwórku pojeździłem.Teraz znaleść wolną chwilę i zrobic b96 bo zmieniłem holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.