Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, JakubJakub napisał(a):

Generalnie podłączenie jest tak jakby był normalnie a to z uwagi na to że jest obrócony o 180° i za osią. W efekcie jak na pilocie jadę do przodu to przyczepa jedzie do przodu. Kolejny raz sprawdzałem na długim weekendzie jak to się z tym jedzie i wnioski są następujące: 

Mover o nic nie haczy

Prześwit jest około 17 cm przy zapiętej przyczepie na postoju jakieś 15 

Jak było mokro to się niemiłosiernie uwalił 

Z centralka nic się nie dzieje 

Przyczepa jedzie na tak zamontowanym moherze bardzo sprawnie 

Mocowanie w zasadzie jest w tym modelu tak banalne że można to dowolnie obracać bo ośka movera jest kwadratowa i pasuje w każdej pozycji. 

Wniosek nasuwa się taki że na razie nic nie zmieniam. 

Z ciekawostek ostatnio sobie cepke pomalowałem i w końcu pozbyłem się zacieków:D

"Wolność Tomku w swoim domku"

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, JakubJakub napisał(a):

Generalnie podłączenie jest tak jakby był normalnie a to z uwagi na to że jest obrócony o 180° i za osią. W efekcie jak na pilocie jadę do przodu to przyczepa jedzie do przodu. Kolejny raz sprawdzałem na długim weekendzie jak to się z tym jedzie i wnioski są następujące: 

Mover o nic nie haczy

Prześwit jest około 17 cm przy zapiętej przyczepie na postoju jakieś 15 

Jak było mokro to się niemiłosiernie uwalił 

Z centralka nic się nie dzieje 

Przyczepa jedzie na tak zamontowanym moherze bardzo sprawnie 

Mocowanie w zasadzie jest w tym modelu tak banalne że można to dowolnie obracać bo ośka movera jest kwadratowa i pasuje w każdej pozycji. 

Wniosek nasuwa się taki że na razie nic nie zmieniam. 

Z ciekawostek ostatnio sobie cepke pomalowałem i w końcu pozbyłem się zacieków:D

A ja się nie mogę zgodzić. Mover z jakiegoś powodu jest skonstruowany w taki a nie inny sposób, i z jakiegoś powodu producent nakazuje konkretny montaż. To że po jednym wyjeździe wszystko działa nie oznacza, że za pół roku się nie okaże, że mover padł. Pamiętaj, że mover działa w bardzo skrajnych warunkach. Spod kół leci na niego woda, kamienie. Producent zapewnia w nim jakieś tam uszczelnienie, ale to uszczelnienie działa pod warunkiem prawidłowego montażu. Nie masz żadnej pewności, że pracujący mover do góry nogami nie ma wpływu na działanie silników, czy woda się tam nie gromadzi, bo otwory są od spodu a nie od góry przecież to jest logiczne. 

Jesteś pewny, że stać Cię na to, aby mover ewentualnie wymienić po pół roku? Bo przecież jak Ci mover padnie to gwarancja tego nie obejmie ze względu na wadliwy montaż. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
10 godzin temu, bl13 napisał(a):

Dodatkowo rolki maja dociskac do opony na polowie srednicy kola. 

Co rolki maja ? .....................

Opublikowano
W dniu 7.06.2024 o 10:25, jacek00 napisał(a):

A ja się nie mogę zgodzić. Mover z jakiegoś powodu jest skonstruowany w taki a nie inny sposób, i z jakiegoś powodu producent nakazuje konkretny montaż. To że po jednym wyjeździe wszystko działa nie oznacza, że za pół roku się nie okaże, że mover padł. Pamiętaj, że mover działa w bardzo skrajnych warunkach. Spod kół leci na niego woda, kamienie. Producent zapewnia w nim jakieś tam uszczelnienie, ale to uszczelnienie działa pod warunkiem prawidłowego montażu. Nie masz żadnej pewności, że pracujący mover do góry nogami nie ma wpływu na działanie silników, czy woda się tam nie gromadzi, bo otwory są od spodu a nie od góry przecież to jest logiczne. 

Jesteś pewny, że stać Cię na to, aby mover ewentualnie wymienić po pół roku? Bo przecież jak Ci mover padnie to gwarancja tego nie obejmie ze względu na wadliwy montaż. 

Gwarancja do bramy i się nie znamy :D mover kupiony używany. Powiem szczerze że jak się zepsuje to trudno ale tak generalnie to chyba trochę przesada, mover to nie kosmodrom żeby go projektować tylko do konkretnych warunków. Poza tym patrząc na konstrukcję to jest to raczej skrajnie cepowate urządzenie i dziur tam nigdzie nie ma. Standardy osłony silników są te same wszędzie a dla silnika elektrycznego to czy pracuje do góry nogami nie stanowi żadnej różnicy. Ale tak jak mówisz zobaczymy za pół roku ;)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
1 godzinę temu, Piotr Baj napisał(a):

Witam. 

Mam pytanie laika. 

Czy mover może być podłączony do akumulatora pokładowego?

Przeczytaj może kilka pierwszych postów w tym wątku…

Opublikowano

Dzięki Michał za odpowiedz. 

Niestety czytam już dłuższy czas i nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji czy jest to wykonalne, czy mover potrzebuje osobnego zasilania. 

Jeśli widziałeś gdzieś taką odpowiedz proszę cię o nr strony lub wypowiedz :)

Opublikowano




Dzięki Michał za odpowiedz. 
Niestety czytam już dłuższy czas i nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji czy jest to wykonalne, czy mover potrzebuje osobnego zasilania. 
Jeśli widziałeś gdzieś taką odpowiedz proszę cię o nr strony lub wypowiedz


Tak, jest to wykonalne. Nie musisz mieć dwóch aku
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć, wiecie może gdzie można kupić łożyska do rolek napędowych movera enduro em303a ? Chyba że to całe rolki się wymienia?🤔 Ale gdzie to kupić? Ostatnio coś mi tam zaczęło chrupać i się okazało że zewnętrzne łożysko się rozsypało..

Opublikowano
15 godzin temu, Adam 1984 napisał(a):

Cześć, wiecie może gdzie można kupić łożyska do rolek napędowych movera enduro em303a ? Chyba że to całe rolki się wymienia?🤔 Ale gdzie to kupić? Ostatnio coś mi tam zaczęło chrupać i się okazało że zewnętrzne łożysko się rozsypało..

Każde łożysko ma numer odczytaj go i szukaj po hurtowniach łożysk, lub na Allegro.

Opublikowano
21 minut temu, ed napisał(a):

Każde łożysko ma numer odczytaj go i szukaj po hurtowniach łożysk, lub na Allegro.

A jak nie ma numeru to ma swoje wymiary, po których można ustalić nr łożyska. Jeśli chodzi o łożyska toczne to jest produkt, w większości, znormalizowany.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam mover P1, jedna rolka obraca się wolniej(lub szybciej) od drugiej.

Miał ktoś taki przypadek?

Dodam, że zębatki i rolki sprawne nie stawiają oporu.

Wszystko nasmarowane nowym smarem.

Podejrzewam że silnik ma jakiś opór.

Kable jednakowej długości.

 

Edytowane przez blaszka (wyświetl historię edycji)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.