Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Aku miałem sobie wozić w aucie i tylko na potrzeby manewrowania miałem podłączać akumulator w bakiście.. o Aku pisze też w innym wątku bo mam ograniczony budżet i tak lekko kombinuje co by tu w miarę i sensem zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, WojtexJanex7 napisał:

Aku miałem sobie wozić w aucie i tylko na potrzeby manewrowania miałem podłączać akumulator w bakiście.. o Aku pisze też w innym wątku bo mam ograniczony budżet i tak lekko kombinuje co by tu w miarę i sensem zrobić..

Ja też rozważam montaż Aku w bakiscie. Mam tam trochę luzu bo nie korzystam z gazu, a są dwa dedykowane miejsca na butle, przypuszczam że obciążenie tego miejsca na jakieś 30kg powinno być przewidziane.

Ja kupiłem kwasowy z pełną premedytacją. Moim zdaniem do movera i zastosowań kempingowych to dobry wybór ?

Akumulator w samochodzie... wszystko zależy jak i gdzie go przymocujesz - taki ciężki przedmiot w trakcie wypadku może narobić sporo szkód... poza tym dźwigać go i podłączać zaraz po przyjeździe na biwak... szybko Ci zbrzydnie ??

Ja swój będę montował trwałe gdzieś w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, WojtexJanex7 napisał:

A ja mam takie zapytanie, jaki najdłuższy przewód mogę elektryczny zastosować od akumulatora do centralki movera? Bo chyba jednak zastosuje Aku w bakiście a centralę zaraz z przodu pod łóżkiem...  Z moich obliczeń to wychodzi 1m max 1,5m..

Jaki chcesz, ale musiałbyś podać, jaka będzie jego długość lub ewentualnie odległość centralki, od akumulatora, liczona z wszelkimi "zawijasami" po drodze. Wtedy można będzie podać konkretny przekrój dla tego przewodu. Przykładowo: jeśli długość przewodu dla obwodu zasilania byłaby do 3 m (czyli 2 x po 1,5 m), to wystarczy przekrój 25 mm², natomiast pow. 3 m do 5 m, to już 35 mm²

8 godzin temu, WojtexJanex7 napisał:

Tak myślę że aż takiej tragedii aku z montażem i demontażem nie będzie... 

 Tylko tak jak pisałem że o Aku pisałem w innym wątku bo też mam dylemat co wybrać aby było to sensownie zrobione..

 

Co do akumulatora, to odpowiedziałem w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W tym filmie widać ,że bezpiecznik jest zamontowany na odcinku hebel / sterownik. Normalnie wszyscy twierdzą ,że powinien być jak najbliżej klemy na odcinku klema/hebel.

Jak widać rozwiązania są różne. Logika wskazuje jak najbliżej klemy . W moim nowym GO2 umieszczenie bezpiecznika było jak w tym filmie ,czyli mniej sensownie.

 

ć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.436f879fb59ddc0fbd34dc7824c00e66.png

Przewód plusowy może się zewrzeć z klemą minusową, przewód minusowy może się zewrzeć z heblem, bezpiecznik zabezpiecza tylko 10 cm przewodu do jednostki sterującej.

Jak dla mnie to tragedia a ja zwykły amator. Nie wspomnę, że akumulator nie jest w ogóle przymocowany. W czasie jazdy będzie jeździł po całym schowku. A co będzie w przypadku ostrego hamowania lub kolizji? Niby "film instruktarzowy" a powinien być nazwany, "jak zrobić spawarkę w domku z kart".

Cieszę się, że lubię majsterkować, lubię czytać i się uczyć z forum, bo gdybym miał zapłacić za takie coś, to bym się wkurzył :mlot: Oczywiście nie każdy musi się znać i mieć predyspozycje, lecz w takim wypadku oddając instalację "fachowcom" powinienem mieć pewność, że będzie to zrobione zgodnie ze sztuką. A jak już się kręci filmy instruktarzowe, to to powinno być zrobione na szóstkę z plusem ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Czy Ty przypadkiem nie robiłeś reanimacji Enduro?

Mover G02 .   Reanimacja obu silników.  Wcześniej poprawa sterownika.

Jeden silnik  był zgon , drugi jeszcze kręcił.  / wątek Kristofera/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jarosław69 napisał:

Mover G02 .   Reanimacja obu silników.  Wcześniej poprawa sterownika.

Jeden silnik  był zgon , drugi jeszcze kręcił.  / wątek Kristofera/

Czyli dobrze coś kojarzyłem. Ale ostatecznie montujesz nowy też G02 czy stary po reanimacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary /jeśli można tak powiedzieć/ Produkcja około 2011 , montaż 2012.  

Jeden silnik był zalany /zalodzony/ jak rozbierałem....lodu  do połowy !!!! Ten był dead.

Drugi około 1 cm wody/lodu. Gdybym wiedział ,że tak będzie to raz na 1-2 lata otwierałbym klapę czołową , wydmuchanie , wysuszenie , drobna kontrola i dzieci po dzieciach. Niestety.

Finał jest taki - w trupie 3 łożyska  złom ,  szczotki zawieszone . Po  prowizorycznym odwieszeniu  silnik zastartował ale   rzęził i na wskaźniku prąd 12.

Czyszczenie , wymiana łożysk , wymiana smaru  i zaczął hulać. Prąd 6.

Ten "jeszcze sprawny" - łożyska OK , szczotki ok , całość czyszczenie  , nowy smar a na mierniku 6. 

Przy składaniu na krawędziach korpusu z obu stron zapodałem cieniutką warstewkę dekalinu  jako uszczelnienie łączenia obudowy . 

Na jesień zajrzę do środka i ocenię skuteczność tej metody uszczelnienia.

Dla wszystkich dobra rada -  zaglądajcie do silników zanim będzie za późno.

Jak kupowałem nowy wtedy to komplet wyszedł coś w okolicach 3,5 - 3,8 zł ( Euro też było niższe).

Dzisiaj sam silnik to zakup w DE 450 Euro , w Polsce duuuuuuuuuuuuuużo więcej a nowy kompletny Mover ...sami wiecie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam takie pytanko.

Założyłem nowy mover z Obelinka i podczas pierwszego uruchomienia informuje mnie cały czas że za duże napięcie akumulatora.

Na klemach mierzyłem jest 12.46v po włączeniu różnych odbiorników spada do 12.2v lecz centralka od movera dalej swoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko.
Założyłem nowy mover z Obelinka i podczas pierwszego uruchomienia informuje mnie cały czas że za duże napięcie akumulatora.
Na klemach mierzyłem jest 12.46v po włączeniu różnych odbiorników spada do 12.2v lecz centralka od movera dalej swoje.
 
W jaki sposób Cię informuje? Na pilocie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jachata napisał:

informuje mnie cały czas że za duże napięcie

 

18 godzin temu, jacek00 napisał:

Na klemach mierzyłem jest 12.46v po włączeniu różnych odbiorników spada do 12.2v

może za niskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.