Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, WojtexJanex7 napisał:

Witajcie, mover mam i ja? Wiem że już było dużo o tym pisane ale jedni piszą że 20ah starcza jedni 40ah itp i chciałem tylko dopytać jaki akumulator zamontować? W instrukcji pisze że min 80ah a max to 110ah ale czysto teoretycznie będę używał tylko na mover ale może też jakąś lampę czasami się zapali a może za jakiś czas solar... czy taki 75ah wystarczy? Z góry dzięki za odpowiedź..

Wystarczy. 17 Ah dawał radę, oczywiście nowy. 38 Ah też daje. Jak robić duże odcinki po 150m to kup 120Ah. Masz strome podjazdy na placu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, WojtexJanex7 napisał:

Nie mam stromych podjazdów, tylko pod wiatę moze że 30cm pod lekkim nachyleniem no i oczywiście na kempingach ale to też nie są jakieś duże odległości.. Myślałem o tym 75ah czy wystarczy?

Ja miałem 75 Ah w Knausie SPORT 500 . Bez solarów i ładowania z auta w czasie jazdy zawsze wystarczał mi na wyjazd z posesji na moowerze,  spędzenie weekeendu pt-sob-nd bez 230v i wjazd na moowerze na posesje po powrocie z weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Ja miałem 75 Ah w Knausie SPORT 500 . Bez solarów i ładowania z auta w czasie jazdy zawsze wystarczał mi na wyjazd z posesji na moowerze,  spędzenie weekeendu pt-sob-nd bez 230v i wjazd na moowerze na posesje po powrocie z weekendu.

I właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem? dzięki wielkie.. mam też w planie zainstalować ładowarkę do aku także zawsze będzie się ładować...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2020 o 22:37, qtik1 napisał:

Odnośnie dżwięku - właśnie to mnie dziwi, że w jedną stronę działa OK, a w drugą nie, tak jakby łańcuch się luzował, jednak nie wiem czy tam jest przekładnia czy łańcuch. Jest jeszcze 1 zastanawiająca sprawa - mover wysłany był w 2 różnych paczkach (2 różne listy przewozowe) - każda z innej miejscowości, tak jakby sklecali komplet z 2 różnych.  Mam nadzieję, że sprzedawca nie będzie chciał demontażu całości, aczkolwiek jak już wygrzebię silniki, to z resztą pójdzie szybko.

Ten mover ma przekładnię łańcuchową. Sprzedawca będzie chciał całość. Miesiąc temu też zakupiłem Oberlinka, ale miał połamaną osłonę przekładni, więc było dokładnie widać co w środku jest. Po podłączeniu do akumulatora, bez obciążenia jedna strona bardzo głośno pracowała. Po kontakcie ze sklepem, zdemontowałem osłony i sprawdziłem luz na łańcuchach. Na jednym łańcuchu był luz od 2 do 3mm ( pracował cicho ), a na drugim około 1,5 cm  (straszny chałas, łańcuch tłukł się o obudowę). Różnica w rozstawie kół zębatych na których siedzi łańcuch, w jednej i drugiej przekładni to około 5 mm. Przekładnia głośno pracująca, o tyle miała mniejszy rozstaw kół zębatych. Oberlinkowi współpraca z chińczykami zaczyna wychodzić bokiem. Cały zestaw został zwrócony na koszt Oberlinka do naprawy, lub wymiany po uprzednim sprawdzeniu na nowy. Sprawa ma zostać załatwiona do 15 Marca  (koronowirus, i dlatego takie opóżnienie). Pozdrawiam Bogdan Skłodowski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

28 minut temu, bogdan9153 napisał:
. Oberlinkowi współpraca z chińczykami zaczyna wychodzić bokiem. Cały zestaw został zwrócony na koszt Oberlinka do naprawy, lub wymiany po uprzednim sprawdzeniu na nowy. Sprawa ma zostać załatwiona do 15 Marca  (koronowirus, i dlatego takie opóżnienie). Pozdrawiam Bogdan Skłodowski.

Przecież movery Obelink produkuje Enduro. To są dokładnie te modele brandowane logo Obelinka:, https://www.enduro-europe.eu/. Więc to żaden chińczyk. Same movery są chyba produkowane w Holandii

Ten model automatycny (https://www.obelink.nl/obelink-excellent-automatic-ii-mover.html) to de facto Enduro EM303A, natomiast ten drugi manualny mover Obelinka (www.obelink.pl/obelink-prestige-ii-mover.html) to de facto Enduro ECO EM203 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek00 napisał:

Przecież movery Obelink produkuje Enduro. To są dokładnie te modele brandowane logo Obelinka:

Modelu EM 203 Enduro, już nie produkuje. Sprzedał to Obelinkowi. " Następna dostawa drogą morską około 15 lutego  o ile się nie przesunie z powodu koronowirusa " - słowa przedstawiciela Oberlinka . Pozdrawiam Bogdan Skłodowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bogdan9153 napisał:

Modelu EM 203 Enduro, już nie produkuje.

Oczywiście, że produkuje, tyle że robi to już dla Obelinka. Po prostu modele EM203, 303 i 303A zostały zastąpione przez nowsze modele, natomiast starsze modele produkowane są nadal dla Obelinka

Cytat

Sprzedał to Obelinkowi. " 

Wydaje mi się, że nic nie sprzedał Obelinkowi, bo cały czas to Enduro je dla Obelinka po prostu produkuje. Producentem modeli Enduro jak i modeli Obelinka jest ta sama firma: Tradekar International BV (tak wynika przynajmniej z dokumentacji)

 

Enduro ECO EM203 z obelinka:

image.png.7db5c60ef7995f257227b203aa6cbf07.png
 

 

Enduro ECO EM203  oryginał:

image.png.064d706b78683341217246d891a7622d.png

Enduro EM303A z obelinka:

image.png.73d104310aaee3577472bc5f53afcfb7.png

 

 

Enduro EM303A oryginał:


image.png.191a298cae933b1d2a2783c6eb5bf5d5.png

 

Cytat

Następna dostawa drogą morską około 15 lutego  o ile się nie przesunie z powodu koronowirusa " - słowa przedstawiciela Oberlinka . 

Możliwe, że Enduro Europe ma gdzieś fabrykę w Chinach i tam robią swój najtańszy model. Natomiast ten EM303A jest oznaczony jako produkowany w Holandii. 

Z ciekawostek to w UK Enduro funkcjonuje pod nazwą Emove, bo prawa do nazwy Enduro ma tam Purpleline https://www.purpleline.co.uk

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Przecież movery Obelink produkuje Enduro. To są dokładnie te modele brandowane logo Obelinka:, https://www.enduro-europe.eu/. Więc to żaden chińczyk. Same movery są chyba produkowane w Holandii

Niewątpliwie movery Obelink, są to stare modele Enduro ze zmianami. Modelu z takim oznaczeniem EM 203S pod nazwą Enduro nie spotkałem nigdzie. EM 203 tak, ale też nie występuje w bieżącej ofercie. Czym się różnią, nie wiem. Mover o oznaczeniu  EM 203S występuje tylko w Obelinku. Jaki jest układ miedzy Enduro, a Obelinkiem nie wiem. Ważne  jest że  Obelink jest tani.  Możliwe że jest produkowany przez Enduro dla Obelinka, ale nie w Holandii ( dostawa drogą morską ), a do jakiego kraju uciekło najwięcej firm z własną technologią, to chyba wiesz. Jakie wnioski wyciągniesz to już Twoja sprawa. Pozdrawiam Bogdan Skłodowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie chcę zakładać nowego tematu ,żeby nie zagęszczać...

Podłączę się tutaj .

 

Moje pytanie /prośba/  brzmi :

Jakim środkiem/płynem oczyścić  i czym odrestaurować wnętrze tak zalanego silnika ? 

Jeden silnik nie pracuje już wcale , drugi jeszcze dycha...

20201226_201538.jpg

20201226_201404.jpg

20201226_202335.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jarosław69 napisał:

Moje pytanie /prośba/  brzmi :

Jakim środkiem/płynem oczyścić  i czym odrestaurować wnętrze tak zalanego silnika ? 

Ja bym podszedł z WD40.

Niezły bajzel...

Ciekawe czy P1 też będą się tak zalewać (chwalą się ponadprzeciętnym uszczelnieniem IP 55)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2020 o 21:17, bogdan9153 napisał:

Niewątpliwie movery Obelink, są to stare modele Enduro ze zmianami. Modelu z takim oznaczeniem EM 203S pod nazwą Enduro nie spotkałem nigdzie. EM 203 tak, ale też nie występuje w bieżącej ofercie. 

Bo obecny model sprzedawany przez modelinka to "usprawniony" model ECO EM203. Ma on nową centralkę i innego pilota (tego który występował w modele EM203). I nie wiem gdzie on nazwany jest jako EM203S bo w dokumentacji Obelinka funkcjonuje on pod nazwą EM203. Tern drugi model sprzedawany jako "Excellent Automatic II" to już dokładnie to samo co EM303A i takie też oznaczenia są na kartonie, w instrukcji czy na samym moverze - ten mover też występuje jeszcze na stronie w zakładce "starsze modele": https://www.enduro-europe.eu/nl/producten/voorgaande+modellen/em303+niet+meer+leverbaar/967

 

4 godziny temu, filipert napisał:

Ja bym podszedł z WD40.

Niezły bajzel...

Ciekawe czy P1 też będą się tak zalewać (chwalą się ponadprzeciętnym uszczelnieniem IP 55)

No niezły. Patrząc na inne tematy dotyczące moverów to widzę, że to norma. Po 8 latach pewnie wszystko klęknie - cudów nie ma

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.