Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli pomijając kwestie kosztownego chlapacza, wychodzi na to że lepiej jak mover ciągnie niż pcha? A co z równoważeniem ciężaru, sam akumulator waży 37 kg?

Po co słoń z wagą 37 kg, ja mam 36 Ah- czyli waga piórkowa i jedno ładowanie  starcza na sezon. A przy okazji uważam, że lepiej zmienić profil dołka niz walić błoto na kilka tysiecy zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A co z równoważeniem ciężaru, sam akumulator waży 37 kg?

@Roobertino

Post     #249

 

Lokalizacja na obrazku:

1. dwa rowery 25 + 15 = 40 kg

2. akumulator EXPEDITION AGM  95 Ah 780Aen = 23 kg

3. mover ENDURO 2

 

4. koło zapasowe 18,3 kg

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co słoń z wagą 37 kg, ja mam 36 Ah- czyli waga piórkowa i jedno ładowanie  starcza na sezon.

 

 

taki był w komplecie razem moverem i szkoda mi go wyrzucać, a mam w planach założyć sobie solar to będzie na zaś.

@Roobertino

Post     #249

attachicon.gifHobby1.resized.png

Lokalizacja na obrazku:

1. dwa rowery 25 + 15 = 40 kg

2. akumulator EXPEDITION AGM  95 Ah 780Aen = 23 kg

3. mover ENDURO 2

attachicon.gifENDURO 2.png

4. koło zapasowe 18,3 kg

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

a jaki wychodzi Ci nacisk na hak, ważyłeś może?

Edytowane przez Roobertino (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem, jak wy to robicie z małymi akumulatorami i najlepiej ładowanymi raz na sezon. Ja mam movera chyba enduro II. Mam akumulator nowkę Tayama żelowy i dobrą ładowarkę. Nadmiaru prądu nie zauważyłem, mover jeździ, czasami i odcinek 100metrów. Przejechałem też przyczepą przez teren budowy, zmrożone błoto z koleinami - lepsze niż nie jeden krawężnik... i jest ok, ale prądu to ja nigdy nadmiaru nie mam - ładuję podczas jazdy, i zawsze jak tylko przyczepa jest podpięta do prądu.

 

odnośnie montażu - u mnie nie było innej opcji jak przed osią (musiałem i tak przerobić odpływ wody), a w poprzedniej przyczepie dało się zamontować tylko za osią. W obu przypadkach nie było problemów z nadmiarem błota jak i precyzją manewrowania, czy też siłą uciągu.

 

movera zakładałem sam, później demontaż i przekładka do kolejnej przyczepy. Nie jest to proste ale do zrobienia w 3-4 godzinki mając kawałek suchego podjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pomijając kwestie kosztownego chlapacza, wychodzi na to że lepiej jak mover ciągnie niż pcha? A co z równoważeniem ciężaru, sam akumulator waży 37 kg?

 

Zapakuj przyczepę tak jak ma być podczas wyjazdu i sprawdz nacisk na hak.

Ja u siebie mam przed osią a aku za, niby na pusto jest rewelacyjnie

ale większość rzeczy mogę wrzucic na przód (mam 4m salonke), więc musze sie nieźle gimnastykować żeby wyszło ok.

 

na wiosnę będę przekładał za oś.

 

regulacje musisz i tak zrobic przy obciążonej przyczepie (szczególnie jak montujesz za osią)

 

 

 

drogi chlapacz -

podczas dużego deszczu koło wyrzuca wodę również do przodu, więc nie ma to większego znaczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki wychodzi Ci nacisk na hak, ważyłeś może?

@Roobertino

Rozmieszczenie ładunku w przyczepie...         najcięższe lodówka + łóżka + inne, ładujemy do fury.

                        

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ed  > 1...kosztowny chlapacz.

            2. To czy zamontować movera przed  czy za kołem decyduje ilość miejsca. < w naszym przypadku ilość miejsca w garażu

 

Ad.2.

Mamy taki układ, że tuż za progiem  garażu wykonany jest specjalny spadek/skos tylko na oba koła w podłodze.

Na końcu strzałek zagłębienie pod kołami =~15 cm żeby dach przyczepy nie zawadzał o dach garażu.

attachicon.gifg-b.png

Gdyby mover był przed kołami przyczepy to zagłębienie musiałoby być też przed kołami !

 

Ad.1.

W ubiegłym roku z naszym moverem byliśmy na trasie ~6000 km, w tym roku ponad    7000 km

Razem 13000 km "kosztowny chlapacz" kosztował nas 0 = "zero"

To jednak gabaryty garażu zadecydowały o takim a nie innym zamontowaniu moovera. A precyzja manewrowania nie zależy od miejsca montażu moovera.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem, jak wy to robicie z małymi akumulatorami i najlepiej ładowanymi raz na sezon. Ja mam movera chyba enduro II. Mam akumulator nowkę Tayama żelowy i dobrą ładowarkę. Nadmiaru prądu nie zauważyłem, mover jeździ, czasami i odcinek 100metrów. Przejechałem też przyczepą przez teren budowy, zmrożone błoto z koleinami - lepsze niż nie jeden krawężnik... i jest ok, ale prądu to ja nigdy nadmiaru nie mam - ładuję podczas jazdy, i zawsze jak tylko przyczepa jest podpięta do prądu.

 

odnośnie montażu - u mnie nie było innej opcji jak przed osią (musiałem i tak przerobić odpływ wody), a w poprzedniej przyczepie dało się zamontować tylko za osią. W obu przypadkach nie było problemów z nadmiarem błota jak i precyzją manewrowania, czy też siłą uciągu.

 

movera zakładałem sam, później demontaż i przekładka do kolejnej przyczepy. Nie jest to proste ale do zrobienia w 3-4 godzinki mając kawałek suchego podjazdu.

 

no i właśnie o to mi chodziło dzięki za rzeczową odpowiedź

@Roobertino

Rozmieszczenie ładunku w przyczepie...         najcięższe lodówka + łóżka + inne, ładujemy do fury.

attachicon.gifprzyczepa.png                         attachicon.giffura.gif

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

My też staramy się co bardziej cięższe przedmioty ładować do auta, chociażby dla tego, by go lepiej dociążyć, w przyczepce tylko praktycznie ciuchy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof ale czy dobrze widze? On jest nizej posadowiony niz Enduro 2? To wazne dla mnie poniewaz mam duzy uskok progowy przy wjezdzie do garazu.

 

W napędzie, o który pytasz oraz w Enduro 2, główna różnica jest tylko w umiejscowieniu osi rolki napędowej w stosunku do osi koła. W Enduro to położenie jest bardziej korzystne, natomiast w kwestii najniżej położonych elementów, nie ma chyba bardzo istotnych różnic. Z tego, co pamiętam, to może być to do 2 cm różnicy. :hmm: 

"Rury" montażowe tych napędów mocuje się do dolnej krawędzi ramy przyczepy i tego nie przeskoczysz. Patrząc więc na sam przekrój tej rury, w Enduro wszystkie elementy są w zakresie jej dolnej krawędzi, natomiast w Reich'u, wystają poza dolną krawędź "rury" na ok. 2 cm. Najlepiej jednak zmierzyć, jaką masz u siebie odległość do podłoża od dolnej krawędzi ramy przyczepy (w miejscu, w którym ma być montowany napęd) i zdobyć jakoś wymiar z napędu Reich'a (od górnej krawędzi rury mocującej, aż do krawędzi najniżej położonego elementu). Różnica między tymi dwoma wynikami pomiarów da Ci bezpieczną odległość od ziemi, jaką będziesz dysponował po zamontowaniu napędu. Możesz też zdobyć ten sam wymiar dla Enduro i porównać wyniki, jednak myślę, że będzie to właśnie ok. 2 cm na niekorzyść Reich'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.