Jump to content
witus

Truma Mover S - montaż.

Recommended Posts

witus

Udało się łapy trochę pokaleczone ale wszystko dobrze się skończyło ;)

 

Przyjechał do mnie kilka dni temu. Znajomy przejazdem odebrał w Warszawie. Nie sprawdzany, zakup kompletnie w ciemno, poza allegro żeby jeszcze odrobinę obniżyć cenę. Używany. 

 

Pierwsze emocje poskładanie wszystkiego na sucho poza przyczepą, odpalił od strzału ;)

 

post-373-0-75771500-1394566157_thumb.jpg

 

Przygotowania do montażu czyli:

- pobranie z internetu instrukcji użytkowania i montażu (zupełnie bez problemu jak to u Trumy)

- zakup niezbędnych dodataków: rygiel elektryczny i różne konektorki elektryczne

 

post-373-0-34450300-1394566169_thumb.jpg

 

Dzień montażu. 

 

1. Kontrola ciśnienia w oponach, wg instrukcji opony muszą być jednakowe i z tym samym ciśnieniem.

 

post-373-0-92610400-1394566176_thumb.jpg

 

2. Przód przyczepy maksymalnie w górę, oczywiście pozycję zabezpieczamy żeby nie wylądowała na nas jak będziemy pod. Trochę będziemy się szarpać pod przyczepą w końcu to wszystko w wersji Trumy waży 35 kg (mniej markowe są jeszcze cięższe).

 

post-373-0-31511800-1394566173_thumb.jpg

 

3. Założenie łap montażowych, bez problemu mam przypadek wg. instrukcji najprostszy czyli popularna rama AL-KO. W szczególnych przypadkach trzeba kupić specjalne redukcje i zestawy dopasowujące - zapewniające właściwe położenie napędu względem opony.

 

post-373-0-20630400-1394566179_thumb.jpg

 

4. Do łap montażowych całe to 35kg graciarstwo najłatwiej podnieść sobie za pomocą jakiegoś podnośnika - ja miałem żabę ;)

 

post-373-0-39372200-1394566182_thumb.jpg

 

Mając mover podparty żabą nie dokręcajcie wszystkiego na gotowo. Ja tak zrobiłem po opuszczeniu przyczepy kiedy opadła pod własnym ciężarem zmienił mi się wymagany przez producenta dystans movera od opony (20 mm). Oczywiście poprawienie tego to poluzowanie ok 18 śrub tak to cholerstwo ciężko ruszyć nawet o 3 mm :) Godzina w plecy taki chciałem być szybki :)

 

5. Teraz przyczepa stoi po bożemu. Ustalamy odległość za pomocą 20mm deski w stosunku do opony i min 10mm boczna krawędź opony od obudowy silnika. Wszystko jest ładnie rozrysowane w instrukcji.

 

post-373-0-57086100-1394566185_thumb.jpg

 

6. Mover zamocowany teraz warto sprawdzić czy zadziała na przyczepie. Spinam wszystko byle jak i jazda. Nie pojechałem sprzedający nie zapakował mi klucza do dociągania movera. Masakra bez klucza tego cholerstwa nie da się dosunąć. Próbujemy francuzami, morsami nie ma bata. Potrzebne jest spore ramię, żeby udało się to zrobić. Jedziemy po kawał rury do Metalgumu po kolejnej 1,5 h teść dorabia klucz :) Ja w międzyczasie dogaduję sprowadzenie oryginalnego klucza z Warszawy. Jutro będzie u mnie (w rezerwie miałęm jeszcze wypożyczenie w SCAMP'ie w Bieruniu).

 

7. Klucz zadziałał, mover odpalił, naciskam pilot i przyczepa jedzie ... w przeciwnym kierunku niż oznaczenia. To pierdoła zmieniam sposób podłączenia silniczków do centralki - jedzie we właściwym kierunku :)

 

Opis elektryczny kolejnym razem bo zdechł mi telefon i nie mam więcej zdjęć. Pierwsze jazdy bezcenne, nawet moja niespełna 5 letnia córka sobie poradziła ;)

 

I jeszcze takie bonusiki były w zestawie: wypasione pudełko do akumulatora z fajnymi klemami i ładowarka (wg instrukcji z internetu wypas więc zastąpi moją). 

 

post-373-0-32016600-1394566161_thumb.jpg post-373-0-88069900-1394566165_thumb.jpg

 

Jeżeli coś ten post wnosi będzie ciąg dalszy :)

 

 

 

Edited by witus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Exen

Cześć!

Świetna robota.

Ja mam podobną robotę do wykonania ale jeszcze się wstrzymam chwilkę bo zimą straszą ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heniekag

Tak sobie obserwuje jak dokładasz do siebie różne elementy. Ja idę podobnym torem, a wczoraj byłem na rejestracji i jako że starałem się o podwyższenie DMC z 1400 na 1500 kg i trochę się stawiali to wsadzili mnie na wagę i bez odczepiania przyczepy wyszło 1420 kg, a w środku pusto, bez wody, pusta ubikacja, zero ubrań i brak większości osprzętu, który normalnie jest na pokładzie. Fakt, ze pełna butla gazu, przedsionek i krzesełka ze stolikiem były na pokładzie ale wygląda, że mimo podniesienia DMC z wagą będzie nie ciekawie. Zastanawiałeś się nad tym?

Mover mam zamiar montować w sobotę jak pogoda dopisze, więc kontynuuj. Mimo że mam Enduro to jednak chętnie pooglądam jak sobie poradziłeś i poczytam na co uważać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Myślę o wadze, przedsionek zastąpiłem markizą. Dzięki moverowi wyrzucę podnośnik żaba on też z 10kg ważył. Przed sezonem przejrzę dokładnie co mi jest potrzebne reszta won.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

I już jest temat do działu zrób to sam :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Exen

Pokaż, gdzie zamontowałeś włącznik :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Nie zamontowałem zabrakło mi czasu. Teść dorabia mi blaszkę, będzie pod kanapą przy akumulatorze. Założę do końca tygodnia to będą fotki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heniekag

Dzięki moverowi wyrzucę podnośnik żaba on też z 10kg ważył.

Wyjaśnij proszę związek. :niewiem:.

Ja podnośnik (żabę) wożę cały czas w bagażniku w samochodzie - takie jakieś stare przyzwyczajenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Ja go wozilem tylko do poziomowanie przyczepy. Przyjazd na camping jest krzywo, żaba pod oś podkładałem deski pod koło i mam wypoziomowane. Teraz najadę moverem na klin i załatwione. Do zmiany koła nie potrzebuję podnośnika mam asistance ADAC więc po co się brudzić ;)

Edited by witus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Ja go wozilem tylko do poziomowanie przyczepy. Przyjazd na camping jest krzywo, żaba pod oś podkładałem deski pod koło i mam wypoziomowane. Teraz najadę moverem na klin i załatwione. Do zmiany koła nie potrzebuję podnośnika mam asistance ADAC więc po co się brudzić ;)

jako "doświadczony" posiadacz movera od razu wiedziałem czemu pozbyłeś się podnośnika :)... również posiadam ADAC, ale nie do końca mam ochotę ich sprawdzać np w środku nocy czy też śpiesząc się np na prom odpływający raz na 3 dni w Chorwacji :). Także jakiś podnośnik i po 1 kole zapasowym do auta i cepy wypadałoby mieć :) (heh, można odciążyć auto o zestaw naprawczy koła :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Ja ADAC testowałem, w 45 min byli (dzień wolny od pracy) :) pewnie na poważny wyjazd zabiorę, ale waży ten podnośnik okrutnie :(

Dotarł właśnie klucz, który przrdłużył wczorajszy montaż o dobre 1,5 h. Bez niego ani rusz więc pilnujcie swoich kluczy !

 

post-373-1394623916,85_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

a pokaż jeszcze jaką końcówkę ma ten klucz, że on taki wyjątkowy :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Zwykła rura 20 mm średnicy wewnętrznej z poprzecznych trzpieniem w pewnej odległości. Naprawdę nic szczególnego tylko nie można tego zastąpić niczym co mam w garażu czy bagażniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ir & Ed

Ja go wozilem tylko do poziomowanie przyczepy. Przyjazd na camping jest krzywo, żaba pod oś podkładałem deski pod koło i mam wypoziomowane. Teraz najadę moverem na klin i załatwione. Do zmiany koła nie potrzebuję podnośnika mam asistance ADAC więc po co się brudzić ;)

@witus JESTEŚ WIELKI !

 

Brawo, brawo i jeszcze raz brawo !

Podziwiam Twoje samozaparcie i "CIĄG" żeby mieć mover.

A z "tom żabom" to jesteś złomiarz, żeby to wozić w przyczepie taki grat ?

 

Polecam mini podnośnik hydrauliczny za marne grosze, zerknij niżej.

Wożę w przyczepie takie 2 podnośniki używam do podnoszenia ... wszystkiego.

Do poziomowania wykorzystuję otwarte drzwi wejściowe przyczepy.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

W tym roku będę mierzył odległości przejechane za pomocą movera w ciągu całego sezonu.

Mam wyjazd z garażu przyczepą z górki, wjazd pod górkę ~ 20 m, reszta na kempingach.

Jak przejadę przyczepą z moverem przez cały sezon 100m ... to będzie chyba wszystko.

Edited by ired (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Nie rozumiem Twojego posta ;) zupełnie. Mam taki podnośnik jak na zdjęciu ale on średnio nadaje się do przyczepy, a już zupełnie jak złapiesz gumę. Zaletą żaby jest to, że można ją wsunąć pod ramę, która jest nisko ziemi. Możesz rozwinąć co mają drzwi do poziomowania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...