witus Napisano 11 Marzec 2014 (edytowane) Udało się łapy trochę pokaleczone ale wszystko dobrze się skończyło Przyjechał do mnie kilka dni temu. Znajomy przejazdem odebrał w Warszawie. Nie sprawdzany, zakup kompletnie w ciemno, poza allegro żeby jeszcze odrobinę obniżyć cenę. Używany. Pierwsze emocje poskładanie wszystkiego na sucho poza przyczepą, odpalił od strzału Przygotowania do montażu czyli: - pobranie z internetu instrukcji użytkowania i montażu (zupełnie bez problemu jak to u Trumy) - zakup niezbędnych dodataków: rygiel elektryczny i różne konektorki elektryczne Dzień montażu. 1. Kontrola ciśnienia w oponach, wg instrukcji opony muszą być jednakowe i z tym samym ciśnieniem. 2. Przód przyczepy maksymalnie w górę, oczywiście pozycję zabezpieczamy żeby nie wylądowała na nas jak będziemy pod. Trochę będziemy się szarpać pod przyczepą w końcu to wszystko w wersji Trumy waży 35 kg (mniej markowe są jeszcze cięższe). 3. Założenie łap montażowych, bez problemu mam przypadek wg. instrukcji najprostszy czyli popularna rama AL-KO. W szczególnych przypadkach trzeba kupić specjalne redukcje i zestawy dopasowujące - zapewniające właściwe położenie napędu względem opony. 4. Do łap montażowych całe to 35kg graciarstwo najłatwiej podnieść sobie za pomocą jakiegoś podnośnika - ja miałem żabę Mając mover podparty żabą nie dokręcajcie wszystkiego na gotowo. Ja tak zrobiłem po opuszczeniu przyczepy kiedy opadła pod własnym ciężarem zmienił mi się wymagany przez producenta dystans movera od opony (20 mm). Oczywiście poprawienie tego to poluzowanie ok 18 śrub tak to cholerstwo ciężko ruszyć nawet o 3 mm Godzina w plecy taki chciałem być szybki 5. Teraz przyczepa stoi po bożemu. Ustalamy odległość za pomocą 20mm deski w stosunku do opony i min 10mm boczna krawędź opony od obudowy silnika. Wszystko jest ładnie rozrysowane w instrukcji. 6. Mover zamocowany teraz warto sprawdzić czy zadziała na przyczepie. Spinam wszystko byle jak i jazda. Nie pojechałem sprzedający nie zapakował mi klucza do dociągania movera. Masakra bez klucza tego cholerstwa nie da się dosunąć. Próbujemy francuzami, morsami nie ma bata. Potrzebne jest spore ramię, żeby udało się to zrobić. Jedziemy po kawał rury do Metalgumu po kolejnej 1,5 h teść dorabia klucz Ja w międzyczasie dogaduję sprowadzenie oryginalnego klucza z Warszawy. Jutro będzie u mnie (w rezerwie miałęm jeszcze wypożyczenie w SCAMP'ie w Bieruniu). 7. Klucz zadziałał, mover odpalił, naciskam pilot i przyczepa jedzie ... w przeciwnym kierunku niż oznaczenia. To pierdoła zmieniam sposób podłączenia silniczków do centralki - jedzie we właściwym kierunku Opis elektryczny kolejnym razem bo zdechł mi telefon i nie mam więcej zdjęć. Pierwsze jazdy bezcenne, nawet moja niespełna 5 letnia córka sobie poradziła I jeszcze takie bonusiki były w zestawie: wypasione pudełko do akumulatora z fajnymi klemami i ładowarka (wg instrukcji z internetu wypas więc zastąpi moją). Jeżeli coś ten post wnosi będzie ciąg dalszy Edytowane 11 Marzec 2014 przez witus (wyświetl historię edycji) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Exen Napisano 11 Marzec 2014 Cześć! Świetna robota. Ja mam podobną robotę do wykonania ale jeszcze się wstrzymam chwilkę bo zimą straszą ;] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniekag Napisano 11 Marzec 2014 Tak sobie obserwuje jak dokładasz do siebie różne elementy. Ja idę podobnym torem, a wczoraj byłem na rejestracji i jako że starałem się o podwyższenie DMC z 1400 na 1500 kg i trochę się stawiali to wsadzili mnie na wagę i bez odczepiania przyczepy wyszło 1420 kg, a w środku pusto, bez wody, pusta ubikacja, zero ubrań i brak większości osprzętu, który normalnie jest na pokładzie. Fakt, ze pełna butla gazu, przedsionek i krzesełka ze stolikiem były na pokładzie ale wygląda, że mimo podniesienia DMC z wagą będzie nie ciekawie. Zastanawiałeś się nad tym? Mover mam zamiar montować w sobotę jak pogoda dopisze, więc kontynuuj. Mimo że mam Enduro to jednak chętnie pooglądam jak sobie poradziłeś i poczytam na co uważać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witus Napisano 11 Marzec 2014 Myślę o wadze, przedsionek zastąpiłem markizą. Dzięki moverowi wyrzucę podnośnik żaba on też z 10kg ważył. Przed sezonem przejrzę dokładnie co mi jest potrzebne reszta won. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cezarr Napisano 11 Marzec 2014 I już jest temat do działu zrób to sam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Exen Napisano 12 Marzec 2014 Pokaż, gdzie zamontowałeś włącznik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witus Napisano 12 Marzec 2014 Nie zamontowałem zabrakło mi czasu. Teść dorabia mi blaszkę, będzie pod kanapą przy akumulatorze. Założę do końca tygodnia to będą fotki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Heniekag Napisano 12 Marzec 2014 Dzięki moverowi wyrzucę podnośnik żaba on też z 10kg ważył. Wyjaśnij proszę związek. . Ja podnośnik (żabę) wożę cały czas w bagażniku w samochodzie - takie jakieś stare przyzwyczajenie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witus Napisano 12 Marzec 2014 (edytowane) Ja go wozilem tylko do poziomowanie przyczepy. Przyjazd na camping jest krzywo, żaba pod oś podkładałem deski pod koło i mam wypoziomowane. Teraz najadę moverem na klin i załatwione. Do zmiany koła nie potrzebuję podnośnika mam asistance ADAC więc po co się brudzić Edytowane 12 Marzec 2014 przez witus (wyświetl historię edycji) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarec Napisano 12 Marzec 2014 Ja go wozilem tylko do poziomowanie przyczepy. Przyjazd na camping jest krzywo, żaba pod oś podkładałem deski pod koło i mam wypoziomowane. Teraz najadę moverem na klin i załatwione. Do zmiany koła nie potrzebuję podnośnika mam asistance ADAC więc po co się brudzić jako "doświadczony" posiadacz movera od razu wiedziałem czemu pozbyłeś się podnośnika ... również posiadam ADAC, ale nie do końca mam ochotę ich sprawdzać np w środku nocy czy też śpiesząc się np na prom odpływający raz na 3 dni w Chorwacji . Także jakiś podnośnik i po 1 kole zapasowym do auta i cepy wypadałoby mieć (heh, można odciążyć auto o zestaw naprawczy koła ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witus Napisano 12 Marzec 2014 Ja ADAC testowałem, w 45 min byli (dzień wolny od pracy) pewnie na poważny wyjazd zabiorę, ale waży ten podnośnik okrutnie Dotarł właśnie klucz, który przrdłużył wczorajszy montaż o dobre 1,5 h. Bez niego ani rusz więc pilnujcie swoich kluczy ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarec Napisano 12 Marzec 2014 a pokaż jeszcze jaką końcówkę ma ten klucz, że on taki wyjątkowy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witus Napisano 12 Marzec 2014 Zwykła rura 20 mm średnicy wewnętrznej z poprzecznych trzpieniem w pewnej odległości. Naprawdę nic szczególnego tylko nie można tego zastąpić niczym co mam w garażu czy bagażniku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ir & Ed Napisano 12 Marzec 2014 (edytowane) Ja go wozilem tylko do poziomowanie przyczepy. Przyjazd na camping jest krzywo, żaba pod oś podkładałem deski pod koło i mam wypoziomowane. Teraz najadę moverem na klin i załatwione. Do zmiany koła nie potrzebuję podnośnika mam asistance ADAC więc po co się brudzić @witus JESTEŚ WIELKI ! Brawo, brawo i jeszcze raz brawo ! Podziwiam Twoje samozaparcie i "CIĄG" żeby mieć mover. A z "tom żabom" to jesteś złomiarz, żeby to wozić w przyczepie taki grat ? Polecam mini podnośnik hydrauliczny za marne grosze, zerknij niżej. Wożę w przyczepie takie 2 podnośniki używam do podnoszenia ... wszystkiego. Do poziomowania wykorzystuję otwarte drzwi wejściowe przyczepy. Pozdrawiamy, Ir & Ed PS W tym roku będę mierzył odległości przejechane za pomocą movera w ciągu całego sezonu. Mam wyjazd z garażu przyczepą z górki, wjazd pod górkę ~ 20 m, reszta na kempingach. Jak przejadę przyczepą z moverem przez cały sezon 100m ... to będzie chyba wszystko. Edytowane 12 Marzec 2014 przez ired (wyświetl historię edycji) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witus Napisano 12 Marzec 2014 Nie rozumiem Twojego posta zupełnie. Mam taki podnośnik jak na zdjęciu ale on średnio nadaje się do przyczepy, a już zupełnie jak złapiesz gumę. Zaletą żaby jest to, że można ją wsunąć pod ramę, która jest nisko ziemi. Możesz rozwinąć co mają drzwi do poziomowania ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach