Skocz do zawartości

Rozterki Magdu dotyczące wymarzonej przyczepy


magdu

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam, jeśli te pytania już były. Przeczytałam dziesiątki stron na forum, ale wszystkiego nie dałam rady. Jestem nowa w temacie i szukam pomocy przy zakupie. Szukam lekkiej, niedużej przyczepy, do ciągania jak najczęściej i jak najdalej. ;) No, może w najbliższym czasie tylko po cywilizowanej części Europy. Wiem jaki układ, nos mam sprawny aż nadto. Ale nikłą wiedzę i bliskie zeru doświadczenie w kwestiach technicznych itp.

 

Jak oglądać podłogi?

Oglądaliśmy fajną przyczepkę... płyty pod podłogą, które mają być zabepieczeniem i stabilizacją, a nie naprawą czegoś zepsutego (możemy odkręcić i obejrzeć przed zakupem)?
 

Drobny zaciek koło uszczelki obok okna (w dachu)?

 

Jak sprawdzać ogrzewanie?

Gazowe, elektryczne?

Jeśli będziemy chcieli zatrzymać się po drodze w przysłowiowym "polu", bez prądu lepiej mieć gazowe, czy są sposoby na elektryczne?

 

Jak jest z lodówką w czasie jazdy (podłączenie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Magda, jak by to napisać aby nie urazić ;)

 

Z twoim doświadczeniem (jego brak) tylko obejrzysz cepkę i łykniesz to co mówi Ci sprzedający. Niestety :(.

JA polecam:

- założyć własny temat i podawać linki do tego co Ciebie interesuje. Na forum naprawdę można się wiele dowiedzieć ze zdjęć.

- uzupełnić profil (miasto, auto itd). Będzie prościej.

- zapoznać się z tematem "Forumowicze pomagają oglądać cepki". Zawsze można poprosić o pomoc kogoś kto ma bliżej aby podjechał z Tobą na oględziny

- Jak chcesz to odezwij się na PW. Swoją cepkę wybudzam w ostatnią sobotę ze snu zimowego, więc mogłabyś podjechać (mieszkam niedaleko :)) i pokazałbym Ci jak co działa (to nic skomplikowanego)

- uzbroić się w myśl, że chodź nie wiadomo z kim byś cepkę oglądał, zawsze może wyjść jakaś niespodzianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Swoją cepkę wybudzam w ostatnią sobotę ze snu zimowego, więc mogłabyś podjechać (mieszkam niedaleko :))
 
skąd wiesz, że niedaleko - jak nic w profilu nie ma ?? :hmm:
 
off top
 
kolega Madziu dobrze napisał
 
napisz jakie masz możliwości ciągnięcia przyczepy - dowód rejestracyjny
dla ilu osób i jaki masz budżet
a potem linkuj.
 
 
Edytowane przez rosołek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:), po prostu przeczytałem 1-szy post Magdy na forum ;).

Ale to już chyba wiesz (wnioskuję po edycji).  :pub:

spryciarz...

 

forum od dołu do góry czytam... :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wydzielenie tematu (pytanka zadałam w wątku o kupowaniu). Nie spodziewałam się tak miłego powitania... to chyba najgościnniejsze forum na jakim byłam!

 

Strus251, nie obrażam się, wiem jak bardzo jestem zielona :)

Czytam i staram się zgłębić temat, ale właśnie samodzielnego zakupu się obawiam. Przez internet doświadczenia się nie nabiera na pewno, ale jak widzę można w ten sposób poznać ludzi, którzy je mają, a na tym forum jak już w wielu miejscach było "kopalnia". ;)

 

Szukam wspólnie z mężem, mamy dwójkę małych dzieci (2+2). Dlatego jeśli chodzi o wnętrze najważniejsze są dwa konkretne spania, najfajniej mieszczące 2 i 3 osoby, jedno 2 m, drugie 180 cm długie, fajnie jakby jedno się zasłaniało (ale zasłonę sobie możemy zorganizować), jedno może być na stałe, drugie składane do siedzisk i stolika. Piętrowych nie widzę, bałabym się że maluchy pospadają. Ogrzewanie, które działałoby "po drodze" byłoby super. Koniecznie woda i lodówka, ale to chyba standard.

Chcielibyśmy zamknąć się w okolicy 10 tyś.

 

Profil uzupełniony. Mam Golfika z poprzedniej epoki, ale dzięki temu sprawdzonego, wiem, że dzielny i ładnie pociągnie przyczepkę. Ogranicza go jednak mocno DCM 1465, pozwala holować przyczepkę do DCM 1060. Najcięższa możliwa, jaką oglądałam ma DCM 1050.

Myślałam o zmianie auta na większe, ale wtedy kryteria wagowe będą takie same, żeby zmieścić się w 3,5 tony. Generalnie im lżejsza tym lepsza.

 

Na tej stronie http://autocampingi.pl/oferta oglądałam nr 24. Hobby 1991 oraz nr 32. Hobby 1995

 

Byliśmy najpierw w Łodzi na Konstantynowskiej, ale to chyba tylko szrot ;)

 

Oglądaliśmy na żywo tą: http://centrumcampingowe.gratka.pl/ogl/16261429.html#d2aae579e797348b,1 ale nie trzeba się znać ani odrobinkę, żeby zobaczyć, jak ma bogatą historię ;) jakby co najmniej wyścigówka i niestety, niezbyt efektownie naprawiona. Wklejam, bo gdyby była w dobrym stanie, to byłoby to.

Lekka, francuska ma spania 140x200 i 120x170, więc drugie jest za krótkie dla nas: http://centrumcampingowe.gratka.pl/ogl/12775741.html#d2aae579e797348b,1 Tutaj też nie bardzo przekonuje nas podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam wspólnie z mężem, mamy dwójkę małych dzieci (2+2). Dlatego jeśli chodzi o wnętrze najważniejsze są dwa konkretne spania, najfajniej mieszczące 2 i 3 osoby, jedno 2 m, drugie 180 cm długie, fajnie jakby jedno się zasłaniało (ale zasłonę sobie możemy zorganizować), jedno może być na stałe, drugie składane do siedzisk i stolika. Piętrowych nie widzę, bałabym się że maluchy pospadają. Ogrzewanie, które działałoby "po drodze" byłoby super. Koniecznie woda i lodówka, ale to chyba standard.

Chcielibyśmy zamknąć się w okolicy 10 tyś.

To tak ode mnie, może się nie znam za bardzo ale ogrzewanie raczej nie może być załączone podczas jazdy bez odpowiedniego przygotowania.

U Was  najlepsze było by łóżko piętrowe, dwa spania w miejscu gdzie mieści się jedno, nie wiem czy HOBBY w tych rocznikach

miały takie łóżka. Są modele Knausa i chyba Fendt gdzie były takie łóżka piętrowe. A maluchy nie spadną bo z reguły są tam zabezpieczenia

przed niekontrolowanym lotem w dół :]  W tym budżecie to raczej powinniście coś kupić fajnego

 

Profil uzupełniony. Mam Golfika z poprzedniej epoki, ale dzięki temu sprawdzonego, wiem, że dzielny i ładnie pociągnie przyczepkę. Ogranicza go jednak mocno DCM 1465, pozwala holować przyczepkę do DCM 1060. Najcięższa możliwa, jaką oglądałam ma DCM 1050.

Myślałam o zmianie auta na większe, ale wtedy kryteria wagowe będą takie same, żeby zmieścić się w 3,5 tony. Generalnie im lżejsza tym lepsza.

 

No i druga sprawa to auto, nie ujmując mu oczywiście nic jakoś nie widzę holowania tym autkiem przyczepy o DMC 1000kg.

A przyczepka jaką potrzebujecie raczej lżejsza nie będzie, chyba że rozważycie zakup Angielki które są lżejsze i bardziej wyposażone

od europejskich ale są od nich delikatniejsze. Te aua miały z tym silnikiem chyba max 80 KM i 150 Nm do tego przyczepa 1000 Kg :hmm:

Oczywiście nigdy nie holowałem takim autem przyczepy więc mogę nie mieć racji. Co do wymiany auto to wcale nie jest zły pomysł.

Auto o masie DMC 2000Kg może holować przyczepkę o DMC 1500Kg (był taki obszerny temat o tym) a to już dużo i większy wybór przyczepek.

Życzę oczywiście udanego zakupu  :ok:

 

Oto przykłady o jakie przyczepki mi chodzi (oczywiście nie o te konkretne przyczepy) tylko o układ wnętrza.

Być może warto będzie pomyśleć o zmianie auta :P

http://otomoto.pl/knaus-450-pietrowe-spanie-wilamow-kolo-szadku-T3622846.html

http://otomoto.pl/knaus-sudwind-500f-T4154737.html

http://otomoto.pl/fendt-530-T3733326.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magda, a możesz jeszcze podać masę własną auta?

Niestety trochę podobnie jak Tomek, cepka 100kg może być dla niego za ciężka (właściwości jezdne).

Proponuję też rozejrzeć się w troszkę starszych Buerstnerach. 

Można w nich znaleźć dwa spania, pomieszczenie sanitarne (tzw. łazienkę - jest umywalka i miejsce na przenośną toaletę) ale za to DMC cepki do 850kg.

Hobby i Knaus to dobre i solidne cepki i nic przeciwko nim nie mam ale niestety są cięzkawe :(.

Ale nic na siłę. Zawsze jeżeli jest opcja zmiany auta, to najpierw poszukałbym cepki a potem jak się okaże że Golfik nie daje rady lub kierowca nie może normalnie prowadzić coś pomyśleć. Jak nie będzie trzeba to $ na drugie autko w kieszeni :).

 

Niestety, tak jak pisałem, zakup może się wiązać z wieloma nieudanymi wycieczkami po pięknie fotogeniczne szroty lub za pierwszym wyjazdem można trafić własnie tą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może inaczej. Wiadomym jest, że najczęściej pierwszą przyczepkę kupuje się i dość szybko sprzedaje - doświadczenie z użytkowania, sam fakt karawaningu i inne takie niuanse powodują, że albo nie masz ochoty kontynuować albo wręcz przeciwnie ochota wzrosła i chcesz mieć inną, lepiej dopasowaną do swoich potrzeb.

Ja proponuje Wam pierwszy wyjazd wykonać na wypożyczonej. Wpisałem w google "wypożyczalnia przyczep kempingowych" i pierwsza jaką znalazłem poniżej 1000 kg - http://www.manczak.pl/index.php?s=wynajem&subpage=pokazPrzyczepe&id=261

Nie mówię, że musicie wypożyczyć akurat tą ale jeśli nie macie zielonego pojęcia o przyczepkach, ich osprzęcie i użytkowaniu to, to moim zdaniem jest najlepsze wyjście i wydaje mi się nie tak drogie. Po pierwszych wakacjach już będziecie wiedzieli co na prawdę chcecie i czy Wasz samochód nadaje się, czy nie. Poszukajcie. Pewnie w Waszej okolicy znajdzie się jakaś przyczepka do wypożyczenia, choć ja poznałem jakiś czas temu i Warszawiaków, którzy wypożyczają przyczepkę gdzieś pod Poznaniem.

Nigdy sam nie wypożyczałem, więc nie jest powiedziane, że mam rację ale po pierwsze, tak jak pisałem poznałem na Chorwacji ludzi, którzy na wyjazd pojechali wypożyczoną (zresztą z tego co opowiadali, nie był to ich pierwszy wyjazd), a po drugie może ktoś jeszcze się wypowie i podpowie, czy mam rację czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj magdu ja też jestem zielona w tej tematyce mamy podobne kryteria co do szukanej wymarzonej przyczepki -cepki więc pozwoliłam sobie dodać ten temat do obserwowanych mam nadzieję że nie będzie Ci to przeszkadzało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. 

My tez szukaliśmy przyczepki z założeniami identycznymi jak Twoje - 2+2 (1 i 5 lat). Też oglądałem, szukałem. Nawet był pomysł na kampera - ale po obejrzeniu kilku tańszych sobie odpuściliśmy.

szukaj na forum tak jak koledzy piszą.

My, też od kolegi z forum, zakupiliśmy KIP'a. co prawda mamy autko którym możemy ciągnąc przyczepy do DMC 1300kg. Nasz KIP ma łazienkę, przenośną toaletę, ogrzewanie gazowe i dwa łóżka. Jedno ciut większe w przedniej części przyczepy - zamykane! - i drugie w tyle. Spokojnie mieszczą się tam łącznie 4 osoby.Też baliśmy się łóżek piętrowych i tu takowych nie ma. Ale wiem że  ci co mają to sobie chwalą. Póki co nasze dzieci są małe więc jeszcze chcą spać z rodzicami :)

 

Przyczepa jest fajna i ładnie się prowadzi - przynajmniej tyle co ja prowadziłem do domu.

Jedyne nad czym się zastanawialiśmy to rocznik - 88 - trochę stara. Ale dzięki temu, że od człowieka z forum to łatwo możesz prześledzić historię przyczepy i różne posty użytkownika. Poza tym Michał (którego pozdrawiam) pokazał nam dokładnie jak się co odpala, gdzie są różne zawory itd, poza tym ciągle jesteśmy na forum i na pw ciągle go zamęczam różnymi pytaniami.

 

pooglądaj moją cepkę tu. Cena 6,5 tyś - myślę że było warto.

W tym roku pierwszy raz będziemy z nią podróżowali. Już się nie możemy doczekać!! Test przejdzie na trasie do Częstochowy w kwietniu. Potem jeśli będzie wszystko ok to w lipcu pierwszy raz w życiu - Chorwacja.

 

Powodzenia w poszukiwaniach. Ja ogólnie unikam komisów, ale są sprzedawcy którym można zaufać - poszukaj też na forum informacji o firmach. Czasami warto zapłacić więcej ale kupić u sprawdzonego sprzedawcy który da Ci gwarancję na szczelność budki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doświadczenie z użytkowania, sam fakt karawaningu i inne takie niuanse powodują, że albo nie masz ochoty kontynuować albo wręcz przeciwnie ochota wzrosła i chcesz mieć inną, lepiej dopasowaną do swoich potrzeb.

 

popatrz w profil magdu, ktoś kto przesiada się z namiotu może chcieć tylko więcej... :slina:   

Niestety trochę podobnie jak Tomek, cepka 1000kg może być dla niego za ciężka (właściwości jezdne).

 

 Zawsze jeżeli jest opcja zmiany auta, to najpierw poszukałbym cepki a potem jak się okaże że Golfik nie daje rady lub kierowca nie może normalnie prowadzić coś pomyśleć. Jak nie będzie trzeba to $ na drugie autko w kieszeni :).

 

 

podpisuję się pod tym, ja również poszedł bym w tym kierunku zn. zakupu optymalnej, dopasowanej do 2+2 budki i ewentualnej zmiany holownika. auto łatwiej kupić/sprzedać.

 

do budki dla 4 osób (to już i waga ok. 1T i wymiar 450-500) te 1,6 może być trochę mało, po równej drodze wiadomo, że da radę, ale np.pod górkę...? nie zapominajmy, że golfik ma ciągnąć dmc max swoich możliwości :hmm:

Edytowane przez ryba78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że Hobby z lat 90-92 z wc o DMC 1000 byłby OK dla Ciebie

 

podzielam jednak zdanie, że Golf III 1,6 to może być za słabo

 

szukanie mniejszej i lżejszej...? ja bym tak nie zrobił

 

zastanów się nad zmianą auta, czy wchodzi w grę?

 

albo przyjmij strategię szukasz do 1000 DMC a autem pomartwisz się potem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.