Skocz do zawartości

Poszukiwania przyczepy zimowej


Maciek_No

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Swego czasu pytałem Was, Drodzy Forumowicze o Knausa z 1996 roku. Miałem go dzisiaj oglądać ale sprzedający zadzwonił z informacją że Knaus ma już nowego właściciela. Miałem go obejrzeć w zeszłym tygodniu, ale poprzedni weekend spędziłem na zgłębianiu tajników systemu hamulcowego passata. No cóż, bywa i tak.

 

Jako nagrodę pocieszenia obejrzałem w komisie tą przyczepę:

 

http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=46830302&searchclickthrough=true

 

Po spędzonejw środku godzinie z okładem poszedłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami ze sprzedawcą. Zaskoczył mnie, bo wydrukował mi dokładną listę z przeglądu przyczepy. Okazało się że:

1) ogrzewanie podłogowe nie działało (ale zostało naprawione),

2) w brodziku jest pęknięta podłoga ( na odcinku około 4cm, ale to nie problem - w firmie mamy klej-cud którego używamy przy produkcji łożysk mostowych)

3)  co najgorsze - wyniki sprawdzenia wilgotności. Według tego dokumentu "skucha" znajduje się w tylnym prawym narożniku przyczepy. W poszczególnych sprawdzanych miejscach  wilgotność jest na poziomie około 10 (%, punktów ? ). We wspomnianym tylnym, prawym narożniku figuruje wartość 30. W dodatkowych uwagach osoba sprawdzająca opisała że "wilgotność w tylnym prawym narożniku, ilość nie kwalifikuje się do naprawy". 

 

Zapytałem sprzedawcę o to, stwierdził że jest to jedynie małe zawilgocenie - nie naprawiają tego z powodu że rzekomo jest to jedynie małe zawilgocenie, a naprawę ( rozebranie dolnej tylnej części przyczepy) wycenili na 24 roboczogodziny ( czyt. 24 tyś NOK).  Wstępnie ją zarezerwowałem, "wytargowałem" stabilizator i jego montaż (w N cena stabilizatora = cena montażu, zabieg kosztuje prawie 6 tyś NOK) oraz obniżenie ceny o 3 tyś NOK. Mam czas na zastanowienie do wtorku. 

 

Zanurkowałem od wewnątrz w ten narożnik, ale nic nie wypatrzyłem. To jest przyczepa zimowa, zarówno przedni i tylny narożnik jest zakryty panelem drewnianym pod którym znajduje się gruba izolacja cieplna. Z wierzchu wygląda OK, musiałbym zdemontować wspomniane panele a na to raczej by mi nie pozwolono.

 

Zależy mi na tej przyczepie ponieważ jest to tzw zimowa przyczepa. Jest mocno ocieplona, ma wodne ogrzewanie podłogowe, wszytko działa w niej na gaz ( dla mnie to ważne gdyż nie zawsze będziemy w niej spać na polach namiotowych). 

Minus to wspomniana wilgoć oraz woda której nie można uzupełniać z zewnątrz.

 

Wiem że to trochę wróżenie z fusów, ale ile może kosztować w PL naprawa takiego narożnika? Przy wariancie optymistycznym że jest to kwestia poprawy styku oraz przy wariancie pesymistycznym?

 

Szukałem też zimowych przyczep na alledrogo. Szukałem przyczep marki  Polar, Kabe, Cabby oraz Solifier. Niestety w PL albo są w miarę nowe ( np: 2008 rok) lub b. stare ( np 1981). Praktycznie nie ma nic z początku 2000 roku. Jako ciekawostka, na jednej z aukcji jest przyczepa importowana z Danii we wzorowym stanie. Sprawdzałem na duńskim allegro, poziom cen jest wyższy o około 20 procent od ceny polskiego handlarza. A przecież on jeszcze na tym zarabia. Gdzie oni kupują te "wzorowe stany" za tak niską cenę? :)

 

Czy jesteście świadomi innych marek przyczep które produkują "zimowe" czy też "całoroczne" przyczepy? Czy rzuciła się Wam gdzieś w oko taka przyczepa w okolicach 30 tys PLN?

 

Pozdr

Maciek

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie szukał bym w PL tylko brał bym tą. W PL jest problem z takimi przyczepami, bo są one bardzo drogie w stosunku do rocznika, a dla potencjalnego polskiego klienta cena i rocznik jest priorytetem.....no i może nie ma wielkiej potrzeby zakupu przyczepy całorocznej. Według moich obliczeń w PL musiał byś kupić taką przyczepę jak zaliczkowałeś poniżej 26tys. zł. żeby był sens po nią jechać.... mało to możliwe. Jeśli chodzi o badanie wilgotności, to w PL nikt Ci takiego nie przedstawi, czyli jeśli przy oblędzinach niczego naocznie, po dotyku, zapachu nie wypatrzyłeś kupujesz taką budkę jako 100% suchą, chyba że przyjedziesz na oględziny z własnym sprzętem i sobie pomierzysz. Masz na miejscu fajną przyczepę, w niezłej cenie .... nie ma co kombinować. Podejżewam, że obejmuje ją jakaś tam gwarancja, a przyjedziesz do PL, kupisz, zatarwasz do siebie i niech się dzieje wola nieba.... Co do jakiejś oferty w PL to kojarzę że w dziale sprzedaży na forum była niedawno Westfalia Columbus, ale nie pamiętam dokładnie tej oferty, jaka była cena, kto ją wystawił ??? no i chyba wysokią DMC miała???? Co do handlarzy w PL to oni mają też idealne stany przywiezione z Holandii.... taniej niż w Holandii, a jakie tanie ideały z Wysp....że ludziom szkoda po raz kolejny 100km. na oględziny jechać..... a Ty chcesz taki kawał...

Edytowane przez tatadyrektor (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatadyrektor dzięki za pomoc :) Pasztet pociągnie według kwitów przyczepę o DMC 1600 kg.

 

Temat już nieaktualny albowiem dzisiaj znalazłem tą jedną, jedyną. Przyczepa od pierwszego właściciela ( co prawda gość już się "zawinął") ale kupiłem go od jego syna. Poprzedni właściciel nie najeździł się z nią za dużo, w środku jak i na zewnątrz wygląda jak nówka. Od nowości trzymana była pod dachem w wielkiej hali ( właściciel ma dużą firmę budowlaną z duuuużym hangaro - warsztatem w której to mieszkał ów hymer). 

 

To jest pierwsza przyczepa w której nie poczułem nic wchodząc do środka. Jako że ostatnie 2-3 lata stała nieruszana, w warsztacie wymieniono hamulce, amortyzatory ( zarówno osi jak i dyszla), ma też nowe opony ( Michelin, w PL gdyby ktoś sprzedawał to pewnie stałaby na jakieś chińszczyźnie). Na razie dałem zadatek, przyczepkę odbieram w przyszły tydzień.

 

Mam nadzieję że nie kupiłem szrota, cenowo wyszła 35 tyś pln - czyli tyle ile w PL kosztuje Hobby z 2006 roku. Mam nadzieję że ta należy jeszcze do starej generacji towarów które nie były optymalizowane przez księgowych.

 

Z tego miejsca dziękuję jeszcze raz wszystkim Forumowiczom którzy pomagali mi przy wyborze przyczepy. Forum to naprawdę świetna rzecz i na pewno nie zatrzymam swojej aktywności po zakupie. Teraz tylko będę się udzielał więcej w innych działach :)

 

edit: zapomniałem dodać że to cepa z 1997 roku, Hymer Eriba-Nova. DMC 1500, długość budki 530cm. M.W. 1200kg.

 

 

 

5tcp.jpg
s5ol.jpg
bw7k.jpg
7nkv.jpg
Edytowane przez Maciek_No (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek a jakiego to masz Passata, że może holować budkę 1600 kg? 

W awatarze masz B5 więc to chyba musi być jakiś 4 napędowiec?

 

Gratuluję zakupu, Hymer-Eriba to jedna z najsolidniejszych marek, a ta twoja jest właśnie jeszcze z tych długowiecznych.

 

Ale jadąc Passatem z tak dużą budką naprawdę musisz cały czas bardzo uważać. To jest pogranicze możliwości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie :)

 

Mam nadzieję że cały czas będę się z niej cieszył tak jak dzisiaj - banan nie schodzi mi z twarzy. Rzadko realizuje się marzenia, a dziś właśnie jest taki dzień :)

 

Mój "pasztet" to właśnie b5 z avataru - 1.9 TDI 115ps,  nie jest to wersja 4x4 - zwykły przednionapędowiec. Wartości 1600 kg jestem pewny, tak mam wbite w dowodzie rejestracyjnym. Zgłębiałem to też na forum passata - z tego co przeczytałem na tym forum, wartość DMC przyczepy po sprowadzeniu auta określa diagnosta "ile pan potrzebuje?". Rekordzista z silnikiem 1.9 TDI 110 ps miał wbite zaledwie 1300 kg, bo taką wartość przewidział diagnosta.

Ale jazdy z tą przyczepką boję się okrutnie, zwłaszcza że to moja pierwsza przyczepa. Ciągałem w pracy ciężką przyczepę (towarową) ale też znacznie cięższym od passata pickupem Toyoty. Mam też nadzieję że passeratti podoła jechać z tą przyczepą przy swojej mocy 115ps..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś te wyliczenia na tą przyczepę DMC 1600 kg lipnie wyglądają

Twój passeratti ma:  Passat B5...; 1.9TDI; 110KM ...; MW 1335kg DMC 1910kg; MMP z ham. 1010kg, bez 500kg

dane z linka http://forum.karawaning.pl/topic/3648-jakie-auto-ile-poci%C4%85gnie-zestawienie-w-1-po%C5%9Bcie/

a już nawet nie mówię o 1.33 które musisz zastosować :miga:  bo nie masz hamulca w kabinie holownika :miga:

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ci powiem że jechac się da ale musisz bardzo uważać :]  Ciągałem A4 1,9TDI budke 1,2t 4,5m i powiem że to był zestaw na styk ... tym zestawem miałem wężykowanie przy ok 95km/h  :czacha:  W dowodzie A4 miałem 1500kg przyczepy a ona miała mw 1300 z kawałkiem  (juz nie pamietam) Ja ogólnie mam specyficzne poglądy co to konfiguracji zestawów ... ale to nie temat i nie będe robił bałaganu w tym wątku :]

 

 

Budka fajna :ok:  gratulacje i powodzenia :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupu oczywiście gratuluję,ale w Polsce to nie przejdzie.

Jeżeli te dane są prawdziwe Passat B5...; 1.9TDI; 110KM ...; MW 1335kg DMC 1910kg; MMP z ham. 1010kg, bez 500kg

a wieże, że są to max jaki może holować to 1436 kg i koniec

 

Nawet jakby jego passeratti miał DMC 2100 kg co widzę jest największa wartością w Passatach to może mieć przyczepę max 1578 kg :miga:

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym naszym zestawieniu jest błąd

B5 110 KM ma w oryginalnych papierach wartość O1 1500 kg. Ale to jest już bardzo dużo jak na takie auto. Jechać się da, ale trzeba być już bardzo uważnym cały czas.

 

Co do przelicznika 1,33 to on obowiązuje w Polsce, jadąc autem na norweskich tablicach mamy go w nosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za gratulki :)

 

Co do wartości, to nie są one wartościami wyliczonymi a sprawdzonymi w dowodzie rejestracyjnym. Według niego masa własna auta to 1381 kg, max masa przyczepy bez hamulcy to 650 kg, z hamulcami 1600kg. Poniżej link do "wypisu" z mojego dowdu rejstr:

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=HJ68183

 

Co do jazdy to tak, mam mega pietra :) Ale poradzę sobie, takie mam założenie :) A jeździć będę max 80 km/h, bo takie jest w Skandynawii ograniczenie. A jazda nawet 15km/h powyżej tej granicy może kosztować równowartość mojego auta w Polsce - takie tutaj są mandaty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet jeśli ma O1 1500 to i tak to nic w jego przypadku nie zmienia.

DMC jego holownika jest 1910 kg nawet jakby było 2100 kg to ze współczynnikiem 1.33 jego DMC ciągniętej budki jest 1578 kg max



Co do wartości, to nie są one wartościami wyliczonymi a sprawdzonymi w dowodzie rejestracyjnym. Według niego masa własna auta to 1381 kg, max masa przyczepy bez hamulcy to 650 kg, z hamulcami 1600kg. Poniżej link do "wypisu" z mojego dowdu rejstr:

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=HJ68183

 

 

Tak jak pisałem w Polsce to nie przejdzie bo 1600 kg przyczepa z hamulcem to wtedy jak masz hamulec w kabinie holownika a tego nie masz !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzyk Maciek mieszka w Norwegii jeśli tego nie zauważyłeś. Auto ma norweską rejestrację i może ciągnąć sobie po Europie przyczepę 1600 DMC.

 

Maciek maksymalną masę zestawu masz 3580 - tego pilnuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.