Jump to content
siwak

Odciążenie przodu przyczepy

Recommended Posts

siwak

Wtam forumowiczów,

Od roku posiadamy Sterckemana Evolution. Przyczepka bardzo zgrabna, dla 3 osób, zadbana, oddzielne łózko z przodu kabiny :skromny: . :yes:

Jest jeden feler - wszystkie najcięższe elementy wyposażenia lub ekwipunku turystycznego trzeba by pakować z przodu:

- pod klapą przednią miejsce na 2 butle gazowe, koło zapasowe i jeszcze trochę luzu na inne klamoty

- w bakiście pod łóżkiem zabudowany zbiornik wody 20l i wielka przestrzeń na resztę sprzętu.

Efekt - nacisk na hak pewnie około 100kg :no:  (hak wagi do ważenia bagażu o zakresie 50kg elegancko się wyprostował, a zaaczep ani drgnął... :miga: )

Chciałby jakoś odciążyć przód przyczepy - myślę o przeniesieniu koła zapasowego na tył przyczepy i zamontowanie go pod podłogą na jakiejś dorobionej konstrukcji. Chodzi mi jeszcze po głowie zabudowanie zbiornika na wodę z tyłu na zewnątrz przyczepy, ale nie za bardzo mam pomysł, jak to elegancko zrobić (przyczepka z 2008r, żal ją oszpecić :oslabiony: )

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak odciążyć moją cepkę (ostatnio w desperacji woziłem w środku zarówno koło jak i butlę, ale to ani wygodne, ani eleganckie - żona boi się, że przy gwałtownych ruchach butla się przemieści i poharata śliczne mebelki).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blazey

Jeśli chodzi o koło zapasowe to oprzyj się na sprawdzonych rozwiązaniach. 

http://allegro.pl/wspornik-kola-zapasowego-sanki-1-45-1-85-m-i3923302680.html

 

Zbiornik na wodę również można zamontować pod przyczepą na stelażu:

http://allegro.pl/wozek-uchwyt-stelaz-do-zbiornika-aquamobil-na-wode-i3905966013.html 

Cena stelaża na wodę jest kosmiczna, ale niech ci posłuży to jako koncepcja montażu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
inhalt

Koło zapasowe pod podłogę za osią. Zyskasz lepsze wyważenie i miejsce na lekkie rzeczy.

Na tylną ścianę przyczepy zamontuj bagażnik rowerowy i na niego wrzuć dwa rowery - to daje odciążenie dyszla o np. 20 kg, a to już dużo.

Jeśli to jest mało, to zamontuj kufer na tylnej ścianie przyczepy i nad nim dopiero bagażnik rowerowy.

 

Jak to wszystko nie pomoże to już tylko sztaba złota wrzucona na tył zostaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

A zdradź jaki jest układ budki? :hmm:   I zacznij od zapasówki i zbiornika wody Do tego jeśli masz i wozisz przedsionek to go też ładuj do tyłu Przy wszystkich tych ruchach wykonuj ważenie to będziesz miał pogląd co i ile nacisku daje a w efekcie będziesz miął orientacje co jeszcze "przeprowadzić" do tyłu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierzasty

Ja miałem dużo starszą przyczepkę tej marki i też kilka razy przeładowałem jej przód, poprzedni właściciel chyba też pakował na przód i efekt był taki, że pękło poszycie z przodu przy bakiście i jak później zauważyłem właśnie w tych budkach się tak działo, co prawda masz dużo młodszego Sterckemana, ale ja bym tego nie lekceważył

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blazey

 

Jak to wszystko nie pomoże to już tylko sztaba złota wrzucona na tył zostaje.

 

:] Ewentualnie balon z helem na dyszlu :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Nie wiem jak ma Twój Sterckeman ale biorąc pod uwagę  rocznik ,czyli  fakt że to już  czasy masowego "odchudzania" łącznie z jakością trzeba brać  przede wszystkim pod uwagę  czy w ogóle możesz sobie pozwolić na przemieszczenie ładunku na tył przyczepy. Zwróć  uwagę  czy rama sięga ku tyłowi o tym samym przekroju co przed osią. Wiele przyczep posiada ramy nośne tylko do osi , reszta ku tyłowi to tylko "symboliczna "konstrukcja.

Żebyś później nie płakał jak dostrzeżesz pęknięcia poszycia , np w zwieńczeniu drzwi nie mówiąc  już  o zaburzeniu stateczności w czasie jazdy .

Jeśli jesteś  zmuszony przenosić  wagę  na tył to staraj się  montować  cokolwiek jak najbliżej osi. Poza tym mówisz o kole i 20l zbiorniku . Koło w standardzie masz w przedniej bakiście , więc jest ono przewidziane w wadze w tym miejscu. Pozostaje kwestia zbiornika i innych klamotów.

20 L to nie tak wiele i takowy zbiornik można gdzieś  od wewnątrz wmontować bliżej osi ( komory łóżkowe , dna szafek) Takowe rozwiązania są  raczej powszechne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

No i kup sobie taką wagę, tania i prosta

 

 

post-7306-0-82497700-1392148694_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

aha zapomniałem dodać że możesz zastąpić stalową butle gazową na kompozytówke ... zawsze to pare kg :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Pasjonat niestety koło w przedniej bakiście nie jest już standardem w nowych przyczepkach. Coraz częściej dawany jest zestaw naprawczy bo raz, że tańszy, dwa, że lżejszy. Niestety co do ramy to masz całkowitą rację.

 

Najlepiej według mnie zacząć od zważenia nacisku na hak budki bez zapasu i butli gazowej. Dokładając te rzeczy zobaczysz jak zmienia się rozkład masy w Twojej przyczepie. 

Sanki na zapas powinny w znacznym stopniu poprawić sytuację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

ja u siebie mam 80kg na haku jak przyczepa stała całkowicie pusta - dwie butle w schowku przednim puste...

 

na tylną ścianę będzie bagażnik rowerowy (ok 50kg) + za osią będzie akumulator (30kg).

 

na haku zamiast 2 butli x 11kg (na pełno ok 50kg) będzie 1 x 5 kg (czyli na pełno 11kg)

 

wody w przyczepach raczej się nie powinno wozić, bo  to "zbędne" 20-80kg, którymi łatwo przekroczyć dmc.

 

jak zawsze w tego typu tematach - polecam jeszcze jechać na wagę i całość zważyć....

 

bo jak jeszcze doliczymy przedsionek..... i zawartość lodówki, ciuchy, jedzenie... leżaki, krzesła, stoły....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysztof57

Proponuję zważyć przyczepę taką jaka jest, zmierzyć nacisk na hak, potem wypakować wszystko ponownie wykonać pomiary, uzyskane wyniki porównać z DMC i MW, i dopiero kombinowac co robić dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
siwak

Jeśli chodzi o koło zapasowe to oprzyj się na sprawdzonych rozwiązaniach. 

http://allegro.pl/wspornik-kola-zapasowego-sanki-1-45-1-85-m-i3923302680.html

 

Zbiornik na wodę również można zamontować pod przyczepą na stelażu:

http://allegro.pl/wozek-uchwyt-stelaz-do-zbiornika-aquamobil-na-wode-i3905966013.html 

Cena stelaża na wodę jest kosmiczna, ale niech ci posłuży to jako koncepcja montażu 

Dziękuję za konkretne rady :yes: .

Mój problem polega także na tym, że przyczepka jest niewielka, oprócz bakisty pod łóżkiem są jeszcze tylko dwa małe schowki pod siedzeniami, z czego tylko jeden za osią, częściowo już wykorzystany pod boiler elektryczny (dodatkowo wcisnąłem tam także akumulator). Tylna część jest całkiem zabudowana - kuchenka, lodówka, zlewozmywak, ubikacja, więc nie ma jak wyważyć przyczepki przeniesieniem bagaży na tył :oslabiony: .

Zabudowa koła - a może także zbiornika na wodę - wymagać będzie przełożenia części "kanalizacji", ale ponieważ rama sięga prawie do końca przyczepy, konstrukcja mechaniczna nie powinna ucierpieć.

Jeszcze raz dziękuję :] !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ir & Ed

...Chciałby jakoś odciążyć przód przyczepy

- myślę o przeniesieniu koła zapasowego na tył przyczepy i zamontowanie go pod podłogą na jakiejś dorobionej konstrukcji... 

 

@siwak

Polecam super patent b.proste rozwiązanie moje posty # 3 & 8 < zapraszam

Pozdrawiam,

PS

Cała konstrukcja umieszczona z tyłu za kołami przyczepy.

Polecam wagę łazienkową do sprawdzenia nacisku na hak auta,

do szybkiego sprawdzenia bez ceregieli.

Edited by ired (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

witam ja w tym temacie ale trochę z innej mańki ,mam na dyszlu bagażnik na dwa rowery to daje wraz z rowerami ok 35-40 kg i tu problem z naciskiem na hak oczywiście chcę równoważyć jakimiś stabilnymi przedmiotami tuż za osią przyczepy/ ponton/ ale to mało a więc pytanie -mam możliwość przesunięcia bagaznika na dyszlu o 30-40 cm do tyłu czy jest to warte zachodu i o ile zmiejszyło by to nacisk na hak / fizyki już nie pamietam/ może ktoś ma jasny umysł i pomoże pozdrowienia . ps dopiero zaczynam przygodę z przyczepką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...