Skocz do zawartości

camper czy warto go kupic?????


MichalAndrychow

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwoliłem sobie pogrzebać sobie w archiwum w związku z firma Transa-M. Uznałem ,że może niesprawiedliwie podejrzewam sprzedającego o brak profesjonalizmu bądź nawet intencjonalne robienie ludzi w balona.

 

I znalazłem takie cuś: http://forum.karawaning.pl/topic/8168-pytanie-o-przyczep%C4%99/?hl=rocznik

 

Tam się dopiero dzieje...buda w wadą prawną (niezgodność w dokumentach rocznika i DMC względem danych producenta). Czyli,że jednak jest jakaś praktyka  temacie "dialogów na cztery nogi"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Niezgodnoś roku produkcji z numerem VIN wynika z tego, że w Niemczech wpisuje się date I rejestracji jako date produkcji (w dowodzie rej.). Z resztą zawsze można napisać do Tomka i popytać o tą przyczepę ;) Widzę, że szukanie "haków" Panu nie wychodzi.

Edytowane przez major (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Pewnie to był pierwszy raz kiedy miał Pan brief w rekach. A zaraz potem pierwszy raz miał Pan polski Dr w rekach...tam są dwa dziwne osobne pola : rok produkcji i data pierwszej rejestracji.

Ohydni Niemcy DMC też pewnie wbijają jak im się spodoba. Niech mi daruje takie "tłumaczenia" ... na litość mnie Pan nie weźmie.

 

cieszę się ,że Tomek jest zadowolony ze swojej przyczepy... no bo w końcu Niemcy prawidłowo wpisali do briefa,że to przyczepa .

 

;) Widzę, że szukanie "haków" Panu nie wychodzi.

...jeszcze nie zacząłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Pewnie to był pierwszy raz kiedy miał Pan brief w rekach. A zaraz potem pierwszy raz miał Pan polski Dr w rekach...tam są dwa dziwne osobne pola : rok produkcji i data pierwszej rejestracji.

Ohydni Niemcy DMC też pewnie wbijają jak im się spodoba. Niech mi daruje takie "tłumaczenia" ... na litość mnie Pan nie weźmie.

 

cieszę się ,że Tomek jest zadowolony ze swojej przyczepy... no bo w końcu Niemcy prawidłowo wpisali do briefa,że to przyczepa .

 

...jeszcze nie zacząłem.

 

odsyłam do I lepszego forum:

http://www.grupy.otopr.pl/zakup-auta-w-niemczech-a-rok-produckcji,usn,5580745.html

 

proszę również troche poszukać w przeglądarce google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z pierwszego lepszego forum:

W briefie oprocz daty I rejestracji masz rowniez date produkcji (w
prawej,rozwijanej czesci,nad data homologacji)

 

Teraz ja Pana odeślę: do niemieckiej Policji, która sprawdzając taką budkę na drodze, szybko po nr VIN odkryje niezgodność w dokumentach (potencjalne fałszerstwo) i zabierze dowód i budkę.

 

Wracając do meritum tematu: Skoro podaje się Pan za profesjonalistę, nie widzę niczego nadzwyczajnego w oczekiwaniu ,że sprzedając pojazd zadba Pan o takie właśnie szczegóły i dopilnuje aby kupujący miał legalny produkt. Każde inne podejście uważam za zwykłe puszczanie klienta kantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z pierwszego lepszego forum:

W briefie oprocz daty I rejestracji masz rowniez date produkcji (w

prawej,rozwijanej czesci,nad data homologacji)

 

Teraz ja Pana odeślę: do niemieckiej Policji, która sprawdzając taką budkę na drodze, szybko po nr VIN odkryje niezgodność w dokumentach (potencjalne fałszerstwo) i zabierze dowód i budkę.

 

Wracając do meritum tematu: Skoro podaje się Pan za profesjonalistę, nie widzę niczego nadzwyczajnego w oczekiwaniu ,że sprzedając pojazd zadba Pan o takie właśnie szczegóły i dopilnuje aby kupujący miał legalny produkt. Każde inne podejście uważam za zwykłe puszczanie klienta kantem.

 

W takim razie oskarża Pan urzędnika wydziału komunikacji o fałszerstwo. Brawo.

Pana zdaniem osoba sprowadzająca pojazd może sobie kombinować jaka data produkcji będzie w dowodzie? Ciekawa sprawa.

A co w przypadku kamperów kiedy podwozie jest zazwyczaj rocznikowo starsze o rok ? Tutaj też wszyscy oszukują w porozumieniu z urzednikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie oskarża Pan urzędnika wydziału komunikacji o fałszerstwo. Brawo.

Pana zdaniem osoba sprowadzająca pojazd może sobie kombinować jaka data produkcji będzie w dowodzie? Ciekawa sprawa.

 

 No niestety tak wychodzi. Jeszcze raz: znając fakt ,że takie błędy maja miejsce ( a przecież Wie Pan o nich), powinien Pan uczulić kupującego, sprzedając mu przyczepę nie zarejestrowana w PL....tylko wtedy musiałby Pan również podać oficjalny rok produkcji w ogłoszeniu. Tak w ogóle , widzę że pojazdy w Pana ofercie są już zarejestrowane w PL...jak było w przypadku tamtej budki? Kto był rejestrującym? Pan, czy Kolega z forum ( który jako dobry znajomy uzyskał najlepsze możliwe wsparcie jak zakładam)?

 

 

A co w przypadku kamperów kiedy podwozie jest zazwyczaj rocznikowo starsze o rok ? Tutaj też wszyscy oszukują w porozumieniu z urzednikami?

Czyli jednak po prostu się Pan nie orientuje w swojej działce.....

Podwozie nie jest pojazdem który może być zarejestrowany ( jest to pojazd niekompletny) .Dopiero po wykonaniu zabudowy staje się pojazdem skompletowanym i jako taki może być zarejestrowany. Data kompletacji pojazdu jest datą produkcji. Podwozie jest w tym przypadku jest tylko pół produktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No niestety tak wychodzi. Jeszcze raz: znając fakt ,że takie błędy maja miejsce ( a przecież Wie Pan o nich), powinien Pan uczulić kupującego, sprzedając mu przyczepę nie zarejestrowana w PL....tylko wtedy musiałby Pan również podać oficjalny rok produkcji w ogłoszeniu. Tak w ogóle , widzę że pojazdy w Pana ofercie są już zarejestrowane w PL...jak było w przypadku tamtej budki? Kto był rejestrującym? Pan, czy Kolega z forum ( który jako dobry znajomy uzyskał najlepsze możliwe wsparcie jak zakładam)?

 

 

Czyli jednak po prostu się Pan nie orientuje w swojej działce.....

Podwozie nie jest pojazdem który może być zarejestrowany ( jest to pojazd niekompletny) .Dopiero po wykonaniu zabudowy staje się pojazdem skompletowanym i jako taki może być zarejestrowany. Data kompletacji pojazdu jest datą produkcji. Podwozie jest w tym przypadku jest tylko pół produktem.

 

Odnośnie kampera się Pan myli. W dowodzie reestracyjnym wpisywany jest numer VIN podwozia czyli np Fiata. a więc co w przypadku jeśli producent koduje w VINie rok produkcji ?

Przykładowo:

1. Fiat zrobi powozie np pod koniec 2014 (nadając mu numer VIN)

2. Firma X zacznie produkcję zabudowy w 2015 roku (nadając VIN tylko na zabudowie)

3. Klient zakupuje w czerwcu 2015 roku nowego kampera (wystawianego przez dealera niemieckiego jako 2015)

4. Mamy więc kampera 2015 rok gdzie jego numer VIN wskazuje, że ma już rok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VIN podwozia jest zakodowany rok produkcji podwozia nie pojazdu. Podwozie jest w tym przypadku tylko komponentem. Poza tym nie określa się roku produkcji na podstawie VINu (zazwyczaj) -od tego są dokumenty wystawione przez producenta.

VIN pojazdu jak sama nazwa wskazuje (Vehicle Identyfication Number) moze być tylko jeden ( nie ma więc czegoś takiego jak VIN - może być numer seryjny. W przypadku zabudowy na podwoziu ,to producent zabudowy jest też producentem pojazdu, i to on decyduje o finalnych o parametrach pojazdu (DMC, ładowności, rozmiarach). Proszę sobie pogooglać o pojazdach skompletowanych.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu tu nie zaglądałem, a teraz widzę nowe fakty sięgające kilku lat wstecz.
Tak jakoś dziwnie przychodzi mi na myśl, że albo firma ma jakieś problemy z rzetelnością, albo ma wyjątkowe "szczęście" do pojazdów mających znaczne różnice w dokumentacji itp. sprawach, które po pewnym czasie powodują duże zdziwienie  :look:  u wcześniejszych jej klientów, którzy dokonali zakupu.

Pisząc "P.S." ( post # 55 ) nie pamiętałem o fakcie, do którego link podał Kol. Speedy

Sprawa z przyczepą, która została przypomniana, to dla mnie kolejny "dziwny" przypadek, a jeszcze dziwniejsze jest dla mnie późniejsze zachowanie Kolegi, który tą przyczepę kupił (no, chyba że doszło do jakiejś ugody już poza tym, co było opisane na forum, a o czym nie wiemy, bo tylko to mogło by być wytłumaczeniem).

Nie wdając się nawet w dyskusje, czy Brief zawiera datę produkcji, czy tylko datę pierwszej rejestracji, to bezspornym jest, że w/g polskiego prawa, w naszych DR wymagane są te dwie daty.
Pierwsze słyszę, że datę produkcji wpisywaną w polskim DR określa się na podstawie wpisu daty pierwszej rejestracji z Briefu (rubryka 32 stara wersja i rubryka B - nowa wer.).

Istnienie wielu przypadków zbieżności tych dwóch dat wynika wyłącznie z faktu, że za granicą, wcale nie rzadkie są sytuacje, gdy pojazd zostaje kupiony zaledwie kilka czy kilkanaście dni po opuszczeniu fabryki.
Po sprowadzeniu pojazdu do Polski, datę produkcji określa w pierwszej kolejności Urząd Celny (wpływ na wysokość podatku akcyzowego) i jeśli nie wynika to jednoznacznie z przedstawionych dokumentów (w tym przypadku np. Brief), to pod uwagę brany jest nr VIN danego pojazdu. Urząd ma wszelkie mechanizmy do tego, aby VIN odczytać prawidłowo. W przypadku przyczep, które jak wiadomo nie podlegają pod podatek akcyzowy, datę produkcji musi ustalić diagnosta. W tym właśnie miejscu rodzi się pole do popisu.

Wszyscy wiedzą, jak wiele jest "modyfikacji" tego zapisu, choćby w przyczepach z Anglii (tu panuje niemal zupełna dowolność). Wydział Komunikacji nie wnika w szczegóły, jeśli ma papier od diagnosty, a ten z kolei "może" pójść na łatwiznę i wpisze datę produkcji, spisując ją z rubryki 32 / B.
Oczywiście zdaje on sobie sprawę, że tego robić nie może, ale ...
Diagnosta na OSD ma określić datę produkcji wykorzystując nr VIN !!!

Z drugiej strony, ilu użytkowników kupujących przyczepę już zarejestrowaną w Polsce, zadaje sobie trud, aby sprawdzić faktyczną datę produkcji ? Trzeba dużego przypadku, aby taka sprawa wypłynęła.
W przypadku zalinkowanego tematu, Kol. Tombr kupił przyczepę z nr VIN jednoznacznie określającym datę produkcji na 19 luty 2004 r. i taka też data powinna być wpisana w DR tej przyczepy.

Dlaczego widnieje rok 2006 i co sprawiło, że tak jest ?

Dlaczego nabywca przyczepy po zaproszeniu przez sprzedającego, tak lekko przyjął to do wiadomości i natychmiast zaczęły się wzajemne pochwały i uprzejmości, których ukoronowaniem były słowa cyt.
"Słuchaj Szymon , ja nigdy nic złego bym na Was nie powiedział , a co się z tym wiąże polecam i będę polecał innym użytkownikom przyczep i kamperów , ponieważ Jestescie solidną firmą z doswiadczeniem oraz odpowiednim zapleczem technicznym . Powiem więcej - jesli miałbym kupić nowy sprzęt to i tak do Was przyjdę . I w tym miejscu chciałbym zakończyć swój temat".

 

Pytania rodzą się same, ale ja nie znam na nie odpowiedzi ... :skromny:
Nie poruszam pozostałych aspektów, o których pisze Speedy, ponieważ zrobił to tak szczegółowo, że nie sposób dodać coś jeszcze.

P.S.
Będąc na miejscu T...-M, nie próbowałbym tłumaczyć, że czarne jest białe, tylko wziąłbym sobie do serca opisane w temacie uwagi i starałbym się poprawić nadszarpnięty wizerunek. Pierwszą rzeczą byłaby zmiana podejścia do klienta i rzetelny opis ogłoszeń.

Z mojej strony, to chyba by było na tyle :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.