Skocz do zawartości

czy 1,8 w benzynie,czy1,9 diesel.przyczepa DMC1400


henrykteresa

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich.nie spodziewałem się że mój problem spotka się z takim odzewem.Za wszystkie porady serdecznie dziękuję. Pewnie przy wyborze

samochodu wiele mi pomogą.Wniosek.Na dobrą współpracę ciągnik-cepka , wpływa nie tylko moc silnika,rodzaj ,lecz również technika jazdy. 

Jeżdżę już 7 lat omegą 2,2 DTI,ale jak pisałem przekraczam 3,5T.Na wiosnę chcę zmienić ciągnik i skłaniam się ku opel signum.dylemat to wybór silnika.

1,8 Pb 140 KM

1,9 diesel 120 KM

1,9 diesel 150 KM

Jeszcze raz wszystkim dziękuję,i pozdrawiam.

 

Decyzja należy i tak do Ciebie, tak jak ktoś pisał autem jeździsz na co dzień i musisz go utrzymywać

jeśli stać cię na mocne, to kupuj jak najmocniejsze :skromny:

mocniejszy silnik to nie tylko KM, ale też też inne sprzęgło, inne hamulce (mocniejsze)

np c-max 1.8 ma hamulce takie jak 1.6 i o 20mm mniejsze niż 2.0

 

jakby nie ceny paliwa to pewnie jeździł bym min jeep'em z 3.7L pod maską, a nie vitarką 1.6 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na silę chcesz zejść poniżej 3,5t aby nie płacić Viatolla?

gdyby tylko o viatol chodziło.brakuje mi 1-literki w prawku,a jak poczytałem o problemach z tą literką,to juz wolę dostosować zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.nie spodziewałem się że mój problem spotka się z takim odzewem.Za wszystkie porady serdecznie dziękuję. Pewnie przy wyborze

samochodu wiele mi pomogą.Wniosek.Na dobrą współpracę ciągnik-cepka , wpływa nie tylko moc silnika,rodzaj ,lecz również technika jazdy. 

Jeżdżę już 7 lat omegą 2,2 DTI,ale jak pisałem przekraczam 3,5T.Na wiosnę chcę zmienić ciągnik i skłaniam się ku opel signum.dylemat to wybór silnika.

1,8 Pb 140 KM

1,9 diesel 120 KM

1,9 diesel 150 KM

Jeszcze raz wszystkim dziękuję,i pozdrawiam.

Ja miałem Vectre 1.9CDTI 150KM do słupka z tylnymi drzwiami to to samo co signum;)

Słabości każdej jednej sztuki 1.9 150KM po większym przebiegu(ok 150kkm)to   :

-padający dwumas (najlepiej słychać przy gaszonym silniku i puszczonym sprzęgle jak terkocze to już można składać..)2500pln ze sprzegłem

-klapy w kolektorze ssącym (wystarczy zdjąc oslone silnika jest na gumkach i jak są wycieki oleju z kolektora to będzie do wymiany lub jak listwa już wypadła z trzpieni -to samo)ceny od 1000pln

- termostat  jak temp. powyżej 60 nie wzrasta do do wymiany. sporo roboty z tym jest.

- w mieście może się zapchac DPF, można wyciąc ale kolejny 1000pln a za dopłatą 300pln przy usuwaniu filtra można dłubnąć na 200km przy okazji

ja nie miałem z tym problemu choć samo wypalanie jest uciażliwe i irytujące w Vectrach.

- zapycha sie EGR- u mnie juz ten problem ktoś przedemną rozwiązał i EGR był nowy, pojazd miał 165kkm orginalnego przebiegu..

Nie wydaje mi sie abyś kupił auto z usuniętymi wszystkimi bolączami tego motoru...auto jak jest sprawne i zainwestujesz w w/w elementy to jak masz zapędy rajdowe będziesz bardzo zadowolony z tego motoru bo jest czym jechać, mało pali i sprawia niezłą frajde tak w mieście jak i trasie;)

 

Silnik 1.9 120 km ma 8 zaworową głowice, nie ma nieszczęsnych klap w kolektorze, więc jeden koszt mniej.

Dwumas dłużej żyje ze względu na mniejszą moc jednostki co jest oczywiste i mniejsze strzały w układzie napędowym ;)

Pada często tłumik drgań na wale 300pln.

EGR i DPF to samo. Przy spokojnej jeździe nie odczujesz wielkiej różnicy w mocy pomiędzy jednym a drugim.

 

o wszystki przeczytasz na http://forum.vectraklub.pl/

 

Co do benzyny 1.8 nie jeździłem nie miałem, nie wypowiadam się ;)-->jeździłem 2.2 GTS i w/g mnie nie jeździ...

Jak wsiadłem kupując Vectre z 2.2 GTS do 1.9CDTI 150KM u sprzedawcy to ta benzyna  nie jeździ wcale.

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przeważy signum z nowszego rocznika.muszę to na trzeżwo przemysleć,korzystając również z porad użytkowników.pozdrawiam. 

 

Bardziej bym sugerował Vectrę w kombiku 1,8 Pb ale nie analizowałem tego pod kątem DMC. Do Vectry łatwiej o części (choć oczywiście wiele jest bliźniaczych).

I nie gazować, bo się zemści  :nono: Naprawdę da sie przeżyć, ten silnik nie jest jakimś paliwożercą a można sobie zaszkodzić  :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna 1,8 jest oszczędna na codzien i w razie potrzeby ma fajny temperamnet powyżej 3000 obr.

Silnik 2,2 147KM w GTS to było nieszczęście, które przerobiono na katastrofę 2,2 - 155 KM Direkt dokładając wtrysk bezpośredni...

Ja nadal polecam benzynę, która powinna mieć o połowę mniejszy przebieg RZECZYWISTY od ropniaka.

Zostaje ci jeszcze 2,0 T ale cieżko to spotkać ale silnik trwały.


Kajtek w Orlando i w Cruzie idzie tan sam silnik z gazem dilera. Też mówicie ludziom że się zemści ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo palą 1 litr mniej i za to znacza część ludzi jest w stanie zapłacić 30% wiecej za auto, przeliczając to jako oszczędność po przejechaniu jakiś ogromnych kilometrów...

Już po pierwszej awarii kalkujację trzeba niestety wyrzucić... 

Po drugie owczy pęd sprzed kilku lat...

Po trzecie u nas, tzn w PL diesle miewały bogatsze wyposażenie, wiec częściowo rekompensowało to koszty zakupu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie te silniki (oczywiście nie wszystkie) czyli ropniaki są po prostu wytrzymalsze, jeżeli chodzi o

taki powiedzmy ostrzejsze traktowanie (np holowanie cepki) w naszym przypadku.

Nit nie robił by ogromnych przebiegów 50 czy 60 tyś rocznie autem z silnikiem które cały czas się psuje.

A poza tym są benzyniaki które również do tanich w serwisowani nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom. Pamiętaj o wieku swojego holownika. To wszystko co mówisz, odnosi się do diesli, mniej więcej sprzed 20-15 lat.....

 

No i nikt tu nie mówi o wynaturzeniach inżynierii motoryzacyjnej, tylko o normalnych popularnych silnikach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kajtek w Orlando i w Cruzie idzie tan sam silnik z gazem dilera. Też mówicie ludziom że się zemści ?

 

Wiadomo nie od dziś, że w autach GM z fabrycznym LPG były wzmocnione gniazda w  głowicach.

Niestety opla nie dotyczy;(

W VB też padały uszczelniacze zaworowe w 16V, tylko te 8V silniki były idealne do gazu.

Ja uważam, że jak zaiwestuje się po zakupie z 5k PLN to taka VC czy signum z CDTI150KM jest fajnym pędzidłem i się jeszcze nią pojeździ. Z przyczepą nie będzie problemu na haku w CDTI150KM jest 1500DMC ja wolałem sprzedać niż inwestować jak pewnie większość właścicieli robi ..

Pozdro

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.