Skocz do zawartości

Xsara picasso - pierwszy raz zawiodła


stef

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz moja xsara picasso mnie zawiodła. 

Otóż miałem służbę, więc autko postało na zewnątrz prze 24 godziny. Nie wiem ile stopni było w nocy ale około 8 rano gdy uruchamiałem autko, to na termometrze było -17st C. Autko odpaliło bardzo ładnie, postałem, poskrobałem szyby i ruszyłem. Po kilku km na wyświetlaczu pojawił się brzydki napis - małe ciśnienie oleju - STOP. Zatrzymałem się, otwieram maskę a tam armagedon - wszystko w oleju. Zadzwoniłem po brata aby z holował autko do domu. Znajomy mechanik poradził mi abym odłączył odmę, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo w tych autkach często zamarza odma i właśnie wywala olej. Tak też zrobiłem. W rurce było pełno lody.

Mam nadzieję, że jak jutro zaleje olej będzie ok i nie będę musiał wymieniać uszczelniaczy (odpukać puk puk puk).

 

No ale co to ma wspólnego z karawaningiem... otóż jesteśmy z żoną na etapie planowania wakacyjnego wyjazdu z naszą 'nową' przyczepą... i pytanie mojej Agi - czy ty na pewno chcesz jechać  tym tłustym, śmierdzącym olejem - citroenem...:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do wyprawy olej odlatuje :ok: Kiedyś podobnie miałem w peugeocie 205 i po ok. 1000km oleju nie było czuć. Odma była przytkana, ciśnienie w silniku wzrosło i korek oleju wystrzelił ( w dieslu był wtykany, bez gwintu). Po przeczyszczeniu odmy, dolewce oleju było ok do sprzedaży auta.

 

PS. 205 też holowała.... Niewiadke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Stef moj dieselek pali nie zaleznie od mrozu i mam dodatkowo zalozony oryginalnie pogrzewacz wszystkich plynow, jak uruchomię auto to po 1-2minutach mam cieplutko w aucie i wszystkie plyny są juz w miarę cieple, cóż ja mam wersje na rynek skandynawski i stad te udogodnienia u mnie, polecam ci forum citroen tam znajdziesz mnostwo ciekawych porad i udogodnień do naszych pikusiow

Edytowane przez jarobaro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Stef moj dieselek pali nie zaleznie od mrozu i mam dodatkowo zalozony oryginalnie pogrzewacz wszystkich plynow, jak uruchomię auto to po 1-2minutach mam cieplutko w aucie i wszystkie plyny są juz w miarę cieple.

Czyli webasto, takie coś można założyć do każdego auta w rozsądnych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wlasnie kolego Tom nie jest to webasto ale dziala na podobnej zasadzie to jakiś wymyśl zabojadow ten podgrzewacz i stosowany wlasnie jest w autach na rynki skandynawskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamarzanie odmy, nie jest spowodowane złą konstrukcją silnika, tylko złą eksploatacją. Olej należy wymieniać zgodnie z zleceniami producenta i najlepiej przed zimą. Nie kupować oleju podejrzanego pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Stef moj dieselek pali nie zaleznie od mrozu i mam dodatkowo zalozony oryginalnie pogrzewacz wszystkich plynow, jak uruchomię auto to po 1-2minutach mam cieplutko w aucie i wszystkie plyny są juz w miarę cieple, cóż ja mam wersje na rynek skandynawski i stad te udogodnienia u mnie, polecam ci forum citroen tam znajdziesz mnostwo ciekawych porad i udogodnień do naszych pikusiow

Citroen pojedzie niezależnie od temperatury, nawet -30 st. , bo zwykle jeżdżą na lawetach.

Nawiasem jak zamarznie ropa w filtrze, to nie ruszy to całe cacane ogrzewanie i wracamy na lawetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamarzanie odmy, nie jest spowodowane złą konstrukcją silnika, tylko złą eksploatacją. Olej należy wymieniać zgodnie z zleceniami producenta i najlepiej przed zimą. Nie kupować oleju podejrzanego pochodzenia.

 

dziwnym trafem pewne silniki tego problemu nie mają, a w innych te przypadłości są popularne np vw 1.4

wystarczy wpisanie "zamarzająca odma" w googlu ;)

kolego Stef moj dieselek pali nie zaleznie od mrozu i mam dodatkowo zalozony oryginalnie pogrzewacz wszystkich plynow, jak uruchomię auto to po 1-2minutach mam cieplutko w aucie i wszystkie plyny są juz w miarę cieple, cóż ja mam wersje na rynek skandynawski i stad te udogodnienia u mnie, polecam ci forum citroen tam znajdziesz mnostwo ciekawych porad i udogodnień do naszych pikusiow

 

wszytskich płynów ?

możesz napisać co to za cudo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu za mało jeździcie krótkie trasy silnik nie dogrzany zawsze się będzie skraplać w odmie  na korku od oleju widać białą maż   zważony olej z wodą  często na jesień jest dużo takich przypadków a zimą  potrafi nawet filtr oleju rozsadzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen pojedzie niezależnie od temperatury, nawet -30 st. , bo zwykle jeżdżą na lawetach.

Nawiasem jak zamarznie ropa w filtrze, to nie ruszy to całe cacane ogrzewanie i wracamy na lawetę.

i tu sie kolego myslisz jeszcze nie zdarzylo sie bym nie odpalil nawet największy mroz, dlatego tez trzeba lac sprawdzona ropę i dbać o auto

kolego konrad_b nie wiem jak to sie cudo nazywa ale nie wszystkie Picasso to maja a sprawuje sie rewelacyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ważna sprawa instalacja gazowa  jeśli  jest zwykła  założona na wężu przed odmą   to też daje dużo wilgoci  trochę na benzynce  trzeba pojeździć i gaz na zagrzanym silniku właczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wlasnie kolego Tom nie jest to webasto ale dziala na podobnej zasadzie to jakiś wymyśl zabojadow ten podgrzewacz i stosowany wlasnie jest w autach na rynki skandynawskie

 

 

wszytskich płynów ?

możesz napisać co to za cudo

Też jestem ciekawy, bo podgrzewacz może być raczej tylko na paliwo jakim zasilane jest auto  czyli webasto :hmm:

Stosuje się jeszcze podgrzewacze elektryczne ale to do ogrzewania wnętrza auta zanim płyn nie osiągnie

odpowiedniej temp. i dlatego ciepłe powietrze leci praktycznie od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen pojedzie niezależnie od temperatury, nawet -30 st. , bo zwykle jeżdżą na lawetach.

 

Od 14 lat jeżdżę tylko "cytrynami". Nigdy nie zdarzył mi się problem z uruchomieniem auta. Gdziekolwiek nie jechałem - zawsze wracałem. Żadne auto tej marki nigdy mnie nie zawiodło.

Oczywiście możesz mieć własne zdanie, ale pozwolisz, że się z nim nie zgodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.