Skocz do zawartości
erdis

Regeneracja osi euro delta

Rekomendowane odpowiedzi

erdis

Witam

Na wstępie pragnę się ze wszystkimi serdecznie przywitać.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów regenerował oś al-ko euro delta? Lub może wie gdzie to robią?

Zrobiłem wstępne rozeznanie i niestety dowiedziałem się, że nie jest to prosta sprawa. Robi to fabryka al-ko w Niemczech i podobno ktoś w Polsce, ale pierwsza opcja droga, a w drugiej brak szczegółów.

Dzięki za info i pozdrawiam

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Leon35

Witaj kolego. W jakim rejonie  PL jest Oleśnica?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erdis

Witaj

Obok Wrocławia zaraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kmtaxi

Z którego roku przyczepa, DMC, szerokość przyczepy, lub szerokość mocowania osi, piasta na ile śrub, z tabliczki znamionowej osi typ i waga, no i proponowana cena regeneracji. Te dane by się przydały. Co trzeba regenerować lub co jest zepsute.

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erdis

Witam

DMC 1300kg, piasta na 5 śrub, resztę muszę sprawdzić. Robię rekonesans wiec teraz nie jestem przygotowany ze szczegółowymi danymi. Przyczepa siedzi na lewej stronie. Myślę, że wałki do wymiany. Układ wnętrza jest taki, że wszystkie ciężkie rzeczy są po lewej stronie (łózko, kuchnia, zbiornik na wodę itp).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yogi

502699487 Kalisz62 800   ul sadowa 14 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erdis

Dzięki za info. Dzwoniłem, są w stanie się podjąć tej wymiany.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yogi

Cena chyba przystępna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erdis

Cena za robocizne 400pln, za wałki około 100pln za stronę plus transport do i z warsztatu (w mojej gestii). Nie ma tragedii. Nową oś proponował mi serwis z wro za 1700, ale wyłacznie dlatego, że jakaś tam im została i do końca nie wiadomo czy pasowałaby do mojej cepki.

Jak zajmę się demontażem i naprawą dam znać co i jak w szczególe coby było dla innych.

Pozdrawiam

Ł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szadok

[..]

 

prv ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Witam !

Ja zapytam tylko z ciekawości: czy ta firma zdaje sobie sprawę, że to oś "Delta" i czy ma już doświadczenie z regeneracją tego typu osi (oczywiście z dobrym skutkiem i zachowaniem zalet tej osi po procesie regeneracji) ?

To są chyba najlepsze osie do przyczep, ale przez to i bardziej skomplikowane konstrukcyjnie. Nie bez przyczyny, tak trudno znaleźć kogokolwiek, kto takie osie naprawia z zachowaniem parametrów pracy :hmm:

IMHO

P.S.

Moim zdaniem warto podczas demontażu, bardzo dokładnie oznaczyć z każdej strony miejsce pierwotnego zamocowania, aby zachować równoległe położenie kół w stosunku do ramy i po naprawie zamocować oś identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erdis

Witam

Tak firma jest świadoma i już takie osie robiła. Trudność z nią jest taka, że trzeba specjalne mocowanie do prasy ponieważ oś jest wygięta. Poza tym zasada działania wahacza jest taka sama.

Nie jestem ekspertem od osi, ale wydaje mi się, że cała "skomplikowana konstrukcja" to właśnie jej unikalny kształt . Oś ugięcia wahacza nie jest prostopadła do osi osi (ot takie masło maślane), a jest przesunięta wobec niej o kąt wygięcia osi. Przez to znacznie poprawiona jest jej trakcja.

 

Patrz rysunki poniżej

 

Oś Delta

 

post-15990-0-62519900-1390509763.jpg

 

zwykła oś

 

post-15990-0-44463500-1390509784.jpg

 

 

Co do demontażu i montażu to czy można ją zamocować inaczej niż w punktach oryginalnych uchwytów montażowych oś-rama?

Zwrócę na no uwagę.

Servus

Edytowane przez erdis (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Yogi

Wydaje mi się że obejmują ją jeszcze na środku żeby nie pogiąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erdis

Serwus

Nie mam pojęcia jak to robią, ale jak już ją zrobię to wszystko opiszę i dam zdjęcia w miarę możliwości.

Natenczas pogoda nie zachęca żeby się choćby schylić pod budkę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Znam te osie i ich zalety, ponieważ mam taką w swojej przyczepie, tyle że większą.
Tak, jak piszesz - przy tej osi jest znacznie lepsza trakcja, ale jej główną zaletą jest trakcja na zakrętach lub w sytuacjach silnego podmuchu wiatru, czy np. podczas wyprzedzania (niwelowane jest zjawisko dla koła poruszającego się po wewnętrznym łuku, które przy standardowych osiach ma tendencję do unoszenia się od podłoża). Również dzięki takiemu rozwiązaniu, całe nadwozie przyczepy niemal się nie wychyla w stronę łuku zewnętrznego (to wychylenie jest minimalne).
 
Jak słyszę o regeneracji osi tego typu, zawsze się zastanawiam, czy firma, która to robi, jest w stanie zachować różne parametry, choćby np. konkretną w tym wypadku zbieżność kół :hmm:
Jeśli chodzi o demontaż i montaż, to teoretycznie wszystko powinno wejść na swoje miejsce, jednak w praktyce może być różnie. Zależy np. od tego, jak poradzisz sobie z podparciem całej ramy na czas demontażu osi.
Gdy oś jest zamontowana, to jej wsporniki są jednocześnie łącznikami i wzmocnieniem ramy w tym miejscu.

 

post-8228-0-85183000-1390627562_thumb.jpg

Gdy oś odkręcisz, a rama i podłoga nie będzie w odpowiednich miejscach i w prawidłowy sposób podparta, wypoziomowana, to powstałe naprężenia mogą mieć wpływ na ułożenie samej ramy, jak i położenie punktów mocowania.
Myślę, że wystarczy, gdy z jednej strony oś przesuniesz o kilka mm do tyłu, a z drugiej o kilka mm do przodu i stracisz prostopadłe położenie osi w stosunku do ramy. Taka sytuacja jest możliwa, więc warto przed rozkręceniem całości, ustabilizować odpowiednio ramę i na wszelki wypadek oznaczyć na niej położenie wsporników np. przyklejając paski taśmy klejącej na ramie tuż przy krawędziach każdego mocowania.
Całą operację demontażu należy wykonać na twardym, sztywnym podłożu (beton, kostka brukowa itp.), aby mieć pewność, że przez cały czas stania przyczepy bez osi, stabilność wszystkich punktów podparcia nie zmieni się.
IMHO
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×