slaw1948 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Witam...! W Wilku 469 /używka/ ,którego kupiłem teraz w październiku,/dach przykryłem plandeką na zimę/ i...dolna cz. drzwi /wykonane są ze sklejki lub płyty pilśniowej twardej ,tak domniemam/, jest wilgotny oraz wypaczony i choć mamy teraz zimowy styczeń, pozwolę sobie zapytać..!? Czym wypełnione są drzwi w kempingu między zewn. i wewn. ścianką lub ewent. czym wypełnić ...Przygotuję sobie materiał,by wiosną zadziałać i problem zlikwidować..! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Trochę fotek ułatwi podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Czym wypełnione są drzwi w kempingu między zewn. i wewn. ścianką lub ewent. czym wypełnić ...Przygotuję sobie materiał,by wiosną zadziałać i problem zlikwidować..! Pozdrawiam Najczęściej jest to styropian, ale jak napisał Kol. ed - daj jakieś fotki zewnętrznej i wew. strony tych drzwi, to może jeszcze coś się wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw1948 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Trochę fotek ułatwi podpowiedź. Witaj.! Hmm...to teraz tak opatulone plandeką,że trudno cokolwiek zdziałać...Poczekam więc do wiosny..."rozplandeczę",rozkręcę drzwi/kratka tam jest/ i jeśli ktoś umiał to ustrojstwo wyprodukować to i naprawić się da...Wybaczcie ,ale myślałem,że ktoś już ćwiczył podobny temat...Pozdrawiam, byle do wiosny...! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Najczęściej jest to styropian, ale jak napisał Kol. ed - daj jakieś fotki zewnętrznej i wew. strony tych drzwi, to może jeszcze coś się wyjaśni Zrozumiałem, że tylko dach przykryłeś plandeką. Całościowe owinięcie przyczepy szczelną, nie przepuszczającą powietrza plandeką, może poskutkować zgniciem przyczepy do wiosny i zamiast drzwi, przyjdzie naprawiać Ci całą przyczepę. Może odezwie się Kol. Pasjonat. Jestem przekonany, że z racji swoich prac z bardzo wieloma przyczepami, ma dogłębnie opracowane te kwestie, więc uzyskasz rzeczową odpowiedź. Musisz jedynie cierpliwie poczekać do późniejszych godzin Robert lubi zaglądać na forum czasami mocno wieczorową porą Ogólnie, drzwi wejściowe, to prosta sprawa. Z zewnątrz jest blacha ALU (taka, jak poszycie przyczepy), do niej przyklejony styropian o odpowiedniej grubości i na to (od wew. strony) sklejka z fakturą lub płyta HDF z odpowiednią fakturą. Czasami sklejka lub HDF może być oklejona czymś w rodzaju tapety (takiej, jak na ścianach). To wszystko jest zamknięte w ramce ALU drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasjonat Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Witam...! W Wilku 469 /używka/ ,którego kupiłem teraz w październiku,/dach przykryłem plandeką na zimę/ i...dolna cz. drzwi /wykonane są ze sklejki lub płyty pilśniowej twardej ,tak domniemam/, jest wilgotny oraz wypaczony i choć mamy teraz zimowy styczeń, pozwolę sobie zapytać..!? Czym wypełnione są drzwi w kempingu między zewn. i wewn. ścianką lub ewent. czym wypełnić ...Przygotuję sobie materiał,by wiosną zadziałać i problem zlikwidować..! Pozdrawiam Ano i jestem Dokładnie modelu 469 nie kojarzę ale jest to (sądząc po kolejności) przełom 79/81roku a więc standard czyli : Alu rama po zewnętrznym obwodzie , konstrukcja z listew , a w zaokrągleniu klejonka ze sklejki, poszycie -alu blacha 075, styropian (nie klejony) i sklejka 4mm. Zaciek dolnej partii bierze się z nieszczelności na górnej krawędzi dolnego skrzydła.Na połączeniu skrzydeł. Często jest montowana w tym miejscu profilowana listwa PVC , która z wiekiem murszeje i kruszy się . Pod listwą szwankuje uszczelnienie , woda z górnego skrzydła zacieka i dolne skrzydło zaczyna gnić. Proponuję rozmontować drzwi , wymienić w nich całą stolarkę i składać z nową sklejką wodoodporną 4mm . Sklejka i styropian dostępne w castoramie . Z rozkręceniem zawiasów może być problem. Osadzone są w plastikowych czopach a że śruby zardzewiałe, nie dadzą się z nich wykręcić i będzie trzeba czopy rozwiercić . Czopy także dostępne są w castoramce. Ale po remoncie można z nich zrezygnować zastępując śruby zawiasów wkrętami typu fosfat . Listwy konstrukcji drzwi mogą być sosnowe lecz jeśli do zawiasów użyjesz wkrętów to pod nimi przydała by się listwa z twardego drewna. Jeśli nie zależy Tobie na podzielonych skrzydłach to proponuje zespolić całość w jedno skrzydło. Nie dopuścisz więcej do zaciekania na łączeniu a i drzwi przez swą sztywność będą mniej wyrabiać zawiasy.i lepiej domykać. Edytowane 5 Stycznia 2014 przez pasjonat (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw1948 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zrozumiałem, że tylko dach przykryłeś plandeką. Całościowe owinięcie przyczepy szczelną, nie przepuszczającą powietrza plandeką, może poskutkować zgniciem przyczepy do wiosny i zamiast drzwi, przyjdzie naprawiać Ci całą przyczepę. Może odezwie się Kol. Pasjonat. Jestem przekonany, że z racji swoich prac z bardzo wieloma przyczepami, ma dogłębnie opracowane te kwestie, więc uzyskasz rzeczową odpowiedź. Musisz jedynie cierpliwie poczekać do późniejszych godzin Robert lubi zaglądać na forum czasami mocno wieczorową porą Ogólnie, drzwi wejściowe, to prosta sprawa. Z zewnątrz jest blacha ALU (taka, jak poszycie przyczepy), do niej przyklejony styropian o odpowiedniej grubości i na to (od wew. strony) sklejka z fakturą lub płyta HDF z odpowiednią fakturą. Czasami sklejka lub HDF może być oklejona czymś w rodzaju tapety (takiej, jak na ścianach). To wszystko jest zamknięte w ramce ALU drzwi. Witaj..! Jest jak piszesz z plandeką ,ale cepka tylko do połowy wysokości mocno "owinięta",niestety,trzeba by sporo 'odplandeczyć' by dotrzeć do zamka i otw. drzwi...Dużo więcej szczegółów poznaje w poźniejszym Twoim tekscie....dokopałem się do fotek jakie robiłem w dniu jej dostawy na miejsce pobytu...jest tak jak piszesz na zewn. ,natomiast wewn, to płyta pilśniowa twarda tylko ona tak może napęcznieć jak pamiętam/dolny róg od str zamka/ ,pomalowana str. wewn.drzwi na biało ..Tak,tak...... wszystko to w ramce ALU..! A co to jest to HDF,z czym to się je..!? To przednia myśl z tym zespoleniem drzwi w całość..Wiosna podpowie co i jak,teraz czas zbierania informacji /jak widzisz zielony jestem w temacie TOTALNIE,ale bardzo chcę,więc może się uda/... Dzięki za zainteresowanie moim problemikiem i podpowiedź...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ano i jestem ... a nie mówiłem, że mówiłem A co to jest to HDF,z czym to się je..!? To jest to samo, co materiał z którego robi się "plecy" (tylne ścianki) w większości mebli. Kiedyś robiło się je z płyty pilśniowej. Można powiedzieć, że HDF, to taka jej nowocześniejsza odmiana. Niestety, równie łatwo nasiąkliwa wilgocią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw1948 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ano i jestem Dokładnie modelu 469 nie kojarzę ale jest to (sądząc po kolejności) przełom 79/81roku a więc standard czyli : Alu rama po zewnętrznym obwodzie , konstrukcja z listew , a w zaokrągleniu klejonka ze sklejki, poszycie -alu blacha 075, styropian (nie klejony) i sklejka 4mm. Zaciek dolnej partii bierze się z nieszczelności na górnej krawędzi dolnego skrzydła.Na połączeniu skrzydeł. Często jest montowana w tym miejscu profilowana listwa PVC , która z wiekiem murszeje i kruszy się . Pod listwą szwankuje uszczelnienie , woda z górnego skrzydła zacieka i dolne skrzydło zaczyna gnić. Proponuję rozmontować drzwi , wymienić w nich całą stolarkę i składać z nową sklejką wodoodporną 4mm . Sklejka i styropian dostępne w castoramie . Z rozkręceniem zawiasów może być problem. Osadzone są w plastikowych czopach a że śruby zardzewiałe, nie dadzą się z nich wykręcić i będzie trzeba czopy rozwiercić . Czopy także dostępne są w castoramce. Ale po remoncie można z nich zrezygnować zastępując śruby zawiasów wkrętami typu fosfat . Listwy konstrukcji drzwi mogą być sosnowe lecz jeśli do zawiasów użyjesz wkrętów to pod nimi przydała by się listwa z twardego drewna. Jeśli nie zależy Tobie na podzielonych skrzydłach to proponuje zespolić całość w jedno skrzydło. Nie dopuścisz więcej do zaciekania na łączeniu a i drzwi przez swą sztywność będą mniej wyrabiać zawiasy.i lepiej domykać. Dzięki kolego serdeczne,staje się po każdym poście mądrzejszy w w/w temacie...z boku "cepka" ,którą zakupiłem ma napis "safari lux",i okna boczne ma na stałe,rogi nie są zaokrąglone tylko jakby ścięte w tych oknach /jedno małe nad kuchenką otwierane jest/,przednie i tylne otwierane są też...Zrozum proszę ,więcej o niej nie wiem, poza tym,że nie przecieka i niedroga była,a na wędkarską bazę w lesie nad wodą /już tam jest/ absolutnie mi wystarczy..Pozdrawiam ... a nie mówiłem, że mówiłem To jest to samo, co materiał z którego robi się "plecy" (tylne ścianki) w większości mebli. Kiedyś robiło się je z płyty pilśniowej. Można powiedzieć, że HDF, to taka jej nowocześniejsza odmiana. Niestety, równie łatwo nasiąkliwa wilgocią. Hmm...no tak, dziś musi być po nowoczesnemu...za moich młodych lat ,była to płyta pilśniowa twarda ,albo 3 mm,albo 5 mm..Dzięki za info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Przy okazji tego, co napisał Ci Robert, przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie. Nawiasem mówiąc, obecnie w większości przyczep tak się raczej robi. Chodzi o to, że drzwi oraz pokrywy luków bagażowych, które są w Alu ramkach, od strony wnętrza przyczepy nie są już wykonywane z płyty HDF, sklejki itp. materiałów, tylko z płatów jakiegoś tworzywa sztucznego. Producenci na drzwi robią oczywiście specjalne dla danego modelu wytłoczki, często z mocowaniem na jakieś półki lub śmietnik, ale w Twoim przypadku można równie dobrze zrobić to z płaskiej płyty jakiegoś tworzywa sztucznego. Przy takim wykonaniu, nawet gdy dostanie się do wnętrza wilgoć, to nic się nie stanie. W tym miejscu przychodzi mi na myśl płyta, z której Robert robił mnóstwo rzeczy, chyba dybond, ale może przekręciłem nazwę. Trzeba jedynie pamiętać, aby wcześniej zmierzyć grubość tej "kanapki" (blacha zewnętrzna + styropian + płyta wewnętrzna) i robiąc nową, zachować identyczną grubość, aby zmieścić to bez kłopotu, ale i luzu w ramce Alu drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw1948 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Przy okazji tego, co napisał Ci Robert, przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie. Nawiasem mówiąc, obecnie w większości przyczep tak się raczej robi. Chodzi o to, że drzwi oraz pokrywy luków bagażowych, które są w Alu ramkach, od strony wnętrza przyczepy nie są już wykonywane z płyty HDF, sklejki itp. materiałów, tylko z płatów jakiegoś tworzywa sztucznego. Producenci na drzwi robią oczywiście specjalne dla danego modelu wytłoczki, często z mocowaniem na jakieś półki lub śmietnik, ale w Twoim przypadku można równie dobrze zrobić to z płaskiej płyty jakiegoś tworzywa sztucznego. Przy takim wykonaniu, nawet gdy dostanie się do wnętrza wilgoć, to nic się nie stanie. W tym miejscu przychodzi mi na myśl płyta, z której Robert robił mnóstwo rzeczy, chyba dybond, ale może przekręciłem nazwę. Trzeba jedynie pamiętać, aby wcześniej zmierzyć grubość tej "kanapki" (blacha zewnętrzna + styropian + płyta wewnętrzna) i robiąc nową, zachować identyczną grubość, aby zmieścić to bez kłopotu, ale i luzu w ramce Alu drzwi. Chłonę, jak gąbka wszystkie wasze podpowiedzi,przetrawię je i coś z tym fantem muszę zrobić..Pewno wiosną, wykluje się wiele innych spraw i przykro mi,ale będę zawracał tu znawcom tematu głowę .....Pozdrawiam i dobrej nocy życzę.. Ano i jestem Dokładnie modelu 469 nie kojarzę ale jest to (sądząc po kolejności) przełom 79/81roku a więc standard czyli : Alu rama po zewnętrznym obwodzie , konstrukcja z listew , a w zaokrągleniu klejonka ze sklejki, poszycie -alu blacha 075, styropian (nie klejony) i sklejka 4mm. Zaciek dolnej partii bierze się z nieszczelności na górnej krawędzi dolnego skrzydła.Na połączeniu skrzydeł. Często jest montowana w tym miejscu profilowana listwa PVC , która z wiekiem murszeje i kruszy się . Pod listwą szwankuje uszczelnienie , woda z górnego skrzydła zacieka i dolne skrzydło zaczyna gnić. Proponuję rozmontować drzwi , wymienić w nich całą stolarkę i składać z nową sklejką wodoodporną 4mm . Sklejka i styropian dostępne w castoramie . Z rozkręceniem zawiasów może być problem. Osadzone są w plastikowych czopach a że śruby zardzewiałe, nie dadzą się z nich wykręcić i będzie trzeba czopy rozwiercić . Czopy także dostępne są w castoramce. Ale po remoncie można z nich zrezygnować zastępując śruby zawiasów wkrętami typu fosfat . Listwy konstrukcji drzwi mogą być sosnowe lecz jeśli do zawiasów użyjesz wkrętów to pod nimi przydała by się listwa z twardego drewna. Jeśli nie zależy Tobie na podzielonych skrzydłach to proponuje zespolić całość w jedno skrzydło. Nie dopuścisz więcej do zaciekania na łączeniu a i drzwi przez swą sztywność będą mniej wyrabiać zawiasy.i lepiej domykać. Nie wiem czemy wyszło Wilk 469..? To jest Wilk 460/tak mam w papierach/..Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Powodzenia w pracach i oczywiście pytaj, zawsze ktoś będzie się starał coś podpowiedzieć P.S. W kwestii nazwy tej płyty, Robert na pewno mnie poprawi, jeśli źle napisałem. Sadzę, że napisze nawet czym ją by można zastąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irekw Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 jakby co to mam nowe drzwi do przyczepki z rocznika 89-90 kompletne z ramą ,dzwi nigdy nie były zamontowane są dwu częściowe jednak nie posiadają zamka wykorzystałem go do mojej blaszanki . blacha rybia łuska ,góra leko łukowata drzwi są w środku wypełnione styropianem od wewnętrznej strony plastyk jak znajdę to wkleję zdjęcia moge je sprzedać leżą u mnie niepotrzebne ,mam tez nowe okno do przyczepki montowane na listwie aluminiowej z zewnątrz jak by co tez moge sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaw1948 Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 jakby co to mam nowe drzwi do przyczepki z rocznika 89-90 kompletne z ramą ,dzwi nigdy nie były zamontowane są dwu częściowe jednak nie posiadają zamka wykorzystałem go do mojej blaszanki . blacha rybia łuska ,góra leko łukowata drzwi są w środku wypełnione styropianem od wewnętrznej strony plastyk jak znajdę to wkleję zdjęcia moge je sprzedać leżą u mnie niepotrzebne ,mam tez nowe okno do przyczepki montowane na listwie aluminiowej z zewnątrz jak by co tez moge sprzedać Witaj..! Dobrze wiedzieć,w mojej "cepce"są dość szerokie jak na kempingową przyczepkę,sprzedawca mówił tak, to "szerokie drzwi 70-siątki /czy jakoś tak/, ta przyczepa ma" !? Trafił na laika,zostawiłem ten tekst bez komentarza...Ale zapamiętać ofertę warto...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irekw Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 jutro postaram się dać jakies zdjęcia ale wątpie aby były szerokie na 70 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.