Skocz do zawartości

LPG w dieslu


felipe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie, podpięcie instalacji wew. to bardzo fajny pomysł.

 

A 2000km rocznie to raczej w kamperze nie ma problemu.

Może ja tez trochę inaczej patrzę na LPG w aucie, bo wszystkie auta jakie miałem miały LPG i zawsze byłem z tego zadowolony i nie maiłem problemów. Kumpel o którym pisałem tez się nie może nachwalić tej instalacji i oszczędności jakie mu przynosi a przede wszystkim likwidacji turbo dziury która w terenie strasznie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakoś nie widzę LPG w silniku diesla w którym nie ma przepustnicy powietrza, tylko wszystko regulują wtryskiwacze. Teoretycznie nie zatrzymamy takiego silnika, jeśli nie odetniemy gazu, nawet jak wyciągniemy kluczyk. Podawany gaz wraz z powietrzem, czyni je mniej zdolnym do spalenia dawki diesla, podanej zgodnie ze wskazaniami przepływomierza. Czy przepływomierz wyczuwa gaz w powietrzu i proporcjonalnie zmniejsza ilość wtryśniętej ropy, czy leje więcej i rozcieńczamy sobie olej silnikowy, niespaloną ropą ? Mam wrażenie, że skomplikowanie takiej instalacji przerasta możliwości ogarnięcia wszystkiego przez serwis, a pionierzy tych "patentów" są darmowym zapleczem badawczym dla gazowników .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dzisiaj tiry czy autobusy mają silniki bardziej skomplikowane od osobówek...

A jednak w niejednym mieście, np w Rzeszowie nowiuskie Merce wożą ludzi z butlami na dachu. Czyli się da i gwarancji też nie tracą.

Wg mnie wszystko się da tylko chodzi o koszt... Jak zapłacilem 3000 zł za instalację do mojego leciwego auta trzy lata temu, to parskali (ze mnie) śmiechem ci co dali 2000-2200 zł. Teraz ja parskam, bo oni już wtryski nawet wymieniali, a ja odpukać wiem, że mam gaz w aucie - jak się on skończy, bo wyje wtedy ten chole... sygnalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie, wróciłem jednak do tematu założenia gazu do diesla. Cały czas czytam różne źródła na ten temat, problemem zostaje uzbieranie funduszy, ale nie spieszę się z tym.

 

Może ja tez trochę inaczej patrzę na LPG w aucie, bo wszystkie auta jakie miałem miały LPG i zawsze byłem z tego zadowolony i nie maiłem problemów. Kumpel o którym pisałem tez się nie może nachwalić tej instalacji i oszczędności jakie mu przynosi a przede wszystkim likwidacji turbo dziury która w terenie strasznie przeszkadza.

 

Pan pisze o instalacji gazowej do benzyniaka czy może do diesla?

 

 Mam wrażenie, że skomplikowanie takiej instalacji przerasta możliwości ogarnięcia wszystkiego przez serwis, a pionierzy tych "patentów" są darmowym zapleczem badawczym dla gazowników .

 

Mam podobne obawy, nie mam specjalnie ochoty zostawać królikiem doświadczalnym, z drugiej strony technologia nie jest już nowinką, przynajmniej z tego co piszą w mediach. Gdybym miał założyć to rozważam wybór tej firmy z filmiku, bo jak do tej pory tylko na ich stronie zauważyłem referencje od klientów (tutaj). Zastanawiam się nad zasadnością telefonu do któregoś z wymienionych tam klientów, tylko czy np. informacje od osoby, która zakładała taki osprzęt do ciężarówki  dużego kalibru będą dla mnie przydatne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pan pisze o instalacji gazowej do benzyniaka czy może do diesla?

 

 

 

 

 

Ja miałem auta w benzynie ale kumpel o którym pisałem ma patrola w dieslu, silnik 2,8 z turbo

 

Szerze mówiąc to osobiście gdybym miał diesla np. w kamperze - którego sobie kiedyś może wreszcie kupię - to bym gaz zakładał - oczywiście jeśli by mi się kalkulowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przepływomierz wyczuwa gaz w powietrzu i proporcjonalnie zmniejsza ilość wtryśniętej ropy, czy leje więcej i rozcieńczamy sobie olej silnikowy, niespaloną ropą ? Mam wrażenie, że skomplikowanie takiej instalacji przerasta możliwości ogarnięcia wszystkiego przez serwis, a pionierzy tych "patentów" są darmowym zapleczem badawczym dla gazowników .

 

Przepływomierz nie musi wyczuwać żadnego gazu i tego nie robi oczywiście. Wystarczy, że sonda lambda podaje sygnał do komputera sterującego wtryskiem. Nadmiar węglowodorów spowoduje natychmiastowy spadek współczynnika lambda i wtryskiwana dawka zostanie zmniejszona. Co to za problem - przecież w silniku diesla bez instalacji gazowej tak to działa - czemu po założeniu tej instalacji całość miała by przestać działać zgodnie z założeniem konstruktora?

 

Nieuctwo i niedbałość warsztatów samochodowych w Pl są znane. Ale kłopoty z tym związane dotyczą w tym samym stopniu obsługo każdego nowoczesnego silnika niezależnie od systemu zasilania. W kiepskim warsztacie wszystko spieprzą, a w dobrym (specjalistycznym) bez problemu ogarną instalację gazową diesla.

 

Gaz do diesla będzie coraz bardziej popularny i ma sens. Niemal same zalety - od ochrony środowiska po ekonomikę transportu. Oczywiście warunkiem jest odpowiednio duży przebieg, żeby to się zamortyzowało. Technicznie problemów nie dostrzegam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz w dieslu teoretycznie fajna sprawa. Niestety, trzeba to wszystko dobrze zestroić, a to spore wyzwanie. Z tego co wiem, to trzeba stroić komp samochodu i komp od gazu. Może się mylę, ale na pewno nie mylę się z tym, że poziom trudności zestrojenia tego jest ogromny.

Przeglądnąłem trochę temat i podobała mi się nie tyle oszczędność w spalaniu, co przyrost mocy i momentu obrotowego. Do przyczepek jak znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Trochę z opóźnieniem, ale może kogoś zainteresuje. Na swojej stronie www.vtechpomorze.pl w zakładce "najciekawsze wykresy" zamiescilem wykres z hamowni podwoziowej Toyoty d-4d z zamontowaną instalacją gazową. Korzyści finansowe słabe, natomiast przyrost mocy i momentu obrotowego - kosmiczny. Na dodatek naprawił sie bardzo popularny problem falowania pow. 3600obr/min

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.