felipe Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Czy ktoś może zgłębiał zagadnienie tzw. gazodiesla i mógłby podzielić się swoimi przemyśleniami na ten temat w kontekście uskutecznienia takiego rozwiązania w kamperze? A może ktoś już zdecydował się na taką przeróbkę? Z tego, co udało mi się do tej pory dowiedzieć wiąże się to z wzrostem mocy i oszczędnościami na kosztach paliwa, tylko czy takie rozwiązanie ma sens w kamperze? Chodzi mi o podobny spadek spalania jak w przypadku tej T5. Pytam, bo rozważam sprzedaż obecnego pojazdu i kupno właśnie czegoś w rodzaju T5, co po późniejszej zabudowie mogłoby mi posłużyc nie tylko jako kamper ale też datkowe auto rodzinne i wówczas te oszczędności na paliwie byłyby porządane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpyr Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Lpg jak moja wiedzanie. nie szwankuje wystepuje tylko w benzynie. W dieslu jest CNG i tu zaczynaja sie schody w moim mniemaniu. Ilosc stacji tankowania CNG ,koszt takowej instalacj, ilosc przejechanych kilometrow na zbiorniku/ach, ciezar pojazdu po zamontowanu poniewaz zbiorniki waza o wiele wiecej niz instalacja LPG. Musisz sobie odpowiedziec na te zagadnienia.Oczywiscie koszt eksplatacji takowej instalacji to taniocha. W moim miescie zamieszkania byl przez pewien czas bum na takowe instalacje w społkach miasta czyli MPK,MPGK jednak szubko sie wycofali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof57 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Kilkanaście lat temu przedstawiano mi takie rozwiązanie jako alternatywę dla generalnego remontu bardzo zużytego diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finger Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Takie cudeńko opłacalne jest w przypadku dużych zestawów (np. TIR) , które to przemierzają duuuużo więcej kilometrów niż kampery . W przypadku kampera to chyba przerost formy nad treścią . Jeżeli kogoś stać na kampera za poważne pieniądze to stać go również na paliwo . Do starszych kamperów montaż takiej instalacji chyba nie ma sensu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Gaz jest chyba tankowany ten sam co do zwykłego auta czyli LPG ale z tego co wiem to silnik spala i gaz i ropę,dlatego jak pisał finger jest opłacalny w dużych autach lub autobusach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad_b Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 (edytowane) Gaz jest chyba tankowany ten sam co do zwykłego auta czyli LPG ale z tego co wiem to silnik spala i gaz i ropę,dlatego jak pisał finger jest opłacalny w dużych autach lub autobusach. dokładnie tak, oszczędności są rzędu 20-30% do poczytania i policzenia http://www.autogaz-jastrzebie.pl/diesel-lpg.php Edytowane 31 Grudnia 2013 przez konrad_b (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JINX_Sanok Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 parę dni temu był sobie taki tekst na onecie: http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/lpg-w-dieslu-mozliwe-ale-czy-to-ma-sens/rr3rn "Nietrudno bowiem wyliczyć, że koszt montażu LPG zwróci się dopiero po pokonaniu 70 tysięcy kilometrów!" a z praktyki - Znajomy który montuje instalacje gazowe, ma w ofercie również takie do ON, http://www.havo.com.pl/ w galerii jest Nissan Serena 2,3 DIESEL, w tym przypadku układ jest zrobiony tak, że gaz LPG jest wstrzykiwany do kolektora dolotowego, zmieszany z powietrzem daje on dużo bogatszą mieszankę, więc można zmniejszyć ilość podawanego ON (przez przez zmianę map wtrysków w komputerze) pozdr onet-lpg.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Wg. mnie impreza nieopłacalna... to półsrodek, a nie tak jak w LPG w silniku benzynowym. CNG wychodzi lepiej (wiekszy udział gazu w spalaniu) ale zbiorniki mają zasięg ok. 150-200 km i są strasznie ciężkę. Zestaw do tankowania w domu (i to tylko ma sens) kosztuje w używce ok 10 000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Nie ma co, trzeba by robić z 200tyś rocznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieku Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 zestaw do tankowania w domu cng można zmontować z kompresora nurkowego z demobilu (sporym kosztem eksploatacji takich kompresorów jest wymian filtrów służących do oczyszczania gazu oddechowego zanim pójdzie do butli) i będzie taniej niż 10 tys. Swego czasu były też do wyrwania na e-bayu takie zestawy z usa. Interesowałem się ale w końcu dałem sobie na luz .......... a teraz nawet nie mam gazu w domu podłączonego ..... a co nie będzie na mnie Władimir zarabiał :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felipe Opublikowano 1 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 (edytowane) Dziękuję za wszytkie wypowiedzi, w większości potwierdzają moje przypuszczenia, że o ile w tirach ma to sens, o tyle w przypadku małego diesla i niewielkich rocznych przebiegów już średnio. Ale zaciekawiło mnie to właśnie ze wzgędu na przyrost mocy, całkowitego "zwrotu" instalacji nawet nie uwazględniałem w kalkulacjach, bo wiadomo, że musiałbym jeździć rocznie nieporównywalnie więcej niz obecnie. Wiem, że właśnie z powodu przyrostu mocy na takie montaże decydują się posiadacze osobowych diesli, gdzieś czytałem na ten temat. Edytowane 1 Stycznia 2014 przez felipe (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Prawie w każdym dieslu można podnieść moc bez szkody dla silnika bez instalacji gazowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moro Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Prawie w każdym dieslu można podnieść moc bez szkody dla silnika bez instalacji gazowej. masz na myśli chipowanie? Czy może jeszcze inne metody? Bo sam chciałbym mieć więcej kucyków ale chip odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezarr Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 (edytowane) Raczej chip bo bez tego nic chyba nie osiągniesz. I to też nie w każdym samochodzie. Edytowane 1 Stycznia 2014 przez TOM3653 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stef Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Wtrącę się trochę do dyskusji. Otóż mój dobry znajomy zamontował sobie do Patrola, silnik diesel 2.8 L. Zamontował LPG jakieś 2-3 lata temu. Patrol podniesiony i na oponach 33 cale palił około 18-20 litrów ON na 100km, Teraz zszedł do 11 ON+ 4 gazu. Poza tym turbodziura zniknęła i fajnie silnik kręci od dolnych obrotów. Znajomy jest bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Wstawił LPG bo polecił mu to jego znajomy który LPG wstawił do Transita i wozi towary z Anglii do Polski. Autko (Patrol) jest użytkowany praktycznie tylko w terenie więc silnik nie ma lekkiego życia. Pewnie do osobówki to bym nie montował, ale do kampera to bym się mocno zastanawiał. Koszt takiej instalacji wyniósł w tym Patrolu około 4 tyś zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.