Jump to content
irekw

piec Carver 1800

Recommended Posts

irekw

Witam szukam informacji na temat pieca carver 1800 chciałbym zakupić taki piec do mojego blaszaka zależy mi aby wylot spalin był pod podwoziem ,sprzedawca zgodził się na wypróbowanie pieca przed zakupem zabiorę butlę gazową wąż i redukcję do podpięcia pod nypel na rurce fi 8 mm

jednak mam pytanie ze zdjęc wynika że z zaworu gazu do palnika idzie tylko jedna rurka z gazem ,jakaś rurka w oplocie stalowym domyślam sie ze to do termopary oraz kabel do iskrownika ,nie widzę rurki gazu do świeczki

czy ten piec różni się od trumy tym że nie ma świeczki jeśli tak to na jakiej zasadzie następuje regulacja płomienia i sterowanie płomieniem po nagrzaniu pomieszczenia powinien gaz zostać zdławiony aby płomień zmalał po wychłodzeniu powinien zapalić się od nowa tak prynajmiej domyślam się że powinło być

tytaj nie ma żadnego czujnika temperatury termopary czy jak ją tam zwał która steruje zaworem gazu jest pokrętło a z zaworu gazu idzie jedna rurka do palnika na jakiej zasadzie następuje regulacja płomienia

byłbym wdzięczny za podpowiedż

na fotkach zawory gazu truma ma 2 wyjścia do palnika BiC termoparę zewnętrzną D i zasilanie gazu A

carver ma tylko zasilanie A i wyjście na palnik B

 

 

post-5256-0-61679800-1388098670.jpg

post-5256-0-31132300-1388098682.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

1800 niema regulacji temperatury na termostacie , Regulacja polega na ustawieniu 1-10 parametrów na pokrętle - reguluje się  ilość  gazu na palnik i to wszystko. Rozbudowany o termostat jest model 4000 i to bodajże do niego jest zawór z pierwszej fotki. z tym że "C" leci na świeczkę"D" na palnik główny.

 

Jeśli zależy Ci na regulacji temperatury pomieszczenia proponuje dokupić  gdzieś z demobilu niezależny termostat Trumy , który montuje się  gdzieś  na ścianie szafy . Poprzez ustawienie w nim temperatury pomieszczenia  dozuje on dopływ gazu do pieca , wówczas swój piec ustawiasz na max a resztę  robi zewnętrzny termostat taki jak np ten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmtaxi

irekw zastanawiam się, czy nie można z typowej Trumy puścić wylot spalin do dołu, zakładając odpowiednie kolano i podobną kierownicę spalin jak w Carver 1800.

Share this post


Link to post
Share on other sites
irekw

irekw zastanawiam się, czy nie można z typowej Trumy puścić wylot spalin do dołu, zakładając odpowiednie kolano i podobną kierownicę spalin jak w Carver 1800.

też się nad tym zastanawiam kupiłem piec truma sl3200 niestety okazał się uszkodzony teraz mam wybór kupić następny piec albo nowy zawór gazu do trumy coś ok 100 Euro i komin na który zabardzo nie mam miejsca

bardziej by mi odpowiadał wylot spalin w ścianie bocznej lub pod podwoziem

jeśli tak jak piszecie piec nie ma automatycznej reguracji temperatury tylko skokową to nie przeszkadza mi to najważniejsze aby było ciepło

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

też się nad tym zastanawiam kupiłem piec truma sl3200 niestety okazał się uszkodzony teraz mam wybór kupić następny piec albo nowy zawór gazu do trumy coś ok 100 Euro i komin na który zabardzo nie mam miejsca

bardziej by mi odpowiadał wylot spalin w ścianie bocznej lub pod podwoziem

jeśli tak jak piszecie piec nie ma automatycznej reguracji temperatury tylko skokową to nie przeszkadza mi to najważniejsze aby było ciepło

Wylot pod podwozie auta wcale nie jest taki super. Pomyślałeś o skraplaniu się  pary na podwoziu podczas grzania na postoju? W zimowych realiach nie jest to bagatelna ilość.Taka para skraplana w profilach podłużnic to nic fajnego . Ona łatwiej dostanie się  tam gdzie Ty nie dojdziesz z konserwacją .

post-65115-imported-3551535b-e0d9-4e73-a

Edited by pasjonat (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

no i człowiek czegoś się dowiedział o swoim piecu :). Mam takiego carvera i wielokrotnie się zastanawiałem, dawałem do regulacji....

 

mój grzeje jak szalony nawet po ustawieniu na minimum - płomień owszem się zmniejsza ale dalej nie jest to świeczka. Pomyśl więc o tym termostacie dodatkowym bo u mnie przy temperaturze na zew w nocy ok 0C to w przyczepie najpóźniej wyłączam ogrzewanie o godzinie 3, ale wtedy jest już grubo powyżej 30C w środku... a przyczepa lekko ponad 5m wewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

no i człowiek czegoś się dowiedział o swoim piecu :). Mam takiego carvera i wielokrotnie się zastanawiałem, dawałem do regulacji....

 

mój grzeje jak szalony nawet po ustawieniu na minimum - płomień owszem się zmniejsza ale dalej nie jest to świeczka. Pomyśl więc o tym termostacie dodatkowym bo u mnie przy temperaturze na zew w nocy ok 0C to w przyczepie najpóźniej wyłączam ogrzewanie o godzinie 3, ale wtedy jest już grubo powyżej 30C w środku... a przyczepa lekko ponad 5m wewnątrz.

Zwróć  uwagę  czy nie masz źle wsadzonego pokrętła.

Już  dwa razy spotkałem się  że pokrętło wraz z prętem łączącym z zaworem jest obrócone  o 180*  w gnieździe zaworu i w takim ustawieniu nie zjedziesz do minimum bo blokuje język ograniczający pod samym pokrętłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
irek w

Witam.

Nie żebym się mądralował,ale mi sie wydaje że zawór z 1 fotki jest z regulatorem ,bo taki mam w trumie 3200.

A-podłancza się przewód do termopary ten w mealowej siatce.

B -dopływ gazu do zaworu z butli

C-wkręca się rurke z dyszami do palnika

D-kapilara która reguluje płomień w palniku.

Tak ja mam i wiekszośc ale może sie myle,żeby nie było że się wtracam w temat .pozdr i życze ciepełka.

Edited by irek w (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Zwróć  uwagę  czy nie masz źle wsadzonego pokrętła.

Już  dwa razy spotkałem się  że pokrętło wraz z prętem łączącym z zaworem jest obrócone  o 180*  w gnieździe zaworu i w takim ustawieniu nie zjedziesz do minimum bo blokuje język ograniczający pod samym pokrętłem.

dzięki, fajnie by było jakbyś miał rację. Jak dotrę do przyczepy to zdemontuje obudowę, pokrętło, pręta.... no i sprawdzę bezpośrednio kręcąc jak najbliżej zaworu, ale z tego co pamiętam to nie dało się tego tam złożyć inaczej niż prawidłowo - wyglądało, że da się złożyć tylko prawidłowo.

 

dam znać czy coś się udało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam.

Nie żebym się mądralował,ale mi sie wydaje że zawór z 1 fotki jest z regulatorem ,bo taki mam w trumie 3200.

A-podłancza się przewód do termopary ten w mealowej siatce.

B -dopływ gazu do zaworu z butli

C-wkręca się rurke z dyszami do palnika

D-kapilara która reguluje płomień w palniku.

Tak ja mam i wiekszośc ale może sie myle,żeby nie było że się wtracam w temat .pozdr i życze ciepełka.

 

Wszystko cacy, tyle że mowa jest o zaworze z foto nr 2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Witam.

Nie żebym się mądralował,ale mi sie wydaje że zawór z 1 fotki jest z regulatorem ,bo taki mam w trumie 3200.

A-podłancza się przewód do termopary ten w mealowej siatce.

B -dopływ gazu do zaworu z butli

C-wkręca się rurke z dyszami do palnika

D-kapilara która reguluje płomień w palniku.

Tak ja mam i wiekszośc ale może sie myle,żeby nie było że się wtracam w temat .pozdr i życze ciepełka.

No niestety nie . Wątpliwości rozwieje może fotka całego, zmontowanego zespołu gazowego.

 

post-5256-0-61679800-1388098670.jpg

 

Na tej fotce widać  dokładnie co leci na palnik , co na świeczkę

 

1204136760_truma3.jpg

 

Tu natomiast posłużę  się  fotką  jednego z naszych kolegów z innego forum ;) na której widać gdzie termopara a gdzie zasilanie . Z tym że w tym przypadku króciec zasilania  jest już  zaopatrzony w kolanko z gwintem, a na pierwszej fotce jest króciec na wąż.

 

slide_IMAG0934.jpg

Edited by pasjonat (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
irek w

Ok masz racje Zwracam honor.się mylnołem, :] .Ale mi się zdawało że jest jak pisałem ale nie jest.

Panowie nie mysi sie tylko ten co nic nie robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Ok masz racje Zwracam honor.się mylnołem, :] .Ale mi się zdawało że jest jak pisałem ale nie jest.

Panowie nie mysi sie tylko ten co nic nie robi.

Spoko Irek.... :piwo:  Może zwiódł Cię  kiedyś  widok zespołu z modelu 5002 . Tam palnik pod B i C nie jest wpięty bezpośrednio  bo to model ze zdublowanym palnikiem więc w B i C przychodzą  trójniki (odcinki dodatkowych rurek )rozdzielające gaz na dwa identyczne zespoły palników

 

Jeszcze dodam a propos rozpoznania tych zasilań . Starsze od nowszych modeli owych zaworów można rozpoznać  przez te króćce zasilające , Starsze mają  wyprowadzenie na gwint . (W przypadku prezentowanej ostatniej foty gwint z kolanem). Nowsze modele jak np. 5002 mają  króciec na wąż.

Share this post


Link to post
Share on other sites
irek w

Witam.Myślałem że jeden jest do zasilania ,ale jak zobaczyłem ostatnie foto to :mlot: normalnie odrazu się kontrolka :swieca: .Dokładnie jest jak piszesz i tego się trzymajmy. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
irekw

pytanie

czy ta nakładka na palnik co jest zaznaczona na fotce musi być zmontowana w odpowiednim kierunku

post-5256-0-92981200-1388679855_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...