Skocz do zawartości

Remont ścian i podłogi angielki Lunar Jupiter


Rekomendowane odpowiedzi

To z oryginału została ci tylko blacha na ścianach? No właśnie, polskie drogi nie mogły jej tak zaszkodzić! Musisz porządnie zabezpieczyć łączenie ścian z dachem i dobrze uszczelnić profile aluminiowe. Polecam taśmy i uszczelniacze aluminiowe.

A poza tym jestem pełna podziwu!

 

Została blacha, "stolarka", listwy, lampki itp.

Polskie drogi oczywiście nie zaszkodziły tylko szybciej pokazały się efekty braku sztywności ścian - pęknięcia oraz zaciekania - utlenianie i perforacja.

 

Prawą stronę mam już uszczelnioną "na gotowo" - pod listwy sikalastomer 710, jako fuga i zamiast klinów Sikaflex 221.

 

Geneza powstania uszkodzeń:

1,Nieszczelne listwa łącząca blachy

a) wkręty zardzewiałe - zastosowałem A2 i A4

B) klin luźny, twardy - zniszczony przez wiek - zastosowałem wypełnienie z sikaflexu

2. Nieszczelne drzwi jak powyżej

 

Z racji specyficznej konstrukcji ściany jakakolwiek nieszczelność powoduje zniszczenia w tempie geometrycznym.

Edytowane przez Indianin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indianin.Ty to musisz być cierpliwy gość.Rozebrać,wyremontować i zmontować przyczepę.Dla Ciebie to pewnie małe piwo.Ja wpadam w kompleksy.Życzę wszystkiego dobrego.Pozdrawiam

To raczej wynik kryzysu w branży. Gdybym czas poświęcił na pracę zawodową to wynik finansowy byłby pewnie lepszy :) Z braku możliwości pracy na kontraktach (wydłużony dzień) poświęciłem czas wolny kosztem przesiadywania przed telewizorem, pisania kretynizmów na fejsie itp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja jest raczej typowa. Przyczepa musi być lekka, więc jest mało listew, a sztywność ma zapełnić wypełnienie z odpowiednio gęstej pianki. Jednak prawdziwym wezwaniem jest szczelność wszystkich połączeń. Możliwe, że woda "poszła" po wkrętach, skoro były zardzewiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja jest raczej typowa. Przyczepa musi być lekka, więc jest mało listew, a sztywność ma zapełnić wypełnienie z odpowiednio gęstej pianki. Jednak prawdziwym wezwaniem jest szczelność wszystkich połączeń. Możliwe, że woda "poszła" po wkrętach, skoro były zardzewiałe.

Konstrukcja typowa ale dla przyczep angielskich. Dlatego są lekkie - moja gotowa do drogi z przedsionkiem itp wskazywała ok 810 kg. Inni producenci zazwyczaj stosują gęsty stelaż i inną technologię montażu - podpatrzone na youtube.

Dobrym rozwiązaniem by była ściana z jednego arkusza blachy co jest często stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja jest raczej typowa. Przyczepa musi być lekka, więc jest mało listew, a sztywność ma zapełnić wypełnienie z odpowiednio gęstej pianki. Jednak prawdziwym wezwaniem jest szczelność wszystkich połączeń. Możliwe, że woda "poszła" po wkrętach, skoro były zardzewiałe.

Wypełnienie nie daje sztywności konstrukcji lecz sama kratownica i w efekcie ogólna struktura "kanapki". Kratownica jest uboższa nie z racji koniecznej wagi lecz oszczędności i ogólnie stosowanej zasady że produkt nie ma trwać  wiecznie .Co do wagi podłogi jest wręcz wskazane z uwagi stateczności podczas jazdy by dół przyczepy nie był za lekki względem górnej reszty "bryły". 

Wkręty rdzewieją od kondensacji pary. Mogą  być  całkowicie odizolowane od wody z zewnątrz nawet zalane żywicą a i tak zardzewieją.

 

Ps.

 

Dobra robota indianin :yes:

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasjonat, nie to, ze moje musi być na wierzchu, ale w relacji wagi do wytrzymałości pianka w końcu wygra. Wygrywa jeszcze jednym: nie chłonie wody tak jak drewno, nawet styropian jest zdecydowanie lepszy! Drewno jest natomiast tańsze. Z tych wszystkich relacji wynik jest następujący: drewniany szkielet jest z reguły tylko na krawędziach, a styropian 15kg/m3 zastąpiono 30kg/m3 . Nawet do mocowania mebli nie ma drewna tylko paski blachy aluminiowej, bo największym wrogiem konstrukcji jest woda! W jednym zgadzam się w 100% - oszczędności nie dotyczą podłogi, musi być sztywna!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale dobrym rozwiązaniem nie będzie ściana z jednego arkusza blachy. Często stosowanym rozwiązaniem zapewniającym sztywność zewnętrznego poszycia jest łączenie blach w poziomie na podwójną zakładkę. Takie rozwiązanie daje lekkość (brak zewnętrznych listew poziomych) i łatwość naprawy jednego elementu poszycia. W nowych modelach, gdzie poszyciem zewnętrznym jest cienka taśma laminatowa, stosuje się ją często bez łączeń na całą ścianę. Tak jak Robert zauważył sztywność daje kratownica, a angielskie przyczepy są często wykonywane prawie bez pionowych listew w ścianie. Mocowania mebli są na nitach pirotechnicznych tylko w sklejce (brak wzmocnień).

Edytowane przez kmtaxi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Mocowania mebli są na nitach pirotechnicznych tylko w sklejce (brak wzmocnień).

Zaciekawiły mnie te nity pirotechniczne, co to takiego ?

 

U mnie mocowanie mebli jest wkrętami do poziomych listewek w ścianie oraz do specjalnie wzmocnionych obszarów sklejką kwadraty ok 7x7 cm- kosztem styropianu. Mocowanie czegokolwiek na wkręty do sklejki 3 mm było by raczej trudne.

 

Meble a w szczególności łazienka jest elementem konstrukcyjnym dającym dodatkową sztywność.

 

No i ciekawostka bo może nie każdy wie, że mebli mocowanych do sufitu nie da się zdemontować bez demontażu poszycia dachu - poszycie dachu to  ostatni duży montowany element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takich nitach miałem mocowania w ABI. Ładunek pirotechniczny w nicie jest od strony gdzie nie ma dostępu . Działa to podobnie jak nity zrywalne, z tym że część wewnętrzna nita rozkłada się na większej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Często stosowanym rozwiązaniem zapewniającym sztywność zewnętrznego poszycia jest łączenie blach w poziomie na podwójną zakładkę. Takie rozwiązanie daje lekkość (brak zewnętrznych listew poziomych) i łatwość naprawy jednego elementu poszycia. W nowych modelach, gdzie poszyciem zewnętrznym jest cienka taśma laminatowa, stosuje się ją często bez łączeń na całą ścianę.

Przyczyna łączenia blachy aluminiowej na zakładkę jest wbrew pozorom bardziej prozaiczna - po prostu nie ma taśmy aluminiowej ze strukturą rybiej łuski o takiej szerokości jak wysokość przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.