Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

wiem Tom,że można sprawdzić ile wyniesie zaplanowana podróż, ale pytam z praktycznego punktu widzenia.Proste pytanie,dajcie prostą odpowiedź,

np. w tym roku zapłaciłem 211pln a w 2012r 155pln.

Ja w tym roku jechałem akurat na Węgry tak więc za Viatolla zapłaciłem niewiele. ale jadąc nad morze to by była kwota

około 50-60zł to naprawdę zależy jakimi drogami się jedzie i do tego właśnie używam tej mapki.

 

TOM3653 widzę Cię,odpowiedz na moje pytanie, bo pójdę spać;

 

Przyczepa ma 2,5 m szerokości, zestaw prawie 13 m długości, Czy przy takich parametrach można ,,szaleć"?   Wolno jechać max 80 km/godz. i co np.115 KM Audi A4 B7 czy 143 KM Merca C nie wystarczy?

Witam, jeżeli o mnie chodzi i ta ja miałbym kupić auto do takiej przyczepy, to moje auto jest to absolutne minimum

a nawet pokusił bym się o coś takiego jak BMW X5. kolega ma takie auto z silnikiem 3.0 benzyna z gazem i spalanie

w mieście to około 13l/100km. Do takiej przyczepy A4 według mnie się nie nadaje, to nie nie bezie komfortowa jazda.Twoja przyczepa

wymaga odpowiedniego holownika i stosowanie półśrodków nie wyjdzie Ci na dobre,

Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

25 l/100km, 15 l/100 km, silnik 7 l poj., może być jeszcze lepiej? Wszak to już Ameryka i to nie cała. Czemu nie, jestem za!

Tylko że ja żyję i jeżdzę w Polsce i okolicach i muszę niestety mysleć po polsku. Bo czy w Polsce z cepką o szerokości 255 cm można w ogóle komfortowo jechać po wiekszości naszych /wkrótce  będzie ,,TEMPO 30 km/godz"/?

Jak nie Audi to może Mercedes 143 kM lub Passat diesel albo inne podobne?

Gdyby się odezwali wlaściciele takich mniejszych holowników  to by były cenne opinie. No chyba że już wymarli...i tylko ja tak kombinuję?

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak  ale jeżeli ma być dobrze i tanio to trzeba by kupić dwa auta. :]

Na pewno jest taki auto które odpowiada Twoim oczekiwaniom, ale przyczepę masz jednak sporą

tak więc holownik nie może być byle jaki, a jak podróżujesz jeszcze w miejsca górzyste to małe autka odpadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie tak dawno szukałem holownika i wiem, że nie jest łatwo pogodzić wymogi holowania i codziennej jazdy. Dlatego rozumiem Cię. Tylko sam siebie chyba powinieneś również zrozumieć. Na coś się zdecydować.

 

Masz wielką, piękną budę, w której się komfortowo mieszka w wakacje. Aby ją równie komfortowo holować trzeba mieć stosowny samochód, czyli szeroki, mocny i ciężki. Albo idź w stronę komfortu i kup duże auto (może nie Toyote Tundrę, ale inny duży samochód z solidnym silnikiem). Albo jeśli nie chcesz na co dzień męczyć sie z dużym autem i ponosić dużych kosztów utrzymania to idź w stronę auta małego i w miarę mocnego bez viatoll, czyli z przedziału 1995-2000. Wtedy MB W203 jest naprawdę ok. Kilka innych też, ale zapasu mocy nie będzie i stabilność zestawu na granicy dopuszczalności (stosunek masy holowanej i holującej).

 

Ale sam musisz podjać tę decyzję. Podrzuciłem Ci dwa modele samochodów, jeden bez viatoll, a drugi z nim. Oba auta niezłe i nie bardzo drogie w codziennej eksploatacji. Inni podrzucali równiez kilka pomysłów. Ale decyzja należy do tego kto wyciąga kasę z kieszeni.

 

Moim zdaniem nie da się wygodnie jeździć w realnych polskich warunkach drogowych przyczepą 2,55 m szeroką. Ale czy Twoja taka jest? Chyba nie. Może mi coś umknęło we wcześniejszych postach. Tec 560 o ile dobrze pamiętam.

 

Jak już będziesz wiedział jakie auto chcesz mieć to łatwiej będzie coś doradzić, podzielić się doświadczeniami jeśli ktoś ma itd. A w tej chwili to nie wiadomo czy szukasz auta 1995-2000 czy powyżej, a nawet kamper wchodził w grę parę postów wcześniej. Dość duży rozrzut jak na jeden wątek.

 

Mimo wszystko pozytywne jest to, że już chyba nie myślisz o jeździe zestawem dotychczasowym (czyli wbrew prawu i z opcją wielkich potencjalnych kłopotów). To byłby wielki plus całej dyskusji. A co kupisz to sprawa mniejszej wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie Audi to może Mercedes 143 kM lub Passat diesel albo inne podobne?

Gdyby się odezwali wlaściciele takich mniejszych holowników  to by były cenne opinie. No chyba że już wymarli...i tylko ja tak kombinuję?

jeżeli mnie pamięć nie myli, to użytkownik Kajman ma 203 (czyli mercedes c) z silnikiem diesla. podpytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Koledzy, po nocy wypisujecie, zamiast spać smacznie, a ja sobie czytam przy porannej kawie i nic nie rozumiem  :D

 

8.17 to już środek dnia, a nie rano, ale może jeszcze kawa nie podziałała i stąd brak zrozumienia  :hehe:

 

Napiszę jeszcze jaśniej: nie wiem, jak dokładnie długą przyczepę posiada Janusz, ale holownik ma o długości 4575, a pisał, że zestaw ma prawie 13 metrów i ten wpis cytowałem.

Może cienki jestem z matematyki, ale nie chce mi wyjść inaczej: 13000 - 4575 = 8425

Tylko dlatego wspomniałem o sprawie.

Być może Janusz pisząc "prawie", miał na myśli 12,1 m, ale równie dobrze mógł mieć na myśli np. 12,8 m , czy nawet 12,6 m :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja nie twierdzę, że ta budka ma 8,5 m długości, ale skoro wiadomo, czym Janusz ją ciągnął i mowa była, że zestaw ma prawie 13 m, to warto, aby sam zainteresowany wypowiedział się w tej kwestii.  :hmm:
Na corocznych przeglądach mojej budki, już się zdarzało, że diagności pędzili do niej z miarką, a ma przecież niecałe 8 m :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że to tylko takie teoretyczne wliczenia, ale mimo wszystko przyczepka ma swoją wagę i wymiary, a do tego

jest potrzebny odpowiedni holownik. Ja się sam o tym przekonałem jakieś 1,5 roku temu że porwałem się na moją budkę

ze zbyt małym holownikiem, a nie jest ona taka duża ani ciężka jak od Janusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że to tylko takie teoretyczne wliczenia, ale mimo wszystko przyczepka ma swoją wagę i wymiary, a do tego

jest potrzebny odpowiedni holownik. Ja się sam o tym przekonałem jakieś 1,5 roku temu że porwałem się na moją budkę

ze zbyt małym holownikiem, a nie jest ona taka duża ani ciężka jak od Janusza.

 całkowicie się zgadzam z tym, co napisałeś, no i troszeczkę coś wiem o holowaniu budki 1,5 T (mimo, że chyba troszkę krótszej, niż ta Janusza)  :skromny:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój TEC 560 K1 z 2006r. ma DMC 1500kg i tyle samo ma Mazda.

Długość całkowita 755cm wewnętrzna 595cm. Szerokość 255 cm.

 

Tak napisałem w poście nr 1 tego forum.

755 cm  plus Mazda 626 = ponad 12 m i to prawda, ja napisałem prawie 13 m i to też sie zgadza. Choć jak znajduję auto które ma F1 1990 lub 2005 kg to rzeczywiście ,,krew zalewa" i trzeba być dokładniejszym...

 

i jeszcze G  z DR czyli masa własna TEC to 1240 kg , Szerokość wewn. 235 cm

post-15667-0-36014600-1385746330_thumb.jpg

post-15667-0-94439700-1385746532_thumb.jpg

post-15667-0-44811600-1385746585_thumb.jpg

Edytowane przez Janwil (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo1, dnia 09 List 2013 - 10:10, napisał: snapback.png

Okazyjnie używam Seata Exeo  więc podaje dane.Niby niewielki ale warunki ma jak Passat.Wielce mnie zaskoczył :

Seat Exeo 2009r

poj.  1968ccm

moc P2  - 105 kW

F1 - 1990kg

F2 - 1990 kg

F3 - 3590 kg

G - 1505 kg

O1 - 1600 kg

O2 - 750 kg

F1 5 kg więcej i po kłopocie? Jak to załatwić?

A Seat  Exceo to przecież Audi A4 B7 i Kolega chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

755 cm  plus Mazda 626 = ponad 12 m i to prawda, ja napisałem prawie 13 m i to też sie zgadza.

 

Janusz, wybacz, ale 12,12 m, to nie jest prawie 13 metrów, no jakby nie liczyć tej reszty :]

W każdym bądź razie już wiadomo.

 

 

F1 5 kg więcej i po kłopocie? Jak to załatwić?

 

 

Już Ci odpowiadałem na to pytanie.

W samochodzie nic nie załatwisz.

Ale może to jest wyjście dla Ciebie - zmniejszyć DMC posiadanej przyczepy o np. tylko 10 kg. i sprawę masz załatwioną.

Taka zmiana jest możliwa, a stosowny temat znajdziesz na forum.

Sugeruję jednak, abyś wcześniej zważył budkę (tak, jak stoi) i przekonał się ile naprawdę waży, ponieważ czasem się okazuje, że zostaje zbyt mało na załadunek :hmm:  (o tym też jest temat).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.