Skocz do zawartości

Poszukiwania holownika 1995-2000kg DMC (Janwil)


Janwil

Rekomendowane odpowiedzi

 Jeżeli nie upierasz się na kombi jak Andrzej ,,terenowiec" to wybór jest trochę większy np.

http://autokatalog.autoscout24.de/alfa-romeo/alfa-159-2005-heute/1.9-jts-16v-118-kw-160-ps/

wersja 2.2 też się mieści w założeniach

lub np.

http://autokatalog.autoscout24.de/bmw/3er-e90-2004-heute/330i-190-kw-258-ps/

Edytowane przez swrx (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 685
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b7/sedan/silnik-diesla-1.9-tdi-115km

 

 

Może Ktoś zna linki do stron motoryzacyjnych gdzie w wyszukiwarce jest Dopuszczalna Masa Całkowita Auta.

Autocentrum podaje DMCAuta ale na stronie danego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego wykluczasz benzynę  :niewiem:

duży moment obrotowy i ,,Uczeni" z naszego forum też preferują diesla

 

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/a4/b7/sedan/silnik-diesla-1.9-tdi-115km

i tu DMCAuta 2000 kg  czyli o'key

 

http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/audi/a4/iii-b7-2004-2008-sedan/1-9-tdi-diesel-4d-115km-skrzynia-manualna/

a tu 1940 kg Brrrrrrrrr

 

A co w Dowodzie rejestracyjnym?

 

Dżungla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swego czasu kupiłem BMW 530d mocy i momentu faktycznie nie brakuje, ale mogłem również wybrać to samo auto

z silnikiem benzynowym np. 525 lub 528i mocy również by nie brakło a i na co dzień auto było by tańsze w eksploatacji

z racji tego że zamontować można LPG. Kolega ma X5 z silnikiem 3.0 w benzynie z gazem i spalanie w mieście to

około 13l/100km to wychodzi taniej niż u mnie 9l/100 ropy.

P.S

No i diesel w użytkowaniu jest droższy nie licząc ogromnych przebiegów aut sprowadzonych do Polski.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to w tym wątku warto by mieć posty od #709 do #722 z tego wątku: 

http://forum.karawaning.pl/topic/1424-wybor-samochodu-na-holownik/page-49?do=findComment&comment=342080

Wtedy zrobi się trochę porządek i kompletność zapanuje. Czy nie za bardzo rozrzucasz Janwil swoje zapytania po forum?

 

Z modeli to sugerowałem abyś sprawdził Mazdę Tribute. W budżecie 30000 zł powinieneś się zmieścić. Silnik 2,3 benzyna z automatyczną skrzynią nie będzie robił szału z przyczepą, ale dzięki skrzyni i napędowi 4x4 (o ile taką wersję znajdziesz, bo wiekszość ma 2 koła napędzane) powinno nie być źle. A samochód jest fajny, bo nie za duży jak na dwie osoby i po mieście wygodny ze względu na wyższą pozycję (widać daleko do przodu) i wyższe zawieszenie z dużymi kołami (polskie drogi się kłaniają). Jest oczywiście bliźniaczy model Forda (jak to zwykle Mazda i Ford idą w parze).

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Napisano dziś, 21:18

Właściwie to w tym wątku warto by mieć posty od #709 do #722 z tego wątku: 

http://forum.karawan...-49#entry342080

Wtedy zrobi się trochę porządek i kompletność zapanuje. Czy nie za bardzo rozrzucasz Janwil swoje zapytania po forum?''

 

AD powyżej. Oczywiście masz rację z Nowym zawsze jest troche kłopotów..

 

 

A co do Mazdy Tribute nie mam jeszcze przekonania. To benzyna, terenówka, dużo pali. Jak Mazda 626D po mieście pali 6,5 l, w trasie poniżej 6 l a z przyczepą DMC 1500kg ok. 8 do 9 l /i nigdy więcej, bo to diesel/ to ja wiem że ,,to se ne wrati". Ale 12-13 l i to benzyny to duuużo....

A co sadzisz o Mercedesie 220 CDI 143 kM 2000-2007 r. lub Audi 4 B7 1,9 TDI 115kM? Mają dokładnie po 2000 kg Dopusczalnej Masy Auta.

Czy tylko one?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MB jest ok. Ten model ma kłopoty z korozją, ale to widać więc nie musisz kupować całkiem zgniłego, bo potem płacz. W tych autach super jest automatyczna skrzynia biegów. Na Audi się nei znam - tyle co w sieci poczytałem hobbystycznie. Ale są na forum fani marki więc dopytaj. Silnik da radę, ale mietkowy lepszy. Zwróć tylko uwagę, żebyś MB nie kupił z pompą Lucas. Ma być zasilanie CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście szukałbym mimo wszystko benzyny i założyłbym gaz.

 

zależy do czego auto służy  bo jak do jazdy po mieście to te nowsze diesle na krótkich odcinkach spokojnie 8-10l /100km spalą a silnik większy benzynowy taki 2.3 czy 2.8 spali tego gazu 12-15 i będzie mu lepiej niż niedogrzanemu dieslowi.

 

w temacie holowania - ja przesiadłem się z 2.0 benzyny z gazem na 2.0 TDCI, moc podobna, jakość przyśpieszenia i jazdy dieslem 30% lepsza mimo tej samej mocy ale kosztowo wychodzi to znacznie drożej.

 

przy moich przebiegach z przyczepą rzędu 6000km rocznie to wychodzi jakieś 1300zł drożej dieslem... niby nie wiele ale to jest ponad połowa kwoty jaką wydałbym na gaz w tym przebiegu.

 

dlatego proponuję przemyśleć jak jeździsz przez 90% roku, bo możesz się nie miło zaskoczyć spalaniem w porównaniu do 626 w dieslu.

 

co innego jak masz do pracy 20km, wtedy faktycznie diesel ma sens.

 

optymalnie byłoby mieć 2 auta, najlepiej oba z hakiem i jeden to diesel a jeden benzyna z gazem - ale to finansowo już się nie kalkuluje zupełnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podobnie można zapytać po co cały rok utrzymywać dodatkowy samochód, do tego drogi jak diabli, żeby raz w wakacje wyjechać na 3 tygodnie.

Myślę, że każdy ma inne potrzeby i nie zawsze kamper jest w stanie zastąpić przyczepę. I piszę to jako osoba, która się już zdecydowała na kampera i teraz zbiera na niego kasę. Nie wiem kiedy się ów kamper u mnie zmaterializuje, ale kiedys tak. Mimo wszystko uważam, że to nie jest substytut auta + przyczepy.

 

Poza tym Janwil szuka auta za max 30 tys zł. Przyczepę ma nie wiem jak stara, ale nawet jeśli ona jest warta 20 tys zł to w sumie może zgromadzić 50 tys. Przeglądałeś oferty? Wiesz co ładnego można mieć za 50 tys zł? Zasadniczo wcale nie tak dużo jak się wydaje. Ładny kamper na Ducato I z np. 1992 roku kosztuje 10 tys. Euro. Do tego opłaty (w tym akcyza 18,6%) i robi się kosmos.

Aktualnie na CT widziałem ofertę właśnie takiego ponad 20-letniego Hymera za około 40 tys zł. Może jak na swój wiek to on jest ładny, może zadbany - nie mówię, że nie. Ale 40 tys zł za auto ponad 20-letnie, które na trasie jedzie 80 km/h, a pod górkę 40 km/h. Bez ABS, bez klimatyzacji itd. Do Ducato I coraz trudniej o części, korozja nie pozostaje bezczynna, jazda takim autem również jest niewspółczesna (bujanie itd.). Nie można tego porównać do osobówki solidnie wyposażonej, z silnikiem na CR itd. Nie mówię, że taki kamper jest gorszy - on jest zupełnie inny niż przyczepa.

 

BTW: sprzedający tego kampera kol. Cichy pisze w ogłoszeniu, że przyjmie w rozliczeniu za niego przyczepę do 15 tys zł. Czyli on również uważa, ze kamper, a przyczepa to dwie różne rzeczy.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, F1 się zgadza bo 2000kg /może być też 1995 kg/ ale niestety Alfa i BMW to benzyna

 

  Przemyśl jeszcze zakup takiego np. BMW. Tak jak kolega TOM3653 pisał,że takie ciężkie i wielkie x5 pali 13l gazu w mieście ,w takim razie mała zwinna 3-jka powinna się zmieścić (nawet zawyżam) w 12l gazu co w przeliczeniu daje ok.6l ropy.

Daje oprócz tego:

-„Freude am Fahren”(motto BMW), czyli „radość z jazdy” (rzecz dla jednych nieoceniona, dla innych bez znaczenia)

-tylny napęd (lepszy do holowania)

-łatwiej znaleźć w porównaniu z 1,9 tdi niewyeksploatowany egzemplarz

-300NM i 258km co przy parametrach 1.9 tdi 110km i 235NM , przy 115 i 130 km trochę więcej NM i przy niższych obrotach to i tak jest lepiej.Nawet jakby prześledzić wykres momentu to w takim 3,0 bmw tą samą wartość momentu co w 1.9 tdi osiągniemy jakieś 500 obr/min wyżej co nie zrobi raczej różnicy,a wyżej tylko na korzyść BMW.

-prestiż ( tak samo jak 3 myślniki wyżej)

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.