makar i kacha Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Witam serdecznie Być może odgrzewam starego kotleta ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Kilka lat temu (2009) kupiłem przywiezioną z Belgi przyczepkę o DMC 1000 kg (wywóz sierpień 2009) niestety z różnych przyczyn nie zdążyłem jej zarejestrować w Polsce, stoi teraz niużywana na działce i mam z nią mega problem. Do najbliższej stacji diagnostycznej mam ponad 30 km, ubezpieczenia żadne towarzystwo bez przeglądu nie chce mi sprzedać. Nie mam tablic bo stare belgijskie kredką rysowane już dawno spłynęły. Co radzicie w tej sytuacji, które towarzystwo ubezpieczeniowe ubezpieczy mi moje pudło, czy ryzykować jazdę bez OC i przeglądu w celu zmiany sytuacji i co grozi w takiej sytuacji w przypadku kontroli policji? Proszę o odpowiedzi bo juz sam nie wiem co robić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmtaxi Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Temat był,słabo szukałeś. Teraz bez tablic przeglądu nie zrobisz. Chyba belgijski dowód rejestracyjny Ci nie spłynął. Do Urzędu Komunikacji z dokumentami po tablicę tymczasową i potem po ubezpieczenie, a następnie do diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosołek Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 proponuję znaleźć wśród znajomych "normalnego" diagnostę, który zrobi przegląd zamiejscowo 30 km przejechać może i się uda - ale w razie kontroli, bądź kolizji bardzo nie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ir & Ed Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 (edytowane) Witam serdecznie Być może odgrzewam starego kotleta ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Kilka lat temu (2009) kupiłem przywiezioną z Belgi przyczepkę o DMC 1000 kg (wywóz sierpień 2009) niestety z różnych przyczyn nie zdążyłem jej zarejestrować w Polsce, stoi teraz niużywana na działce i mam z nią mega problem. Do najbliższej stacji diagnostycznej mam ponad 30 km, ubezpieczenia żadne towarzystwo bez przeglądu nie chce mi sprzedać. Nie mam tablic bo stare belgijskie kredką rysowane już dawno spłynęły. Co radzicie w tej sytuacji, które towarzystwo ubezpieczeniowe ubezpieczy mi moje pudło, czy ryzykować jazdę bez OC i przeglądu w celu zmiany sytuacji i co grozi w takiej sytuacji w przypadku kontroli policji? Proszę o odpowiedzi bo juz sam nie wiem co robić. Pozdrawiam @makar i kacha napisali: Kilka lat temu (2009) kupiłem przywiezioną z Belgi przyczepkę o DMC 1000 kg (wywóz sierpień 2009) niestety z różnych przyczyn nie zdążyłem jej zarejestrować w Polsce, stoi teraz niużywana na działce i mam z nią mega problem. Jaki tam problem naście lat temu sprowadziłem przyczepę kempingową z NL. W Holandii wszystko załatwiłem w ciągu jednego dnia, W Polsce woziłem się z tym ponad dwa tygodnie ale zarejestrowałem. Moja droga przez mękę < zerknij Pozdrawiam, Edytowane 20 Listopada 2013 przez ired (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makar i kacha Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 dzieki bardzo wiem juz od czego zacząć dziwne ze w czerwcu zeszlego roku mily pan w WK nie raczyl mnie poinformowac o takiej opcji, sądzę ze 30 dni nawet w grudniu starczy na rejestrację i przewóz ppki w dowolne miejsce, potem dokonczenie remontu i pierwsze wyjazdy po zakupie holownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 równie dobrze można przyczepę na lawetę wciągnąć i podjechać do stacji diagnostycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belmondo Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Najlepiej podjedź do najbliższej firmy handlującej przyczepami ,naświetl problem,poproś o poradę i wtedy przystąp do załatwiania formalności Możesz również wstępnie zapytać handlarzy w komisie samochodowym ale nie wiem czy odpowiedzą Ci na wszystkie pytania. Handlarze na bieżąco znają wszystkie kruczki prawne,które mogą ułatwić Ci rejestrację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmtaxi Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 równie dobrze można przyczepę na lawetę wciągnąć i podjechać do stacji diagnostycznej. Przepisy się zmieniły i bez tablic, żaden diagnosta przeglądu nie zrobi. Wyjaśniłem wyżej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpyr Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 kmtaxi ma racje, oczywiście jeżeli są dokumenty i umowa kupna sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makar i kacha Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 kmtaxi ma racje, oczywiście jeżeli są dokumenty i umowa kupna sprzedaży No jest RDW plus tłumaczenie plus umowa z komisu tyle ze 2009 r no ale, bede działał za jakies 2 tyg o ile pogoda pozwoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rover Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 No jest RDW plus tłumaczenie plus umowa z komisu tyle ze 2009 r no ale, bede działał za jakies 2 tyg o ile pogoda pozwoli RDW z Belgii ??? Przecież ten dokument występuje w Holandii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Przepisy się zmieniły i bez tablic, żaden diagnosta przeglądu nie zrobi. Wyjaśniłem wyżej! to kiedy się te przepisy zmieniły, bo ja w zeszłym roku jak rejestrowałem swoją przyczepę, a była bez tablic, to miałem przegląd zrobiony przez importera na numer ramy, i nie potrzebowałem próbnych żeby zarejestrować , ale i tak WK wcisnął mi próbne za 60zł "bo tak ma być" mi powiedzieli.... to ja już k...a nie wiem, każdy wydział komunikacji rządzi się swoimi prawami ......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpyr Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 0.1.Tablice rejestracyjne Cytat:a)Brak tablicy/tablic lub jej/ich mocowanie grozi odpadnięciem. X c) Tablica niezgodna z dokumentami lub danymi pojazdu. X d) Tablice rejestracyjne nielegalizowane. X f) Brak nalepki kontrolnej, o ile jest wymagana. X Brakujące elementy numeru rejestracyjnego lub tablica nieczytelna. X X i) Miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych nie spełnia wymagań określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia o warunkach technicznych. To są warunki techniczne ktore dają wynik badania technicznego negatywny dotyczące tabic rejestracyjnych. Czyli nie przejdzie przeglądu ( badania) . Zmieniło sie to w połowie 2012 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makar i kacha Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 RDW z Belgii ??? Przecież ten dokument występuje w Holandii. Mój bład ppka sprowadzona z niderlandów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baksik Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 witam, czy do rejestracji przyczepy z niemiec potrzebny jest maly brief? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.