Exen Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Witam! Mam wreszcie koło zapasowe lecz nie chciałbym go trzymać w przednim schowku przyczepy. Mam tam inne ciekawe i lżejsze rzeczy. Znalazłem coś takiego: Wiem, że można to normalnie kupić w sklepach internetowych ale cena jest zaporowa jak na taką prostą konstrukcję. Postanowiłem więc, że spróbuję wykonać coś podobnego we własnym zakresie. Wiem, że to raczej mało prawdopodobne lecz może poprzez ten post uda mnie się zdobyć od kogoś jakąś dokumentację do tego. Ewentualnie jakiś zgrubny pomiar. Pod przyczepę wdrapię się dopiero na wiosnę, więc mam czas na teoretyczne przygotowanie. Będę wdzięczny, jeżeli ktokolwiek widział, ktokolwiek wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Ja se kiedyś takie saneczki stworzyłem w pare minut potem jeszcze zmodernizowałem ustrojstwo i służyło także do podwieszanego zbiornika na szara wode, takie 2w1 trzeba by poszukać na forum bo przedstawiłem to na kilku fotkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ir & Ed Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 (edytowane) Witam! Mam wreszcie koło zapasowe lecz nie chciałbym go trzymać w przednim schowku przyczepy. Mam tam inne ciekawe i lżejsze rzeczy. Znalazłem coś takiego: ersatzradhalter9va.jpg Wiem, że można to normalnie kupić w sklepach internetowych ale cena jest zaporowa jak na taką prostą konstrukcję. Postanowiłem więc, że spróbuję wykonać coś podobnego we własnym zakresie. Wiem, że to raczej mało prawdopodobne lecz może poprzez ten post uda mnie się zdobyć od kogoś jakąś dokumentację do tego. Ewentualnie jakiś zgrubny pomiar. Pod przyczepę wdrapię się dopiero na wiosnę, więc mam czas na teoretyczne przygotowanie. Będę wdzięczny, jeżeli ktokolwiek widział, ktokolwiek wie @Exsen napisał: Postanowiłem więc, że spróbuję wykonać coś podobnego we własnym zakresie. Mnie bardzo podoba się sposób ulokowania koła zapasowego z tyłu przyczepy pod podłogą. Odwiedż najbliższego sprzedawcę przyczep kempingowych i wdrap się pod przyczepę CHATEAU. Naprawdę warto, konstrukcja jeszcze prostsza niż na Twoim szkicu. Tylko jedna rura na której jest koło zapasowe, uchylny prosty obrotowy zawias + uchwyt zamykający i to wszystko. Pozdrawiam, Edytowane 5 Listopada 2013 przez ired (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exen Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 dzięki za odpowiedzi chłopaki... właśnie zależy mi na tym aby konstrukcja była jak najprostsza do wykonania ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Poszukaj sanek z rozbitej przyczepy albo od dawcy, ja kupiłem od Koguta69 cena promocyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Ja zrobiłem proste sanki i się spisywały ale patent z przyczep Chateau jest genialny w swej prostocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Też zamierzam wrzucić koło pod podlogę i w tym celu snuję pewne wizje... mam pytanie czy do wykonani konstrukcji samego kosza (poprzeczki miedzy ramą wykonałem z ocynkowanego słupka ogrodzeniowego 40X60 za 39 zł szt w casto.) może posłużyc drut żebrowany. Jeśli tak to jaką grubość polecacie bo walają mi się ze 3 rozmiary w szopie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ir & Ed Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Ja zrobiłem proste sanki i się spisywały ale patent z przyczep Chateau jest genialny w swej prostocie @kit napisał: Ja zrobiłem proste sanki i się spisywały ale patent z przyczep Chateau jest genialny w swej prostocie. W Twoim patencie brakuje odchylania na zewnątrz całych sanek, ponieważ w 2-ch punktach masz mocowanie (brak obrotu w poziomie). Jak zmienisz mocowanie po jednej stronie ramy na obrotowe to będzie prawie tak jak w przyczepie CHATEAU. Przez 16 lat jeżdziłem przyczepką CHATEAU z genialnym mocowaniem koła zapasowego pod podłogą. Przez ten czas nigdy nie korzystałem z koła zapasowego w tej przyczepie. Podczas malowania podłogi przyczepy bitexem postanowiłem zdjąć koło zapasowe i pomalować podłogę pod kołem. Po odkręceniu jednej śruby i odchyleniu zaczepu należy obrócić na zewnątrz (tył przyczepy) rurę mocującą wraz z kołem zapasowym. Kiedy koło zapasowe znajdzie się poza podłogą przyczepy dostęp jest idealny. UWAGA ! Ważne jest żeby obrotowy koniec rury tak zamocować (w takim punkcie) do ramy przyczepy żeby po wypięciu i odchyleniu koło zapasowe znalazło się poza przyczepą i to jest cały super patent w przyczepie CHATEAU. Pozdrawiam, Edytowane 6 Listopada 2013 przez ired (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ufolz Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 poproszę fotki... to załatwi sprawę a może uniemożliwi złe wykonanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek00x Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 ja kupiłem ostatnio sanki na ale....o zdowozem za 200 zeta orginał tani kemping sprzdawał,i teraz mam dylemat nie popatrzyłem na swoją ramę i nie mam otworów na kosz i bije się z myślami czy wiercić czy dorabić blachy niby producent alko pisze że można wiercić otwory.w ramie ,co Byście doradzili wiercić czy dorobić blachy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Wierć co Ci szkodzi. Szkoda tylko ocynku, trzeba to jakoś zabezpieczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek00x Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 z tym wierceniem nie ma problemu tylko żeby rama nie zaczeła pękać o to się martwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Na zdjęciach sanek widać jak ta rama jest podziurawiona. Czemu miała by pękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exen Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Na zdjęciach sanek widać jak ta rama jest podziurawiona. Czemu miała by pękać. Nie wiem, czy przypadkiem od jakiegoś rocznika alko te otwory ma już fabrycznie. Gdyż znalazłem w necie, gdzieś w specyfikacji, że koło zapasowe jest w standardzie i to z lewarkiem i kluczem. Być może od jakiegoś rocznika dopiero. Nie mam teraz jak sprawdzić w mojej ramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 W mojej są bo założyłem ten kosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.