Skocz do zawartości

Montaż bojlera gazowego oraz piezozpalarki w KG


Exen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zapomniałem zapytać: jaki rodzaj instalacji wodnej masz w swojej przyczepie (bezciśnieniowa, czy ciśnieniowa) ?

 

Ten element nie jest od tego bojlera.

Przypomina mi część od jakiejś "angielki" ;)

Tak, to z angielki zestaw.

U mnie jest bezciśnieniowa instalacja.

 

Zapewne było to wpięte w instalację wodną i wymontował razem z tymi gratami.

Mnie się raczej nie przyda.

 

 

Waracjąc do komina, to tak mnie naszło, gdyż gdzieś mi przez oczy przeleciało, że jest specjalny adapter do komina ale może to chodziło tylko o ta przedłużkę. Nie mogę teraz znaleźć tej informacji.

 

Jesteście w posiadaniu fotek z waszych przyczep z umiejscowieniem podobnego urządzenia?

Edytowane przez Exen (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie umiejscowienia komina względem okna .

Do tego co napisał Kristofer dodam że nawet jeśli okno jest nieotwierane,  lepiej unikać  montażu kominka pod takowym z uwagi na parowanie. W czasie dużych różnic temperatur wewnątrz-na zewnątrz oraz w trakcie odpalania po zewnętrznej stronie ściany nad kominem skraplać  się będzie para.Z tego względu lepiej montować kominek gdzie niema nad nim żadnych okien oraz kratek wentylacyjnych.

 

Jak miło, że się pojawiasz :)  Już myślałem, że "Ksawery" przysporzył Ci zajęć :D

Sorry za OT.

 

Robert, już kilka razy gdzieś czytałem o takim parowaniu, Ty sam też już o tym wspominałeś kiedyś i dlatego nasunął mi się pewien wniosek.

Sprawa dotyczy chyba tylko bojlerów Carver'a - CC i CC2  :hmm:

Tak tylko sobie pomyślałem, ponieważ u mnie takie zjawisko nigdy nie występuje. Powiem więcej. Konstrukcyjnie nie było możliwości i bojler jest pod jednym z okien, a mimo tego, nigdy nie ma tam pary w czasie pracy bojlera. Nie ma jej również na ścianie. Sprawdzałem w różnych warunkach i z różnymi parametrami grzania wody. Zazwyczaj jednak grzeję na ok. 70 st. C.

W tym roku, jak sam wiesz, późno zakończyłem sezon. Pamiętasz, jaka była aura, gdy się widzieliśmy. Nic się nie działo.

Może jest tak, jak piszę - Truma nie daje tego objawu :hmm:

Jaką temperaturę wody miałeś ustawioną u siebie, gdy było to zaparowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do opisu mojej budki, znajdziesz tam wszystkie potrzebne fotki, wszystko widać. Tu masz lepiej widoczny komin na zewnętrznej części ściany bocznej.

 

attachicon.gifKomin.JPG

 

oooo... bardzo ładnie.... :yes:

Jeżeli to jest lewa-tylna część przyczepy, to właśnie też w tym miejscu rozważam instalację.

Nie pamiętam teraz tylko, czy przypadkiem nie mam powyżej okna właśnie..

Z tymi oknami to lipa lekka jest, gdyż na tej części budy mam dwa duże okna.

 

Edit:

Nie jest tak źle - może się zmieszczę: boiler_b1014_installation_pl.pdf

 

Komin ścienny należy umieścić w taki sposób, aby w odległości

500 mm ® od niego nie znajdował się żaden króciec

zbiornika paliwa lub otwór odpowietrzający zbiornika paliwa.

Ponadto w odległości 300 mm ® nie może znajdować się żaden

otwór wentylacyjny strefy mieszkalnej lub otwór okienny.

Przy montażu komina w obrębie kreskowanego pola

pod wzgl. otwieranego okna niezbędne jest zainstalowanie

elektrycznego przełącznika dla okna (nr art. 34000-

85800). Przy otwarciu okna urządzenie gazowe musi być

samoczynnie wyłączane przez wyłącznik automatyczny Truma

 

Edytowane przez Exen (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waracjąc do komina, to tak mnie naszło, gdyż gdzieś mi przez oczy przeleciało, że jest specjalny adapter do komina ale może to chodziło tylko o ta przedłużkę. Nie mogę teraz znaleźć tej informacji.

 

Jesteście w posiadaniu fotek z waszych przyczep z umiejscowieniem podobnego urządzenia?

Na 1000 % nie ma takiej możliwości i adapterów, przynajmniej do tej wersji bojlera, więc nie masz co szukać.

Złączki i przedłużki + nasadki do kominów pieca Trumy, oczywiście są, ale nie służą do tego, o czym teraz piszemy.

O fotkach napisałem - wejdź w opis mojej budki, tam masz wszystko

Są zdjęcia ściany, usytuowania, bojlera z rurkami przyłączeniowymi itd.

U mnie bojler jest tuż za osią, pod łóżkiem "francuskim" (lewa ściana przyczepy).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1000 % nie ma takiej możliwości i adapterów, przynajmniej do tej wersji bojlera, więc nie masz co szukać.

Złączki i przedłużki + nasadki do kominów pieca Trumy, oczywiście są, ale nie służą do tego, o czym teraz piszemy.

O fotkach napisałem - wejdź w opis mojej budki, tam masz wszystko

Są zdjęcia ściany, usytuowania, bojlera z rurkami przyłączeniowymi itd.

U mnie bojler jest tuż za osią, pod łóżkiem "francuskim" (lewa ściana przyczepy).

 

Ok. Dziękuję!

Już prawie wszystko wiem :]

Pewnie mnie się tylko tak wydaje ale grunt, że mam obraz w jakim kierunku iść.

Mam układ w przyczepie taki jak Ty i brakowało mi własnie potwierdzenia, czy w tym miejscu mogę montować boiler. - dzięki!

 

Jedyna rzecz jaka jeszcze spędza mi sen z powiek, to zawór i przewód gazowy.

Mam nadzieję, że kupię na metry miedziany/stalowy zarobiony normalnie w sklepie z art. instalacyjno-gazowymi.

A zawory mam 3 właśnie w aneksie i chyba będę wymieniał tą listwę na 4v, o ile nie da się tylko dołożyć kolejnego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miło, że się pojawiasz :)  Już myślałem, że "Ksawery" przysporzył Ci zajęć :D

Sorry za OT.

 

Robert, już kilka razy gdzieś czytałem o takim parowaniu, Ty sam też już o tym wspominałeś kiedyś i dlatego nasunął mi się pewien wniosek.

Sprawa dotyczy chyba tylko bojlerów Carver'a - CC i CC2  :hmm:

Tak tylko sobie pomyślałem, ponieważ u mnie takie zjawisko nigdy nie występuje. Powiem więcej. Konstrukcyjnie nie było możliwości i bojler jest pod jednym z okien, a mimo tego, nigdy nie ma tam pary w czasie pracy bojlera. Nie ma jej również na ścianie. Sprawdzałem w różnych warunkach i z różnymi parametrami grzania wody. Zazwyczaj jednak grzeję na ok. 70 st. C.

W tym roku, jak sam wiesz, późno zakończyłem sezon. Pamiętasz, jaka była aura, gdy się widzieliśmy. Nic się nie działo.

Może jest tak, jak piszę - Truma nie daje tego objawu :hmm:

Jaką temperaturę wody miałeś ustawioną u siebie, gdy było to zaparowanie ?

Parowanie z komina a różnice temperatur to fizyka nie do przeskoczenia i wydaje mi się że niema znaczenia jaki model bojlera/pieca . Taki efekt będzie nawet od zwykłego pieca z długim przewodem kominowym. 

Posłużę  się fotką  ze starych postów tego forum.

post-65115-imported-3551535b-e0d9-4e73-a

To co widzimy na fotce to nie spaliny a para wodna. Podobny efekt mamy do zaobserwowania za każdą  rurą  wydechową  auta zasilanego LPG.

 

 

PS. Mimo wielkiej wrzawy Ksawery w Sopocie okazał się drobnym "bąkiem".  U mnie wszystko OK. Dzięki i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna rzecz jaka jeszcze spędza mi sen z powiek, to zawór i przewód gazowy.

Mam nadzieję, że kupię na metry miedziany/stalowy zarobiony normalnie w sklepie z art. instalacyjno-gazowymi.

A zawory mam 3 właśnie w aneksie i chyba będę wymieniał tą listwę na 4v, o ile nie da się tylko dołożyć kolejnego zaworu.

 

Przypuszczam, że łatwiej wymienić listwę zaworów na "4-kę", niz dokładać pojedynczy. Główny przewód gazowy wchodzi na listwę, a z niej już masz cztery gotowe wyjścia, podpinasz swoje trzy rurki i czwartą od bojlera i masz, jak trzeba.

Przewody nie mogą być miedziane ! Tylko stal ! Można je bez problemu kupić w sklepach karawaningowych.

Sam nigdy nie musiałem tego robić, więc nie wiem dokładnie, ale chyba są gotowe zakończenia i nakrętki do tych przewodów, które wystarczy założyć i przykręcić. :hmm:  Może ktoś to robił ?

Sprawdzić musisz jeszcze jaką średnicę rurek masz u siebie (8 lub 10 mm) i takie rurki i końcówki zakupić, no i oczywiście listwę zaworów do tej średnicy rurek. Może nawet listwa jest uniwersalna, a różnice są wyłącznie w nakrętkach rurek :hmm:

 

Możesz dać foto naklejki bojlera ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że łatwiej wymienić listwę zaworów na "4-kę", niz dokładać pojedynczy. Główny przewód gazowy wchodzi na listwę, a z niej już masz cztery gotowe wyjścia, podpinasz swoje trzy rurki i czwartą od bojlera i masz, jak trzeba.

Przewody nie mogą być miedziane ! Tylko stal ! Można je bez problemu kupić w sklepach karawaningowych.

Sam nigdy nie musiałem tego robić, więc nie wiem dokładnie, ale chyba są gotowe zakończenia i nakrętki do tych przewodów, które wystarczy założyć i przykręcić. :hmm:  Może ktoś to robił ?

Sprawdzić musisz jeszcze jaką średnicę rurek masz u siebie (8 lub 10 mm) i takie rurki i końcówki zakupić, no i oczywiście listwę zaworów do tej średnicy rurek. Może nawet listwa jest uniwersalna, a różnice są wyłącznie w nakrętkach rurek :hmm:

 

Możesz dać foto naklejki bojlera ???

 

Tak mam 8mm. to już mam sprawdzone. Wysłałem zapytanie do GOKa w sprawie dodatkowego zaworu.

Nie mam wyraźnej foty naklejki a sprzęt jest w transporcie... Dam później... a o co chodzi dokładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parowanie z komina a różnice temperatur to fizyka nie do przeskoczenia i wydaje mi się że niema znaczenia jaki model bojlera/pieca . Taki efekt będzie nawet od zwykłego pieca z długim przewodem kominowym. 

Posłużę  się fotką  ze starych postów tego forum.

 

To co widzimy na fotce to nie spaliny a para wodna. Podobny efekt mamy do zaobserwowania za każdą  rurą  wydechową  auta zasilanego LPG.

 

Robert, wiem :skromny:

Z komina pieca w zimniejsze dni para bucha, że aż miło.

Z komina bojlera też, ale nie w takich ilościach. Czuję dopiero, jak przyłożę rękę. Na ścianie, a tym bardziej oknie, zero śladów pary wodnej. Tak, jak napisałem, nawet w zimne czy bardzo zimne dni :tuptup:

Czym to jest spowodowane, nigdy się nie zastanawiałem.

Może jakieś ogólne warunki opływu powietrza po ścianie przyczepy :hmm:

W instrukcji montażu producent podaje, że nawet listwy ozdobne na ścianie mają znaczenie i wylot komina musi być minimum 30 cm od nich.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..............

 

Jedyna rzecz jaka jeszcze spędza mi sen z powiek, to zawór i przewód gazowy.

Mam nadzieję, że kupię na metry miedziany/stalowy zarobiony normalnie w sklepie z art. instalacyjno-gazowymi.

A zawory mam 3 właśnie w aneksie i chyba będę wymieniał tą listwę na 4v, o ile nie da się tylko dołożyć kolejnego zaworu.

Przewody można kupić  na metry wraz z końcówkami których nie trzeba zarabiać  już  specjalną  praską  jak kiedyś . To są mosiężne stożkowe tuleje , które same zaciskają  się  na przewodzie. Należy tylko po przecięciu rurki dobrze ogratować krawędzie cięcia.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 8mm. to już mam sprawdzone. Wysłałem zapytanie do GOKa w sprawie dodatkowego zaworu.

Nie mam wyraźnej foty naklejki a sprzęt jest w transporcie... Dam później... a o co chodzi dokładnie?

 

... o dokładny typ (B10, B14, B10EL, B14EL) i ciśnienie pracy gazu.

Przewody można kupić  na metry wraz z końcówkami których nie trzeba zarabiać  już  specjalną  praską  jak kiedyś . To są mosiężne stożkowe tuleje , które same zaciskają  się  na przewodzie. Należy tylko po przecięciu rurki dobrze ogradować krawędzie cięcia.

Tak właśnie przypuszczałem, a teraz mam wiarygodne potwierdzenie !   :dzieki:   

Dzięki Robert, ta informacja może mi się kiedyś przydać. :ok:

Widziałem tego sporo na All, więc z zakupem nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody nie mogą być miedziane ! Tylko stal ! Można je bez problemu kupić w sklepach karawaningowych.

 

 

Przepraszam, że się wcinam między dyskutantów, ale muszę zapytać o te przewody. Dlaczego nie mogą być miedziane? Mam w swojej budzie oryginalne chyba właśnie miedziane. Na 100% miedziane miałem w samochodach zasilanych LPG. Miedziane montują domorośli przerabiacze blaszaków na kampery.

Jakie jest uzasanienie dla zakazu użycia miedzianych? Czy to samo uzasadnienie jest adekwatne dla samochodów zasilanych LPG?

 

Pytam, bo planuję (jak żona pozwoli) budowę kampera i dla mnie może to być kwestia bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się wcinam między dyskutantów, ale muszę zapytać o te przewody. Dlaczego nie mogą być miedziane? Mam w swojej budzie oryginalne chyba właśnie miedziane. Na 100% miedziane miałem w samochodach zasilanych LPG. Miedziane montują domorośli przerabiacze blaszaków na kampery.

Jakie jest uzasanienie dla zakazu użycia miedzianych? Czy to samo uzasadnienie jest adekwatne dla samochodów zasilanych LPG?

 

Pytam, bo planuję (jak żona pozwoli) budowę kampera i dla mnie może to być kwestia bezpieczeństwa.

Mogą  być miedziane , mosiężne (krótkie odcinki) i  "amelinowe" ("z tym że tych ostatnich nie pomalujesz" :)  )  a tak poważnie  to stalowy wymagany jest ze względów bezpieczeństwa tylko w przelotach pod podwoziowych gdzie narażony  może być  na mechanicznie uszkodzenia. Tak też  jest w produkcji przyczep. Stalówka pod podłogą  od węża z reduktorem do zaworu głównego, reszta najczęściej alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.