bwolod Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Poszukuje schematu jak w temacie. Jeśli ktoś posiada poproszę tu lub na pocztę bogdan71101@wp.pl będe bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 (edytowane) Są różne. Wysuwane, wahadłowe, wywijane, harmonijkowe... Ja mam schemat do wahadłowego Omnistep. Edytowane 22 Października 2013 przez WojtEwa (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwolod Opublikowano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Niestety nie umiem określić nazwy ponieważ stopień wykonałem sam wygląda mniej-więcej tak jak na rys. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Czyli wahadło. Późno dziś już... No dobra, zlezę na dół odszukam i pstryknę fotkę. Jak się uda to zaraz będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 (edytowane) Fotka licha, ale czytelna. Powiększ. Mam jeszcze kilka stron o tym urządzeniu. Edit: Błąd, nie to foto. Jutro zrobię porządnie. Edytowane 23 Października 2013 przez WojtEwa (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek70 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Niestety nie umiem określić nazwy ponieważ stopień wykonałem sam wygląda mniej-więcej tak jak na rys. Uploaded with ImageShack.us Daj parę fotek stopnia, może też jakiś opis. Mam przed sobą wykonanie Podobnego. Będzie łatwiej korzystając z Twojego doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasjonat Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Witam. To jest mały schemacik prostego przełacznika polaryzacji , jaki narysowałem kiedyś na potrzeby sterowania sterem w mojej łódce. Może Ci się przyda do Twoich schodków. Przełączniki krańcowe L i P (w Twoim przypadku nazwijmy je G i D [ góra i dół ] montujesz w skrainych położeniach schodów. Zadaniem ich jest wyłączenie zasilania odpowiedniego kierunku w czasie osiągnięcia skrajnego położenia stopnia. Czyli , kiedy na przełączniku polaryzacji ( np trzypozycyjnym przełączniku kołyskowym) włączysz obwód rozkładania stopnia i stopień rozłoży się maksymalnie wyłącznik krańcowy "D" rozłączy obwód i rozkładanie będzie zatrzymane - silnik stanie. Będziesz mógł tylko włączyć drugi obwód i schować stopień. W odwrotnym kierunku analogicznie tak samo. Do w/w układu można dorzucić jeszscze jakąś diodę info o opuszczeniu stopnia zasilaną z obwodu stacyjki by nie ruszyć z opuszczonym stopniem bądź "pójść jeszcze dalej" i zamontować przekaźnik zasilony ze stacyjki składający stopień automatycznie po urychomieniu silnika. Aczkolwiek chyba bezpieczniejsze jest samo info na diodzie czy buzerze bo jeśli nieopatrznie odpalimy auto kiedy teściowa będzie wycodzić z cepy to mamy prze......e Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Pasjonacie zamieściłeś schemat doskonały! Ja tylko dołączę obiecane lepsze fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwolod Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Dziękuje za schematy rozjaśniły wszelkie niepewności z tym związane. A chciałem to rozwiązać na krańcówce przy dzwiach aby przy otwarciu dzwi stopień wysuwał się a przy zamknięciu ...... ny dy rydy jak widać. Zdjęcia wstawię jak poskładam wszystko do kupy. Pozdrawiam Bogdan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gewehr Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Dziękuje za schematy rozjaśniły wszelkie niepewności z tym związane. A chciałem to rozwiązać na krańcówce przy dzwiach aby przy otwarciu dzwi stopień wysuwał się a przy zamknięciu ...... ny dy rydy jak widać. Zdjęcia wstawię jak poskładam wszystko do kupy. Pozdrawiam Bogdan. Przy otwieraniu drzwi się nie sprawdzi. Zrezygnuj z tego pomysłu. Bajer fajny, ale po pewnym czasie będzie Cię irytować. Czas rozkładania, hałas w nocy. Lepiej przycisk hebelkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasm Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Witam, Chciałem nieco odświerzyć temat. Mam stopień elektryczny THULE (taki sam jak OMNISTEP) i chyba się spalił..... Pytanko moje: jaki tam jest silnik? da się go wymienić? podejdzie od czegoś? np od wycieraczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofer Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 (edytowane) Mam stopień elektryczny THULE (taki sam jak OMNISTEP) i chyba się spalił..... Pytanko moje: jaki tam jest silnik? da się go wymienić? podejdzie od czegoś? np od wycieraczek? Witam ! Moim zdaniem powinieneś najpierw ustalić, czy rzeczywiście "się spalił". Ewentualne fotki mogą być pomocne. Czy działał i przestał, czy może nie działa od początku, odkąd masz przyczepę ? Pytam dlatego, ponieważ często spotykam się z pytaniami o naprawę, a w rzeczywistości mamy do czynienia np. z brakiem wiedzy o obsłudze. Warto sprawdzić osprzęt (wyłączniki krańcowe, główny, połączenia itd.), pomierzyć, ewentualnie zdemontować, rozebrać i dopiero analizować możliwości. Jeśli rzeczywiście nie można będzie naprawić, to z doborem choćby podobnego silnika może być kłopot. W zasadzie wszystko jest możliwe, ale to z kolei zależy od własnych możliwości manualnych, narzędziowych i pomysłów. Ktoś "zrobi" sobie taki silnik niemal od podstaw, a ktoś inny będzie w stanie tylko wymontować taki stopień z przyczepy. IMHO Edytowane 28 Maja 2014 przez Kristofer (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasm Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Problem w tych stopniach polega na tym że one mają tylko wyłącznik krańcowy na zamykaniu. Na otwieraniu krańcówki nie posiada. Jest tak gdyż jest sterowany przez człowieka za pomocą wyłącznika dzwonkowego. W moim przypadku zamontowany jest w busie więc kierowca powinien go wysówać przytrzymując przez ok 2s przełącznik i chować tak samo tylko przy otwieraniu gdyby go nie puścił to silnik będzie buczał, przy chowaniu już wyłączy go krańcówka gdy się schowa. Elektryk wykazał się inwencją twórczą i z doborem odpowiedniej pojemności kondensatorów stworzył modół czasowy który sterował otwieraniem i zamykaniem stopnia. Wszystko super działało przez pół roku aż nagle został w pozycji otwartej. I tu moje przypuszczenia że poprostu modół nie wyłączył stopnia po 1,5s tylko cały czas silnik buczał (nie ma też wyłącznika przeciążeniowego). Cóż pozostaje wyciągnąć to wszystko rozebrać i sprawdzac po kolei. Moje pytanie było tylko po to bo może ktoś już zmieniał taki silnik gdyby się okazało że to jednak on się spalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 W takich stopniach stosuje się silniki o podobnej konstrukcji jak w wycieraczkach samochodowych. Z reguły są to dosyć mocne silniki, więc i drut na uzwojeniach jest w miarę gruby. Taki drut żeby spalić w silniku, musiałoby przepłynąć przez niego spora ilość amperów. Przy tak dużej ilości amperów, szczególnie na zablokowanym wirniku silnika, nie ma opcji by nie zareagował bezpiecznik. Nawet jeśli zamiast bezpiecznika użyto tam gwoździa, to poleciałoby jakieś połączenie, styki przekaźnika itp. Na samym końcu wirnik... Wyciągnij - nie tylko wnioski, ale cały mechanizm, rozbierz i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adasm Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Okazało się że skończyło się na strachu. W układzie został zamontowany dziwny bezpiecznik który najzwyczajniej się poluzował i nie było styku. Po zmianie gniazda na normalne samochodowe stopień działa jak wcześniej. Ale dzięki za odpowiedź w kwestii silnika, dobrze wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.