Skocz do zawartości

Dystanse kół ze zmianą rozstawu śrub


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Masa kół na "lekkich" felgach jest porównywalna z masą kół na stalówkach, a często nawet większa, choć są wyjatki. Oprócz wyglądu najważniejszą zaletą "alusów" jest odprowadzanie ciepła i z punktu widzenia techniki taka jest przyczyna ich stosowania. Z punktu widzenia marketingu oczywiście ważniejszy jest "bajerancki wygląd".

Odprowadzanie ciepła ma mało wspólnego z liczbą otworów. Najważniejsze jest przewodnictwo i tu aluminium wygrywa. Też powierzchnia styku z piatą jest nie bez znaczenia. W każdym razie jest to udowodnione, że więcej ciepła podczas hamowania wygubisz na aluminiowych felgach. Ma to znaczenia w szczególności przy hydraulicznych hamulcach, które na długim zjeździe mogą się zagotować albo nei zagotować. Oczywiście w sporcie motorowym tym bardziej.

 

W przyczepie nie ma hydraulicznych hamulców i nie ma się co gotować. Felga aluminiowa jest tylko bajerem, ale czemu nie. Obawiam się jednak, że pierścienie dystansowe mogą być kłopotliwym rozwiązaniem. Jeśli nie daj Boże dojdzie do jakiegoś wypadku to niehomologowane elementy osi jezdnej (np. pierścienie dystansowe) mogą pogrążyć właściciela.

 

Z nieco innej beczki. Zdarzyło się raz, że samochód na Polskich blachach miał na zachodzi wypadek. Przywalił w inny i skutki duże. Badania przeprowadzone tam na miejscu wykazały, że płyn hamulcowy miał za dużą zawartośc wody (był stary) i się zagotował. Traf chciał, że auto było serwisowane w ASO i kilkadziesiąt tysięcy km wcześniej miało wbitą wymianę płynu. Badania dowiodły, że płyn jest znacznie starszy niż wpis w książce przeglądów. Po prostu ASO wpisałe wymianę i jej nie zrobiło.

Pointa - ASO miało "przejścia" i zapłaciło koszty tamtego wypadku, a nie ubezpieczyciel!

Pointa 2 - w dzisiejszych czasach stosowanie niehomologowanych podzespołów mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy to proszenie się o kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

... W każdym razie jest to udowodnione, że więcej ciepła podczas hamowania wygubisz na aluminiowych felgach. Ma to znaczenia w szczególności przy hydraulicznych hamulcach, które na długim zjeździe mogą się zagotować albo nei zagotować. ..

 

Ja już przy kempingi przysmażyłem hamulce :bzik:  na kilkukilomentorwym ostrym zjeździe o sporym % plastikowe kapturki na śrubach stopiły się :smirk:

 

 

... W przyczepie nie ma hydraulicznych hamulców i nie ma się co gotować. ...

 

 

:D  w mojej właśnie są :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga ze stopów lekkich ma zastosowanie w sporcie i też z tamtąd się wywodzi.

Służy nie tyle do odprowadzania ciepła co do zachowania sztywności na zakrętach poprostu felga stalowa przy przeciążeniach ulega odkształcaniu gdzie w aluminium nie ma tego zjawiaska.

Alufelgi wdarły się przebojem do "cywila" celem lansu itd.

Do chłodzenia płynu hamulcowego w sporcie służą chłodnice wszelkiego rodzaju.

PZDR bodek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej ekstremie gdzie chłodzenie jest na pierwszym miejscu stosuje się , tarcze nawiercane,nacinane,wentylowane a nawet takie ceramiczne.Felgi to jedynie dodatek do procesu chłodzenia.Śmiem twierdzić,że przeciętny kierowca nie odczuje różnicy skuteczności hamowania po założeniu aluminiowych felg.

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób schładza się tarcze hamulcowe...

Czy przypadkiem lekka konstrukcja i sam kształt alusa nie ma przypadkim za zadanie doprowadzić powietrze do wentylowanej tarczy?

No właśnie odpowiedziałeś na pytanie stosujeny tarcze wentylowane i jak np. w BMW ford mustang i innych autach tunele chłodzenia tarcz hamulcowych, ale z przyczepką na rajdy?

A te kształty to bardziej marketing

w5k9.png[/img]

Uploaded with ImageShack.us

 

Felga ronal to nie made in china :skromny:

Edytowane przez bwolod (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie dystansowe, stalowe, aluminiowe, aluminiowo-magnezowe, czy też z innego stopu (metalurgiem nie jestem), nie ważne czy mają za zadanie poszerzenie rozstawu kół, czy też "i" lub "albo" zmianę rozstawu śrub, zawsze pociągają za sobą znacznie zwiększone zużycie łożysk. Nie mówię trochę, tylko znacznie. Rosnące zużycie będzie rosło wraz ze wzrostem liczby robionych kilometrów. Jeżeli w sezonie robisz do 1k km z ogonem, moim skromnym zdaniem, możesz pominąć tą kwestię jak wysoko priorytetową. Natomiast jeżeli będziesz robił sporo kilometrów, na dodatek z prędkościami "europejskimi", rzędu 80-90km/h, na pewno powinieneś pamiętać o tej kwestii. Piszę to z doświadczenia z korzystania z dystansów w autach (grubość od 5 do nawet 45mm), mając na myśli amatorski para-motorsport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mnie martwi masa jaką mogą uzyskać te dystanse :oslabiony:  rozstaw śrub to 160mm więc dystans będzie miał pewnie min20cm średnicy a do tego żeby szpilki weszły to i grubości musiałby mieć z 3cm wiec robi się już spory kawał ajzola* :oslabiony: Czy to wszystko wytrzyma układ jezdny :niewiem:

 

 

* - ajzol - http://www.poznan.pl/mim/slownik/words.html?co=word&word=ajzol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Trafiłem ciekawą aukcje :]  http://www.ebay.de/itm/Trabant-601-tuning-Lochkreisadapter-4x160-auf-4x100-/200989313717?pt=DE_Autoteile&hash=item2ecbe58ab5

 

 

Tylko troche chude mi się zdają :hmm:  zostaje cienka ścianka na trzymanie oryginalnej śruby i na gwint zamiennika :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit, tam są szpilki. One nie są wkręcane pewnie, tylko wciskane i mają podtoczenie. Będzie trzymać :]

 

Edit: Nie obejrzałem 2 zdjęcia, dopiero teraz. One są grube jak cholera. Cienkich nie widziałeś :blagac:

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że są szpilki ale mi chodzi że oryginalna nakrętka ta od 4x160 musi wejść a wtedy ścianka robi się cienka przy wymiarze 20mm :hmm:  szpilki te zmieniające rozstaw są jeśli mi sie dobrze zdaje wbijane na wieloklin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie trzymać. Uwierz że śruby tylko trzymają koło w 40%. Osadzenie na piaście to skutecznie uzupełnia. No i są" Made In Germany" :]

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tym wynalazku otwór centrujący felgi jest dużo większy niż pierścień na piaście :bzik:  felga trzyma się tylko na szpilkach Niewiem czy dystans jest dopasowany do oryginalnego pierścienia dystansowego czy trzyma się też tylko na szpilkach :niewiem:

 

 

 

edit; no tak "Made in Germany" ... trzeba brać w ciemno :ee:

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.