kit Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Witam Jak ogólnie wiadomo lubie budki na alufelgach i każdą posiadaną doposażyłem w ten bajer ... z różnymi skutkami jak pewnie niektórzy pamiętają Do obecnej też chce założyć aluski ale mam rozstaw Trabantowo-Wartbugrowy i problem ze znalezieniem felg jakie bym chciał więc sobie przebiegle wymyśliłem że dam zrobić dystanse i za ich pomocą zmienie rostaw śrub na jakieś normalne Robiliście kiedyś taki manewr lub macie jakieś doświadczenia z takim tworem??? co wogóle o tym sądzicie??? Dodam że z wykonaniem nie ma problemu a i miejsca w nadkolu jest wystarczająco Zapraszam do dyskusji zdjęcie poglądowe o co wogóle chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekbb Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 tak , ja stosowałem w samochodach .Jeżeli dystans jest dobrze wykonany to nie widzę problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof57 Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Podobno są w sprzedaży takie wynalazki ze stosownymi atestami, homologacjami itp. O robionych na kolanie w związku z potrzebą chwili słyszałem negatywne opinie - całe ustrojstwo się rozkręcało. Własnych doświadczeń - brak. Patrząc na zamieszczone zdjęcia, jeżeli te pierścienie są ze stali to chyba będzie stracony cały zysk z zastosowania felgi ze stopów lekkich - czyli nie uzyskasz zmniejszenia tzw masy nieresorowanej. No i koniecznie trzeba dobrać felgi z takim ET żeby płaszczyzna symetrii koła pozostała w tym samym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekbb Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) Krzysztof , felgi ze stopów lekkich z reguły są cięższe od stalowych Liczy się desing . Edytowane 12 Października 2013 przez piotrekbb (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof57 Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Krzysztof , felgi ze stopów lekkich z reguły są cięższe od stalowych Liczy się desing . W moim samochodzie koło z felgą stalową 19,2 kg a z aluminiową 16,2 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) Nie zgadzam się z Piotrkiem. Oprócz wyglądu alus jako pierwsze ma za zadanie odprowadzić wiekszą ilosć ciepła z tarcz przez duże szpary, sprawniej niż robi to stalówka przez te kilkanaście otworków...najczęściej zatkanych kołpakiem. Desing pojawił sie dopiero w momencie znacznego ulepszania stopów. Co do masy też mam mieszne uczucia. Jeśli felga nie jest ażurkowa to powinna być lżejsza. Kit a jakby zastosować stalówkę z mocnym ET lub ją profesjonalnie przespawać a potem bajerancko pomalować... Edytowane 12 Października 2013 przez Commander (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekbb Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Krzysztof nie twierdzę ,ze nie ma lżejszych są wyjątki , dobre "fabryczne" oraz stricte sportowe ale już te są bardzo drogie. Commander to ciekawe, ponieważ kiedyś było wiele felg "alu" prawie pełnych (BMW ,Ronal Turbo itp.) Ciekawą stalówkę można chromować ,będą pasowały do projektu butli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Piotrek strasznie się z Tobą ciężko rozmawia. Uważasz że zawsze masz rację i koniec... Kiedyś to znaczy kiedy bo ja obstawiam lata 80-te, a wtedy jeszcze z połowa aut miała głownie bębny... Napisałem parę słów o unowocześnianiu stopów (i o felgach ażurkowych głównie od BMW), stąd błyskawiczny bum alusów pod koniec lat 90 tych. Kiedyś felga alumiowa przy zdarzeniu drogowym przeważnie się wykruszała, lub rozsypywała.Teraz się uginają ratując kierowcę przed błyskawicznym ubytkiem powietrza. Cóż takego złego powiedziałem wyżej... Po drugie jak już ktoś zakłada alusy to raczej nie 13-stki tylko 16 i wyżej z oponą 225-245 a to też waży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekbb Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 (edytowane) ale KIT nie będzie zakładał 16 i jego celem nie jest odchudzenie budki lecz desing (tak zakładam) , może ciężko ale co zrobić ,uparcie bronie tego co osobiście sprawdzałem . Oczywiście masz rację , felga "alu" lepiej odprowadza ciepło choćby ze względu na przewodnictwo ale raczej nie jest to jej główna cecha. Kit, zakupi i zważy Edytowane 12 Października 2013 przez piotrekbb (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel DJR Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 witaj Chyba fiat 125 p lub polonez miały w standardzie pierścienie dystansowe i było ok. Tlko pamiętaj że będziesz szerszy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Mam zamiar założyć alu tylko że względów wizuwalnych a ich właściwości masy itd są w tym przypadku mało istotne może zmienie tylko z 13" na 14" bo wtedy zyskam troche na prześwicie a to się przyda bo budka jest nisko zawieszona Co do ich wykonania to mam firme której moge zaufać w kwestii jakości i wykonania Commander te stalówki są tak marnego wyglądu że żadne malowanie czy przeróbka im nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmtaxi Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Co do większego prześwitu, to trzeba mieć na uwadze podniesienie się także zaczepu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pasjonat Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Witam. Te walory temperaturowe to chyba na alpejskie warunki nawet jest przegięciem . Bez przesady Panowie A co do dystansów to jeśli masz jeszcze taki stary standard to może przydało by się przy okazji ominąć półśrodki i zmienić wszystko na coś nowszego ? . Cała piasta wraz z bembnami i tarczami kotwicznymi to chyba nie dramat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kit Opublikowano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Nawet nie brałem pod uwage wymiany piasty itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gewehr Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Jeśli ktoś zrobi dystanse zachowując dokładność, mogą być jak najbardziej. Jeśli chcesz tylko zmienić rozstaw śrub, a nie zależy Ci na poszerzeniu. To dopasuj tak ET felgi, aby środek obciążenia felgi przebiegał przez środek łożyska. Na takim zabiegu zyskasz bardzo na trwałości łożysk. Montując dystanse, pamiętaj aby bardzo dokładnie wyczyścić przylgnię bębna, oraz dystans przykręcić na klej do śrub. Polecam do tego np. Loctite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.