Skocz do zawartości

Dystanse kół ze zmianą rozstawu śrub


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :]

 

 

Jak ogólnie wiadomo lubie budki na alufelgach i każdą posiadaną doposażyłem w ten bajer ... z różnymi skutkami jak pewnie niektórzy pamiętają :lol: Do obecnej też chce założyć aluski ale mam rozstaw Trabantowo-Wartbugrowy i problem ze znalezieniem felg jakie bym chciał :oslabiony: więc sobie przebiegle wymyśliłem że dam zrobić dystanse i za ich pomocą zmienie rostaw śrub na jakieś normalne :]  Robiliście kiedyś taki manewr lub macie jakieś doświadczenia z takim tworem??? :hmm: co wogóle o tym sądzicie??? :hmm:

 

Dodam że z wykonaniem nie ma problemu a i miejsca w nadkolu jest wystarczająco ;)

 

 

Zapraszam do dyskusji :D

 

 

zdjęcie poglądowe o co wogóle chodzi

post-1137-0-50386100-1381598440_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podobno są w sprzedaży takie wynalazki ze stosownymi atestami, homologacjami itp. O robionych na kolanie w związku z potrzebą chwili słyszałem negatywne opinie - całe ustrojstwo się rozkręcało. Własnych doświadczeń - brak. Patrząc na zamieszczone zdjęcia, jeżeli te pierścienie są ze stali to chyba będzie stracony cały zysk z zastosowania felgi ze stopów lekkich - czyli nie uzyskasz zmniejszenia tzw masy nieresorowanej. No i koniecznie trzeba dobrać felgi z takim ET żeby płaszczyzna symetrii koła pozostała w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z Piotrkiem.

Oprócz wyglądu alus jako pierwsze ma za zadanie odprowadzić wiekszą ilosć ciepła z tarcz przez duże szpary, sprawniej niż robi to stalówka przez te kilkanaście otworków...najczęściej zatkanych kołpakiem.

Desing pojawił sie dopiero w momencie znacznego ulepszania stopów. Co do masy też mam mieszne uczucia. Jeśli felga nie jest ażurkowa to powinna być lżejsza.

 

Kit a jakby zastosować stalówkę z mocnym ET lub ją profesjonalnie przespawać a potem bajerancko pomalować...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof nie twierdzę ,ze nie ma lżejszych są wyjątki , dobre "fabryczne" oraz stricte sportowe ale już te są bardzo drogie.

Commander to ciekawe, ponieważ kiedyś było wiele felg "alu" prawie pełnych (BMW ,Ronal Turbo itp.)

 

Ciekawą stalówkę można chromować ,będą pasowały do projektu butli  :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek strasznie się z Tobą ciężko rozmawia. Uważasz że zawsze masz rację i koniec...

Kiedyś to znaczy kiedy bo ja obstawiam lata 80-te, a wtedy jeszcze z połowa aut miała głownie bębny...

Napisałem parę słów o unowocześnianiu stopów (i o felgach ażurkowych głównie od BMW), stąd błyskawiczny bum alusów pod koniec lat 90 tych. Kiedyś felga alumiowa przy zdarzeniu drogowym przeważnie się wykruszała, lub rozsypywała.Teraz się uginają ratując kierowcę przed błyskawicznym ubytkiem powietrza.

Cóż takego złego powiedziałem wyżej...

 

Po drugie jak już ktoś zakłada alusy to raczej nie 13-stki tylko 16 i wyżej z oponą 225-245 a to też waży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale KIT nie będzie zakładał 16 i jego celem nie jest odchudzenie budki lecz desing ;) (tak zakładam) , może ciężko ale co zrobić ,uparcie bronie tego co osobiście sprawdzałem .

Oczywiście masz rację , felga "alu" lepiej odprowadza ciepło choćby ze względu na przewodnictwo ale raczej nie jest to jej główna cecha.

Kit, zakupi i zważy ;)

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar założyć alu tylko że względów wizuwalnych a ich właściwości masy itd są w tym przypadku mało istotne ;)  może zmienie tylko z 13" na 14" bo wtedy zyskam troche na prześwicie a to się przyda bo budka jest nisko zawieszona Co do ich wykonania to mam firme której moge zaufać w kwestii jakości i wykonania :ok:

 

Commander te stalówki są tak marnego wyglądu że żadne malowanie czy przeróbka im nie pomoże :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Te walory temperaturowe to chyba na alpejskie warunki nawet jest przegięciem . Bez przesady Panowie :)

A co do dystansów to jeśli masz jeszcze taki stary standard to może  przydało by się  przy okazji ominąć  półśrodki i zmienić wszystko na coś  nowszego ? . Cała piasta wraz z bembnami i tarczami kotwicznymi to chyba nie dramat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś zrobi dystanse zachowując dokładność, mogą być jak najbardziej. Jeśli chcesz tylko zmienić rozstaw śrub, a nie zależy Ci na poszerzeniu. To dopasuj tak ET felgi, aby środek obciążenia felgi przebiegał przez środek łożyska. Na takim zabiegu zyskasz bardzo na trwałości łożysk. Montując dystanse, pamiętaj aby bardzo dokładnie wyczyścić przylgnię bębna, oraz dystans przykręcić na klej do śrub. Polecam do tego np. Loctite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.