Skocz do zawartości

T3/T4; dach podnoszony/ staly ?


adamer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziekuje za odpowiedzi. Niestety wiekszosc oferowanych T4 to silniki 2,4D. Wolalbym 1,9 TDI, albo 2,5 TDI.

Te 2,4 troche zamieszania robia. wg. autocentrum byly 3 typy 2,4D- 78KM; 2,4D-75KM i 2,4SD 78KM. Co to za silnik SD i skad sie biora roznice w konikach w tych dwoch pierwszych, moze ktos wie ?

2,5 TDI weszly dopiero w 96r. wiec na kampera z tego rocznika nie bede mogl sie szarpnac. Wciaz czekam na osobiste wrazenia kogos kto mial doswiadczenia i z dachem podnoszonym i ze stalym. Pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamer: nie bój się silnika 2.4D- jest bardzo trwały i trudniej go zajechać niż silnik z turbiną 1.9

same 2.4 D różnią się pompą wtryskową, tak samo jak np. 1.9TD, zmiana była w 1996. na lepsze. 2.4 SD nie wiem co to za twór i czym się różni

 

jeżeli kasa pozwoli to kupuj TDi tylko weź pod uwagę, że auta 10-letnie najczęściej sprzedawane są tuż przed wymianą sprzęgła, a takowe z kołem dwumasowym może kosztować 3 tys, no i że ten silnik to wyższe koszta eksploatacji (droższy rozrząd, pompowtryskiwacze i inne cuda) niż silniki starej generacji. ale moim zdaniem zdecydowanie wyższy komfort jazdy wart jest ponoszenia większych kosztów

 

jeśli idzie o dach to lepszy moim zdaniem jest stały dach, czyli VW Joker

 

Piotr: większa moc silnika to nie tylko możliwa większa prędkość, ale elastyczność samochodu, szczególnie na podjazdach. pamiętaj że słaby silnik pod dużym obciążeniem dostanie więcej w tyłek niż silniejszy mniej obciążony. lepiej mieć nadwyżkę mocy do wykorzystania w razie potrzeby

 

Szary11: nie rozumiem jaka to miałaby być aluzja :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Affa, twierdzisz ze te roznice w konikach to wynik roznej pompy wtryskowej? Nie jestem pewien, ale co tam to tylko 3 koniki ;-) Co do dachu to wlasnie tak mysle, ze bardziej praktyczny w podrozy bedzie staly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem niedawno multivana z podnoszonym dachem .Zainteresowałem sie nim pod kontem przeróbki mojego sCUDO. Był to T4 ;silnika nie wspomne piszę o tym z innego powodu . Chodzi o dach . Ten zaczynał gnić wskutek złej eksploatacji lub wadliwej konstrukcji. :blagac::hehe:

Sugerowałbym zakup samochodu z ''hochdachem''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary11: nie rozumiem jaka to miałaby być aluzja

 

 

Tak jakoś coś mi się ubzdurało? :blagac::hehe:

 

 

Tak myślę, że jeszcze nie zostało powiedziane, czy samochód ma być tzw. "budżetówką" i ma być tani w eksploatacji i długowieczny, czy bardziej komfortowy i droższy (mowa o silnikach przede wszystkim). Napewno silniki bez turbiny będą trwalsze i tańsze w naprawach (których będzie tez mniej). Jednak te nowoczesniejsze (TD, TDi) mogą mniej deko palić i dużo sprawniej jeździć ale koszty napraw mogą powalić.

 

W T3 napewno nie wziąłbym 1.6D wolnossącego. Jeździłem takim blaszakiem to... maluch czy trabant to jak porshe się wydaje. 1.6TD może nieco droższy w eksploatacji, ale za dodatkowy komfort warto dopłacić. W T4 chyba najbardziej poszedłbym w stronę 2.4D. Miałem do czynienia z 1.9D to troszke za mało miał pod machą (jak 1.6D w T3). Ewentualnie 1.9TD bez zbędnych gadżetów czyli starej szkoły turbodiesel. To by były takie auta tańsze w utrzymaniu i dla mnie bardziej by odpowiadały od TDi.

 

Jednak jakby tak mocno z groszem się nie liczyć to tak jak pisał Affa - TDi - komfort podróżowania jest warty do rozważenia. W dobrym stanie napewno będzie też długo służył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam od 3 lat 2.4 diesla 75km i jestem zadowolony

był to transporter 5 osobowy z webasto i podwójnymi szybami kupiłem tapicerke ze stoliczkiem przerobiłem na 8 osób i jestem super zadowolony wożę nim wszystko do 1T i czy mam pusto czy ładunek to spala mi 9Lna 100km max to 140km a to dlatego że ten typ samochody posiada 3 rodzaje skrzyni biegów multivany są szybsze ale np do lawety zamulaja itp.

 

zrobiłem nim już 250tyś km i nie dołożyłem zł prócz wiadomych części eksploatacyjnych

 

w pracy mam 1.9tdi doka i się zawiodłem jaki to słaby silniczek więc nie polecam

fajne są 2.5 TDI 130km lub 150km z możliwośćią doładowania na 170KM a to jedzie kumpel ma takiego spala 7Lw trasie przy średniej prędkości 140km

jak potrzebujecie coś na temat busów to polecam nasz klub

www.forum-bus.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Odgrzeję bardzo nieświeżego kotleta... Czy znajdą się jeszcze osoby, które w mają argumenty co do do dachu ...miękki ,twardy i dlaczego ? Na co zwrócić uwagę przy kupnie Vw Westfalia? Bo kupno t3 a t4 to wiadomo, ten drugi deczko nowszy, nowsze rozwiązania itd. Może ma ktoś coś ładnego do sprzedania? jakie doświadczenia macie z użytkowaniem z rodziną 2+2 ?

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję bardzo nieświeżego kotleta...  jakie doświadczenia macie z użytkowaniem z rodziną 2+2 ?

 

miałem T4 westfalię z podnoszonym dachem - teoretycznie to wyglądało fajnie , w praktyce to był chyba najgorszy czas wyjazdów turystycznych, cieszę się że sprzedałem. dla 2+2 to się w ogóle nie nadaje IMO , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem T4 westfalię z podnoszonym dachem - teoretycznie to wyglądało fajnie , w praktyce to był chyba najgorszy czas wyjazdów turystycznych, cieszę się że sprzedałem. dla 2+2 to się w ogóle nie nadaje IMO ,

 

ale chodzi Ci o "miękki" dach, czy ogólnie o brak miejsca. Z namiotem ludzie jeżdżą i sobie chwalą. W sumie to taki Vw służył by tylko do spania, a życie i tak toczy się przed...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namiot jest fajny.

Chodzi mi o komfort a w zasadzie brak komfortu spania na dole, kanapa nie nadaje się do niczego, na górnym jest OK.

Druga sprawa to brak bagażnika, po prostu nie ma gdzie trzymać kempingowych zabawek, ani osobistych. Rozwiązaniem jest przyczepa ale to zaprzecza sensowi kampera.

 

wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.