adamer Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Witam. Od kilku dni przeczesuje internet w poszukiwaniu kampera. Zauwazylem ze cena T3 w dobrym stanie jest zblizona do duzo mlodszych T4, czesto z ABS-em i klima(roznica 2-3 tys). T3 bardziej mi sie podoba, ma klimat. Z drugiej strony doplacajac troche mozna miec duzo nowoczeniejsze auto, ktore pewnie pozniej bedzie latwiej odsprzedac. Tylko czy bardziej niezawodne? Czy ktos przesiadl sie z T3 na T4 (bo odwrotnie to pewnie nie) i chcialby powiedziec o wrazeniach? T 4 jest pewnie troche przestronniejszy. Tak wiec jeden moj dylemat to wybor pomiedzy T3 a T4 ( choc pewnie skonczy sie na kanciaku ;-) . Z drugiej zas to wybor pomiedzy dachem podnoszonym a na stale. Zdaje sobie sprawe z + i - obu tych rozwiazan, ale ciezko cos zdecydowac bez doswiadczenia tego samemu. I tu znowy pytanie do uzytkownikow, czy podnoszenie dachu i rozkladanie tego dodatkowego miejsca do spania to bardzo klopotliwa czynnosc? Czy w czasie deszczu to plotno nie przecieka? Jak to jest w starszych modelach, mysle ze z czasem trzeba to wymieniac. Czy jest ktos z woj. lubelskiego posiadajacy ktoras z tych wersji? Z checia bym poogladal na miejscu i juz z okreslonym zamiarem wybral sie do Niemiec. Pozdrawiam, Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr J Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 W T3 były fajne silniczki 1.6 w dieslu bezawaryjne, z kolei w T4 silniki godne polecenia to 1.9 i 2.4 - praktycznie nie do zajechania. Sam użytkuję T4 w multivanie z silnikiem 1.9 i jestem zadowolony. Miałem okazje co prawda przez rok jeździć T3 również w multivanie z silnikiem 1.6,ale porównując te dwa modele (multivany) zdecydowany plus dla T4 za bezawaryjność, funkcjonalność i estetykę. Jeździliśmy długo garbusami i są to samochody tak jak T2 i nawet T3 z tym "czymś". Co do zabudowy w T3 i T4 w stylu a'la kamper nie mam pojęcia więc nie pomogę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek l Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 W T3 1.6 diesel padła mi turbina, a w T4 2.4 tdi pompa wtryskowa. T3 cichszy i z klimatem, T4 szybszy i masz czyste spodnie bo nie wchodzisz po kole. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr J Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 jacek l, pytanie czy turbina padła "sama z siebie" czy ze złej eksploatacji? Jeżeli 2.4 to TD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodek1968 Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 WJeździliśmy długo garbusami Widzę wspólne zainteresowania My mieliśmy dwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek l Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Pewnie za szybko się jeżdziło, to padła fakt. Racja td, ten T4 chyba, ale 150 km/h to na katowickiej wyciągał. Wtedy jeszcze kamer nie było i wystarczał antyradar. l J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr J Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Bodek1968, dawaj jakieś foty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr J Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Jacek w jakiej wersji nadwoziowej/wyposażeniowej mieliście tę T3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek l Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Zdarzało mi się jeżdzić T3 furgonem ze ścianką za siedzeniami, ale kolega miał caravelle 4wd, przerobioną na kempingowy trochę, bo jeżdzili po Europie w poszukiwaniu wiatru. Prawdziwi surferzy. Fajne te T3 były, gadać normalnie można w nich. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamperDiem Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 jako fan Transportera chciałem tylko wtrącić, że T3 na pewno bardziej klimatyczne niż T4, ale już nie tak bardzo jak Bulli no ale rozwiązanie konstrukcyjne z silnikiem z tyłu się nie obroniło i choćby tylko z tego powodu T4 rządzi co do silników: nikt poważny nie będzie w chwili obecnej zachwalał silnika 1.6D, bo samochód był krótko mówiąc mułowaty, ale takie były realia lat 80-tych, silnik 1.9D i TD to było już coś przyzwoitego. no ale już T4 1,9TD (sam mam takiego) to żadna rewelacja i nie da się ukryć, że liczą się jedynie silniki TDI. Piotrze, naprawdę gdybyś zamiast niewiadówki zapiął większą przyczepę to mit by prysnął wyposażenie kempingowe jeśli oryginalne z reguły jest bardzo fajne, nawet w T3 z końca lat 80-tych silnik 2.4 nie jest ani TDi, ani TD, tylko D- 78 koników no i rozpędzanie silników 1.9TD do 140 albo 2.4D do 150 to skracanie ich żywotności. żeby było jasne: nie przeczytałem tego w tygodniku motoryzacyjnym, ani w internecie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek l Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Kurka, a pamiętam jakby do tego 2.4 coś było dolepione, no turbinę to miał na pewno, po samym odejściu to było widać. Ale się nie spieram. To był model z jakiegoś 2000-2001 roku. Dobrze, że na lawetę sie zmieścił jak ta pompa padła. Pod maskę to często nie zaglądałem, brzydzę się. Ale nie był zły, sentyment jednak większy do T3 mam. Jacek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CamperDiem Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 po prostu silnik był 2.5TDi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek l Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 O, pewnie może i tak. Pozdro, J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szary11 Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 no i rozpędzanie silników 1.9TD do 140 albo 2.4D do 150 to skracanie ich żywotności. żeby było jasne: nie przeczytałem tego w tygodniku motoryzacyjnym, ani w internecie wyczywam aluzję... Wracając do tematu ja bym wybrał T4 ze względu na nowoczesność i komfort. Silnik? Z większą pojemnością czyli albo 2,4 albo 2,5 bez wskazania na wersję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr J Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 affa, Dalej będę się upierał by przy silniku 1.6 TD lub 1.9TD ze względu na niskie zużycie paliwa. Może jestem mało poważny ale argumenty finansowe bardziej do mnie przemawiają, niż chęć "pogonienia". Mułowaty, no cóż jadąc kamperem/westfalią na urlop gdzie ma mu się spieszyć Co do silnika 2.5TDi - dla mnie bajka- ale i w kieszeni mniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.