Jump to content

T3/T4; dach podnoszony/ staly ?


adamer
 Share

Recommended Posts

Witam. Od kilku dni przeczesuje internet w poszukiwaniu kampera. Zauwazylem ze cena T3 w dobrym stanie jest zblizona do duzo mlodszych T4, czesto z ABS-em i klima(roznica 2-3 tys).

T3 bardziej mi sie podoba, ma klimat. Z drugiej strony doplacajac troche mozna miec duzo nowoczeniejsze auto, ktore pewnie pozniej bedzie latwiej odsprzedac. Tylko czy bardziej niezawodne? Czy ktos przesiadl sie z T3 na T4 (bo odwrotnie to pewnie nie) i chcialby powiedziec o wrazeniach? T 4 jest pewnie troche przestronniejszy.

Tak wiec jeden moj dylemat to wybor pomiedzy T3 a T4 ( choc pewnie skonczy sie na kanciaku ;-) . Z drugiej zas to wybor pomiedzy dachem podnoszonym a na stale. Zdaje sobie sprawe z + i - obu tych rozwiazan, ale ciezko cos zdecydowac bez doswiadczenia tego samemu.

I tu znowy pytanie do uzytkownikow, czy podnoszenie dachu i rozkladanie tego dodatkowego miejsca do spania to bardzo klopotliwa czynnosc? Czy w czasie deszczu to plotno nie przecieka? Jak to jest w starszych modelach, mysle ze z czasem trzeba to wymieniac.

Czy jest ktos z woj. lubelskiego posiadajacy ktoras z tych wersji? Z checia bym poogladal na miejscu i juz z okreslonym zamiarem wybral sie do Niemiec.

Pozdrawiam,

Adam

Link to comment
Share on other sites

W T3 były fajne silniczki 1.6 w dieslu bezawaryjne, z kolei w T4 silniki godne polecenia to 1.9 i 2.4 - praktycznie nie do zajechania. Sam użytkuję T4 w multivanie z silnikiem 1.9 i jestem zadowolony. Miałem okazje co prawda przez rok jeździć T3 również w multivanie z silnikiem 1.6,ale porównując te dwa modele (multivany) zdecydowany plus dla T4 za bezawaryjność, funkcjonalność i estetykę.

Jeździliśmy długo garbusami i są to samochody tak jak T2 i nawet T3 z tym "czymś". :hehe:

Co do zabudowy w T3 i T4 w stylu a'la kamper nie mam pojęcia więc nie pomogę :blagac:

Link to comment
Share on other sites

W T3 1.6 diesel padła mi turbina, a w T4 2.4 tdi pompa wtryskowa.

T3 cichszy i z klimatem, T4 szybszy i masz czyste spodnie bo nie wchodzisz po kole.

 

J.

Link to comment
Share on other sites

jacek l,

pytanie czy turbina padła "sama z siebie" czy ze złej eksploatacji? :hehe:

Jeżeli 2.4 to TD :blagac:

Link to comment
Share on other sites

Pewnie za szybko się jeżdziło, to padła fakt. Racja td, ten T4 chyba, ale 150 km/h to na katowickiej wyciągał. Wtedy jeszcze kamer nie było i wystarczał antyradar. :blagac: l

 

J.

Link to comment
Share on other sites

Zdarzało mi się jeżdzić T3 furgonem ze ścianką za siedzeniami, ale kolega miał

caravelle 4wd, przerobioną na kempingowy trochę, bo jeżdzili po Europie w poszukiwaniu wiatru.

Prawdziwi surferzy. Fajne te T3 były, gadać normalnie można w nich.

 

J.

Link to comment
Share on other sites

jako fan Transportera chciałem tylko wtrącić, że T3 na pewno bardziej klimatyczne niż T4, ale już nie tak bardzo jak Bulli :lol:

no ale rozwiązanie konstrukcyjne z silnikiem z tyłu się nie obroniło i choćby tylko z tego powodu T4 rządzi :hehe:

 

co do silników: nikt poważny nie będzie w chwili obecnej zachwalał silnika 1.6D, bo samochód był krótko mówiąc mułowaty, ale takie były realia lat 80-tych, silnik 1.9D i TD to było już coś przyzwoitego. no ale już T4 1,9TD (sam mam takiego) to żadna rewelacja i nie da się ukryć, że liczą się jedynie silniki TDI. Piotrze, naprawdę gdybyś zamiast niewiadówki zapiął większą przyczepę to mit by prysnął :lol:

 

wyposażenie kempingowe jeśli oryginalne z reguły jest bardzo fajne, nawet w T3 z końca lat 80-tych

 

silnik 2.4 nie jest ani TDi, ani TD, tylko D- 78 koników :-]

 

no i rozpędzanie silników 1.9TD do 140 albo 2.4D do 150 to skracanie ich żywotności. żeby było jasne: nie przeczytałem tego w tygodniku motoryzacyjnym, ani w internecie :blagac:

Link to comment
Share on other sites

Kurka, a pamiętam jakby do tego 2.4 coś było dolepione, no turbinę to miał na pewno,

po samym odejściu to było widać. Ale się nie spieram.

To był model z jakiegoś 2000-2001 roku.

Dobrze, że na lawetę sie zmieścił jak ta pompa padła.

Pod maskę to często nie zaglądałem, brzydzę się.

Ale nie był zły, sentyment jednak większy do T3 mam.

 

Jacek.

Link to comment
Share on other sites

O, pewnie może i tak. :blagac:

 

Pozdro, J.

Link to comment
Share on other sites

no i rozpędzanie silników 1.9TD do 140 albo 2.4D do 150 to skracanie ich żywotności. żeby było jasne: nie przeczytałem tego w tygodniku motoryzacyjnym, ani w internecie

 

 

wyczywam aluzję...

 

 

Wracając do tematu ja bym wybrał T4 ze względu na nowoczesność i komfort. Silnik? Z większą pojemnością czyli albo 2,4 albo 2,5 bez wskazania na wersję.

Link to comment
Share on other sites

affa,

Dalej będę się upierał by przy silniku 1.6 TD lub 1.9TD ze względu na niskie zużycie paliwa. Może jestem mało poważny ale argumenty finansowe bardziej do mnie przemawiają, niż chęć "pogonienia".

Mułowaty, no cóż jadąc kamperem/westfalią na urlop gdzie ma mu się spieszyć :blagac:

Co do silnika 2.5TDi - dla mnie bajka- ale i w kieszeni mniej :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...