Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy


arnie

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem jedną rzecz w moich hamulcach.

Po zaciągnięciu ręcznego na drugi ząbek jedno koło obraca się do przodu a drogie nie. Znaczy to, że ręczny nierówno bierze. Czy ta sama sytuacja będzie podczas jazdy z hamulcem najazdowym?

Jeżeli tak, to jak je wyregulować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czy ta sama sytuacja będzie podczas jazdy z hamulcem najazdowym?

Zdecydowanie tak.

Jeżeli tak, to jak je wyregulować?

Regulacja jest dość prosta- przed osią jest proste urządzenie przenoszące siłę hamowania z cięgna na linki hamulcowe i tam są regulacje oddzielne dla każdej strony (przynajmniej tak jest u mnie). Ja miałem kłopoty z cofaniem, ponieważ jedna linka po prostu była zbyt naciągnięta i to koło też mi wcześniej brało, lekko poluzowałem i jest perfekcyjnie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak się reguluje !!! W pierwszej kolejności należy nakrętkę z tyłu piasty dokręcić tak aby kolo sie nie obracało, nastepnie poluzować tylko tyle by kolo obracało sie swobodnie. Wykonać na obydwóch kołach a dopiero potem naciągnąć linki tak aby orczyk był prostopadly do pręta, a sam pręt miał minimalny luz na zaczepie. To skrócony opis z instrukcji KNOTTa. Pozdrawiam AdamH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz.

W AL-Ko jest samoregulacja, ale raz na jakiś czas można to sprawdzić przez otworek z tyłu obudowy hamulca, jest tam taka zębatka mała i się śrubokrętem reguluje.

 

Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest dość prosta- przed osią jest proste urządzenie

Regulować każdy moze jeden trochę lepiej a drugi...Jak już się nie ma instrukcji to na fanklub-niewiadowek jest do sciągnięcia instrukcja do Nki a w niej opis regulacji hamulca. Jest to bardzo podobna konstrukcja i zasady obsługi są zbliżone. Opisana jest procedura regulacji a nie "podkręć coś" albo "ja zrobiłem i jakoś jest". W instrukcji tej jest sposób regulacji linek

jedna linka po prostu była zbyt naciągnięta i to koło też mi wcześniej brało, lekko poluzowałem i jest perfekcyjnie

problemy z samoregulacją szczęk

W AL-Ko jest samoregulacja, ale raz na jakiś czas można

sprawdzanie i ustawianie luzu w łożyskach-jeśli jest taka potrzeba

Nie tak się reguluje !!! W pierwszej kolejności należy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie za mocno podciągnięty hamulec na cięgle przy haku( śruba 10 jest u mnie) to też przyczepa będzie blokować przy cofaniu i trzeba popuścić. Za mocno podregulowany hamulec powoduje że przyczepa wcześniej hamuje niż auto to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek załapał, że opisałem regulację szczęk a Jarek nie. Opis nie dotyczył regulacji luzu łożysk. AdamH

Przeczytałem "nakrętkę piasty" a jest napisane "nakrętkę z tyłu piasty" no nic to ale powinno się to najpierw zrobić bo jak jest źle to z cała regulacja nie musi sie udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o regulacji hamulców milcząco zakładam, że łożyskowanie kół jest poprawne. Większość rozwiązań opiera się o łożyska kulkowe dwurzędowe skośne a te raz zamontowane nie wymagają regulacji luzu, chyba że się posypią. Jest to rozwiązanie tańsze od dwóch łożysk stozkowych i dlatego częściej stosowane, mimo przenoszenia mniejszych nacisków niż odpowiadające wymiarowo stozkowe. Te ostatnie wymagają regulacji luzu. Regulacja hamulców przy zużytych łożyskach mija się z celem.AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja niedawno kupiłem przyczepe, przyprowadziłem, postawiłem na podwurku i z przerażeniem stwierdziłem brak blokady hamulca najazdowego. Ile ja go szukałem. (Podłoge chciałem zrywać). A teraz musze sprawdzić poprawność działania tego mechanizmu, Tak jak to opisujecie. :bukiet:

Jak wogule jest. Przyczepka 2002r. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arnie napisał/a:

Regulacja jest dość prosta- przed osią jest proste urządzenie

 

Regulować każdy moze jeden trochę lepiej a drugi...Jak już się nie ma instrukcji to na fanklub-niewiadowek jest do sciągnięcia instrukcja do Nki a w niej opis regulacji hamulca. Jest to bardzo podobna konstrukcja i zasady obsługi są zbliżone. Opisana jest procedura regulacji a nie "podkręć coś" albo "ja zrobiłem i jakoś jest". W instrukcji tej jest sposób regulacji linek

arnie napisał/a:

jedna linka po prostu była zbyt naciągnięta i to koło też mi wcześniej brało, lekko poluzowałem i jest perfekcyjnie

 

problemy z samoregulacją szczęk

 

Nie napisałem "podkręć coś" albo "ja zrobiłem i jakoś jest"- to twoja wyimaginowana interpretacja. U mnie układ hamulcowy był po jednej stronie zbyt napięty do tego stopnia, że nie mogłem cofać przyczepą, a ręczny brał zanim załapał pierwszy ząbek. W dwóch serwisach przyczep się konsultowałem i doradzono mi popuścić trochę linki, a jeśli nie pomoże, to do serwisu. Podniosłem przyczepę i w pół godziny wyregulowałem hamulce, następnie pojechałem na zaprzyjaźnioną stację diagnostyczną na kontrolę i wyszło perfekt...

Jeśli linki są zbyt mocno naprężone, to samoregulacja szczęk nie pomoże - ona działa tylko w jedną stronę...

Nie wiem więc, co widzisz błędnego w moim postępowaniu :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.