Jump to content

ZAkup przyczepki - bardzo proszę o radę.


Lalamido
 Share

Recommended Posts

Witam . Jestem świeżutkim forumowiczem i właściwie bez karawaningowego doświadczenia . Znudziły mi się już wakacje w pensjonatach i mam wrażenie ,że karawaning to coś dla mnie. Zamierzam dołączyć do Waszej rodzinki i od razu pytam o radę ( pewnie będe pytał nie jeden raz). Zamierzam kupić przyczepę. Jesteśmy młodym małżeństwem z 3 dzieci (7,6 i 1 rok). Na zakup chce przeznaczyć 20 do 30 tys. zł. Bardzo proszę o radę na jaką przyczepę zwrócić uwagę. Holownikiem będzie MOndeo MW-1478 kg. z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Za taką kasę to już niezłego wypasa możesz kupić, a teraz najlepszy okres na zakupy. Pochodź po komisach, popatrz w internecie żebyś jakieś zdanie sobie wyrobił na temat tego co jest dostępne i pamiętaj, że dzieci mają taką dziwną właściwość, że bardzo szybko rosną, więc planuj z wyprzedzeniem. Ja na Twoim miejscu szukałbym czegoś około 5 m długości napewno z dwoma łóżkami i łazienką najlepiej ze stałym kibelkiem a nie przenośnym. O stanie technicznym to chyba mówić nie trzeba. Zwróc uwagę na twardość podłogi, zacieki, i czy nie czuć stęchlizną, ewentualnie czy nie jest przesadnie pachnąca, bo to też podejrzane.

Link to comment
Share on other sites

Yabulon dzięki piękne za odp. Kiedy zacząłem śledzić ogłoszenia internetowe wydawało mi się ,że sprawa będzie dziecinnie prosta ( setki ogłoszeń z przyczepami), ale kiedy poczytałem uwagi na forum i zagłębiłem się nieco w literaturę, okazało się że sprawy się nieco skomplikowały. Ponieważ panuje opinia że sprowadzane stare przyczepy to właściwie szroty postanowiłem wydać na przyczepę maksymalna kwote na jaką mnie stać. To poważny wydatek w budżecie rodzinnym , ale zakładam ,że w drodze z taką przyczepą nie powinno być problemów. Właściwie zorientowany jestem na dwie marki : Knaus lub Hobby. Proszę o ewentualne uwagi czy jest to dobry kierunek myślenia.

Jeszcze mam jedno pytanie do znawców tematu. Masa własna mojego holownika to dokładnie 1478kg. Upatrzyłem sobie przyczepę , której wartość DMC =1500 kg. CZy to oznacza ,że mogę zapomnieć o tej ofercie, czy jednak są jakieś możliwości prawne aby móc holować taką przyczepę . Kategoria mojego prawa jazdy to: ABT.

Link to comment
Share on other sites

Masa wlasna mojego holownika to dokladnie 1478kg. Upatrzylem sobie przyczepe , ktorej wartosc DMC =1500 kg. CZy to oznacza ,ze moge zapomniec o tej ofercie, czy jednak sa jakies mozliwosci prawne aby moc holowac taka przyczepe

Nawet jezeli producent dopuszcza i w dowodzie rejestracyjnym Twojego samochodu jest taki wpis to Polskie prawo zabrania ciagnac Ci przyczepe, ktorej DMC przekracza MW samochodu.

Nie martw sie, do tej masy spokojnie znajdziesz przyczepe i to nie taka mala :bzik:

Wybrales dwie chyba najczesciej spotykane marki przyczep. Moim zdaniem Knausy sa lepiej i solidniej wykonane ale za to ciezsze. Hobby sa nieco tansze, lzejsze, jest ich nieco wiecej pod wzgledem ukladow wnetrza ale za to ich montaz pozostawia nieco do zyczenia. Zapewniam Cie jednak, ze dwa dni i bez problemu dasz rade i poprawisz partacka robote montazystow w fabryce Hobby, dla ktorych srubokret to narzedzie nieznane :bzik:

Link to comment
Share on other sites

Lalamido jeżeli masz zamontowany hak w samochodzie to sprawdź jaką dopuszczalną masę przyczepy wpisał Ci urząd rejestrujący i do tej masy dobieraj ciężar przyczepy. Jeżeli masz prawo jazdy z E to ten warunek Ciebie nie interesuje.

Link to comment
Share on other sites

Lalamido! Wejdż na MOBILE.DE tam znajdziesz przyczepy za 8-9tys E. Za tą cenę kupisz dobrze wyposażoną - z przystawką.Trzeba poświęcić ze dwa dni,formalności są proste i wrócisz z przyczepą jakiej nie kupisz tutaj.Byłem, widziałem Adam :bzik::bzik:

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze mam jedno pytanie do znawców tematu. Masa własna mojego holownika to dokładnie 1478kg. Upatrzyłem sobie przyczepę , której wartość DMC =1500 kg. CZy to oznacza ,że mogę zapomnieć o tej ofercie, czy jednak są jakieś możliwości prawne aby móc holować taką przyczepę . Kategoria mojego prawa jazdy to: ABT.

 

ps. Marcin nie mozna :bzik: dopuszczalny uciag holownika = mozliwosc

Link to comment
Share on other sites

Lalamido! Wejdż na MOBILE.DE tam znajdziesz przyczepy za 8-9tys E. Za tą cenę kupisz dobrze wyposażoną - z przystawką.Trzeba poświęcić ze dwa dni,formalności są proste i wrócisz z przyczepą jakiej nie kupisz tutaj.Byłem, widziałem Adam :bzik::bzik:

 

Mogbys poswiecic troche miejsca na forum na opisanie formalnosci w niemczech przy zakupie przyczepy? Napewno przydalo by sie....

 

Dziekuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Prusiak ! Ja zakładałem, że kupię nie starszą niż 3-4 letnią, dużą, dwuosiową, zarejestrowaną i z ważnym przeglądem TUV. Wtedy wystarczy spisać umowę, wykupić kilkudniowe ubezpieczenie, zapiąć na hak i przywieżć. W Polsce zapłacić 2% podatku i przerejestrować. Takiej jakiej chciałem nie znalazłem - duże miały wnętrza zwykle uszkodzone. Ponoć takie najczęściej kupują Cyganie. Swoją kupiłem pół roku póżniej u Nachtmana. Natomiast naoglądałem się p-k jednoosiowych 4-6cio letnich w znakomitym stanie za cenę poniżej 10tys E Pragnę zwrócić uwagę, że p-ki bez przeglądu TUV i rejestracji kupują zwykle handlarze i tutaj mają przebitkę 100%. I takie wożą na lorach. Mogę jeszcze dodać, że od cen wystawionych da się urwać 10%. Pozdrawiam Adam :bzik:

Link to comment
Share on other sites

Lalamido Jeżeli masz prawo jazdy z E to ten warunek Ciebie nie interesuje.

 

no to nie jest taki oczywiste co napisał lepciak a to z tego względu, że przepisy PoRD określają, że

cyt: "..... rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1/ samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej macie całkowiej nie przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego:

2/ samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %:..."

 

a więc z tego wynika, że kierujący posiadający kategorie prawa jazdy B+E nie ma samowoli w podczepianiu każdej przyczepy do swojego holownika, tylko jest ograniczony rzeczywistą masą holownika, do któego winien dopasować masę przyczepy

Link to comment
Share on other sites

Effendi, juz to kiedys tu napisalem tylko moj post dziwnym trafem zniknal.

Link to comment
Share on other sites

Effendi, już to kiedyś tu napisałem tylko mój post dziwnym trafem zniknął.

Jak to zniknął :bzik: ?

Link to comment
Share on other sites

Zniknal znaczy po prostu zostal usuniety. Nie wazne...

Link to comment
Share on other sites

W Polsce zapłacić 2% podatku i przerejestrować. :bzik:

jaki podatek?

przywozisz przyczepę tłumaczysz dokumenty umowę (jeśli nie masz dwujęzycznej), dowód rejestracyjny (o ile w kraju z którego przywozisz była rejestrowana) robisz przegląd w stacji kontroli i rejestrujesz

Link to comment
Share on other sites

jaki podatek?

przywozisz przyczepę tłumaczysz dokumenty umowę (jeśli nie masz dwujęzycznej), dowód rejestracyjny (o ile w kraju z którego przywozisz była rejestrowana) robisz przegląd w stacji kontroli i rejestrujesz

 

Tyz prowda :bzik:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...