COLLINS18 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Witam! Robił kotoś może od posdstaw własne zasilanie w cepce?. W mojej jest brak aku i korzystam z zasilania samochodu ale chciałbym miec zasilanie 12v w cepce. Chodzi mi o koszty jakie trzeba ponieść na taką instalacje . A może kotoś jest obeznany w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorY Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Najpierw napisz czym dysponujesz już w budce, bo nie chce mi się wierzyć, że totalnie nie masz 12 volt... Możesz nie mieć trafo - w to uwierzę. Najprostsza instalacja - wsadzasz aku 12V podpinasz puszką pod odbiorniki 12 voltowe oprócz! lodówki. Do aku kupujesz automatyczny prostownik z funkcją podtrzymania (poleca black&decker) i cieszysz się skończoną robotą. Korzystasz z 12 volt, gdy masz dostep do 230V - doładowujesz aku. Kwestia doboru akumulatora - mnie wystarcza 20Ah żelowy. Zaoszczędzam prąd wymieniając wszystkie żarówki na taśmy ledowe. Pompki wody i spłuczki raczej nie rzeskoczysz, ale ten pobór jest raczej incydentalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Najpierw napisz czym dysponujesz już w budce, bo nie chce mi się wierzyć, że totalnie nie masz 12 volt... Możesz nie mieć trafo - w to uwierzę. Tak jak piszesz GregorY mam 230v i 12v ale bez aku no i trafo tez mam Dzieki za odpowiedź i poradę Prostwonik moze byc taki ??? http://allegro.pl/automatyczna-ladowarka-prostownik-blackdecker-i3590905897.html Edytowane 7 Października 2013 przez COLLINS18 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorY Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Ok. Co do prostownika - trafiłeś chyba na najlepszy - mam taki sam Co do trafo - podrzuć zdjęcia bo być moze masz automat do przełączania w przypadku zaniku zasilania z zewnątrz. Czyli; ciągniesz z sieci 230V na trafo i masz 12V. W przypadku zaniku napiecia trafo z automatu przełącza na aku. W momencie gdy znów się pojawi zasilanie z sieci aku jest doładowywane przez prostownik. Zobacz czy przy kostce masz wejście na 12V. (oznaczone 12V ein. lub 12V eingagn). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) ok jutro zobacze bo jestem w pracy chyba, że zapożyczę zdjęcie z net-a znalazłem zdjęcie przedstawiające moje trafo Edytowane 7 Października 2013 przez COLLINS18 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roblat Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Jeśli chcesz być niezależny od zasilania zewnętrznego polecam zrobienie całej instalacji na 12V Do tego panel fotowoltaiczny z regulatorem MPTT no i rzecz jasna aku (najlepiej żelowy do pełnego rozładowania). Na mojej N132 mam zamontowany panel 190W, regulator MPTT i aku 85 Ah (docelowo ma być 100Ah). W zasadzie zapomniałem co to brak zasilania - choć awaryjnie na wszelki wypadek mam przedłużacz 30 m i zasilacz komputerowy 200W (świetnie sprawdza się jako dawca 12V). Edytowane 7 Października 2013 przez rlatala (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorY Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Colins - jezeli masz takie same trafo jak na zjdeciach - odkręć obudowę lewa dolną i będziesz miał jasność. Jeżeli pod nią będą naklejki eing/aus to jesteś w domu. Jezeli jednak chcesz iśc dalej jak napisał rlatala - możesz wypatroszyć zupełnie 230V. Ja bym jednak najpierw skupił sie na rezerwowym zasilaniu. W przypadku zaniku 230V masz zawsze swiatło, pompkę i spłuczkę. Lodówke i gotowanie opędzisz na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 ok jutro zobacze co ma moje trafo i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Witajcie.ponieważ mamy z Collinsem ten sam problem,jeśli pozwoli dopnę się do tematu.akurat mam fotki pod ręką.skrzynka i pod pokrywą wygląda tak jak na foto: Błagam Was-nie piszcie tylko całych elaboratów z radami co zmierzyć i jakie coś tam dziwnego zrobić! LITOŚCI! Napiszcie po prostu tak dla laików czy możemy: 1.dopiąć się akumulatorem do zacisków 12V czerwony(+) i biały(-)?.pierwsze dwa z lewej. 2.czy takie podpięcie(na stałe) nie będzie kolidowało gdy odpalę auto?(prąd z auta razem z prądem z dodatkowego aku i co się dzieje z takim aku podczas jazdy autem?ładuje się czy nie?) 3.jeżeli będzie kolidowało to czy można wpiąć się w te miejsca przez przełącznik on/off( przyjazd-odpięcie od auta-przełącznik ON.....qrcze,a co jak zapomne przy odjeżdzie się przełączyć na OFF????) 4.jeśli się da wpiąć to czy po wpięciu 230V prąd z aku automatycznie się odłączy? 5.czy po dopięciu 230V aku będzie ładowany?(jak nie to obok skrzynki mam gniazdko-mogę podpiąć prostownik). Edytowane 7 Października 2013 przez olo1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 rlatala jestem pełen podziwu dla Twojego zasilania naprawdę super ale to troche za wiele na moje oczekiwania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roblat Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 rlatala jestem pełen podziwu dla Twojego zasilania naprawdę super ale to troche za wiele na moje oczekiwania Dziękuje za słowa uznania. Krótko gwoli wyjaśnienia dlaczego aż tyle mocy. Remontuję moją N132 pod kątem wyjazdów w dzicz. Docelowo będzie 2 holownik (LR Defender) przeznaczony wyłącznie do wyjazdów poza utwardzone drogi, Ale bez przesady - nie planuje offroad'u i taplania się po klamki w błocie. Co z tego wyjdzie zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorY Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 (edytowane) Witajcie.ponieważ mamy z Collinsem ten sam problem,jeśli pozwoli dopnę się do tematu.akurat mam fotki pod ręką.skrzynka i pod pokrywą wygląda tak jak na foto: Błagam Was-nie piszcie tylko całych elaboratów z radami co zmierzyć i jakie coś tam dziwnego zrobić! LITOŚCI! Napiszcie po prostu tak dla laików czy możemy: 1.dopiąć się akumulatorem do zacisków 12V czerwony(+) i biały(-)?.pierwsze dwa z lewej. 2.czy takie podpięcie(na stałe) nie będzie kolidowało gdy odpalę auto?(prąd z auta razem z prądem z dodatkowego aku i co się dzieje z takim aku podczas jazdy autem?ładuje się czy nie?) 3.jeżeli będzie kolidowało to czy można wpiąć się w te miejsca przez przełącznik on/off( przyjazd-odpięcie od auta-przełącznik ON.....qrcze,a co jak zapomne przy odjeżdzie się przełączyć na OFF????) 4.jeśli się da wpiąć to czy po wpięciu 230V prąd z aku automatycznie się odłączy? 5.czy po dopięciu 230V aku będzie ładowany?(jak nie to obok skrzynki mam gniazdko-mogę podpiąć prostownik). Odpowiem tylko w zakresie, który przerobiłem osobiście. Rozumien, że na wejściu masz przewody prowadzące z samochodu? Pewnie bedzie można się pod nie podpiąć z aku w budce, jednakże ktos madrzejszy będzie się musiał wypowiedzieć co do automatu wyłaczającego aku przy zasilaniu z samochodu podczas jazdy. Jako ciekawostkę powiem ci, ze kiedys zrobilem tak na krótko i w trasie swieciła mi sie kontrolka przeciwmgielnych. Nie wydaje mi się, żeby te trafo załatwiało funkcje ładowania. Ktoś chyba juz kiedyś na tym forum rozkminiał ten typ trafo. Potrzebny będzie prostownik. Schematy takich separacji były już publikowane na forum w dziale elektryka - poszukaj. Ewentualnie zrób jak napisałeś: on/off ale wtedy musisz zawierzyć swojej pamięci. Pytanie 4: do sprawdzenia metoda badawczą i organoleptyczną. Poważnie. Ja swoje trafo wziąłem na stół. Podpiąłem zasilanie 230V, obciążyłem żarówką 12V i dałem zasilanie z aku. Potem odpiąłem zasilanie 230V i trafo ładnie przeskoczyło na zasilanie z akumulatora. Ps. dlaczego masz wytopione gniazdo po lewej stronie? Edytowane 7 Października 2013 przez GregorY (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Czy mówiąc wytopione gniazdo masz na myśli to kwadratowe puste coś jak po jakiejś kostce? jeśli tak...to nie wiem czemu ani nie wiem co tam ew mogło być ?? Powiem Ci,że przejżałem już tyle schematów na forum,że...wiem,że gdzieś może i było,ale odnależć ponownie - słabo!.dlatego piszemy i pytamy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heniekag Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Witam Też nie miałem w przyczepce żadnego światła po odpięciu samochodu więc za poradami z tego forum zainstalowałem akumulator. Zrobiłem to tak: 1.dopiąć się akumulatorem do zacisków 12V czerwony(+) i biały(-)?.pierwsze dwa z lewej. 2.czy takie podpięcie(na stałe) nie będzie kolidowało gdy odpalę auto?(prąd z auta razem z prądem z dodatkowego aku i co się dzieje z takim aku podczas jazdy autem?ładuje się czy nie?) 3.jeżeli będzie kolidowało to czy można wpiąć się w te miejsca przez przełącznik on/off( przyjazd-odpięcie od auta-przełącznik ON.....qrcze,a co jak zapomne przy odjeżdzie się przełączyć na OFF????) 4.jeśli się da wpiąć to czy po wpięciu 230V prąd z aku automatycznie się odłączy? 5.czy po dopięciu 230V aku będzie ładowany?(jak nie to obok skrzynki mam gniazdko-mogę podpiąć prostownik). Ad 1. Zakupiłem zwykły przekaźnik samochodowy przełączalny (np/ http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a-640-i3585679226.html) z gniazdem (np. http://allegro.pl/gniazdo-podstawa-przekaznika-z-kablami-i3540456026.html ). Podłączenie: 1. Przewód czerwony, pierwszy od lewej (plusowy) wpinasz na wyjście 87 przekaźnika. 2. Plus z akumulatora łączysz z przewodem sterującym przekaźnik (wyjście 85) i wpinasz na wyjście 87a. 3. Wyjście 30 przekaźnika wpinasz spowrotem na trafo w miejsce, gdzie wcześniej był przewód czerwony. 4. Minus akumulatora łączysz z przewodem białym, drugi od lewej z transformatora, oraz z drugim przewodem sterującym cewkę przekaźnika (wyjście 86) i wpinasz spowrotem na trafo w miejsce, gdzie wcześniej był przewód biały. Takie podłączenie spowoduje, że w momencie podpięcia samochodu, zasilanie do oświetlenia będzie brane z samochodu, a jak odepniesz to przełączy się na akumulator. Ad 2. Powyższe podpięcie akumulatora spowoduje, że fizycznie odseparujesz plusy instalacji samochodowej i akumulatora, który zainstalujesz w przyczepce. Niezależnie od tego jaki typ akumulatora zainstalujesz tak będzie najbezpieczniej ale akumulator w przyczepce nie będzie się ładował podczas jazdy - dlatego ja na dachu zamontowałem Solar i ładuje akumulator z niego przez regulator i nie chce kombinować z ładowaniem akumulatora w przyczepce z alternatora samochodowego. Ad 3. Możesz zrobić wyłącznik ON/OFF akumulatora w przyczepce ale jak go nie wyłączysz to alternator samochodu będzie ładował Twój akumulator a to z zależności od instalacji (przekroju przewodów) i typu akumulatora może nie być zdrowe dla akumulatora albo dla instalacji. Ad 4. Jeśli jest układ odłączania 12 V z instalacji samochodowej to i akumulator będzie odłączana ale to musisz sobie sprawdzić czy tak jest. Ad 5. Po podpięciu 230V akumulator nie będzie ładowany. Musisz ładować prostownikiem. Ja tak mam. Jak by się zdarzyło że musszę naładować akumulator to podpinam prostownik. Zdarzyło mi się to raz w tym roku - pogoda była do kitu i akumulator nie został dostatecznie naładowany w dzień a w drugą noc wentylator nagrzewnicy rozładował go. Pozdrawiam Heniek Ta wypalona kostka nie wygląda dobrze. Wymień ją albo przynajmniej sprawdź, czy przewody są tam dokręcone - miałeś zalążek pożaru - jeszcze trochę by się posmażyła i nie miałbyś gdzie akumulatora montować. :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COLLINS18 Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 A to moje trafo. GregorY czy jest to automat ??? i czy mozna podłączyć aku ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.