Skocz do zawartości

Budowa przyczepki terenowej


leokanarek

Rekomendowane odpowiedzi

Klatka czyli szkielet to podstawa .Adam bardzo dobrze to powiedział. I oś przyczepy bardziej z tyłu niż po środku. 

Na YT  znajdziesz faje projekty za wschodniej granicy . 

Np.  

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odnośnie zastrzalow-racja, bedzie tego troche więcej. Profile są takie jak piszesz czyli zamknięte 2x2cmm z 2mm ścianką lub 3mm. Co do umiejscowienia osi. W przyczepach off-roadowych zwykle oś powinna być po środku budy co nie znaczy że po środku ramy i tak jest u mnie. Tą pierwotna rame poprostu obcialem z końca. Sa też inne zasady np. ze koła nie powinny byc mniejsze niż koła holownika itp. Na ten temat wypowiadał sie kiedyś Andrew St Pierre White. Astrah o czym ty piszesz? Czytaj miedzy wierszami :) Przyczepki są fajne tez te rosyjskie-racja ale ceny ju nie sa takie fajne. Jeżeli zerknąć na koszty to w granicach 8 tyś zamyka się taki projekt selfmade (bez robocizny oczywiscie) co przy tym co proponują wszyscy inni producenci wygląda jak bajka. Poza tym jest jescze przyjemność dlubania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym ja piszę ? Co Ty chcesz zrobić to ja doskonale zdaję sobie sprawę ale przekręt z papierami tej przyczepy to w sumie będzie Twój problem. Czytając Twoje posty masz ogromne chęci i zapał co Ci się bardzo chwali , ale nie gniewaj się , wiedza i doświadczenie w budowie takich rzeczy chyba średnie.  Dlatego dobrze by było zanim wyjedziesz na drogę na której oprócz Ciebie będą jeszcze tysiące innych użytkowników ktoś to po prostu sprawdził. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Astrah napisał:

O czym ja piszę ? Co Ty chcesz zrobić to ja doskonale zdaję sobie sprawę ale przekręt z papierami tej przyczepy to w sumie będzie Twój problem. Czytając Twoje posty masz ogromne chęci i zapał co Ci się bardzo chwali , ale nie gniewaj się , wiedza i doświadczenie w budowie takich rzeczy chyba średnie.  Dlatego dobrze by było zanim wyjedziesz na drogę na której oprócz Ciebie będą jeszcze tysiące innych użytkowników ktoś to po prostu sprawdził. 

Niestety kolega ma rację . Poza tym ta twoja przyczepka jest bardzo wysoka w stosunku do szerokości  . Na pierwszym poważnym trawersie będzie leżała na boku . O jej rejestracji nawet nie wspominam , na dzień dzisiejszy nie ma takiej możliwości . Pomyśl jednak o niewiadówce . Wyglądu nie ma rzeczywiście wyrywającego z butów , ale jak ją dobrze  zrobisz , myślę że odwdzięczy Ci się .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja podałem jej szerokość skoro już wiesz ze jest za wysoka? Poza tym nie slyszalem zeby ktos dwa razy rejestrowal przyczepe czy jakikolwiek pojazd przy zachowaniu ciaglasci skladek od poczatku jej produkcji. Panowie wchodząc na to forum myślałem że porozmawiam z ludźmi, którzy cokolwiek w życiu stworzyli sami i mieli w ręku kiedykolwiek śrubokręt, że już o spawarce nie wspomnę. Niestety jak widzę ta rozmowa nie ma najmniejszego sensu gdyż w ogóle nie jesteście panowie w temacie ale nawet trochę. Ja jeżeli nie znam się na danym temacie to się poprostu nie wypowiadam. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2013 o 19:52, leokanarek napisał:

Witam na nowym wątku dotyczącym budowy przyczepki terenowej dla dwóch osób z funkcją spania. Chciałbym prosić wszystkich o wyrażenie opinii na temat mojego projektu i podpowiedź przy budowie. Bedze to moja druga konstrukcja własna którą planuje zbudować od podstaw. Na początek zarys i wymiary.

 

 

post-15626-0-74658800-1380822016_thumb.jpg

"Chciałbym prosić wszystkich o wyrażenie opinii na temat mojego projektu i podpowiedź przy budowie. "

To Twoje słowa z pierwszego postu. To po co ten ostatni "nie mieli śrubokręta w ręce itd"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega rzuca się o każdą uwagę. Niestety to co widać na zdjęciach to fajna baza na przyczepkę do jabłek w sadzie. Opony z napisem of road nie uczynią z tego przyczepy terenowej, tak jak pasek przez dach nie zrobi z golfa w tedeiku auta rajdowego ?

Poczytaj sobie australijskie fora o budkach terenowych i pooglądaj ich konstrukcje. To tyle na początek ?

 

Umiejętność spawania i trzymania wkrętaka nie czyni z ciebie konstruktora, sporo czasu i doświadczeń i pokory trzeba jeszcze do tego

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, chris_66 napisał:

Kolega rzuca się o każdą uwagę. Niestety to co widać na zdjęciach to fajna baza na przyczepkę do jabłek w sadzie. Opony z napisem of road nie uczynią z tego przyczepy terenowej, tak jak pasek przez dach nie zrobi z golfa w tedeiku auta rajdowego emoji33.png?
Poczytaj sobie australijskie fora o budkach terenowych i pooglądaj ich konstrukcje. To tyle na początek ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Krzysiek przesadziłeś :D tedeik bardziej sportowy jak 1,4 w turbogazie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, intergeojw napisał:

A czy ja podałem jej szerokość skoro już wiesz ze jest za wysoka? Poza tym nie slyszalem zeby ktos dwa razy rejestrowal przyczepe czy jakikolwiek pojazd przy zachowaniu ciaglasci skladek od poczatku jej produkcji. Panowie wchodząc na to forum myślałem że porozmawiam z ludźmi, którzy cokolwiek w życiu stworzyli sami i mieli w ręku kiedykolwiek śrubokręt, że już o spawarce nie wspomnę. Niestety jak widzę ta rozmowa nie ma najmniejszego sensu gdyż w ogóle nie jesteście panowie w temacie ale nawet trochę. Ja jeżeli nie znam się na danym temacie to się poprostu nie wypowiadam. Temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam wszystkich.

To postaw to COŚ na kołach  i spójrz na proporcje . Nie musisz podawać szerokości ...
Trochę jednak jestem w temacie , zobacz na mój holownik przy nicku .
ps Tak podałeś wymiary , jak ich zapomniałeś to obejrzyj jeszcze raz swój rysunek .
 

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2018 o 16:24, intergeojw napisał:

Witam wszystkich. Wiem, że temat bardzo dawny ale ja właśnie jestem w trakcie budowy takiej przyczepki. Bardzo długo myślałem o takim projekcie aż w końcu 2 lata temu zrobiłem 1 krok tj kupiłem ramę z kołami. Rzeczywiście udowadnianie ze białe jest białe w polskich realiach nia ma sensu-stąd mój zakup. Będę poniekąd adwokatem pomysłodawcy zrobienia takiej przyczepki poniewaz trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie. Po co cos takiego budujemy? Odpowiedź jest prosta-bo nie ma czegos takiego na rynku co spelnialoby moje oczekiwania:

1. Większy prześwit

2. Odporna buda

3. Małe rozmiary - kto jeździł troche off-roadowo wie o czym mówię, ma tu znaczenie tez spalanie ciągnika i miejsce na zaladunek np kajakow na dach przyczepy.

Rama ma hamulec nahazdowy, mam kola juz założone 15 AT i wyspawana klatke z profili stalowych, mam tez zakupione pokrycie z blachy aluminiowej oraz blache ryflowana na błotniki biegnace na całej długości przyczepy. Pracy jest przy tym mase i przemyslen chyba wiecej niz czasu na wykonanie. Pozdrawiam wszystkich

Jak zastosujesz koła takie jak w aucie to niewielka zmiana mocowania osi spowoduje, że prześwit będzie wystarczający. Ta zmiana to zastosowanie podkładki pod śruby mocujące oś w kształcie płaskownika o  zmiennej grubości np 5 mm przy przedniej śrubie i 20 mm przy tylnej. Spowoduje to obniżenie końca wahacza o - jak mniemam - 40 - 50 mm. Przy dużych kołach będzie to wystarczający prześwit sądzę, że większy niż w holowniku. Jakby co to przeciągniesz na siłę bo przyczepa będzie lekka. Koła powinny mieć rozstaw holownika. Czy te dystanse to zapewnią?? I powinny mieć rant o który będzie opierać się otwór w feldze. W dystansach zastosowałbym szpilki nie śruby  Te spawy mają dziwny wygląd. Czy były na pewno spawane MigMagiem ??.

Jeszcze jedna uwaga.  W terenie trzeba od czasu do czasu zawrócić. Wtedy przydaje się dyszel z rury. Można się złamać o 90 stopni.  Przy Twoim dyszlu to niemożliwe, ale to oryginalny dyszel cepki i taki musi pozostać. Może przedłuż rurę od zaczepu. To sporo pomoże. Ze swojej praktyki wiem, że holownik powinien być jak najlżejszy ( jeżdziłem LD3 ) więc koła cepki umiejscowiłbym pod jej środkiem ciężkości. Zmiany obciążenia haka można realizować ładunkiem.

Jeżeli Twoim holownikiem pozostanie Suzuki GV to dla uzyskania wystarczającego prześwitu wystarczy założyć duże koła a na trawersach holownik wywróci Ci się najprawdopodobniej wcześniej niż cepka. Obawy Kolegów są chyba bezpodstawna. Sądzę, że budujesz coś odpowiedniego dla Twojego holownika. Zamieszczonych filmów i komentarzy jednak nie rozumiem.  Inne holowniki i inne przyczepy. Co tu porównywać????

Powodzenia!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.