Skocz do zawartości

Budowa przyczepki terenowej


leokanarek

Rekomendowane odpowiedzi

A ja coś widzę, że Ty nie chcesz nigdy zbudować tej przyczepy, tylko ją budować (może nawet wirtualnie). Nie odpowiedziałeś nawet na najważniejsze pytanie - jak chcesz ją po 22 czerwca zarejestrować?

Oczywiście to nic złego nie chcieć budować tylko sobie o tym pogadać - każdy ma takie hobby na jakie zasłużył.

 

Ale jeśli się mylę i jednak chcesz tym kiedyś pojechać do lasu to podobnie jak koledzy proponuję NIewiadówkę. Mój kuzyn kupił dwa tygodnie temu Niewiadkę w ładnym stanie za mniej niż 3 tys zł.

Jak kupisz, a może nawet tanio kupisz taką do remontu, to mozesz dla wzmocnienia od wewnętrz położyć jeszcze jedną cienką warstwę laminatu. Potem ocieplenie i wyposażenie.

A podwozie wywalisz (zostaw dyszel z numerem ramy) i zamiast dotychczasowego wstaw wysokie zawieszenie na wahaczach, ale o większym niż oryginalnie rozstawie kół - dla stabilności w terenie.

Sugeruję długie wahacze, a takie ma z tyłu np. Matiz. Można tanio kupić na szrocie od Matiza, do tego dobrać dłuższe i mocniejsze sprężyny i mocniejsze amortyzatory. Wówczas całość będzie miała zapas prześwitu (na krótkim wahaczu tego nie zrobisz, co całkiem stracisz geometrię zawieszenia ze względu na nienaturalny kąt). Załóż do tego koła 13" albo lepiej 14" na pełnym profilu i gotowe.

 

Jeszcze żeby w lesie gałęzie nie zdjęły czapki (pokrywy unoszonego dachu) to w przedniej części dachu dolaminuj owiewkę. Albo zamontuj aluminiowe relingi chroniące dach i nawet przednie rogi przed uderzeniami gałęzi.

 

W takiej konfiguracji całośc jest możliwa do wykonania zarówno od strony technicznej jak i formalnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Niewiadke nadającą się tylko na...dawce..można nabyć i za 800 pln-ów. może kolega ma swój tajnoplan o którym nie "wypada" pisać publicznie na forum.Przecież nikt nie zadawałby sobie trudu budowy czegokolwiek wiedząc ,że możnaby tym jeździć tylko po podwórku...i to własnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tą argumentacją bo koszt budowy z rejestracją jest dużo większy od modernizacji np. Niewiadówki , to do mnie najbardziej przemawia.  Na początek samo podwozie i przetestuje w terenie z obciążeniem jak się sprawdzi to dalej będę kombinował. Do zaprojektowania przyczepy do typowego Of Road podchodzę bardzo poważnie i projekt będzie się rozwijał.

 

Rejestracja w na nowych zasadach można zrobić w Warszawie w Pimot lub ITS za ok 1200 zł plus 800 zł za wniosek do ministerstwa transportu.

Można też rejestrować dowolną ilość przyczep w roku to też zmiana na plus. Na pewno nie będzie się opłacało z małymi towarowymi przyczepami bo taniej jest kupić gotową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Leoknarek

Niewiadówka to najlepsza baza na Twój projekt. Jest lekka, zwarta i sztywna. Ma skorupę z laminatu przez co nie gnije, nie przecieka i nie pracuje na połączeniach bo ich nie ma. Aby przystosować ją w teren wystarczy powiększyć nadkola co - przy konstrukcji laminatowej - nie powinno stanowić problemu dla średniozaawansowanego majsterkowicza. No i kupujesz gotowy, homologowany produkt przez co odchodzi Ci cała kołomyja z rejestracją. Koszt zakupu w cenie wykonania podwozia o którym pisałeś wcześniej.

 

http://www.fanklub-niewiadowek.com/

 

Tu masz link do fanklubu. Tam szczegółowe fotorelacje z wielu renowacji. Może coś Cię natchnie.

Pozdrawiam

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leokanarek, a czy brałeś pod uwagę, że od 22 czerwca zmieniły się przepisy odnośnie rejestracji pojazdów typu SAM. Teraz przyczepki SAM praktycznie nie można zarejestrować bez homologacji. Pójdź i dowiedz się, czy swoje dzieło będziesz mógł zarejestrować. Bo jak nie, to tę budkę będziesz musiał wszędzie wozić na gigantycznej lawecie :]

 

Spoko...wywiezie ja na chwile do UK lub Irlandii a potem "odkupi" od kogos tu mieszkajacego i bez problemu w Polsce zarejestruje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich spodobał mi się pomysł więc z chęcią się dołączę do dyskusji:)

Propozycja przerobienia niewiadówki jest ciekawa tylko zastanawiam się jak będą na to patrzyć przy kontrolach drogowych (policja czy ITD) bo jakby na to nie patrzeć zmiany będą mocno ingerowały w konstrukcje...  LEOKANAREK rama z zwieszeniem którą na zdjęciu pokazałeś wg. mnie nie jest  zbyt przemyślana chodzi mi tu o mocowanie dyszla bo jest on przyspawany z przodu ramy i podczas jazdy czy w terenie czy nawet na zwykłej drodze prędzej czy później on się złamie żaden rzeczoznawca nie wyda pozytywnej opini na taką konstrukcję, ja jak budowałem lawete (2 lata temu ) dyszel pociągnąłem od mocowania osi.  na twoim miejscu zaczął bym od tego aby wypisać sobie co jest Ci potrzebne (kuchenke włożył bym do środka) potem rozrysuj sobie to w kilku konfiguracjach i wybierz taką która najbardziej Ci odpowiada. znając już wymiary podłogi potrzebne do takiego ułożenia mebli będziesz mógł mniej więcej obliczyć masę góry, znając ją dopiero projektuj rame (czasem warto zacząć od dupy strony niż potem się ograniczać przez zamałą czy zasłabą ramę). W jakim terenie będziesz jeździł czy to będzie błoto woda czy jakieś kamienie szutry? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam wszystkich. Wiem, że temat bardzo dawny ale ja właśnie jestem w trakcie budowy takiej przyczepki. Bardzo długo myślałem o takim projekcie aż w końcu 2 lata temu zrobiłem 1 krok tj kupiłem ramę z kołami. Rzeczywiście udowadnianie ze białe jest białe w polskich realiach nia ma sensu-stąd mój zakup. Będę poniekąd adwokatem pomysłodawcy zrobienia takiej przyczepki poniewaz trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie. Po co cos takiego budujemy? Odpowiedź jest prosta-bo nie ma czegos takiego na rynku co spelnialoby moje oczekiwania:

1. Większy prześwit

2. Odporna buda

3. Małe rozmiary - kto jeździł troche off-roadowo wie o czym mówię, ma tu znaczenie tez spalanie ciągnika i miejsce na zaladunek np kajakow na dach przyczepy.

Rama ma hamulec nahazdowy, mam kola juz założone 15 AT i wyspawana klatke z profili stalowych, mam tez zakupione pokrycie z blachy aluminiowej oraz blache ryflowana na błotniki biegnace na całej długości przyczepy. Pracy jest przy tym mase i przemyslen chyba wiecej niz czasu na wykonanie. Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, august831 napisał:

Mam wrażenie że robienie przyczepy terenowej ze stalowych profili mija się z jej funkcjonalnością .

Tak. Wiele na ten temat rozmawialem wcześniej z producentami przyczep, właścicielami niewiadowek. Nie zdecydowałem się na taką opcję ponieważ:

1. Laminat jak to laminat uderzysz i jest dziura.

2. Gdyby zamontować mawet na takiej ramie niewiadowke to jaką miałaby wysokość cała przyczepa? A no ok 2.20 co jest już dużo nie uwzględniając bagażnika dachowego który jest dla mnie konieczny.

3. Na niewiadowke namawiali mnie prawie wszyscy ale no cóż-nie podoba mi sie ta buda (z góry przepraszam wszystkich właścicieli).

4. Rzeczywiście wybór materiału nie jest prosty ale przy gabarytach jaki będzie miała przyczepa to mimo profili stalowych, sklejki oraz blachy aluminiowej okazuje się, że jej dmc będzie dużo poniżej 750 kg. Wysokosc nie przekroczy wysokości holownika (Suzuki Grand Vitara 1), więc spełnia to wszystkie moje założenia.

Nastepny etap prac planuję na wiosnę, więc chętnie sie podzielę doświadczeniem jak i dobrymi pomysłami. Tak jak napisałem wybór materiału na budę nie jest prosty ani taki oczywisty, więc jeśli ktoś zna jakies dobre materiały to poproszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę off-road dlatego rozumiem Twoje intencje. Idea dobra. Należy wykonywać z zamkniętych profili stalowych. Grubość ścianki rzędu 2 mm.

Ale - sądzę, że Twoja klatka nie jest dostosowana do zakładanych obciążeń. Brak w niej tzw. zastrzałów i to na całej wysokości ścian. Te przy podstawie to nieporozumienie.

Niech Ci jakiś inżynier naszkicuje. Tu nie potrzeba obliczeń a trochę doświadczenia. Jak jeszcze obciążysz dach to buda złoży Ci się jak domek z kart. Jeżeli zastosowałeś kształtowniki o cieńkich ściankach - mają być lekkie - to kratownica ścian musi być przemyślana. Ma przenieść nie tylko pionowe obciążenia ale też poziome. Tego przy Twojej klatce nie widzę. Nie licz na to, że aluminiowa blacha ścian nitowana do klatki  usztywni klatkę. Przecież zastosujesz cieńką blachę.

Trzymam kciuki za powodzenie planów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.