Skocz do zawartości

Berlingo, Partner jako holownik do przyczepy 1300kg


Rudiger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zdecydowałem się na założenie nowego tematu bo przez gąszcz podobnych nie jestem w stanie się przebić.

Szukam holownika do mojej lawety (w papierach DMC 1300kg, rzeczywiste też :) bo wożę lekką rajdówkę).

Chcę konkretnie Berlingo lub Partnera.

Proszę o doradzenie które konkretnie wersje mają w/w 1300 na haku? Z kratką? Bez kratki? Czy to ma znaczenie?

Interesują mnie  starsze wersje tych wozów a nie najnowsze ich wypusty. Interesuje mnie wersja 2,0HDI bo chyba najbardziej właściwa będzie do tego celu....

 

post-8129-0-34780500-1380615507_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berlingo od 2008 nie ma silnika 2.0 HDi tylko największy z diesli 1.6 HDi. Poza tym na haku jakoś śmiesznie mało - przynajmniej ten egzemplarz, który ja oglądałem. To był rocznik 2009, motor 1.6 HDi i masa przyczepy hamowanej jakaś masakrycznie mała. Nie pamiętam dokłądnie, ale 650 kg, czy coś podobnego. Dokładnie przyglądałem się dowodowi rejestracyjnemu, bo nie mogłem uwierzyć.

 

Zatem zostają Ci roczniki do 2008. Miałem kiedyś "przyjemność" jechać tym starszym modelem z przyczepą podłodziową. Właścicielem auta i przyczepy oraz łódki był mój kolega więc zarzynanie samochodu nie było moim problemem, ale było przykre. W każdym razie przyczepa była za ciężka do tego auta, jechało się źle i sprzęgło nie wytrzymywało. Ale to nie oznacza, że gdybyś zapiął przyczepę dostosowaną do uciągu samochodu to też byłoby źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być właśnie starsze Berlingo lub Partner (ew. Kangoo), i przed i zaraz poliftowe. Kwestia wersji by miała 1300 na haku.

Mam w domu Berlingo 1,4, lubię nim jeździć bo w porównaniu do włoszczyzny ma miękki zawias ale sinik 1,4 nie nadaje się do niczego. W tym roku ciągnąłem na odcinku 2km wyżej pokazaną lawetę z 1T piasku to mało przodu nie urwało przy ruszaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może nie całkiem w temacie, może Admini wybaczą ale rajdówkę masz szałową  :bravo:  :bravo:  :ok:  :ok:  :ok: To do normalnych wyścigów, do driftu, czy startujesz w rajdach klasyków ??

 

A w temacie:

 

Berlingo 1,6 HDI

Maksymalna masa przyczepy z hamulcami: 1200 kg

Maksymalna masa przyczepy bez hamulców: 740 kg

 

Ale to dane nowego egzemplarza. Podejrzewam, że będą porównywalne ze starszymi a nawet mogą być gorsze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , wóz rzeczywiście cieszy, i wizualnie i daje frajdę z jazdy.

Zastosowanie: relax, odreagowanie, wyścigi w Classic Auto Cup

W tym roku wóz przeszedł szereg modyfikacji, na przyszły sezon będzie dalej wzmacniany,

End OT

 

Gdzieś na tym forum przewinęła się informacja że 1,6 HDi ma własnie 1300.. może to kwestia wersji

o http://forum.karawaning.pl/topic/11790-berlingo-z-silnikiem-16-hdi-110km/

 

ogolnie chciałbym zmienić wóz aby w 2014 w większej ilości imprez CA Cup brać udział, a także jeździć poza pucharem. Teraz brak holownika i konieczność pożyczania trochę to ogranicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzdury tu piszecie

 

mam peugeota tepee czyli tego najnowszego - rocznik 2008

 

silnik 1,6hdi 90hp - dmc przyczepy z hamulcem jest 1300 lub 1350 jak żona wróci to sprawdzę

 

mam przyczepę hobby z dmc 1300 model 495 więc ponad 6 metrów ma cała przyczepa i 1 oś

 

ogólnie auto ciągało przyczepę kilka razy na wegry przez barwinek i dawało bez problemu radę spalanie przy ciągnięciu około 8-8,5 litra bez przyczepy w lecie około 5,5 średnio przez cały rok 6 litrów

 

bez większego problemu daje radę jechać około 100km/h

największym problemem jest ruszanie bo silnik ze względu na konstrukcję ma słaby dół ładnie ciągnie od 1800 obrotów

 

ja mam wersję osobową drzwi boczne z obu stron plus klapa, z tyłu niezależne 3 fotele

 

po kilku latach siada zawieszenie z tyłu jest teraz dość miękkie ale ze względu na krótki tylny zwis nie majta nim za bardzo przyczepa

 

ogólnie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzdury tu piszecie

mam peugeota tepee czyli tego najnowszego - rocznik 2008

silnik 1,6hdi 90hp - dmc przyczepy z hamulcem jest 1300 lub 1350 jak żona wróci to sprawdzę

ogólnie polecam

 

berlingo 2010 90KM ma też 1300kg i 740kg

tyle że temat dotyczył starszego modelu

 

IMO 90KM to jednak mało dla wygodnego holowania dużej przyczepy

nie znaczy ze sie nie da, ale przyspieszenie przy 70-80km/h trwa wieki ;)

 

mój niestety nie ma haka (służbówka), więc nie sprawdzę choć bardzo bym chciał

szkoda że nie robią 2.0HDI, bo ten silniczek spokojnie osiągał 140KM i dawał by frajdę z jazdy

 

ps. swoją drogą w DR jest jedna ciekawostka, F3 (DMC zestawu) ma 3040kg, F1/F2 - DMC auta 2040, MMC przyczepy 1300kg

3040-1300kg = 1740kg czyli 300kg mniej niż właściwe DMC auta ?

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, była już mowa o DMC zestawu w autach francuskich. DMC zestawu nie jest sumą DMC holownika i przyczepy.

Producent rozumuje w ten sposób, że możesz ciągnąć przyczepę o DMC 1300 pod warunkiem, że holownik będzie dociążony max do RMC=1740kg; Jeżeli jednak załadujesz do holownika więcej, możesz ciągnąć odpowiednio lżejszą przyczepę.

I stąd też prawdopodobnie wynikają zaniżone (te masakrycznie małe) pola dla przyczepy z hamulcem. Prawdopodobnie auta te nie są z polskiej dystrybucji, a na pierwszym przeglądzie w PL diagnosta właśnie sobie poodejmował od DMC zestawu DMC samochodu i wyszła mała MMC przyczepy. Odkręcić to idzie, zdaje się trzeba homologację wyciągać... Ale z tym to już do Karlika walić z pytaniem, on doświadczony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lepsza belka w PSA niż wahacze w Lancii które trzeba co roku wymieniać.

 

Nie wiem co chcecie od belki z PSA. :niewiem:  Ja sprzedawałem Scenica przy 160000 km i belka działała jak złoto, a miała za sobą cztery sezony z budą na haku. Ma tą zaletę, że można ją regulować (podnieść zawieszenie) mechanicznie. Jednak im starsze auto, tym trudniej to zrobić (czyt. odkręcić śruby)  :]  :]  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co chcecie od belki z PSA. :niewiem:  Ja sprzedawałem Scenica przy 160000 km i belka działała 

 

Mowa była o belce PSA (czyli Peugeot / Citroen), a nie Renault. Nie każda belka skrętna jest słaba. Większość kompaktów nawet dzisiaj, a szczególnie 10-15 lat temu ma tył na belce skrętnej. Konstrukcje różne. Akurat konstrukcja belki PSA jest nieco bardziej skomplikowana, ale daje lepszy komfort podróży oraz częstsze naprawy.

Juł ładne pare lat temu na targach z Poznaniu pokazana była belka (z Peugeot'a 306 bodajrze) w przekroju. Model wówczas wchodził do sprzedaży, a przy belce stało więcej ludzi niż przy hostessach. Ona ma ciekawą budowę (hostessy zwykle też), ale wiecej elementów gumowych, które mogą się wytłuc na polskich drogach.

 

Co do 2.0 HDi to w Partnerach nie było chyba mocniejszych wersji niż 90 KM. I też niełatwo o taki samochód w rozsądnym stanie z końca produkcji. Te z początku XXI wieku mają już ponad 10 lat więc przy przebiegach tego typu aut na blacie będzie ponad 300 tys km. Oczywiście w Polsce na liczniku będzie mniej, ale tu stan licznika nie odzwierciedla przebiegu jak wiadomo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

moim skromnym zdaniem bylego ale zadowolonego  posiadacza Partnerow  z silnikami HDI szukaj wozka z silnikiem 110 KM bo te 90  byly zbyt mulowate a te powyzej 110 KM zbyt wyzylowane jak na te konstrukcje,  110 KM czy to w 2,0 czy 1,6 pojemnosci spokojnie  zapewni Ci komfort jazdy z ciepka i do tego przy  atrakcyjnym zuzyciu paliwa   :)

pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.