adi Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Mam pytanie jak w temacie - czy mogę obniżyć ładowność przyczepy? Jeśli tak to jak. Bardzo proszę, o nie wpisywanie na tym temacie czym i jak i co można ciągnąć, i nie zróbmy kolejnego tasiemca. Błagam - tylko na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MyBlue Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Witam, TAK - idz do Okręgowej Stacji KOntroli Pojazdów ( ale nie pierwszej lepszej, tylko te większe OKRĘGOWE), tam zgłoś,że wymontowałeś cięzki zbiornik wody w przyczepie, to za drobą opłatą+na piwo chłopaki Ci zmienią. Ja tak zrobiłem. Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomii Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Mi na stacji diagnostycznej jako człowiekowi z "ulicy" powiedziano że nie da się obniżyć dmc przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MyBlue Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Idz do dużej stacji i pożądnie to umotywuj: ja wmówiłem gościowi,że wumontowałem ciężki i pojemny zbiornik na wodę - jakoś poszło+ na piwo - oczywiście... B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Zasanawiałem się, czy można zejsć np z ładowności. Nic nie robie, tylko po prostu rezygnuję z jej ładnowności kosztem DMC, teoretycznie logiczne, ale ........ czy w tym kraju logiczne = proste do realizacji ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and123 Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Próbowałem tak umotywować, kilka tygodni temu, rejestracje swojej nowego białego maleństwa. Nie chciałem jej doładowywać do 1300 DMC lecz do 1200 kg. Tyle może samochód i o 100 kg ładowności sam chciałem się zrzec. Nic z tego, jak przyczepa ma w homologacji 1300, to można tylko 1300. Choć u dealerów ADRII w normalnej cześci Europy, jest możliwość zarejestrowania tego modelu od 1100 - 1300 DMC. Jakim cudem nas przyjęli do Unii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Ja znalazłem że można zmienić DMC zgodnie z przepisami .Znalazłem taką wypowiedź na forum diagnostów : .....Jeśli uzyskasz zaświadczenie od producenta, że pojazd jako ten określony typ był homologowany również na ta mniejsza masę to większość wydziałów na podstawie tego i badania wyda Ci nowy DR z wnioskowanymi danymi. Warto dodać, że wiele firm (np. IVECO) do takiego zaświadczenia doda Ci jeszcze nową tabliczkę z aktualnymi danymi, więc żadnych niezgodności nie będzie Koszt samego zaświadczenia na pewno nie mniej niz 1000 zł z tego co się orientuję...... Resztę poczytaj sam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3764&highlight=zmiana+dcm i popytaj na tym forum ,napewno odpowiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Leszek za Twoim linkiem poszedłem nba tamto forum. NIe do końca napisali tam prawdę, ale tak to wygląda: Zgłosiłem się do producenta, i ten wyśle mi wypis z świadectwa homologacji z nową DMC przyczepy i nową tabliczkę znamionową, i zrobi to free. Potem przejazd na stację diagnostyczną po badanie i zaświadczenie i zmianie parametrów pojazdu a następnie Wydział Komunikacji i nowy dowód rejestracyjny. Koszty 74 za nowy dowód i pewnie koło 100 za diagnostę (nie dam mu piwa :-) ) Dobrze, że producent PL, bo inaczej pozostaje znaleźć kolegę diagnostę, bo Wydział Komunikacji wyłącznie opiera się na diagnoście. A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacol Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Adi, jak to zrobiłeś - pisałeś do fabryki Hobby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Fajnie że sie udało ale sam jestem ciekawy tak jak jacol Adi, jak to zrobiłeś - pisałeś do fabryki Hobby? no właśnie gdzie ten producent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi Opublikowano 16 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Sorki, zapomnialem to napisać. Gdyby chodzilo o moja Hobbyne pewnie nie byloby tak łatwo, ale chodziło o przyczepę produkcji PL (Tramp Trail). Przyczepa jak przyczepa ale obsługa telefoniczna jednego z szefów w tamtej firmie na jak najwyższym poziomie. Posiadłem taką przyczepę i okazało się, że DMC jest 750, a ona nie ma hamulca najazdowego. Moj Ford ma dla takiej w dowodzie wbite 680 kg. No i mialem problem. Nowy najazd i oś hamowna 2500 zł. Zacząłem od zważenia jej z ładunkiem (łódź) i wyszło mi 660 kg (więć ok na forda), ale zapis zapisem i zacząłem pytać na "MOIM" forum, no i dpytałem. Po rozmowie z W. Komunikacji dla nich najważniejsze badanie technicze w stacji diagnostycznej i tam bym odsylal wszystkich co chcą legalnie a producent rozmwaiwa w innym języku :-). Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SŁAWEK 2007 Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 NIE doradzajcie głupot w niemczech -francji itp....tak jak są dane wagowe aut .....policja ma w swoich danych dmc konkretnej pr zyczepy modelu z jakiego jest rocznika kiedy ten model był wyprodukowany ,zmienicie dane dmc za granicą gdy was sprawdzą a robią to ostatnio często to macie przechlapane laweta i poteżny mandat .A wiem coś o tym mam wypożyczalnie przyczep we Francji lepiej nie ryzykujcie ,chyba że będziecie jeżdzic tylko po polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MyBlue Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Sławek: Co prawda, to prawda! Na moim Hobby też "ładnie" jest przykręcona/przynitowana tabliczka z wbitym DMC, a co mam w dowodzie...to inna sprawa. Dlatego w przyszłym tygodniu mam egzamin na kat C+E po odpowiednim kursie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 NIE doradzajcie głupot nie rozumię to znaczy że policja o tym co pisze and123 nie wie w swoich bazach danych Choć u dealerów ADRII w normalnej cześci Europy, jest możliwość zarejestrowania tego modelu od 1100 - 1300 DMC. >jeżeli fabryka homologuje przyczepę na jakiś zakres DMC i takie rzeczy są zgodne z prawem to nie wiem czemu Sławek 2007 nas straszysz .Jeżeli naprawdę DMC można zmienić zgodnie z prawem to trzeba sprawę wyjaśnić -bo może faktycznie u niektórych przyczep DMC może byc różna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akubit Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 NIE doradzajcie głupot w niemczech -francji itp....tak jak są dane wagowe aut .....policja ma w swoich danych dmc konkretnej pr zyczepy modelu z jakiego jest rocznika kiedy ten model był wyprodukowany ,zmienicie dane dmc za granicą gdy was sprawdzą a robią to ostatnio często to macie przechlapane laweta i poteżny mandat .A wiem coś o tym mam wypożyczalnie przyczep we Francji lepiej nie ryzykujcie ,chyba że będziecie jeżdzic tylko po polsce Sorry, ale nie uwierzę, że masz na ten temat szczegółową więdzę, mimo tego, iż posiadasz wypożyczalnię(e) przyczep we Francji. Czyżby tam nagminne było zmienianie DMC - nie sądzę. Myślę, że piszesz o przypadkach przekroczenia DMC przyczepy i o tym pewnie słyszałeś. Bez urazy, nie zarzucam Ci pisania nieprawdy, ale sądzę, że piszesz na podstawie zasłyszanych informacji. Policja nie może kwestionować oficjalnego dokumentu wydanego przez legalne i upoważnione do tego władze. Co więcej policja nie ma na pewno danych wszystkich przyczep wyprodukowanych przez 50 lat na świecie, łącznie z towarowymi, lawetami itp. Co do obniżenia parametrów (DMC) trakcyjnych przyczepy, to nie widzę w tym nic dziwnego, ani złego, a już kompletną bzdurą jest wymontowywanie jakichś elementów wyposażenia, bo to wpływa tylko na MW przyczepy. DMC jest to zdolność konstrukcji (a więc ramy i zawieszenia) do przenoszenia określonego obciążenia i na pewno nie można jej podwyższać bez uzasadnienia, natomiast w obniżaniu nie widzę problemu (oczywiście nie poniżej MW ). Piszę to także z pozycji kogoś, kto dopuszcza do eksploatacji urządzenia techniczne (nieco inne) o określonych parametrach pracy i czasami na wniosek użytkownika obniżam dopuszczalne parametry pracy, ze względu na to, iż w danym przypadku nie będą one przekraczane (a ma to wpływ na koszty ponoszone przez użytkownika). W momencie stwierdzenia przekroczenia tych dopuszczalnych parametrów, zakazuję eksploatacji urządzenia (tak jak w ruchu drogowym: laweta i mandat). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.