Skocz do zawartości

Obniżenie DMC przyczepy


adi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jak w temacie - czy mogę obniżyć ładowność przyczepy? Jeśli tak to jak. Bardzo proszę, o nie wpisywanie na tym temacie czym i jak i co można ciągnąć, i nie zróbmy kolejnego tasiemca. Błagam - tylko na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, TAK - idz do Okręgowej Stacji KOntroli Pojazdów ( ale nie pierwszej lepszej, tylko te większe OKRĘGOWE), tam zgłoś,że wymontowałeś cięzki zbiornik wody w przyczepie, to za drobą opłatą+na piwo chłopaki Ci zmienią. Ja tak zrobiłem.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idz do dużej stacji i pożądnie to umotywuj: ja wmówiłem gościowi,że wumontowałem ciężki i pojemny zbiornik na wodę - jakoś poszło+ na piwo - oczywiście...

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem tak umotywować, kilka tygodni temu, rejestracje swojej nowego białego maleństwa. Nie chciałem jej doładowywać do 1300 DMC lecz do 1200 kg. Tyle może samochód i o 100 kg ładowności sam chciałem się zrzec. Nic z tego, jak przyczepa ma w homologacji 1300, to można tylko 1300. Choć u dealerów ADRII w normalnej cześci Europy, jest możliwość zarejestrowania tego modelu od 1100 - 1300 DMC.

Jakim cudem nas przyjęli do Unii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem że można zmienić DMC zgodnie z przepisami .Znalazłem taką wypowiedź na forum diagnostów :

.....Jeśli uzyskasz zaświadczenie od producenta, że pojazd jako ten określony typ był homologowany również na ta mniejsza masę to większość wydziałów na podstawie tego i badania wyda Ci nowy DR z wnioskowanymi danymi. Warto dodać, że wiele firm (np. IVECO) do takiego zaświadczenia doda Ci jeszcze nową tabliczkę z aktualnymi danymi, więc żadnych niezgodności nie będzie Koszt samego zaświadczenia na pewno nie mniej niz 1000 zł z tego co się orientuję......

Resztę poczytaj sam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3764&highlight=zmiana+dcm i popytaj na tym forum ,napewno odpowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek za Twoim linkiem poszedłem nba tamto forum. NIe do końca napisali tam prawdę, ale tak to wygląda:

Zgłosiłem się do producenta, i ten wyśle mi wypis z świadectwa homologacji z nową DMC przyczepy i nową tabliczkę znamionową, i zrobi to free. Potem przejazd na stację diagnostyczną po badanie i zaświadczenie i zmianie parametrów pojazdu a następnie Wydział Komunikacji i nowy dowód rejestracyjny.

Koszty 74 za nowy dowód i pewnie koło 100 za diagnostę (nie dam mu piwa :-) )

 

Dobrze, że producent PL, bo inaczej pozostaje znaleźć kolegę diagnostę, bo Wydział Komunikacji wyłącznie opiera się na diagnoście.

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, zapomnialem to napisać. Gdyby chodzilo o moja Hobbyne pewnie nie byloby tak łatwo, ale chodziło o przyczepę produkcji PL (Tramp Trail). Przyczepa jak przyczepa ale obsługa telefoniczna jednego z szefów w tamtej firmie na jak najwyższym poziomie. Posiadłem taką przyczepę i okazało się, że DMC jest 750, a ona nie ma hamulca najazdowego. Moj Ford ma dla takiej w dowodzie wbite 680 kg. No i mialem problem. Nowy najazd i oś hamowna 2500 zł. Zacząłem od zważenia jej z ładunkiem (łódź) i wyszło mi 660 kg (więć ok na forda), ale zapis zapisem i zacząłem pytać na "MOIM" forum, no i dpytałem.

Po rozmowie z W. Komunikacji dla nich najważniejsze badanie technicze w stacji diagnostycznej i tam bym odsylal wszystkich co chcą legalnie a producent rozmwaiwa w innym języku :-).

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE :) doradzajcie głupot :) w niemczech -francji itp....tak jak są dane wagowe aut .....policja ma w swoich danych dmc konkretnej pr zyczepy modelu z jakiego jest rocznika kiedy ten model był wyprodukowany ,zmienicie dane dmc :) za granicą gdy was sprawdzą a robią to ostatnio często to macie przechlapane laweta :) i poteżny mandat .A wiem coś o tym mam wypożyczalnie przyczep we Francji lepiej nie ryzykujcie ,chyba że będziecie jeżdzic tylko po polsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek:

Co prawda, to prawda! :)

Na moim Hobby też "ładnie" jest przykręcona/przynitowana tabliczka z wbitym DMC, :) a co mam w dowodzie...to inna sprawa.

Dlatego w przyszłym tygodniu mam egzamin na kat C+E po odpowiednim kursie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE doradzajcie głupot
nie rozumię to znaczy że policja o tym co pisze and123 nie wie w swoich bazach danych
Choć u dealerów ADRII w normalnej cześci Europy, jest możliwość zarejestrowania tego modelu od 1100 - 1300 DMC.
>jeżeli fabryka homologuje przyczepę na jakiś zakres DMC i takie rzeczy są zgodne z prawem to nie wiem czemu Sławek 2007 nas straszysz :niewiem: .Jeżeli naprawdę DMC można zmienić zgodnie z prawem to trzeba sprawę wyjaśnić -bo może faktycznie u niektórych przyczep DMC może byc różna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE :] doradzajcie głupot :ok: w niemczech -francji itp....tak jak są dane wagowe aut .....policja ma w swoich danych dmc konkretnej pr zyczepy modelu z jakiego jest rocznika kiedy ten model był wyprodukowany ,zmienicie dane dmc :niewiem: za granicą gdy was sprawdzą a robią to ostatnio często to macie przechlapane laweta :] i poteżny mandat .A wiem coś o tym mam wypożyczalnie przyczep we Francji lepiej nie ryzykujcie ,chyba że będziecie jeżdzic tylko po polsce :]

 

Sorry, ale nie uwierzę, że masz na ten temat szczegółową więdzę, mimo tego, iż posiadasz wypożyczalnię(e) przyczep we Francji. Czyżby tam nagminne było zmienianie DMC - nie sądzę. Myślę, że piszesz o przypadkach przekroczenia DMC przyczepy i o tym pewnie słyszałeś. Bez urazy, nie zarzucam Ci pisania nieprawdy, ale sądzę, że piszesz na podstawie zasłyszanych informacji.

Policja nie może kwestionować oficjalnego dokumentu wydanego przez legalne i upoważnione do tego władze. Co więcej policja nie ma na pewno danych wszystkich przyczep wyprodukowanych przez 50 lat na świecie, łącznie z towarowymi, lawetami itp.

Co do obniżenia parametrów (DMC) trakcyjnych przyczepy, to nie widzę w tym nic dziwnego, ani złego, a już kompletną bzdurą jest wymontowywanie jakichś elementów wyposażenia, bo to wpływa tylko na MW przyczepy. DMC jest to zdolność konstrukcji (a więc ramy i zawieszenia) do przenoszenia określonego obciążenia i na pewno nie można jej podwyższać bez uzasadnienia, natomiast w obniżaniu nie widzę problemu (oczywiście nie poniżej MW :ok: ).

Piszę to także z pozycji kogoś, kto dopuszcza do eksploatacji urządzenia techniczne (nieco inne) o określonych parametrach pracy i czasami na wniosek użytkownika obniżam dopuszczalne parametry pracy, ze względu na to, iż w danym przypadku nie będą one przekraczane (a ma to wpływ na koszty ponoszone przez użytkownika). W momencie stwierdzenia przekroczenia tych dopuszczalnych parametrów, zakazuję eksploatacji urządzenia (tak jak w ruchu drogowym: laweta i mandat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.