Skocz do zawartości

Budowa kampera na ducato


adiwwl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Z założenia dawca miał być w miarę świeży i udało się znaleźć cepke spełniającą wymagania aż szkoda czasem mi jej rozbierać.

Jakiego użyć kleju jakiś specjalny czy kazdy dostępny w markecie się nada

Wyłącznie na specjalistyczny klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz będę klejic na sikaflex.

SIKA to nazwa firmy, sikaflex to nazwa grupy produktów, dobierz odpowiedni, np Sikaflex 221.

 

 

http://pol.sika.com/dms/getdocument.get/8897034f-1d54-360f-a372-da3c1465b905/pds_Sikaflex-221_pl_v3_06-10.pdf

Edytowane przez marmur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo bardzo ciekawy wątek. Z dużym zainteresowaniem będę śledził postęp prac.

Mam troszkę doświadczenia w remoncie Niewiadówki N132 - do której również przeszczepiłem nieco sprzętów od różnych dawców.

W razie potrzeby podzielę się wiedzą i doświadczeniem.

 

Powodzenia w zabudowie :)

 

PS. W kwestii okien i ich mocowania

 

Ja nowe ramy okienne (stare były przegnite) kleiłem na APP PU 50 - więcej informacji http://app.com.pl/products/?prid=92

W przypadku Ducato masz ten komfort, że możesz ramy przykręcić, a APP (lub uszczelniacz butylowy) wykorzystać jedynie jako izolację.

 

slide_WP_20130419_008.jpg

Edytowane przez rlatala (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowo mało się dzieje trochę brak czasu pod koniec tygodnia coś powinno się ruszyć.

Kuchnia z cepki tez mi się spodobała poniekąd dlatego ta właśnie zakupiłem.

Kuchni jeszcze nie dopasowywalem ale jak nie wejdzie to ja jakoś dopasuje.

Dziękuję wszystkim za chęć podpowiedzi na pewno będę miał jeszcze sporo pytań .

Co do kleju to jeszcze poczytam popatrzę i któryś z proponowanych klejów wybiorę.

 

Chwilowo mało się dzieje trochę brak czasu pod koniec tygodnia coś powinno się ruszyć.

Kuchnia z cepki tez mi się spodobała poniekąd dlatego ta właśnie zakupiłem.

Dziękuję wszystkim za chęć podpowiedzi na pewno będę miał jeszcze sporo pytań .

Co do kleju to jeszcze poczytam popatrzę i któryś z proponowanych klejów wybiorę.

Edytowane przez adiwwl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie o wybór podwozia na bazę. Czemu robicie kamperki na Ducato a nie na Daily? Pytam bo z tego co kojarzę:

Daily= rama po całości

Ducato= rama dokręcana za kabiną.

Są jakieś przesłanki przez które akurat na kampera bardziej nadaje się ducato?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie o wybór podwozia na bazę. Czemu robicie kamperki na Ducato a nie na Daily? Pytam bo z tego co kojarzę:

Daily= rama po całości

Ducato= rama dokręcana za kabiną.

Są jakieś przesłanki przez które akurat na kampera bardziej nadaje się ducato?

 

Ducato ma nadwozie samonośne. Idą przez całą długość auta podłużnice i są integralną częścią auta. Niema nic przykręcanego :]  Ducato i Iveco przy tym samym silniku, np. 2,3 ma istotną różnicę. Spalanie, które jest o 1-2 litry mniejsze w Ducato. Stąd pewnie ludzie wolą Fiata.

Choć ja osobiście planuję budowę na Daily 4x4, takim do 96 roku :ee:  Będzie klekotał się, ale wszędzie dojedzie i zawsze wróci :yay: O prostocie naprawy nawet nie wspominam :ok:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za wielkiego wyboru niemiałem ducato zakupiłem jako auto dostawcze które było mi potrzebne do prowadzonej firmy.

 

Ja za wiele nie wybierałem ducato zakupiłem jako auto potrzebne do firmy do wożenia cięższych ładunków.

Niestety tak się złożyło że ze wglądów zdrowotnych musiałem firmę zamknąć a auto pozostało.

Auto jest nadal w dobrym stanie niedawno przeszedł większy przegląd z wymianą rozrządu płynów i kilku innych rzeczy szkoda było go sprzedać i tak powstał pomysł żeby go przebudować na kampera.

 

Nie wiem jak iveco ale moje ducato silnik 2.3 jtd który podobno tez jest konstrukcji iveco spala faktycznie 8-9 l /100km to mogło by być kryterium wyboru jeżeli miałbym wybierać.

 

Jak już w temacie oto moje autko jeszcze jako typowy dostawczak troche brudny i z bałaganem we wnętrzu :skromny:  jak przystało na auto do pracy ale to sie powoli zmienia 

 

 

 

post-14750-0-07543600-1380217587_thumb.jpg

post-14750-0-80592700-1380217728_thumb.jpg

post-14750-0-23829800-1380217799_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci tylko doradzić, abyś go zabezpieczył antykorozyjnie. Zaprowadź go do jakiejś firmy co tym się zajmują. Koniecznie trzeba zabezpieczyć progi od środka. Fiaty mają strasznie słabe zabezpieczenie antykorozyjne profili zewnętrznych i strasznie korodują. Jak wstawisz zabudowę, to już tej operacji nie zrobisz! 2,3 bardzo dobry silnik, tylko nie ufaj paskowi rozrządu tak jak fiat zaleca. Wymień po 120tyś. kilometrów :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci tylko doradzić, abyś go zabezpieczył antykorozyjnie. Zaprowadź go do jakiejś firmy co tym się zajmują. Koniecznie trzeba zabezpieczyć progi od środka. Fiaty mają strasznie słabe zabezpieczenie antykorozyjne profili zewnętrznych i strasznie korodują. Jak wstawisz zabudowę, to już tej operacji nie zrobisz! 2,3 bardzo dobry silnik, tylko nie ufaj paskowi rozrządu tak jak fiat zaleca. Wymień po 120tyś. kilometrów :nono:

Zabezpieczenie antykorozyjne zrób zawczasu.

Osobiście uważam , że na dwuosobowego kamperka nie ma lepszej bazy do zabudowy niż poczciwy dukaciak. Jest najszerszy ze wszystkich i pozwala na zrobienie wygodnego spania w poprzek. 

Z racji swojej konstrukcji Ducato jest lżejszy od Iveco, co pozwala wykorzystać ładowność bez obaw o przekroczenie DMC.

Masz znakomitego dawcę, więc zrobisz cacko.

Dobrze rozplanuj elektrykę, byś później nie musiał ciągnąć dodatkowych kabli po ścianach.

Na CT jest opisanych kilka adaptacji Ducato na kampera. Znajdziesz tam wiele inspiracji i ciekawych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos tam widziałem na ct jeszcze tam poszukam inspiracji.

Hm co do progów to już je rudy zaatakował miałem zamiar je teraz zrobić ale stwierdziłem ze zrobię to po zabudowie wydaje mi się ze nie powinno to przeszkadzać progi i zabezpieczenie antykorozyjne to z zewnątrz się chyba robi.

Teraz daliscie mi do myślenia czy tego na początku nie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.