olo1 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Szanowni Koledzy.Robiłem dziś próbe wszystkich urządzeń w nowym nabytku:)...i wszystko działa )..ale.jedna rzecz mnie męczy. podpiąłem przyczepke do gniazda auta-13pin-(bez żadnych przejściówek)...i..działają lampki, pompa H2O i wszystko co na 12V ale DOPIERO po przekręceniu kluczyków w aucie dwa razy czyli na maxa tuż przed odpaleniem.nie działa nic w przyczepie ani bez klucza ani po jednym przekręceniu.Jak tu się ułożyć do snu jak musiałbym zostawić klucze w aucie i to na zapłonie???.Aha.nie wiem czy to ma znaczenie ale nie zapinałem przyczepy na hak.tylko podłączyłem się wtyczką.może to mieć jakieś znaczenie? jakiś czujnik obciązenia czy coś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Sprawdź czy lodówka nie działa cały czas, jeżeli tak zamień ze sobą przewody w instalacji przyczepy. Lub zacznij od tego czy twoje 13 pinowe gniazdo samochodu podaje zasilanie bez przekręconego kluczyka. Voltomierz lub próbówka w dłoń i do dzieła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Prawdopodobnie poprzedni właściciel lub jego elektryk poszli na łatwiznę i we wtyczce lub gnieździe zwarli piny 9 i 10, a do nich doprowadzony jest przewód z zasilaniem po stacyjce (pin 10). Chcąc mieć o czym piszesz (12 V bez włączonej stacyjki) musisz bezpośrednio z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik poprowadzić przewód do gniazda (pin (9) przy haku. Być może zwarcie przewodów z pinu 9 i 10 jest wykonane w przyczepie. Musisz to sprawdzić. Lub jak pisze witus może wszystko jest w porządku a zamieniono przewody na pinach 9 i 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Zacząłbym od sprawdzenia gniazda samochodu. U mnie np na obu pinach zasilanie podawane jest w sposób ciągły. Hak fabryczny, albo mechanikom hyundaiowym się nie chciało i na obu pinach mam napięcie pomimo wyłączonej stacyjki. Na szczęście skończyła się gwarancja samochodu więc w końcu zainstaluję w samochodzie przekaźnik i pin 10 do lodówki będzie przeż stacyjkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Commander Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Zazdroszczę wam tej swobody grebania w elektryce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1 Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 dzięki za rady.zaproszę mojego "nadwornego" elektryka(gdyż ja niestety jestem w tym mega-lewy) i może coś poradzi...chociaż powiem Wam,że wtyczka wygląda jak nowa i nigdy chyba nie było tam nic majstrowane. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automaciek Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Prawdopodobnie będę miał dostęp do małych modułów - przekaźników załączających się po wykryciu ładowania [ wzrost napięcia ], planuję zamontować go w aucie tak aby załączał zasilanie na hak po rozruchu. Przypuszczalny koszt to 50pln. Chętnych proszę o kontakt na PW. Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Maćku ale zasilanie którego obwodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimkolwiek Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 Mam zamontowane takie coś , do zasilania lodówki w przyczepie http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-modul-swiatel-dziennych-i3530989600.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Mam zamontowane takie coś , do zasilania lodówki w przyczepie http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik-modul-swiatel-dziennych-i3530989600.html Sprzedawca pisze o max mocy 100 W. Lodówki biorą nawet do 130 W. Nie boisz się, że to coś się przegrzeje? Tam płyną prądy 8 i więcej amperów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Też to zauważyłem, że to pod lodówkę raczej odpada. Tu chyba nic mądrzejszego niż dobry przekaźnik samochodowy nie jest potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedy Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Ja u siebie wymieniałem instalację na kable 6mm2, bawiłem się przekaźnikami.... i w końcu jeżdżę z lodówką odpaloną na gazie ....i wreszcie działa jak trzeba (również gdy robię sobie przerwy podczas jazdy). Polecam jednak to rozwiązanie - tańsze, prostsze, bardziej efektywne i oszczędzające alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witus Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Co tu oszczędzać ja 6 lat jeździłem z lodówką z 12v działała fajnie. Fakt na noc trzeba było przełąć na gaz. Autko nie miało lekko bo nie mam świateł do jazdy dziennej świeciło wszystko cały czas. Żeby przerobić to na gaz w czasie jazdy potrzebny jest spory wydatek z tego co pamiętam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedy Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Masz pewnie na myśli zakup reduktora i węża przystosowanego do używania w trakcie jazdy... Fragment z instrukcji Truma Monocontrol CS: Notes on heating while driving: With motor homes as of construction year 01/2007, in accord- ance with the heating equipment directive 2001/56/EC with annexes 2004/78/EC and 2006/119/EC for the operation of a liquid gas heater while driving, a safety shut-off device must be provided that prevents gas from inadvertently escaping if a line breaks in the event of an accident. In combination with a high-pressure gas hose with integrated hose rupture protection (HRP), the Truma MonoControl CS gas pressure regulation system with integrated crash sensor complies with all of the relevant standards, regulations and directives and therefore allows the gas system to be used throughout Europe, also while driving. We also recommend the use of a safety device for heating while driving in caravans. For vehicles manufactured before 01/2007 there are no restric- tions for operating the gas system while driving **. ** Exception for France: In France the operation of a gas system while driving is only permitted in type-tested vehicles with initial registration as of 01.01.2007. In older vehicles the operation of the gas system while driving is also non-permissible in combination with a safety shut-off device. Gas cylinders that are not connected to the gas installation must be closed at all times and provided with protective caps. Connected gas cylinders are considered to be operating mate- rials and not hazardous materials (ADR exemption in accord- ance with sections 1.1.3.1 and 1.1.3.2 e) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Wystarczy zamontować światła do jazdy dziennej i po kłopocie z zasilaniem lodówki 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.