Skocz do zawartości

Hak - wbijanie w dowod, badanie techn. ????


prymek

Rekomendowane odpowiedzi

...Nikt nie pisał, słyszałem i inni mówili. ...i napisz nam co powiedzieli ci w WK i porównaj z tym co koledzy napisali  

 ....A osobówka z kratką to samochód ciężarowy ( jeżeli został tak sklasyfikowany)może występować do 3.5 t, i obowiązuje go prawo jazdy kat B

Kolego proponuje poczytac uwaznie co pisali inni to:

wyluskasz "mądrale" od "slyszalem, kolega opowiadal itp."

 

jak - pisalem wyzej dziekuje wszystkim za konstruktywne wypowiedzi, czyt. takie jak od Miodzia - dokladnie powiedzieli to co napisal :)

C do osobowki z kratka to aluzja Panie kolego :) do "znawcy" znakow drogowych :(

OK next razem napisze drukowanymi :) zeby bylo jasniej :(

jezeli wg Ciebie rowniez tak jak kolegi z Twojego regionu ktoremu tak sie rzuciles w obrone - znak B-26 dot. aut z kratka - to powiem szczerze ze strach gdziesz w Wasze piekne okolice wyruszac z taka z zaszlyszenia znajomoscia znakow drogowych :(

pozdro

p.s. konrad_b ufff !!! bo juz tracilem nadzieje :)

Edytowane przez prymek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie pierwszy raz w naszym kraju ( i na tym forum) miesza się przepisy podatkowe z  ustawą o RD. Samochód osobowy z kratką (nawet jeżeli w dowodzie ma napisane "ciężarowy") nie jest ciężarówka. Dokładnie tak samo jak osobówka z kempingiem mająca w sumie DMC pow. 3,5t też nie jest ciężarówką

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prymek . Temat załozyes o haku a zeszlismy na Vat i znaki drogowe,jak tak dalej bedzie to dojdziemy jak pompowac kolo i jakim powietrzem w np. zimie. A to wssystko nie w temacie. Co do znakow to na twn temat nie zbralem głosu ale pojazd do 3.5 t moze wyprzedzac a pojecia pojazdu (samochodu )ciezarowego i VAT to ustalaja odppqiednie przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Miałem odpuścic ten temat ale mocno się wypatrzył na moją niekorzyśc więc naturalną jest chyba próba obony czy sprostowania...

 

Pyrek po poierwsze ten "madrala" wyszukał Ci wczoraj fajne oponki i to nie chinskie na innym watku więc takim chyba skończonym złośliwcem nie jest... i żadnych urazów nie żywi...

Po drugie osobiście nie widzę róznicy w ocenie przypadków spotykających kogoś osobiście lub jego najlepszych przyjaciół, którzy dzwonią z problemem często na gorąco prosząc o pomoc. Wg mnie "zasłyszane" to jest coś w autobusie...

Po trzecie odnosząc się do wyprzedzania przez "kratki" to wiedza ta pochodzi od mojego kumpla prowadzącego biuro pośrednictwa z ubezpieczeniami od 1999 roku. Są takie króczki w przypadku AC i coraz wiecęj firm których nazw nie wymienię po nie sięga. Stąd koniecznosć w przypadku szkody bardzo szczegółowego opisania miejsca zdarzenia, w terenie to nawe nie kilometr ale setna metra drogi.

Przyznaję, trochę się wkurzyłem na twoje posty bo zabrzmiały w taki sposób... wiem że jest to wbrew przeisom ale Polska to kraj pełen głupich przepisów..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commarek czy jak Cie tam :)

Ktoś Cie tu "wypatrzył" powiadasz a nie przypadkiem zostałeś "wypaczony" oj Miodek sie kłania :)

Co do oponek to patrząc na ich karty narzucone przez UE to wybrane przeze mnie mają lepsze parametry (na śliskim i hałasu) - więc hasło typu americanos czy znajomy sklep - mnie nie przekonują.

Aczkowliek podawane parametry przez producentów również nie do końca :)

pozdro

p.s. może czas zamknąć ten temat bo jeden z kolegów coraz bardziej sie pogrąża - to znajomością znaków drogowych, to ortografii :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander: kwestie o których wspominasz jeżeli chodzi o potencjalne problemy z ubezpieczalnią ,samochodach z kratka itd, to są bzdury wydedukowane przez tych co "coś tam słyszeli" ( często te same osoby stanowią tzw. władzę wykonawczą;)  ). Z resztą, ta "interpretacja" rozeszła się tak szeroko po kraju,że wcale się nie dziwię ,że uznałeś ją za wiarygodna lub chociaż wartą rozważenia.

W rzeczywistości znak B-26 dotyczy pojazdów lub zespołów pojazdów o DMC przekraczającym 3,5t ( czyli np mojego zestawu podróżnego). Nie ma w nim mowy o tym ,że musi to być osobówka lub ciężarówka.

 

prymek: błąd gramatyczny, literówka itp to mały pikuś w  porównaniu z zwykłym chamstwem jaki jest celowe przekręcanie czyjegoś nick'u.

Ale ,żeby nie było ,że jestem nie miły, wyłuskam Ci (jak 6-cio latkowi) dlaczego musisz mieć pisemna zgodę właściciela na wyjazd jego samochodem do niektórych krajów .Otóż jest to wymóg kraju do którego jedziesz, ot co  (np. Niemcy). Nie ma się co zastanawiać ,tylko załatwić papier.

 

 

Ale fakt temat jest do zamknięcia: zadajesz pytanie ,a potem wszystkim dookoła próbujesz udowodnić ,że wiesz lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę o unikanie wszelkiego rodzaju kłótni osobistych, skupmy się bardziej na temacie wątku, a jeżeli został on już wyczerpany to może skończmy jałowe dyskusje, bez wnikania kto ma rację.

Zgodnie z zasadą "mądrzejszy głupiemu ustąpi".

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać

następującym warunkom:

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości

odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

B) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody

wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu

obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni

ładunkowej.

 

 

mamy już OT więc zapytam jeszcze co z samochodem 2.5-3.5t ?   przegroda do 2.5t jest opisana w pkt.8 a-d ale co z większym DMC , może być dowolna , co to jest odpowiednia wytrzymałość ?

 

"Powinno" to raczej wytyczna czyli zalecenie a nie zobowiązanie ale OK , koniec deliberacji ;)

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Niech mnie ktoś wreszcie oświeci.

Powstał pewien spór.

Wywiązała się dyskusja na temat legalizacji haka w samochodzie.

Jedna strona uważa, że jeżeli haka nie używa do ciągnięcia przyczep, a tylko do wieszania jakiegoś bagażnika rowerowego to nie trzeba go legalizować i nie jest konieczna adnostacja w dowodzie rejestracyjnym.

 

Druga strona uważa to za czystą bzdurę i twierdzi, że jak jest hak to musi być wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, a hak ma być sprawny i posiadać sprawne gniazdo elektryczne gdyż nikogo nie obchodzi to, że ktoś nie ma zamiaru nigdy ciągnąć przyczepy.

 

Oczywiście przyznaję rację stronie drugiej.

 

Chciałbym jednak mieć jednak opinię jeszcze kilku osób oraz konkretne przepisy, które mogą te opinie potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy hak jest to ma być sprawny i wbity w dowód - to teoria (ale dobra!).

 

W praktyce jeśli hak jest demontowalny i nie jest założony to nikt się nigdy nie przyczepi do niesprawności instalacji. Mój brat jeździł kilka lat z niesprawnym gniazdem haka, ale nigdy tego haka nie wpinał i wcale nie było widać, że samochód jest wyposażony w hak. Nigdy nie było z tym problemów ani z policją ani na przeglądzie.

 

Jednak tutaj piszesz o zamiarze użycia haka. Chcesz zapiąć na niego bagażnik. A wówczas hak ma być sprawny i wbity w dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak 4 lata temu montowałem hak to zadałem podobne pytanie gościowi który to montował (firma zajmuje się tylko hakami).

Powiedział mi, że po założeniu jak nie wbiję w dowód to mogę sobie jeździć ale nie wolno mi go używać (nie ważne czy bag. rowerowy czy cepka),

aby używać haka należy mieć adnotację w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak 4 lata temu montowałem hak to zadałem podobne pytanie gościowi który to montował (firma zajmuje się tylko hakami).

Powiedział mi, że po założeniu jak nie wbiję w dowód to mogę sobie jeździć ale nie wolno mi go używać (nie ważne czy bag. rowerowy czy cepka),

aby używać haka należy mieć adnotację w DR.

I nadal żadnego konkretu.

To czy jakiś "janek" z warszatu powie tak czy inaczej to nie jest dla mnie wiążący argument.

 

Potrzebuję konkretu, popartego konkretnymi przepisami argumentu.

 

Według mnie założenie haka w samochodzie zmienia trochę jego przeznaczenie i umożliwia ciągnięcie przyczepy. Diagnostę, Policjanta czy ubezpieczyciela nie obchodzi to czy hak jest do czegoś wykorzystywany czy nie, gdyż nie da się tego po prostu zweryfikować.

 

Przypuszczam, że są jakieś przepisy, które z góry zakładają, że jak jest hak to pojazd może ciągnąć przyczepę i aby zapobiegać inwencji twórczej właścicieli pojazdów oraz różnorakiej interpretacji to dlatego hak ma być wbity w dowodzie rejestracyjnym.

 

Chodzi też o to by nie dopuścić do sytuacji kiedy to jakiś kierowca na zasadzie - "panie ja tylko sąsiadowi kawałek przyczepę chciałem przeciągnąć" - będzie tę przyczepę ciągną nie mają stosownego wpisu w dowodzie rejestracyjnym.

A jeżeli ktoś zakłada, że nie będzie używał haka to powinien go zdemontować i usunąć wpis w dowodzie. Tym samym będzie pewne, że do niczego tego haka nie wykorzysta.

 

 

Szukam konkretnych przepisów, które zawierają szczegółowe informacje związane z montażem haka, jego eksploatacją, legalizacją etc. lub przepisów związanych ze zmianami wyposażeniowymi czy konstrukcyjnymi w samochodzie pod które podlega również hak.

Edytowane przez fred77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.