Skocz do zawartości

Poszukiwania przyczepy z łóżkiem piętrowym


Tweety

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W naszej ocenie układ z francuskim łóżkiem toaletą + prysznic i osobną umywalką jest genialny.

 

Na prawde nie wiem jak można z umywalki ochlapać pościel??

 

Faktycznie w nocy słychać korzystanie z toalety (pompka elektryczna) ale i tak jak nam córka się obudzi to my raczej spania nie będziemy mieli.

 

Układ z piątrowym łóżkiem z tyłu, podkową lub stolikiem po środku i na przodzie ścięte łóżko jak w tym Knausie jest IMO idealny :)

 

 

Nasz kolejny układ to Hobby 500 KMFe lub 560 KMFe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny przypadek z Kutna:

 

http://centrumcampingowe.gratka.pl/ogl/15539690.html#113f032a03b2cd47,1

 

Przyczepa wystawiona w ogłoszeniu ponownie (raz wystawiona była w sierpniu i widać nie sprzedała się)

Może ktoś z Was już ją oglądał i wykrył jakieś wady?

 

Pozdrawiam

Tweety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kolejne dwie przyczepki:

 

Jedna pod Poznaniem (tylko nie wiem czy znowu cena nie jest "okazyjna" jak na ten rocznik)

http://otomoto.pl/wilk-wilk-hobby-fendt-2009-auto-paka-T3932725.html

 

 

A druga jeszcze w Holandii. Zastanawiamy się czy nie ściągnąć na własną rękę (tylko to jest licytacja i cena jeszcze nie osiągnęła swojego maksimum jak się domyślam z pomocą google translator):

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/caravans-wilk/m697817335-fraaie-wilk-490-km-6-pers-met-stapelbed-en-sat-tv.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 

 

Ponawiam pytanie o przyczpekę z Kutna. Czy ktoś może już oglądał tego Knausa?

http://centrumcampingowe.gratka.pl/ogl/15539690.html#113f032a03b2cd47,1

 

Pozdrawiam

Tweety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twety, coś nie tak z tymi Twoimi propozycjami, gdyż Twoje oferty są wszystkie po 1500 kg DMC. Wiec nie spełniają wstępnych założeń. Musisz wiedzieć, że obecnie zmniejszenie DMC jest niemożliwe. Próbowałem tego w lipcu. Miałem odpowiednie dokumenty i panie w Wydziale Komunikacji powiedziały mi, że wraz ze zmianą przepisów (22 czerwca) nikt nie może zmniejszyć DMC. Przez to, ze trzeba płacić Via-tola chcieliśmy ją sprzedać, by kupić coś lżejszego.

Układ piętrowy z łóżkiem małżeńskim i stolikiem + siedzenia na środku jest idealny. Przy czwórce ludków (my tak mamy), nie trzeba zwijać pościeli, a jednocześnie można we czwórkę siedzieć przy stoliku i porządnie wieczerzać. Nasz budka ma DMC 1500 kg. Sama waży około 1200 kg, a jej długość to 540 cm - wewnątrz i 250 cm szerokości. Łóżka piętrowe mamy wzdłuż, osobno prysznic z kibielkiem i osobno umywalkę z szafkami. Rok to 2003. Tak więc jest szansa, że 500 cm budkę znajdziecie na poziomie 1400 - 1450 kg. Sama spokojnie może ważyć 1100 czy 1150 kg i nie będzie to waga zaniżona. 

Przyznam, że my naszej szukaliśmy pół roku. W tym było z 8 nieudanych wyjazdów do nieuczciwych sprzedawców. W końcu trafił się fajny model, ale pracy miałem tyle, co górnik od szkoły do emerytury - by ją doprowadzić do stanu używalności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę posty Tweety to jakbym oglądał swoje rozterki.

 

Od kwietnia mniej lub bardziej intensywnie szukam czegoś bardzo podobnego (rocznik po 2000, 2 łóżka piętrowe + francuskie + podkowa). Najlepiej w długości ok. 5 metrów i szerokości 230 (zależy mi na zwrotności). Czasem trafi się hobby 495-540 w takim układzie (oglądałem 3 sztuki), Burnster 510 itp. Niestety póki co niczego w bardzo dobrym stanie nie trafiłem. Hobby idzie znaleźć z DMC 1350, ale zwykle to 1500 kg. Mi masa dużej różnicy nie robi, bo z moim holownikiem i tak zawsze wchodzę w Viatolla.

 

Z uwagi zaś na fakt, że najwyraźniej szukanie przyczepy mi nie idzie, zacząłem bardziej intensywnie rozglądać się za kamperkiem koło 2000 roku (łóżka piętrusy + alkowa - obligo). Obaczę co trafię szybciej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cenna informacja, że nie można obniżyć DMC. Brałam taką opcję przy poszukiwaniach. A z drugiej strony aż tak się znowu masą nie przejmuję, bo holownik jest, ale nie wiadomo, czy nie będziemy musieli go zmienić. Obecnie jest zarejestrowany jako ciężarowy z masą przyczepy 0. Jak się da przerejestrować na osobowy z typową masą przyczepy, to zostanie, jak nie, to czeka nas zmiana holownika. I tak pierwsza wycieczka w przyszłym roku, więc teraz ważne, żeby układ był taki jak chcemy i dobry stan przyczepy.

Pozorna niekonsekwencja z mojej strony chyba się wyjaśniła? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos piętrowych łóżek (ogólnie) - na obejrzane parę przyczep z piętrusami, wszystkie miały łóżka piętrowe o długości max 160-170 cm. Czy jest jakąś niepisaną zasadą, że łóżka pietrowe sa tylko dla dzieci/młodzieży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając wprost na Twoje pytania: są różne długości łóżek piętrowych.

 

łożka piętrowe występują w układzie wzdłużnym, oraz poprzecznym. Dla tych układów z łóżkami poprzecznymi, ważna jest szerokośc przyczepy, oraz fakt czy przy łóżkach znajduje się szafka (słupek).

musisz zwrócić uwagę na nośność górnego łożka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytować odpowiedź z firmy Dethleffs, do której napisałam w sprawie pierwszej omawianej w tym wątku przyczepy... Wysłałam numer VIN z prośbą o potwierdzenie danych.

 

Dear Mrs. Malgorzata,

 

thank you for your inquiry. We are happy to hear that you are interested in a Dethleffs Caravan.

 

The year of production of the Camper 500 SK is 2007. The mass in running order is 1182 kg and the max authorised weight is 1350 kg.

 

We hope that this information will be helpful for you!

 

Kind regards

 

Dethleffs GmbH & Co.KG

[...]

After sales department

 

Ku przestrodze innym kupującym. Rocznik z ogłoszenia to nie wszystko!

 

Pozdrawiam

Tweety

Edytowane przez Tweety (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając wprost na Twoje pytania: są różne długości łóżek piętrowych.

 

łożka piętrowe występują w układzie wzdłużnym, oraz poprzecznym. Dla tych układów z łóżkami poprzecznymi, ważna jest szerokośc przyczepy, oraz fakt czy przy łóżkach znajduje się szafka (słupek).

musisz zwrócić uwagę na nośność górnego łożka.

 

tutaj masz przykład dłuższych łóżek, (nie wiem jaka jest nośność górnego)

 

http://olmar-przyczepy.otomoto.pl/burstner-ventana-540-tk-avantgarde-T3923300.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy i koleżanki - mnie też po głowie chodzi pomysł z przyczepą podobną - czyli w nowszym design-ie niż lata 90-te oraz z piętrusami - ok 5 metrów - oraz max 230cm szeroka.

 

znajdzie się takie budki, gdzie łóżka w poprzek mają szerokość całej budki.

 

ja na Waszym miejscu szukałbym budki z DMC jak najwyższym - czemu : ?

 

- w 95% i tak ładujecie się w viatolla

- przyczepa z większym dmc może mieć wsadzoną lepszą oś, ramę, zawieszenie czy też hamulce (zależnie od producenta)

- zakup przyczepy, której MW jest w granicach 1150 - a DMC ok 1300 - będzie równoznaczne z wiecznym stresem czy już przekroczyliśmy DMC

- za rok, dwa może 3 i tak wszyscy zapłacimy nawet za auta solo więc nie ograniczajmy się wagą przyczepy.

- akumulator (30kg), mover (40kg), przedsionek (20-60kg), rowery (20-40kg), ubrania itd

 

ja już przekonałem się że wyposażenie cepy w 300-400kg "stuffu" nie jest trudne - więc nie obniżałbym dmc cepy bo do strzał we własne kolano (chyba że o 10-20kg jak jest się na styku 3,5T)

 

egzamin na b+e i kurs tylko pomagają w dalszej jeździe - sprawa do załatwienia w miesiąc... a nawet 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..nic dodać nic ująć

 

Ja tez rozważałem i szukałem piętrusków...tyle ,że ja mam 3 dzieciaków. Wyszło na to ,że w 230cm szerokości nie ma dla mnie idealnego rozkładu (też mi się marzył osobny prysznic, łóżko wygodne)...no i prawie znalazłem:

http://rajturysty.pl/index.php?id_product=15&controller=product&id_lang=7

 

tyle,że (pomijając cenę duuużo poza zasięgiem) to jeszcze trzeba by zmniejszyć DMC (rzekomo ta budka ma MW 1450kg, co dawałoby ciągle ładowność ok 300kg przy moim holowniku). Poza tym zwiedzając kilka kempingów w tym roku, bardzo wątpię ,żeby przyczepa 250cm szerokości , na 2 osiach i tej długości była przyjemna w transportowaniu. Ba..myślę nawet ,że te gabaryty wykluczają cenna cechę karawaningu: parkuje jak chce i gdzie chcę (umownie oczywiście)

 

wracając do sedna: zdecydowałem, że zbuduje meble  w pokoju dziecięcym samemu -bazą jest przyczepa 560cm po podłodze i 230cm szerokości, jedna oś, DMC 1500 (choć chciałbym więcej)

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..nic dodać nic ująć

 

Ja tez rozważałem i szukałem piętrusków...tyle ,że ja mam 3 dzieciaków. 

widziałem układy z trzema łóżkami piętrowymi, (Adria?), nie znam wymiarów, ani szerokości budy. Obawiam się, że przestrzeń pomiędzy piętrami trochę klaustrofobiczna, aczkolwiek dolne łożko leżało prawie na ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.