habus9 Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Witam.Chciał bym się dowiedzieć jak podłączyć akumulator do przyczepy,w szafie mam skrzynkę z bezpiecznikami i transformator ale brak miejsca na akumulator, z tego co mi się wydaje to w przyczepie jest pociągnięta instalacja na 12v ponieważ w każdym oświetleniu na przełączniku jest 0-wyłączone,1-230v sprawne i 2-to właśnie chyba to 12v?.Możę ktoś miał z tym już do czynienia,proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalc3 Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 To przełączenie na 12V występuje w prawie każdej przyczepie. Nie zawsze przewidzianej na montowanie akumulatora. Po podłączeniu przyczepy do samochodu (np. w trasie na postój nocny, czy chwilowy parking) możesz wejść do przyczepy i zaświecić sobie światło. Wtedy 230V nie masz, a oświetlenie się przydaje. Co do Twojego pomysłu podłączenia akumulatora, to musiałbyś dobrze obejrzeć instalację w miejscu, gdzie masz skrzynkę z bezpiecznikami i ten nieszczęsny transformator. Najlepiej zrób parę zdjęć tego miejsca, a forumowi magicy powiedzą Ci co masz w tej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habus9 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 zdjęcia słabe robione telefonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorY Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 sorry ale ja na tych zdjęciach nic nie widzę... zrób jeszcze raz ale z dodatkowym światłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 (edytowane) Podłączenie akumulatora nie jest takie bagatelne jakby się wydawało. O ile łatwo jest zorganizować punkt podpięcia, to często bez uwagi pozostają parametry napięciowo/prądowe zasilacza go ładujacego - bardzo istotne dla akumulatora. Po raz setny powtórzę, że 12V jest wartością umowną. Dla żarówek, dla pompki czy radyjka nie ma to większego znaczenia. Dla aku tak i tego trzeba dopilnować. Będzie mniej niż 12,6V to będzie niedoładowany, będzie więcej jak 14,4V to go zabije. Edytowane 3 Września 2013 przez WojtEwa (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 U mnie w przyczepie nie było akumulatora, ale założyłem go sobie sam. Ładowany był zwykłym prostownikiem. Założyłem go po to aby mieć zasilanie na pompki w kranie i spłuczce w przypadku braku 230 v. na kempingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalc3 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 WojtEwa, ale dopóki nie zobaczymy zdjęć i konkretów nie będziesz mógł odpowiedzieć koledze, czy to możliwe czy nie. Na razie wiemy tylko, że chce podłączyć akumulator i nie wie gdzie. Dopiero jak zobaczymy energoblok będzie można powiedzieć - "tu Ci nie wolno", albo "styk a i b służą do podłączenia i możesz tam podłączyć". Teraz musimy czekać na zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klif5 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 A ja na zdjęciach widzę że podłączenie 12v jest zajęte ,styk 13 i 14 biały i niebieski .Jest to zasilanie z samochodu i pewnie jest podłączone pod światło przeciwmgielne i działa tylko po przekręceniu stacyjki . Jeśli akumulator ma być koniecznie w przyczepie to tam go podłączysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 A ja na zdjęciach widzę że podłączenie 12v jest zajęte ,styk 13 i 14 biały i niebieski .Jest to zasilanie z samochodu i pewnie jest podłączone pod światło przeciwmgielne i działa tylko po przekręceniu stacyjki . Jeśli akumulator ma być koniecznie w przyczepie to tam go podłączysz. A co z ładowaniem na kempingu z sieci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek26 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Wystarczy kupić prostownik impulsowy,który może być podłączony do akumulatora na stałe.,np.bardzo dobry firmy CTEK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Plan B owszem, ale tak myślę czy na obecnym zasilaczu by to nie latało. Kwestia pomiarów ale na razie stoi w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzzb Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Witam Może masz gdzieś wpiętą przetwornicę u mnie ona jest po przeciwnej stronie wejścia prądowego pod łóżkiem, a w szafie też mam 230 v i 12 v. W sobotę wpiąłem też akumulator do przetwornicy i wyprowadziłem z instalacji gniazdko z 230 V pod łóżkiem do podłączenia prostownika impulsowego tak jak mi poradzili forumowicze dokupiłem na allegro ten prostownik za 55 zł i jest ok. Moja przyczepka na razie cały letni sezon stoi nad jeziorem i prawie co weckend lub co drugi do niej jadę - 50 km chwilowo jest z namiotem ale jutro prawdopodobnie go zwinę i wreszcie zamontuję mover, który zakupiłem jako używka też na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habus9 Opublikowano 5 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Widzę że temat się rozwinął postaram się wrzucić ostrzejsze zdjęcia,ale z tego co widzę to nie będzie taka prosta sprawa. Chodzi mi oczywiście o podpięcie akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
habus9 Opublikowano 5 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Teraz lepsza jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Socale Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) Nowe edit już nie wlazło. Zwątpiłem w pewnym momencie dlatego się wycofałem. W górnej części jest mostek prostowniczy (4 punkty w kształt kwadratu) Z mostka +12V wychodzi do pin 1,3,5 Minus jest na 2,4,6 Do 5 można podłączyć + z akumulatora do 6 minus. Ale... !!! Prąd stały/wyprostowany jest potrzebny tylko silniczkom, by kręciły się w prawidłowym kierunku. Wyjście +12V na 1 i 3 oraz minus na 2 i 4 sugeruje że w budce są 2 silniczki. TAK czy NIE ? Może to być pompka wody i wentylator/wyciąg Jeśli tak, to lecimy dalej. Pin 9 wyjście na oświetlenie - uwaga prąd zmienny. Pin 11 wyjście na grzałke lodówki 12V prąd zmienny. Stosowanie prądu zmiennego do oświetlenie i lodówki nie jest błędem i odciąża układ prostujący, który jw potrzebny jest silniczkom. Teraz trzeba się zastanowić, jak tanio i prawidłowo zrobić, by silniki i oświetlenie latało z akumulatora. Jeśli podepniemy aku + pin 5 a minus do pin 6 to tylko w tych punktach aku będzie ładowany z tego prostownika ale nie będzie światła. Więc najprościej żeby światło tez było, to wypiąć kabel z pinu 9 i podpiąć go do 1,3,5 oraz wypiąć kabel z pinu 10 i podpiąć analogicznie do 2,4,6 . Zostawić bezpiecznik 15A ten samej górze, on i tak jest przewartościowany x2 , więc wystarczy i będzie wszystko hulać. Edytowane 5 Września 2013 przez WojtEwa (wyświetl historię edycji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.