Skocz do zawartości

proszę o pomoc dla nowicjusza w ocenie przyczepki


olo1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

przemek70 - myślałem o tym ale jak na złość nie mam nikogo z bliższych znajomych z paskiem z hakiem.ale przegląd wśród znajomych robie niezły :)

 

marcellos - taką też podjąłem decyzje.Z marszu i tak nie pójde na egzamin a wykupując ze 4h jazdy (ok200pln) różnica w cenie zmniejsza się na tyle że warto chyba ją zapłacić.U mnie kurs BdoE kosztuje 900pln i w tym jest chyba z 15h jazd.biorąc to pod uwage i oczywiście póżniejsze korzyści tzn możliwość ciągnięcia praktycznie wszystkiego wszystkim - ide właśnie na ten kurs. o 8 ide do doktora po badania :)

 

a tak przy okazji..refleksja nowicjusza..wymyśliłem sobie kiedyś zestaw bo taki gdzieś widziałem i bardzo mi się podobał- okularek z przyczepą...A gdy w końcu zacząłem realizować swoje marzenia,kupiłem autko,zrobiłem mu generalny remoncik to co się okazało???  ano to że przyczepa którą w końcu znalazłem ma dmc 1500kg i jestem o 130kg za ciężki..jaki z tego wniosek?  po pierwsze : najpierw czytaj i słuchaj bardziej doświadczonych ( bo kupując auto nawet przez chwile nie pomyślałem żeby sprawdzić jego dmc! i że może braknie mi uprawnień ) ,a po drugie  : to i tak może nie wystarczyć bo życie pisze swoje scenariusze :).Ale to mnie i tak nie zniechęca  w związku z czym..wstaje i lece po badania :) POZDRAWIAM .

Edytowane przez olo1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo1, masz już odpowiedni holownik i przymierzasz się do zakupu przyczepy? To już Ci nie potrzebny kolega z paskiem. Znajdź tylko kolegę z B+E do przyciągnięcia przyczepy. Przecież Twój holownik powinien sobie poradzić, prawda? Pozostaje tylko wybór dróg bez Viatolla, chyba że od razu załatwisz sobie Viatolla, a uprawnieniami będziesz przejmował się później.

Jeśli chodzi o B+E, to ja akurat mam, tylko ze blisko do Ciebie to nie ma ;) Ale na forum na pewno znajdą się koledzy w miarę blisko. Dokąd to chcesz się wybrać po tą przyczepkę?

 

Tak, widziałem, że piszesz o sprowadzeniu z Holandii, ale chyba nie chcesz jechać po nią do Holandii, zdaje się kolega miał ją najpierw sprowadzić do siebie, a potem Ty ją miałeś odebrać. Czy mi się tylko wydaje?

Edytowane przez Michalc3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Michalc3 za troske.niestety rzeczywistość wygląda tak :

1.ponieważ NIE odradziliście mi w/w przyczepki jak również nie zmieszaliście jej z błotem,a nawet ktoś nieśmiało stwierdził,że może być to...kaska popłynęła.

2.moje holowniki dadzą rade..ale moje AB w prawku niestety nie.(na kurs się już zapisałem :)  )

3.kolega podjechał,oglądnął...ale odebrać muszę sobie sam z NL ( w PL bym się nie przejmował lekką nadwagą,wszyscy wiemy..jakoś by było :) w końcu u siebie ale w NL i w D może być różnie ).

4.a ,że to 1300km to nieśmiałbym nikogo prosić o taką wycieczke :)

5.ps. a z Mikołowa do Kielc nie jest znowu tak daleko :] .  pozdrawiam Olo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej 4250 lub 6130 kg.

 

;)

Terenówki mogą ciągać nawet ponad swoje DMC, więc osiągnięcie sumy rzędu 7 ton jest jak najbardziej teoretycznie możliwe.

Ty przeliczyłeś to dla założenia, że holownik waży min. 1,33 DMC przyczepy.

Edytowane przez marcellos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ jest jak jest to i pojade tym co jest. Proszę o doradzenie czy mniej się naraże jadąc pierwszym czy drugim autkiem

przyczepa ma dmc 1500kg

1.toyota avensis. Dmc 1900 i max dmc przyczepy 1300

2.merc ML Dmc 2800 i max dmc przyczepy 3500

w pierwszym przypadku dmc przyczepy jest większe niż dmc auta(fizycznie toyota waży 1600 a przyczepa 1300 )

w drugim przypadku całość jest "kosmiczna"

please..nie krzyczcie tylko doradźcie...czasami tak jest.moge mieć dwa dni wolnego teraz...albo za trzy tygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro napisałeś, że przyczepa ma DMC 1500, a toyota ma zapisane, że DMC przyczepy 1300, to chyba odpada w przedbiegach, prawda? Więc nie masz raczej problemu z wyborem ;)

 

Co do odległości, no jak już liczysz przelot do Holandii, to per saldo rzeczywiście z Mikołowa do Kielc już daleko nie ma :) Tylko w przypadku takiego wypadu licz się z tym, że masz cały dzień jazdy w jedną stronę. Na miejscu możesz przekimać w nowo kupionej budzie, pod warunkiem, że zakupisz ją jeszcze przed nocą ;) Inaczej musisz liczyć się z jakimś kosztem noclegu. Nie radzę robienia maratonu - przelot - zakup - przelot bez spania po drodze. To proszenie się o problemy. I nie mam tu na myśli problemów prawnych. W każdym bądź razie nie tylko prawne. 1300 km w jedną stronę samym holownikiem -ciężkie do zrobienia, ale nie nierealne. Powrót już z przyczepą 1300 km w jeden dzień - samobójstwo. Pozostaje więc nocleg po drodze. Przyznam, że nie radziłbym przelotu nawet na pusto bez noclegu. Jak drut wychodzą Ci 4 dni jazdy. Jak doliczysz do tego paliwo, jakoweś żarełko po drodze... Na pewno ta budka tak okazyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to rozwiązałeś moje dylematy :) . dzięki.

jade z kolegą .jedziemy wieczorem na "noc".2ch kierowców myślę że da rade. jeżdzimy tak na narty często do włoch i dajemy rade.oczywiście mówie o drodze "tam". A z powrotem...cóż..nikt nie mówił,że będzie łatwo....do soboty dojedziemy.z NL do Łodzi jest praktycznie autostrada. A czy budka okazyjna??? to się okaże.sucha,nie zmęczona i bez uszkodzeń...może będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zajżałem asystentce w.... dowód rejestracyjny :)  . Audi a3 140km . i jest lepiej niż w toyocie. max dmc przyczepy to 1400kg. ..kto by przypuszczał???auto mniejsze od avensis kombi gabarytowo dwa razy a pociągnąć może więcej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja patrzę z punktu widzenia posiadacza B+E, więc pewnie błędnie w tym wypadku. Aczkolwiek bym się nie pchał w ogóle bez odpowiednich uprawnień i możliwości. Nie wiem co gorsze, czy jazda bez uprawnień czy jazda z niewłaściwym obciążeniem... Każda kontrola, każdy gliniarz na drodze to skok adrenaliny. Niby są tacy, co lubią sporty ekstremalne, ale na drodze? No i wielokrotnie zwracana tutaj uwaga - w razie nieszczęścia (nie życzę, już odpukuję), ubezpieczyciel wypina się na kierowcę w każdej z tych sytuacji. Gdyby, nie daj Bóg, zdarzyło się zrobić komuś krzywdę - z własnej kieszeni będziesz płacił odszkodowanie do końca żywota. Ale to już Twoja decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę Was o przemyślenie swoich porad.

Autem typu Avensis przyczepa o DMC 1500 kg pozamiata na drodze. Jest to podróż szalenie niebezpieczna.

Jazda z przyczepą bez wymaganych uprawnień to mandat i brak możliwości dalszej podróży. 

 

Co z ubezpieczeniem w razie jakiegokolwiek zdarzenia? Wszystkie szkody pokrywasz dożywotnio z własnej kieszeni.

Zaczynanie karawaningu od takiego wyboru jest według mnie bez sensu. Naraża Cię na bardzo poważne koszty i konsekwencje.

W NL i DE tłumaczenia, że się jest słabym z matmy na nikogo nie działają. U nas już też raczej nie.

 

Naprawdę lepiej albo pożyczyć auto którym legalnie przewieziesz tę budkę, albo jechać z kimś kto ma wymagane uprawnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Naprawdę lepiej albo pożyczyć auto którym legalnie przewieziesz tę budkę, albo jechać z kimś kto ma wymagane uprawnienia

 

albo skorzystać z transportu na miejscu np. lawety i podwiozą pod dom,  lub podpiąć się pod polaka który kupił auto ( kwestia do dogadania ) pierwsza opcja trochę kosztuje, ale spokój bezcenny. :skromny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olo1 jesteś niepoważnym facetem i wyjątkowo lekkomyślnym. W Holandii i Niemczech każdy policjant spojrzy na zestaw i już wie w przybliżeniu ile on waży, tak jak większość forumowiczów. 

 

Karawaning w tych krajach to nie egzotyka tylko codzienność.

 

Otrzymałeś OSTRZEŻENIE od wielu z nas przed takim rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.