Jump to content

Jak przyczepka do Skody Felicji 1,6 ???


skodzianka
 Share

Recommended Posts

Zwracam się o pomoc do doświadczonych forumowiczów.

Jak w „Powitaniu” napisałem nie posiadam na razie przyczepki kempingowej. Proszę wszystkich, którzy posiadają taki sam jak mój holownik lub o zbliżonych parametrach ( moc, moment, masa) o poradę jakiej przyczepki mam szukać. Wśród różnorakich marek i typów czuje się już trochę zagubiony.

Z odpowiedzi Leszka na PW (który ma identyczną skodziankę jak ja) wynika, że muszę szukać lekkiej przyczepki o masie własnej około 560 kg- 750 kg.

Dane mojego holownika (hmm..”holownika”: - chyba jeszcze moja „skodzianka” na takie miano nie zasługuje):

-Skoda Felicia 1,6 GLX

-moc: 55 kW (75 KM)

-dopuszczalna masa całkowita przyczepki – 1000 kg ( chyba przesada..hmmm)

Kto ma podobny samochód i posiada cycepkę proszę o podanie danych przyczepki:

-nazwa, typ cycepki,

-masa własna,

-dopuszczalna masa całkowita,

-ilość osób/ ilość łóżek

czy jest WC? ( :-] to moje paliwo...ale mam słabe ogniwo :hop1: )

 

Pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • szary11

    5

  • skodzianka

    5

  • Andrzej

    4

  • leszek

    4

hhhmmm :-]:D nie chce Cie martwić , ale cudów to nie bedziesz mial nawet przy przyczepie Niewiadów N126 n ( ja takowa posiadam+ holownik Espero 1.5 DOHC 90 KM momentu teraz nie pamietam ,dokładnie , ale chyba cos koło 130 Nm.

Ale więcej informacji za siegnij u Marka z fanklubu niewiadówki . Marek ma skode 1.3 jak dobrze pamietam i ciaga nia przyczepke N126e.

 

Jezeli miałbym Ci polecic to nasza polska N126n ( ja jestem z niej bardzo zadowolony)O wiecej info tu:, http://www.fanklub-niewiadowek.yoyo.pl/index.php oraz kontakty do ludzi którzy mają takie przyczepy a nie koniecznie ciagniki mają monstrualne pojemnosci silników . Przy okazji dowiesz sie paru rzeczy o niewiadówkach .

 

pozdrawiam i powodzenia zycze :) , a i sie nie łam z powodu holownika , tylko sensownie dopoasuj przyczepe do mozliwości auta , funkcjonalności i zadowolenia podczas wyjazdów np. na weekend nad jeziorko, lub na 3 tyg. wakacji nad morze .

 

Pozdrawiam serek :hop1:

Link to comment
Share on other sites

hhhmmm nie chce Cie martwić , ale cudów to nie bedziesz mial nawet przy przyczepie Niewiadów N126 n

Serek 1 ma racje cudów nie bedziesz miał ale ...silnik jaki posiadasz ma w miarę względny moment obrotowy (wielu ludzi jest tym zdziwionych).Już przy 3500 obrotach na min moment wynosi 135.Jak na benzyniaka to jest dobrze. Dlatego przyczepę załadowaną okolo 750- 800 kg ciągnę jak na swój styl jazdy bez problemów.(80-90 km/h .

Link to comment
Share on other sites

serek1:

Jezeli miałbym Ci polecic to nasza polska N126n

Również polecam tę przyczepę jako najbardziej odpowiednią dla Twojego pojazdu. Ten zestaw sprawdza się nie tylko na nizinach. Może w ogłoszeniach trafisz na coś zbliżonego ale życie potwierdza, że nasza niewiadówka jest w przedziale przyczep lekkich najlepsza i stosunkowo tania.

Link to comment
Share on other sites

Mam felicje 1,3 i N 126e bez hamulca ciągnę ale prędkość nie wzrasta powyżej 80km/h .Z zestawu jestem zadowolony :hop1:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam felę 1,9 D i przyczepę N132 (DMC 800 kg) i wychodzi to słabowato. Tak jak pisze Marek po równym to tak do 80 km/h to jeszcze idzie. Powyżej to silnik się męczy.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam felę 1,9 D i przyczepę N132 (DMC 800 kg) i wychodzi to słabowato.

Zastanawiałem się czemu ja ciagnę swobodnie a Andrzej nie.Sprawdzałem parametry skody Andrzeja i wychodzi że silnik 1.9 ma słabsze osiagi jak silniki 1.6 .Silnik 1,9 ma moment obrotowy 124 przy 3200 obrotach na min więc podobnie ale za to posiada dużo mniej KW bo 47 czyli tak jak skoda Marka .Akurat te kilka KW wiecej jakie posiada 1.6 daje przy małej masie przyczepy i samochodu dużo lepsze osiągi.Dalej to jest słabo w porównaniu do innych holowników ale ze swoją przyczepą jadę płynnie silnik przy 80-90 się nie męczy. Po bieszczadach też daję radę i to swobodnie -bo silnik przy małych predkościach jest naprawdę bardzo mocny a przecież tam się szybko nie daje jechać .Kłopoty zaczynaja się jak chcę szybciej jechać powyżej 90 .Wtedy silnik zaczyna się męczyć i dzieje się to co u Marka -dalej nie przyspieszy :hop1:

Link to comment
Share on other sites

Lekkie przyczepy produkuje firma Sterckeman - http://www.sterckeman.de/

Nie wiem jak z jakością, nie posiadam żadnych informacji na te temat.

Ale może są konkurencją dla Niewiadówki. Ja swoją co prawda bardzo miło wspominam ale jej wadą był brak izolacji termicznej. Jak zaświeciło słońce to po pół godzinie był upał jak w namiocie. Więc może to sensowna alternatywa.

Link to comment
Share on other sites

Hobby Classic 370

Caravelair Brasilia 365

Knaus Südwind 350

Adria Optima 360

Beyerland 350 dd

Eriba Nova

Link to comment
Share on other sites

Silnik 1,9 ma moment obrotowy 124 przy 3200 obrotach na min więc podobnie ale za to posiada dużo mniej KW bo 47

 

 

Troszke inaczej... 124Nm ale przy 2200 i 64KM (ze wspomaganiem) lub 68KM (bez). W ibizie mieliśmy taki sam silnik. No napewno ten dieselek nie będzie rakietą, ale napewno go nie zamęczysz. Co prawda kempingu nasza ibiza nie ciągała, ale towarówek od groma (przy budowie 2 domów pomagała jak mogła). Jeździła, jeździła i jeździła... sprzęgło zaczęło się podślizgiwać dopiero po przekroczeniu 300tys. km i przez kolejne niemal 100tys. jeździła i się sprzedała. Benzyna tego by nie zniosła.

 

 

Ale wróćmy do tematu. Myślę, że wmiare dobrze będzie Ci się jeździło z kempingiem do ok 700kg MW. Sporo jest domków o tej masie, np mój też. Wcześniej ciągałem ją escortem 1.8D 60KM i też sie turlał. Troszke więcej biegami było trzeba pomachać.

 

Przy wyborze zwróć uwagę na kształt kempingu. Czym bardziej opływowy tym lepiej. W porównianiu do niewiadówki, którą miałem przed avento, z większą przyczepą lepiej się jeździło powyżej 70km/h. Jak niewiadówka to enka :hop1: Z rodzinką będzie luźniej. A jak dla dwóch dorosłych w małej też jest bardzo przyjemnie :-]

Link to comment
Share on other sites

Troszke inaczej... 124Nm ale przy 2200 i 64KM (ze wspomaganiem) lub 68KM (bez).

zgadza się ale moment obrotowy tego silnika jest podany fabrycznie w zakresie 2200-3200.Porównując ten moment do silnika 1.6 wziąłem najbardziej zbliżone obroty aby parametry były porównywalne.Silnik 1.6 nie ma podanych parametrów w zakresie od-do tylko przy obrotach 3500.natomiast moc podawałem w KW . 55KW jakie ma silnik 1.6 daje 75 KM. W sumie to chodziło mi o to żeby pokazać że skodzianka mając silnik 1.6 powinien mieć mniejsze kłopoty z ciągnieciem przyczepy niż Marek i Andrzej.

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi się, że w tym przypadku diesel będzie lepszy. Aby utrzymać obroty w optymalnym zakresie w dieslu rzadziej sięgniesz do lewarka niż w benzynie. Dynamika jednak będzie lepsza w benzynie, ale trzeba trzymać obroty przy ok 3-4tys.

Jeśli diesel ma swój max moment obrotowy już od 2200 to po co pisać, że przy 3200 jest podobny? Przy ok 1700 też będzie podobnie jak później przy ponad 3tys. W benzynie jeśli osiąga przy 3500 to przy 4200 też będzie podobny :hop1: Takie orównanie raczej nic nam nie wytłumaczy...

 

Parametry benzyny i diesla raczej nigdy nie będą podobne.

Link to comment
Share on other sites

Silnik w Skodzie 1.9 ma tylko 47 kW czyli mniej niż w innych VW, a to z tego chyba powodu, że jest to "składak". Z VW jest blok z wnętrzem, natomiast cały osprzęt nie jest już oryginalny np. pompa zamiast BOSH jest LUCAS itd.

Link to comment
Share on other sites

Silnik w Skodzie 1.9 ma tylko 47 kW czyli mniej niż w innych VW

 

 

Oj nie nie nie! W seacie jakiego mieliśmy też było 47kW co po przeliczeniu daje nam 64KM. Druga wersja to 49kW czyli ok. 67KM (niemniej podają tu 68KM - pewnie jakieś ułamki tam są po tym 49). VW napewno nie miał mocniejszych silników w wersji wolnossącej. Później były TD 75KM, i odmiany TDI (ale poza felcią).

Z pompami możesz mieć rację - skoda tańszą marką VW i z czegoś musiała być tańsza. Ale trwałość i tak podobna - brata pracodawca wykręcił już ponad 350tys. skodą i silnik chodzi bezproblemowo.

Link to comment
Share on other sites

Tak sie wtrace i zrobie Off-a

 

Ale trwałość i tak podobna - brata pracodawca wykręcił już ponad 350tys. skodą i silnik chodzi bezproblemowo

 

trwalosc marki Skoda jest nie tylko podobna ale jest podobna, tak samo jak wykonanie jest duzo lepsze niz VW..... nawet ostatnio ogladalam reportaz z fabryki w Wolfsburg i wypowiadal sie taki inzynier mowiac ze VW musi zainwestowac w nowe maszyny zeby dotrzymac kroku Skodzie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...