Jump to content
Speedy

Twoja budka waży wiecej niz myslisz!

Recommended Posts

adamkwiatek

Kolego Commander – stosujecie demagogię, porównując przyczepę campingową do :lol2:  przeładowanej ciężarówki, niszczącej drogi w imię mamony .

Speedy nawija w tym przekalkowanym wątku, o bezpieczeństwie podczas jazdy, a nie niszczeniu nawierzchni przez tekturowe budy przeładowane pętem kiełbasy w lodówce .

Zwróciłem Wam uwagę na prawdopodobną winę producentów bud w określaniu ich DMC :krzykacz: , postulowałem zmianę przepisów i abolicję, sięgnąłem też do statystyk policji z których jasno wynika , że nie ma wypadków z budkami, a już na pewno z powodu przeładowania.

Gdyby twórca tego szkalującego carawaningowców wątku, przeczytał ze zrozumieniem :zarowka: ,jak zaleca innym Forum, to nie biłby swojej piany w plagiacie następujących pozycji :

  • Ostrzezenie przed wzmozonymi kontrolami

Rozpoczęty przez Magocik , 28 maj 2011 10:46

 

  • DMC PRZYCZEPY - wirtualnie i w rzeczywistości

Rozpoczęty przez barwol , 15 lip 2011 15:39

 

  • Masa Całkowiata = Masa Własna - co robić?

Rozpoczęty przez terenowiec , 16 lut 2011 11:46

 

  • Obniżenie DMC przyczepy

Rozpoczęty przez adi , 11 paź 2007 19:47

 

problem odnosnie DCM

Rozpoczęty przez kamilkawka , 27 sty 2008 12:03

 

W jednym z podanych przykładowo wątków widać na filmie, jak hitlerowcy podczas łapanki :policja:  ważą budy i zmuszają właścicieli do wylewania wody ze zbiorników, czy przenoszenia gratów z budy do bagażnika samochodu.

Faszyści są tak tępi :blink: ale za to przepisowi, że nie dostrzegają niebezpieczeństwa przeciążenia teraz tyłu samochodu, dobijanego ciężarem zaczepu w razie gwałtownego hamowania.

Tam również producent budy, :sex: przerzucił problem rzeczywistej wagi swojego badziewia na jelenia, który to kupił w dobrej wierze.

Nigdzie jednak nie było mowy, o wypadkach z powodu przeładowania budy, a to jest fałszywą podstawą :mlot:   niniejszego wątku.

Wasze pełne majtki po zważeniu bud na jakiś oszukańczo przekręconych „wagach” węglowych i złomowych są bez sensu :glasce: .

Można z góry wywnioskować, że każda buda, nawet goła jest już „przeładowana” i nic nie pomogą szamańskie odczyny i modły – a więc propozycja abolicji.

Wybrańcy narodu w sejmie, chyba nas nie opuszczą, jakby co i przepchną jakieś ustawy w tym temacie, by byle volksdeutsch :> nie pomiatał wyborcą na autobah’nie  i na naszych pszenno – buraczanych autostradach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kielek

Widzę szanowny kolego że słabo przeczytałeś ten wątek. W związku z tym stawim jeszcze raz pytanie które głownie kieruję do ciebie. Co będzie jeśli twoja przyczepa - zakładajmy o DMC 1100 kg i ładowności 200 kg - na pusto bedzie wżażyć 1050 kg. Czy przypadkiem nieświadomie jej nie przeładujesz wrzucając tylko przedsionek i 4 zgrzewki wody mineralnej?

Bo ja mam wielką wątpliwość czy moje 120 kg ładownosci to prawda.

 

 

Kolego Commander może źle się wyraziłem. Jesteśmy po tej samej stronie barykady :ok: . Uważam  że kombinowanie i przekraczanie DMC nie ma sensu bo i tak na koniec oberwiemy MY. Moja poprzednia opinia była adresowana dla osób które uważają że problem jest "wyssany z palca".

 

P.S. Jeszcze nie mam przyczepki ale im więcej czytam na tym forum tym bardziej boję się ją kupić :'( a to już za miesiąc.

Edited by Kielek (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

W Bieruniu można kupić nowego Fendta Dmc 1150 http://center-camp.pl/p,s,oferta,oferta,28,produkt,567.html ten sam fendt na aukcja w Niemczech ma 1500 dmc. W polsce łatwiej sprzedać lekką przyczepę więc sprzedawcy wybierają najniższą homologację. Przyczepa ta przeładowana 350 kg dalej będzie bezpieczna (folder producenta przewiduje dmc 1150 do 1500, decydujesz przy zakupie).

Edited by witus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Konstrukcyjnie tak, o ile kierowca będzie świadom przeładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wkizet

W Bieruniu można kupić nowego Fendta Dmc 1150 http://center-camp.pl/p,s,oferta,oferta,28,produkt,567.html ten sam fendt na aukcja w Niemczech ma 1500 dmc. W polsce łatwiej sprzedać lekką przyczepę więc sprzedawcy wybierają najniższą homologację. Przyczepa ta przeładowana 350 kg dalej będzie bezpieczna (folder producenta przewiduje dmc 1150 do 1500, decydujesz przy zakupie).

Podobnie jak http://center-camp.pl/p,s,oferta,oferta,10,produkt,702.html z 1000kg DMC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

W Bieruniu można kupić nowego Fendta Dmc 1150 http://center-camp.pl/p,s,oferta,oferta,28,produkt,567.html ten sam fendt na aukcja w Niemczech ma 1500 dmc. W polsce łatwiej sprzedać lekką przyczepę więc sprzedawcy wybierają najniższą homologację. Przyczepa ta przeładowana 350 kg dalej będzie bezpieczna (folder producenta przewiduje dmc 1150 do 1500, decydujesz przy zakupie).

 

Nie musi być "ten sam".

Kupując nową przyczepę, zawsze jest opcja zwiększenia ładowności / DMC.

 

post-8228-0-89800300-1377995764_thumb.jpg

 

Producenci doskonale zdają sobie sprawę ze wszystkich aspektów masy końcowej, przyczepy opuszczającej taśmę produkcyjną.

To ich świadome działanie.

Najgorsze jest to, że w wielu przypadkach, klientem salonu sprzedaży jest osoba, która kupuje swoją pierwszą przyczepę w życiu. Nie mając doświadczenia, z reguły wybiera różne dodatki wyposażenia, ale nie zwiększenie DMC (czyli montaż innej osi itd.). Do głowy jej nie przyjdzie, że bagaż będzie już przeładowaniem przyczepy. Później na rynku wtórnym mamy to, co mamy :hmm:

 

post-8228-0-86151900-1377995766_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucek26

Kristofer masz rację pisząc o tym ,że producenci podają kilka parametrów wagi przyczep. Np. Hobby w katalogu 2013 podaje  aż sześć parametrów wagowych dotyczących danej przyczepy. One są jasno i dokładnie określone dla danego modelu i typu przyczepy.

Myślę, że wiele nieporozumień w tym względzie  wynika z faktu eksploatacji przyczep starszych , często pełnoletnich i doposażanych przez kolejnych użytkowników w coraz nowsze i lepsze urządzenia.

 

Będąc z wizytą w Bieruniu  rozmawiałem  z Panem Klają , który szczególnie podkreślał, że kupując przyczepę kempingową należy zwracać szczególną uwagę na parametry  załadunku danej budki  ,a nie tylko samej DMC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

IMHO największy problem jest właśnie z definicją MW. Przy kupnie nowej budki jest dość prosto ustalić, ale i tak nowy właściciel pewnie nie specjalnie ma pojęcie co mu będzie potrzebne do podstawowej eksploatacji.....a potem doliczmy kable, kliny, koła zapasowe itp, i nagle z 300kg ładowności robi się 150kg..

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Nie musi być "ten sam".

Kupując nową przyczepę, zawsze jest opcja zwiększenia ładowności / DMC.

 

Faktycznie ! przypomniałem sobie - znajomy kupował nową przyczepę. Chciał powiększone DMC, a to wiązało się z inną osią czy nawet ramą. Dopiero takie zamówienie poszło do fabryki. Przyczepa ta sama elementy inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel DJR

Tak czytam i mam na myśli :look: : w przyczepach powinniśmy wozić duże stężenie helu :miga:  i będzie lekko, o ile jest szczelna przyczepa :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Cieżko z tą szczelnością :( niewielu z nas ma nowe przyczepy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucek26

Dla kupujących przyczepę ważne są przede wszystkim;

 

Technisch zulassige Gesamtmasse (ZGM) -- nasze DMC

 

Masse im fahrberaiten Zustand -  masa w stanie gotowym (do jazdy)

 

Zuladung  - ładowność

 

Dodatkowo podawane są jeszcze dane możliwego wzrostu masy przyczepy, wzrostu masy ładunku oraz możliwego zmniejszenia masy budki.

Edited by Lucek26 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut

Producenci doskonale zdają sobie sprawę ze wszystkich aspektów masy końcowej, przyczepy opuszczającej taśmę produkcyjną.

To ich świadome działanie.

Najgorsze jest to, że w wielu przypadkach, klientem salonu sprzedaży jest osoba, która kupuje swoją pierwszą przyczepę w życiu. Nie mając doświadczenia, z reguły wybiera różne dodatki wyposażenia, ale nie zwiększenie DMC (czyli montaż innej osi itd.). Do głowy jej nie przyjdzie, że bagaż będzie już przeładowaniem przyczepy. Później na rynku wtórnym mamy to, co mamy :hmm:

 

 

 Dokładnie to samo miałem na uwadze. Ja akurat nie byłem świeżak ale tez nie pomyślałem o tym. Połknąłem "przynętę" bez niczego.

Jak kupowałem swoją to powinna mieć 1080 kg a miała 1164 kg ale montowali mi dodatkowo maszt i antenę "samoustawialną" oraz klimatyzator. Czy ten montaż tyle ważył? Trudno mi ocenić jak nie zważyłem na surowo swojej. Żona wrzuciła trochę swoich "niezbędników" i byłem prawie na granicy DMC przyczepy to 1300 kg. Zawsze targam agregat prądotwórczy i zapas wody to nie ważyłem ale na pewno byłem ponad to co było zapisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Socale

...

Producenci doskonale zdają sobie sprawę ze wszystkich aspektów masy końcowej, przyczepy opuszczającej taśmę produkcyjną.

To ich świadome działanie.

Najgorsze jest to, że w wielu przypadkach, klientem salonu sprzedaży jest osoba, która kupuje swoją pierwszą przyczepę w życiu. Nie mając doświadczenia, z reguły wybiera różne dodatki wyposażenia

...

Już o tym było Krzysiu:

http://forum.karawaning.pl/topic/14211-twoja-budka-wa%C5%BCy-wiecej-niz-myslisz/page-3?do=findComment&comment=329907

:hej:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...