Skocz do zawartości

Leonek i przyczepka


Kielek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Seata Leona 1,9 tdi, 90KM z 2002 roku i chciałbym kupić pierwszą przyczepkę. Myślałem o  tzw. angielce ale mam trochę obaw. Czy 1100 DMC to nie za dużo jak na to auto bo opini na forum jest dużo ale nic o takim silniku. Druga sprawa to długość prawie wszystkie mają od 6 - 6,5 m z hakiem, jeżdżę z przyczepką towarową ale to 1/3 długości. Czy jak na pierwszą przyczepę nie rzucam się na zbyt głęboką wodę. Dodam, że chodzi mi o turystykę a nie RODEO :smirk:

Proszę o wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Samochód da radę. Mam podobne gabaryty samochodu i przejechałem nim kilkanaście tysięcy km z przyczepą bez problemów. Przyczepa moja miała dmc 900, a teraz planuję zmienić na dmc 1100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam Seata Leona 1,9 tdi, 90KM z 2002 roku i chciałbym kupić pierwszą przyczepkę. Myślałem o  tzw. angielce ale mam trochę obaw. Czy 1100 DMC to nie za dużo jak na to auto bo opini na forum jest dużo ale nic o takim silniku. Druga sprawa to długość prawie wszystkie mają od 6 - 6,5 m z hakiem, jeżdżę z przyczepką towarową ale to 1/3 długości. Czy jak na pierwszą przyczepę nie rzucam się na zbyt głęboką wodę. Dodam, że chodzi mi o turystykę a nie RODEO :smirk:

Proszę o wasze opinie

@Kielek napisał:

Proszę o wasze opinie.

 

Moja/nasza opinia.

Jazda autem z silnikiem o mocy 90KM i 1100 DMC po terenie równym=płaskim bez "czołowego" wiatru jest bezproblemowa.

 

Natomiast my przejechaliśmy autem moc silnika 110KM + przyczepa DMC=850 taką trasę  < zerknij

Wolne wczytywanie cierpliwie czekaj.

Szczególnie w górach  z podjazdami były chwile smutne z powodu braku mocy, chociaż auto spisało się na medal.

Na autostradach szczególnie pod wiatr nawet na terenie płaskim za mało mocy.

 

Pozdrawiamy,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witus i ired wielkie dzięki za informacje. Ja dopiero będę się uczył "szacunku" do takiego zastawu bo przyczepkę będę miał we wrześniu i biorąc pod uwagę opinie forumowiczów może skoryguję DMC do mniejszego ale mojej 2 połowie podobają się angielki a tu trudno coś znaleźć poniżej 1100 kg.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Natomiast my przejechaliśmy autem moc silnika 110KM + przyczepa DMC=850

Benzyna czy diesel,  :niewiem:  bo jeżeli diesel to musiał być jakiś straszny rzęch, bez obrazy oczywiście :]

Bo jak dla mnie 110 KM w dieslu poradzi sobie z taką przyczepką bez problemu.

 

P.S

A czy angielki nie są właśnie lżejsze.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale czy 6,5 metra z hakiem to nie za dużo do auta 90KM :niewiem:  Moja przyczepka ma chyba tyle waży 1200kg

poprzednie auto miałem 130KM ale w benzynie i jazda z nią była że tak powiem akceptowalna, ale w góry bym z nią nie pojechał :oslabiony:

po prostu nie dlatego że auto nie dało by rady ale jazda była by pewnie uciążliwa. Diesel to co innego ale i tak według mnie do takiej  długości  i masy te 110Km powinno być, ale to też zależy gdzie masz zamiar jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witus i ired wielkie dzięki za informacje. Ja dopiero będę się uczył "szacunku" do takiego zastawu bo przyczepkę będę miał we wrześniu i biorąc pod uwagę opinie forumowiczów może skoryguję DMC do mniejszego ale mojej 2 połowie podobają się angielki a tu trudno coś znaleźć poniżej 1100 kg.

Pozdrawiam

@Kielek napisał:

... Ja dopiero będę się uczył "szacunku" do takiego zastawu...

 

Wszystko zależy od sposobu uprawiania turystyki z przyczepą.

U nas przyczepa służy TYLKO do spania w tranzycie oraz na kempingu.

Innymi słowy w przyczepie jesteśmy tylko kiedy śpimy. Na kempingu sporadycznie jesteśmy wewnątrz przyczepy.

Od wczesnego rana  do  póżnego wieczora jesteśmy poza przyczepą i przedsionkiem.

Zobacz jak to wygląda na zdjęciach  więcej < kliknij na foto 4 i 6.

 

Pozdrawiamy,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kielek napisał:

... Ja dopiero będę się uczył "szacunku" do takiego zastawu...

 

Wszystko zależy od sposobu uprawiania turystyki z przyczepą.

U nas przyczepa służy TYLKO do spania w tranzycie oraz na kempingu.

Innymi słowy w przyczepie jesteśmy tylko kiedy śpimy. Na kempingu sporadycznie jesteśmy wewnątrz przyczepy.

Od wczesnego rana  do  póżnego wieczora jesteśmy poza przyczepą i przedsionkiem.

Zobacz jak to wygląda na zdjęciach  więcej < kliknij na foto 4 i 6.

 

Pozdrawiamy,

Dla nas przyczepa ma służyć tylko jako nocleg a nie mieszkanie. Dużo zwiedzania a wieczorkiem morze, "pianka" szamanko i spanko i tak codziennie. Jakbym chciał spędzić wczasy nad basenem to pojechał bym do pierwszego lepszego Aquaparku :laugh:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co Ci przyczepa 6,5m :hmm:

Jak już pisałem żonie podobają się angielki a one z tego co czytałem mają 6 - 6,5 m z hakiem, jak znajdę krótszą to będzie super. Po całym dniu zwiedzania dobrze jest spędzić wieczór w jakimś wygodnym "domku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to Angielki mają 3m albo i 7m to wszystko zależy od modelu, tak czy siak 6,5m do auta 90Km to średni pomysł.

Ale zgodzę się z Tobą w jednym, że w przyczepie się nie mieszka ale większa daje lepszy komfort i wygodę :ok:   :ok:   :ok:

Jak byś miał okazję podpiąć taką na próbę przed kupnem i przejechać się to na pewno wiele by Ci się wyjaśniło jeżeli chodzi o jazdę.

 

P.S

Nie zrozum mnie źle z  tym podpinaniem  przyczepy, ale chodzi abyś się nie rozczarował z jazdą i nie musiał zaraz wymieniać holownika

bo ja już tak miałem i to dwa razy. :no:

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bieruniu masz dwa ale byłem tam przejazdem dwa tygodnie temu i mają straszne pustki, a jaki przedział cenowy

wchodzi w grę jeżeli się tak zapytam, bo to jest chyba najważniejsze.

Natomiast o innych nie wiem  :niewiem:  bo już dawno przyczepy nie kupowałem, a i mam taką zasadę że z komisu nie kupuje

ani przyczepy ani auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed pierwszym zakupem nie czytaj zbyt dużo ;) przeczytaj w dowodzie rejestracyjnym samochodu jakie dmc może mieć przyczepa. Zanim nauczysz się z tym jeździć i odczujesz dyskomfort za słabego samochodu minie trochę czasu. W tym czasie odwiedzisz kilka fajnych campingów do których dojedziesz po płaskim więc bez wielkich wymagań jeśli chodzi o samochód. Samochód za jakiś czas zmienisz więc nie ma problemu. Ja miałem małego peugota, który mógł ciągnąć 900, kupiłem przyczepę 900. Objeździłem kawał Polski. Ciągnąłem też felicją z ledwo 70 konnym silnikiem bearstnera 850 kg. Dało się.

 

Później jak zarazisz się karawaningiem furkę się zmieni. Będziesz wiedział co Ci jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.