Skocz do zawartości

Knaus Azur zasilanie lodówki 12v z haka


Krak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem na forum nowy jak również jestem świeżo upieczonym właścicielem można powiedzieć pierwszej przyczepy. I mam bardzo proste pytanie zanim coś zepsuje-czy po podłączeniu przyczepy pod gniazdo samochodowe jest możliwość aby w czasie jazdy pracowała lodówka (zabranie rzeczy na drogę). Niby jest włącznik 12v ale po włączeniu nic się nie dzieje, może jest jeszcze jakiś inny magiczny przełącznik?. Dodam, że na 230V pracuje normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego!

Poczytaj trochę forum, temat był wałkowany wiele razy.

Jeżeli masz w aucie gniazdko 13 PINowe i taką wtyczkę w przyczepie to lodówka w przyczepie w czasie jazdy (pracujący alternator) może działać.

 

W innym razie włączanie wyłącznika 12V na lodówce nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego!

Poczytaj trochę forum, temat był wałkowany wiele razy.

Jeżeli masz w aucie gniazdko 13 PINowe i taką wtyczkę w przyczepie to lodówka w przyczepie w czasie jazdy (pracujący alternator) może działać.

 

W innym razie włączanie wyłącznika 12V na lodówce nic nie da.

NIestety w aucie mam 7pin i w przyczepie też mam 7pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko pozostaje Ci kombinowanie, czyli w przyczepie odłączasz kabel, który leci do przeciwmgielnych i doprowadzasz do lodówki. Docelowo zamieniasz instalację 7pinową na 13pinową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witus puszczanie zasilania lodówki po przewodzie lampy przeciwmgielnej to raczej kiepskie rozwiązanie.

Do oświetlenia 12V i pompek wody i w WC się nadaje. Natomiast takie podłączanie lodówki nie wchodzi w grę.

 

Często przyczepy z Holandii mają podłączone na przeciwmgielnym właśnie oświetlenie i pompki wody, ale lodówki nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że kiepskie. W mojej tak było zaraz po zakupie - nawet nie wiem czy by to jakoś efektywnie chłodziło. Pozostaje wymiana instalacji na 13pinową co polecam wszystkim. Popołudnie roboty, a zyskujemy naprawdę sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie korzystaj z przewodu do przeciwmgielnego. Ten temat był już wałkowany na Forum, poszukaj. Ale tak na szybko warto zrobić instalację na 13 pinowym kompecie i wykorzystać wszystkie piny zgodnie z przeznaczeniem. Oczywiście przewody do lodówki o większym przekroju - ja mam 6 mmi przekaźnik który odłącza lodówkę gdy wyłączysz silnik. Naprawdę warto na to poświęcić trochę czasu, bo efekty są bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam lodówkę podłącz i wyprowadz (+ i - ) na zewnącz przyczepy koło haka zamontuj wtyczkę 7 pin i podłącz ( + ) na bolec, a ( - ) na gniazdo reszte pinów zostaw puste. W samochodzie od akumulatora poprowadz 2 przewody ( różne kolory ) do tyłu i zamontuj na takiej samej blaszce koło haka gniazdo 7 pinowe ( sprubuj dostać wizualnie inne niż te co masz żeby przy podłączaniu się nie pomylić )przewody w gnieździe podłącz tak aby pasowały do wtyczkiczyli ( + do +) a ( - do - ).

I masz zasilanie lodówki podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać że na ( + ) w samochodzie  daj bezpiecznik wrazie czego to on się spali.

 

Lodówka będzie działać jeżeli jest sprawna na 12 V

Zasilanie 12V to całkiem inna grzałka niż na 230V 

ogólnie w lodówce są 2 grzałki 12v i 230 v oraz gaz też możesz uruchomić podczas jazdy ( tylko jedno zasilanie  ).



Zapomniałem jeszcze dodać iż pisałeś, że jesteś nowy, więc możesz tego nie wiedzieć, że samą lodówkę musisz podłączyć do akumulatora, a wspomniane przewody od wtyczki do akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ten przekaźnik co pisał ed podłącz mi chodziło o instalację ja na szybko zrobić czym więcej zabezpieczeń tym lepiej ale nie przesadzać w drugą strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodówkę do akumulatora w przyczepie (tak jak jest oryginalnie) od akumulatora 2 przewody + i - do wtyczki na zewnątrz przyczepy (2 piny jakie chcesz masz do wyboru 7 pinów) tą wtyczkę podłączasz do nowo zamontowanego gniazda (7 pinowego) przy haku. Od tego gniazda  2 przewody + i - do akumulatora. Na przewód + zamontuj przekaźnik, a po nim bezpiecznik (akumulator, bezpiecznik, przekaźnik, gniazdo w tej kolejności). Przekaźnik ma 5 pinów, 3 prądowe masywne (zasilanie + oraz po styku zwartym lub rozwartym podłącz go na rozwarty)tak aby po przekręceniu kluczyka płyną prąd i 2 piny małe (wzbudzające cewkę). Przewód + o którym pisałem wyżej podłącz do przekaźnika na piny prądowe, a piny z cewki (podłącz zasilanie + po statyjce a drugi na mase) 

 

W moim profilu jest nr. tel. jak chcesz to zadzwoń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.