Jump to content
RadekP

Ku przestrodze - nacisk na hak

Recommended Posts

pawwar

No to chyba najprościej z tą wagą łazienkową i kawałkiem kantówki odpowiednio przyciętej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Speedy kilka lat ją używam zupełnie nie mam z ważeniem problemu cała operacja trwa niecałą minutę. Małe to łatwe do przewożenia w bakiście czy skrzynce narzędziowej. Przecież ta czerwona waga jest wysokością zbliżona do kuli haka więc nie trzeba specjalnie wymyślać miejsca podparcia, kilka obrotów korbką i już wiadomo jaki jest nacisk. Ale możliwe, że są różne wersje wykonania może teraz większe badziewie produkują :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

Już to kiedyś pisałem, ale wyjaśnijcie mi, proszę przewagę dedykowanej wagi o rozmiarach podobnych do wagi łazienkowej do samej wagi łazienkowej. I to bez żadnej kantówki. Po prostu podnoszę zaczep, podkładam wagę pod koło i stawiam koło na wadze. Jeśli błąd ważenia jest rzędu 5 kg, to jakie to ma znaczenie? A zapewne jest zdecydowanie mniejszy. Wagę łazienkową posiadam. Waga dedykowana jest gabarytów podobnych, może odrobinę lżejsza. Ma tylko jedną wadę - muszę ją kupić. To jaki jest sens kupowania wagi dedykowanej? Ewentualnie może jaki jest błąd pomiaru (jeśli jest większy niż zakładane 5 kg) i z czego wynika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Nie ma sensu. To tylko zaspokojenie męskiej potrzeby posiadania nowego gadżetu. Zawsze jak odwiedzam sklep karawaningowy gapię się godzinami na wypasione akcesoria za kupę kasy. Na koniec na otarcie łez kupiłem wagę za 40 zł ;) pozatym nie wiem jak moja szklana waga łazienkowa mierząca tkankę tłuszczową zniosłaby długie przebywanie w ekstremalnie wysokich i niskich temperaturach i taplanie w błocie - jak ważyć trzeba w deszczu.

 

A zalety to gabaryty, odporność na wodę i prostota konstrukcji. Teraz mam wagę, a nie mam przyczepy - to jest dramat :(

Edited by witus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bertosz

Ja zakupiłem wagę łazienkową za 19.99 w IKEA i podkładam pod koło manewrowe. Dla poprawy dokładności koło manewrowe do pomiaru obracam maksymalnie do przodu, tak aby punkt podparcia był jak najbliżej zaczepu. Dodatkowo opuszczam przód przyczepy do takiej pozycji, w jakiej potem jest przy zaprzęgnięciu do samochodu. Robię tak, ponieważ nad osią przyczepy mam szafę ubraniową zapakowaną po brzegi oraz kuchnię z szafkami wypełnionymi dosyć ciężkim jedzeniem (lodówka itp...) W zależności od pochylenia przodu przyczepy waga potrafi zmieniać pomiar +/- 7kg... Zarówno moja przyczepa jak i holownik mają dop. nacisk pionowy 75kg. Ja staram się rozkładać ładunek tak, aby uzyskiwać obciążenie na poziomie 60-65kg...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rysiaczek

A może coś takiego .

post-258-0-96022700-1387648495_thumb.jpg

post-258-0-33770500-1387648541_thumb.jpg

Edited by Rysiaczek (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

Odkopałem stary temat, bo nie chcę zakładać nowego :)  Mam pytanie odnośnie nacisku na hak, bo nie wiem ile rzeczywiście powinienem mieć, ale podejrzewam, że będzie tylko 75 kg.

Na haku w aucie mam tabliczkę i pisze , że nacisk max. 150 kg. Na belce haka, na drugiej tabliczce jest już tylko max. 100 kg. W przyczepie mam AKS 1300, więc pisze max.100 kg. Ale na ramie przyczepy jest tabliczka nacisk max. właśnie 75 kg. I teraz pytanie, czy rzeczywiście muszę trzymać się tylko tych 75 kg? Czy może te 75 kg dotyczyło tylko starego, fabrycznego zaczepu, bo tam było rzeczywiście też tylko 75 kg. Jak znam życie to pewnie będę musiał się trzymać tych 75 kg z tabliczki ramy przyczepy, ale chciałbym się upewnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Wrzuć zdjęcie tabliczki to poczytamy czego dotyczy. Tak to wróżenie z fusów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan
19 minut temu, beruang napisał:

Wrzuć zdjęcie tabliczki to poczytamy czego dotyczy.

Tylko której tabliczki, bo są trzy - samego haka, belki haka, czy tabliczki ramy przyczepy ? Bo na samym AKS 1300 jest wybite 100kg, tam tabliczki nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

Zrobiłem zdjęcia wszystkich tabliczek.

Belka haka przy aucie:

IMG_20180416_202244.thumb.jpg.0963f2bb192dc10b7a88602c5a451a60.jpg

 

Tabliczka samego haka:

 

IMG_20180416_202215.thumb.jpg.3840b1f080f7e1f5190c3b0628f6a1db.jpg

 

 

Tabliczka na ramie przyczepy:

IMG_20180416_201726.thumb.jpg.04a6818c377f27183b072336a2bc54c6.jpg

 

Dodatkowo na dyszlu jest jeszcze wybite:

 

IMG_20180416_201938.thumb.jpg.37c79828ae5567012793d6896717f20a.jpg

 

Zdjęcia AKS 1300 nie robiłem, bo wiadomo, że ma 100 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Ostatnie zdjęcie to dane na suwadle. Tam jest napisane, że przy prędkościach powyżej 25 m/h dopuszczalne obciążenie to 75 kg. ( o ile dobrze rozszyfrowałem :swieca: ). Suwadło do przyczep o DMC 700-1000 kg. Więc nie powinieneś obciążać go ponad to.

Tabliczka na ramie mówi zresztą to samo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan
6 minut temu, beruang napisał:

Tam jest napisane, że przy prędkościach powyżej 25 m/h dopuszczalne obciążenie to 75 kg. ( o ile dobrze rozszyfrowałem :swieca: ). Suwadło do przyczep o DMC 700-1000 kg. Więc nie powinieneś obciążać go ponad to.

Dobrze rozszyfrowałeś, dokładnie tak na suwadle pisze. Tak myślałem, że przyczepa mnie ograniczy.Przy moim aucie mógłbym mieć spokojnie 100 kg nacisku, a tak kicha, będzie trzeba się bujać z gratami w budzie :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
1 minutę temu, kalapan napisał:

Dobrze rozszyfrowałeś, dokładnie tak na suwadle pisze. Tak myślałem, że przyczepa mnie ograniczy.Przy moim aucie mógłbym mieć spokojnie 100 kg nacisku, a tak kicha, będzie trzeba się bujać z gratami w budzie :( 

Możesz zmienić suwadło na solidniejsze - np. do 1300 kg. Tylko czy to się będzie kalkulować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

Nawet gdyby, to zawsze mi zostanie głupia tabliczka ramy, która dalej będzie mnie ograniczała i zawsze się byle policmajster doczepi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG

Że niby każe Ci odpiąć przyczepę i będzie ważył nacisk na hak? W Polsce? Myślę, że mało który w ogóle słyszał o takim parametrze. 

A tak na poważnie - ja bym nie kombinował. O te 25 kg. można jakoś zmniejszyć poprzez inne zapakowanie cepki. Jak będziesz miał 80 to raczej suwadło przeżyje. Może zużycie będzie ciut większe. Takie parametry liczone są zawsze z zapasem.

Ja mam gorzej bo nacisk na hak w samochodzie mam tylko 60 kg! I nic sobie nie mogę przesunąć, żeby go zwiąkszyć :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...