Skocz do zawartości

Gniazdo 13-pin bez 3 pinów, i nietykalne auto


gjaro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pacjent - Skoda Yeti 4x4 z fabrycznie zamontowanym hakiem Westfalia (fabrycznie, chyba nieoznacza jednak haka firmowego Skody).
Gniazdo 13 pinowe ale na oko 3 piny w ogóle są niezainstalowane - jak na zdjęciu http://tinyurl.com/knx2na2 .

 

O ile rozpoznałem temat to brakuje pinów 10, 11, 12. Czyli:
10- zasilanie po włączeniu stacyjki
11- masa do tego zasilania
12- test podłaczenia przyczepy

 

Problem polega na tym, że jakiekolwiek ingerencje po stronie auta nie wchodzą w grę (auto służbowe).
 

O ile brak 12 jak rozumiem spowoduje nieodłączenie czujników parkowania i ich wycie przy cofaniu z przyczepą, o tyle mam pytanie do 10 i 11, przez które o ile się nie mylę powinno sie zasilać lodówkę w czasie jazdy i ewentualnie rozwiązywać ładowanie akumulatora w przyczepie ?

Jeśli tak to jak to można rozwiązać ale po stronie przyczepy ?

 

Pozdrawiam,
g-jaro

 

 

 

 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- może warto by  sprawdzić i upewnić się na 100%, czy jest to tylko kwestia braku styków w gnieździe, ale jednak obecności w wiązce idącej do niego, przewodów nr 10 i 11. Aż nie chce się wierzyć, że montują osobne typy wiązek. Różne odmiany (liczba podłączonych styków) gniazd - już prędzej. Wówczas, "po stronie auta", prosty manewr z wymianą gniazda. Nawet nikt nie zauważy. Inaczej raczej nie da się obejść tego problemu. Poza tym, łącząc na sztywno "plus lodówki" (styk nr 10=zasilanie sterowane wyłącznikiem zapłonu) ze stykiem "zasilanie ciągłe" (styk nr 9) we wtyczce kabla od przyczepy, lub alternatywnie w gnieździe auta, musiał byś rozwiązać problem wyłączania lodówki każdorazowo, po dłuższym zatrzymaniu silnika. Inaczej akumulator zatańczy kankana.

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poszukaj czy do twojej wiązki nie ma tzw pakietu dodatkowego (dodatkowych kabli) do ładowania akumulatora w budce i lodowki. Ford tez stosuje taki patent.

Poza tym sa moduły nieoryginalne ale dedykowane do danych modeli (wpinasz na miejsce tego co masz i po sprawie) z obsługa wszystkiego co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinu 12 tego nie potrzebuje bo podobnie jak Opel komputer test podłączenia przyczepy analizuje na podstawie podłączonych pozostałych przewodów ;)

dowiedziałem sie przy okazji poszukiwania tego problemu u mnie :D pin 12 nie jest podłączony a test przyczpey działa, test świateł przyczepy także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Skodzie tez nie ma tych pinow. Zasilanie ze stacyjki nie jest mi potrzebne, test podlaczenia przyczepy i tak dziala, wlacznie ze zgrubnym testem swiatel przyczepy - sprawdza to juz modul haka.

Tylne czujniki sie wylaczaja, ESP sie przestawia, animacje na ekranie pokazuja podlaczona przyczepe. Takze nie przejmuj sie - tak ma byc.

Edytowane przez maciej_p (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Wszystko zależy od tego, czy chcesz zasilać lodówkę podczas jazdy na 12 V ? Jeżli tak, to we wtyczce przyczepy "zmostkuj" zasilanie stałe (oświetlenie) i zasilanie lodówki poprzez przekaźnik, a zasilanie przekaźnika pociągnij dodatkowo do kabiny jako ekstra kabel i daj na końcu wtyczkę do zapalniczki. Może masz nawet takową w bagażniku, któa działa, ale po uruchomieniu zasilania-przekręceniu kluczyka. Masę na upartego można też zmostkować, albo pociągnąć też jako ekstra kabel gdzieć do bagażnik lub świateł. Gdzieś tam dołem wyjdziesz i zawsze może wymysleć prosty sosób na montaż i demontaż kabelków (zasilanie przekaźnika i masy). Przekaźnik możesz w puszcze zmieścić pod przyczepą, tam gdzie wchodzą kable

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie w bmw ( oryginalny hak 13pin ) też brak 9 i 10 pinu- tzn. w gnieździe bolce są ale życia nie dają. -w pon się za to biorę.

A co do 12 test to też raczej nie działa bo żadnych zmian na desce nie ma; obojętne czy stoję cofam czy do przodu. Nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 22.07.2013 o 09:50, gjaro napisał:

Pacjent - Skoda Yeti 4x4 z fabrycznie zamontowanym hakiem Westfalia (fabrycznie, chyba nieoznacza jednak haka firmowego Skody).

Westfalia to renomowany producent haków i dedykowanych do danego pojazdu wiązek elektrycznych.

Nie ma czegoś takiego jak "oryginalny hak firmowy Skoda".

Wszystkie pojazdy koncernu VAG, które już w fabryce mają montowany hak, posiadają hak i wiązkę elektryczną Westfalia.

W katalogu Westfalia możesz poszukać sobie dodatkową wiązkę obsługującą dodatkowe styki gniazda haka lub wymienić cała wiązkę na taką ze wszystkimi przewodami. Trzeba poszukać w katalogu jaką opcję do danego pojazdu przewidział producent.

Westfalia jest jak Lego lub Ikea. Szczegółowy katalog, równie szczegółowe, bardzo czytelne i zrozumiałe instrukcje montażu oraz elementy dopasowane do konkretnego pojazdu.

Skontaktuj się z przedstawicielem Westfalia i na pewno uda Ci się uruchomić brakujące styki gniazda bez jakiejkolwiek ingerencji w instalację elektryczną pojazdu, która spowodowałaby jakieś kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, fred77 napisał:

Westfalia jest jak Lego lub Ikea. Szczegółowy katalog, równie szczegółowe, bardzo czytelne i zrozumiałe instrukcje montażu oraz elementy dopasowane do konkretnego pojazdu.

Niestety ale nie do końca jest to prawda. Na przykład w przypadku Citroena C4 Picasso Westfalia była jedynym hakiem, który wymagał wycinania zderzaka. To samo z wiązkami elektrycznymi i modułem przyczepy, które u PSA są dedykowane przez producenta i kupujesz je w ASO a robi je np Siemens. Montaż takiego modułu i wiązki to proste wpięcie kilku wtyków i aktywowanie kompem. Te rzekomo dedykowane wiązki od np Wesftali czy innych producentów tak naprawdę dedykowane nie są i wymagane było kombinowanie, aby to wszystko podłączyć.

Zgadza się tylko to, że dany producent robi dedykowane haki do pojazdów idących na pierwszy montaż. I tak dla PSA robił to Brink/Thule, dla Renault np mam hak fabryczny od Bosala, dla takiej grupy VW robi to możliwe że Westfalia, chociaż widziałem hak w VW, który wygląda niemal identycznie jak mój od Bosala

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jacekzoo napisał:

Ale to w poprzednim c4 tak było, w moim już nawet dedykowany brinka wymagał cięcia zderzak, ciągnięcia wiązki do aku itp

Tak pisałem o poprzednim aby pokazać, że jednak westfalia nie taka wspaniała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą nowoczesnością to kicha jest całkowita. W Toyocie LC wszystko było normalne. 13 pin , i tyleż bolców. Po zamknięciu auta na klucz  -  na stałym plusie było cały czas napięcie. Pracowało oświetlenie ppy i kompresorówka jaką woziłem w bagażniku . TO BYŁO NORMALNE ! W gniazdkach było napięcie pomimo zamkniętego auta.

A teraz nowoczesność .... AŁŁŁŁŁ..DI .

W ori fabrycznym gnieździe nie ma nawet fizycznie tych pinów/bolczyków . Ślepe miejsce   :zolta:

Po zgaszeniu auta - auto się "usypia" i nawet w gniazdkach nie ma napięcia . O stałym plusie kombinowanym wprost z aku zapomnij - komputer czyta "ubytki - awaria" i pozamiatane .

Pierdzi...... taki postęp !

Edytowane przez Jarosław69
m (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą nowoczesnością to kicha jest całkowita. W Toyocie LC wszystko było normalne. 13 pin , i tyleż bolców. Po zamknięciu auta na klucz  -  na stałym plusie było cały czas napięcie. Pracowało oświetlenie ppy i kompresorówka jaką woziłem w bagażniku . TO BYŁO NORMALNE ! W gniazdkach było napięcie pomimo zamkniętego auta.
A teraz nowoczesność .... AŁŁŁŁŁ..DI .
W ori fabrycznym gnieździe nie ma nawet fizycznie tych pinów/bolczyków . Ślepe miejsce   :zolta:
Po zgaszeniu auta - auto się "usypia" i nawet w gniazdkach nie ma napięcia . O stałym plusie kombinowanym wprost z aku zapomnij - komputer czyta "ubytki - awaria" i pozamiatane .
Pierdzi...... taki postęp !
Coś masz nie halo, mam już drugie auto z grupy VAG z fabrycznym hakiem i wszystko działa normalnie. Jeździ ze mną kolega Q7 z fabrycznym elektrycznym hakiem , jak śpimy "na haku" to zarówno u mnie jak i u niego w przyczepie jest prąd z auta przez całą noc pomimo że auto jest zamknięte i zazbrojony jest alarm, nawet jest taka funkcja że jak przy zamkniętym aucie i zazbrojonym alarmie odepniesz wtyczkę od przyczepy to załącza się alarm. Już kiedyś o tym pisałem ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

U mnie odcina zasilanie dopiero jak napięcie w aku spanie poniżej progu który jest potrzebny do uruchomienia auta jednak jeszcze nigdy się to nie stało ( nie stałem nigdy z przyczepą zasilaną z auta dłużej niż jedną noc )

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.