Didymos Posted July 21, 2013 Szanowni Forumowicze, to mój pierwszy post na forum zatem pozdrawiam wszystkich. Od lat jeżdżę nad Bałtyk po namiot. Jeszcze jako dziecko jeżdziłem, Teraz jeżdżę z Żoną i Córeczką. Biwakujemy po dobrym starym namiotem Lubawy ze stelażem rurowym i sporym przedsionkiem. Ale w tym roku owładnął nami temat przyczepy. Spodziewamy się drugiego dziecka i wychodzą wszystkie niedogodności bycia "na ziemi". Pytanie. Mamy tylko Astrę II Kombi 1.7 cdti - w papierach 600 kg i 1100 kg, a przydałaby nam się przyczepka, która zabierze 4/5 (może samo 4?) osób? Czy coś takiego istnieje do takiego samochodu? Wrzucam burstnera city jako przykład, ale jeśli on ma 1000 DMC to chyba jest za duży? http://allegro.pl/show_item.php?item=3383729956 No i kwestia ceny - 6 tys. może nieco więcej. Zniechęca mnie jednak ilość uszkodzonego i trefnego sprzętu na rynku... Będę wdzięczny za rady i pomysły Quote Share this post Link to post Share on other sites
strus251 Posted July 21, 2013 Co do auta to wydaje mi się, że da radę. Miałem styczność z tym holownikiem. A przyczepy znajdziesz . A co do samej przyczepy, po zdjęciach nie widzę nic niepokojącego, poza tym, że wpis o użytkowaniu prywatnym można włożyć między bajki (na tyle przyczepy reklama wypożyczalni, a same zdjęcia rozbione obok wypożyczalni- serwisu przyczep). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cezarr Posted July 21, 2013 Jak dla mnie do ta przyczepka po pierwsze jest za duża, a po drugie szukaj takiej aby miała stacjonarny kibelek bo to duża wygoda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Didymos Posted July 21, 2013 ok, ale czy są 4 osobowe mniejsze? Widzę tu na kempingu beyerlanda 390 dla czterech osób (ma naklejkę karawaning.pl) - z tyłu ma piętrowe łóżko. Ale jak szukam takiego modelu to są prezentowana jako 2-3. Więc może ten beyer jest po przeróbce? No i ta waga - nie bardzo mogę się rozeznać ile w końcu przy kategorii B mogę pociągnąć ta astrą... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Didymos Posted July 21, 2013 jeszcze pytanko - czy gdzieś można w internecie sprawdzać dane techniczne np dmc jeśli nie jest przez sprzedawcę podawane? http://allegro.pl/przyczepa-campingowa-swift-3-4-z-namiotem-1991r-i3401675682.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Socale Posted July 21, 2013 Angielki/salonki mają ogromne łóżka. 2+1 bez najmniejszej ciasnoty się wyśpi. Dodatkowe łóżko z tyłu zawsze można nadbudować pięterkiem dla pociechy. Ta jednak przyczepa z pewnością ma przekłamane DMC a także rok. Prawdziwy rok produkcji to 1987-88 mimo że w DR może być wpisane 1991 To typowe przekłamania w PL Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ewa0208 Posted July 21, 2013 (edited) Podobnie szukałam, nie za ciężka, nie za duża i dla 4 osób. Ty masz i tak lepiej, możesz ciągnąć 1100 kg (ja mogłam 1000) To nie łatwe, ale się da zrobić Mnie się udało, uda się i Tobie Czy musisz mieć koniecznie WC stacjonarne jak TOM pisał? To znacznie ogranicza, zwłaszcza przy Twoim budżecie. http://allegro.pl/jak-nowy-idealny-burstner-club-3os-lazien-przedsio-i3393623068.html Sprzedawca pewny, choć trochę drożej, niż zakładasz PS.Wyjaśniane po raz setny, możesz ciągnąć na kategorii B do 3500 kg (DMC auta plus DMC przyczepy) Edited July 21, 2013 by Ewa0208 (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Socale Posted July 21, 2013 Podobnie szukałam ... To nie łatwe, ale się da zrobić Mnie się udało ... na kategorii B do 3500 kg (DMC auta plus DMC przyczepy) Dodam że sporo czasu to trwało Ewciu, prawda? Dlatego... . potwierdzam że dobry zakup nie jest łatwy ale możliwy. I tak jak piszesz, po raz setno-jedny . zestaw do 3500kG bez obaw "obsługuje" kategoria B Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ewa0208 Posted July 21, 2013 No i muszę to napisać, mnie się udało dzięki Karawaningowi, w znacznej części dzięki WojEwie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Posted July 21, 2013 Witam. Ja szukałem przyczepy ok. 1,5 roku ale było warto i się bardzo z niej cieszymy. Wiem jedno jak kupisz coś za 6 tysięcy to 4 włożysz z automatu zanim się rozglądniesz na poprawę stanu techniczego i skompletowanie wyposarzenia. Szczerze proponuję uzbieranie ok. 10 tyś co zwiekszy twoje szanse. Kiedyś na jednym z wątków Kristofer wrzucił wzór obliczeniowy z którym się całkowicie zgadzam. Dowodzi on żeby sprawnie i bezpieczne podrózować trzeba mieć 1KM/10kg DMC. Sam mam DMC 900 kg i 125 KM pod nogą. Zapas więc spory i pozwala nawet na wyprzedzanie tirów pod górkę. Sugeruję więc, abys poszukał coś do 1 tony a jest w czym wybierać. Nie chcę nikogo urazić ale wg mnie Burstnery i Beyerlandy charateryzują się niewielką masą przy sporych rozmiarach. Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ewa0208 Posted July 21, 2013 Nie chcę nikogo urazić ale wg mnie Burstnery i Beyerlandy charateryzują się niewielką masą przy sporych rozmiarach. To chyba dobrze, bo Kolega szuka niezbyt ciężkiej przyczepy... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Posted July 21, 2013 Delikatnie chciałem stwierdzić, że angielki mają zafałszowane wszelkie dane... zwłaszcza DMC Quote Share this post Link to post Share on other sites
dawidknaus Posted July 21, 2013 kiedyś byłem w poszukiwaniu tej jedynej,w SŁAWIE,z pierwszego linku,obejrzałem 3 budki,i były zacieknięcia niechlujnie zamaskowane,wszedłem do 4 a tam brak kawałka sufitu,i próchno ,podziękowałem ,także bądź bardzo czujny Quote Share this post Link to post Share on other sites
Didymos Posted July 22, 2013 Ok, podniosę budżet. Burstern club jest ok choć jednak trójeczka. Czyli, sądząc po opisie Ewa0208, są 4 osobowe adrie do 1000 DMC? Widzę nawet tu taką na kempingu Biała Mewa w Dźwirzynie. Może znacie jakieś konkretne modele, wśród których można szukać (nie licząc przeróbek oczywiście). A WC się przyda przy małych dzieciach przede wszystkim - a budżet powiedzmy 10 000 PLN. Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted July 22, 2013 Delikatnie chciałem stwierdzić, że angielki mają zafałszowane wszelkie dane... zwłaszcza DMC ogółem masz racje, ale nie można generalizować - przyczepa ma przecież tabliczkę znamionową na której jak byk jest DMC i MW - przynajmniej w mojej angielce. Więc przed wyjazdem w daleką podróż (po podejrzanie lekką cepę) - wystarczy poprosić o fotkę tabliczki - czytelną, najlepiej z numerem VIN. P.S muszę się zgodzić, że zakup przyczepy to jedno - a dalsze inwestycje to drugi duży wydatek... np... Opony, okładziny hamulcowe, może zawieszenie, najazd + braki / awarie na wyposażeniu. sam przestałem liczyć dodatki do cepy po zakupie - jak przekroczyłem 4.000 a było to hohoho dawno temu Quote Share this post Link to post Share on other sites