Skocz do zawartości

Jakie powinno być ciśnienie


maniek72

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jest na oslonie kola max 3,5 bara z dopiskiem only Vredstein wiec tyczy sie opon na jakich przyczepka wyszla z fabryki.

Obecnie mam zalożone mocniejsze o npsnosci 102 ciezarowe i zczytujac z nich max cisnienie wychodzi 4,5 bara wiec wazne jest bardziej to co na oponach napisane.

Przyczepki w wiekszosci stare wiec i po wymianach opon a co wlasciciel wstawil to Bóg jeden wie.

Jak poszukiwalem cepki to spotykalem je na oponach zwyklych nie wzmacnianych a ze spora wagą wiec trzeba na to uważac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może mnie również pomoglibyście odnośnie ciśnienia w oponach.Masa własna przyczepy 664kg,dopuszczalna masa całkowita 820kg.Opony mam nowe Ovation V-02 165/80R13 94/92 R C i pisze na nich (65 PSI) I teraz jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiej tabeli, ale z doswiadczenia to jak mialem budke 1400 to pompowalem 3,5 i bylo ok, a Twoja napompowal bym jakies 2,8 i zobaczyl jak sie opony uginaja, troche powinny, ale tylko tak, zeby jedynie bieznik dotykal do asfaltu, mysle, ze i 3 by nie bylo za duzo...A po przejechaniu pierwszych 50 km to zawsze stawalem i patrzylem, dotykalem kol/opon badajac ich temperature,,,Maja byc cieple ale tylko cieple...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Talapik a po co Ci ciężarowe opony w tak lekkiej budce. Taką opone trzeba nabić nawet do 3,5 atm, a wtedy budka będzie skakać jak piłka...

Na oponie będą jeszcze inne oznaczenia. Znajdż je i wtedy odejmiemy max wartośc ciśnienia od max obciążenia opony. Jak się nie mylę (na czuja) powinno wyjąć jakieś 2,8 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, ze ma c czyli wzmacniane, to jest jednak po ok 500kg na kolko a jak wpadnie w dziure to z c ma szanse, ze nie bedzie bum, zawsze do budek nalezy zakladac wzmacniane z c jak juz - przezywszy rozne wystrzaly, zmiany kol po nocy i w rowie, szukanie urwanego kolka z niewiadowki, to tylko z c - ale oczywiscie to tylko moje zdanie... :hmm:

 

A co nam da odejmowanie tych wartosci bo nie widze zwiazku za bardzo?

Poza tym to jest szerokosc 165, czyli tytanem nie jest szerokosci, czyli nacisk jest skupiony na niewielkiej powierzchni, to lepiej jest jak boki sa sztywniejsze czyli wzmocnione, tak mnie sie tylko oczywiscie wydaje... :hmm:

Edytowane przez jacek l (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem opony z c zeby tak jak jacek I pisze być spokojny w trakcie jazdy.Opona ma udzwig 670kg.Do tej pory jezdzilem na oponie z c i nic sie nie dzialo tylko ze starosci zaczely pekac wiec trzeba bylo zakupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona powinna być wzmacniana , wtedy jej odporność na wagę i przegrzanie jest wieksza. Mogą być nie wzmacniane ale przynajmniej o jeden rozmiar większe od oryginału . Efektem żle dopasowanej opony może być przegrzanie jej np.długą i szybka jazdą po autostradzie a w następstwie wystrzał. Wskazana litera C przy rozmiarze opony. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2013 roku wracając z wakacji miałem nieprzyjemna przygodę w Słupsku. Opona 165/13 niestety nie wzmocniona po dłuższej jeździe przy wysokiej temperaturze po prostu wystrzeliła. Od tego czasu oponki do cepki tylko wzmacniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzeję kotleta, wracając jak codzień spod prysznica i tocząc przy okazji za sobą 40litrów wody zwróciłem uwagę na stojącą nieopodal przyczepę marki Hobby Excellent i naklejkę na nadkolu informującą o zalecanym ciśnieniu w oponie 2,7 bar. U mnie jest 4,5 bar, a przyczepę mam dmc 1250kg. Według tabliczki dmc tej hobby to 1600kg. Czy to możliwe?

post-7905-0-53153300-1500233731_thumb.jpg

post-7905-0-48402700-1500233890_thumb.jpg

post-7905-0-92985000-1500234138_thumb.jpg

Edytowane przez bammber (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Burstnerze oznaczenia ciśnienia na nadkolach mam nieczytelne.Przy zmianie opon zapytałem gumiarza jakie ciśnienie proponuje przy moim DMC (1300 opony 185\80R14C). Stwierdził, że 2,7 będzie Ok.

Na trasie bez zastrzeżeń a dodatkowo wspaniałe wybierało wady albańskich dróg

Edytowane przez adje (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Burstnerze oznaczenia ciśnienia na nadkolach mam nieczytelne.Przy zmianie opon zapytałem gumiarza jakie ciśnienie proponuje przy moim DMC (1300 opony 185\80R14C). Stwierdził, że 2,7 będzie Ok.

Na trasie bez zastrzeżeń a dodatkowo wspaniałe wybierało wady albańskich dróg

Ja nabiłem zgodnie z naklejką 4,5 bar i budka leci jak po sznurku. Zdziwiło mnie że tak duża Hobbitka ma dedykowane tak niskie ciśnienie porównując do mojej. Czy to normalne czy to błędnie naklejona naklejka? Po drugie czy 850 kg z tabliczki to masa własna? Jeżeli tak to znaczy że ma tak ogromną ładowność 750kg ?! Impasybol! Edytowane przez bammber (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.